תמונות מסטוקהולם

מצב
הנושא נעול.
עד שאנחנו מדברים על תחנות לתחתית שעוד לא הזמינו את הTBM

בהחלט. הם בטוח השקיעו אותו במשרדים.
עד שאנחנו מדברים על תחנות לתחתית שעוד לא הזמינו את הTBM
שיחפור את הקו שלהן, בוא נוודא שרכבת ישראל משקיעה בעיצוב הולם לתחנת האומה
 
הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרו

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרו
באופן כללי המטרו של סטוקהולם מעורר קנאה: יפה, נקי ובתדירות גבוהה (8 דק' בשעות השפל!). אפילו הציוד הנייד הישן מתחילת שנות ה-80 מתוחזק היטב ויוכל לשמש עוד שנים רבות.

נקודה מעניינת היא הקרבה בין התחנות במרכז העיר. דוגמא למרחקי הליכה לאורך הקו הכחול:
מתחנת "הבית האדום" (מחוץ לסיטי) עד הכניסה המערבית לתחנת T-Centralen - כ-15 דק' הליכה
מהכניסה המערבית של הסנטרולן לכניסה המזרחית - כ-10 דק' הליכה
מהכניסה המזרחית של הסנטרולן לכניסה המערבית של קונגסטררטורג - כ-5 דק' הליכה!
מהכניסה המערבית של הקונגסטררטורג לכניסה המזרחית - כ-5 דק' הליכה.



 

Ccyclist

Well-known member
הגריד הצפוף מאפשר גישה ללב האזור שבין התחנות.

הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרו
באופן כללי המטרו של סטוקהולם מעורר קנאה: יפה, נקי ובתדירות גבוהה (8 דק' בשעות השפל!). אפילו הציוד הנייד הישן מתחילת שנות ה-80 מתוחזק היטב ויוכל לשמש עוד שנים רבות.

נקודה מעניינת היא הקרבה בין התחנות במרכז העיר. דוגמא למרחקי הליכה לאורך הקו הכחול:
מתחנת "הבית האדום" (מחוץ לסיטי) עד הכניסה המערבית לתחנת T-Centralen - כ-15 דק' הליכה
מהכניסה המערבית של הסנטרולן לכניסה המזרחית - כ-10 דק' הליכה
מהכניסה המזרחית של הסנטרולן לכניסה המערבית של קונגסטררטורג - כ-5 דק' הליכה!
מהכניסה המערבית של הקונגסטררטורג לכניסה המזרחית - כ-5 דק' הליכה.
הגריד הצפוף מאפשר גישה ללב האזור שבין התחנות.
בלונדון יש אזורים כמו סוהו או קובנט גארדן שבהן גריד של 4 רחובות סובב את האזור מבחוץ, 500-800 מטר בקירוב לכל צד בגריד, וברוב הפינות של הגריד יש תחנת רכבת (ללונדונים - אולדריץ' ז"ל השלימה זאת בעבר) כך שכל האזור נגיש מהתחנות הסובבות אותו, והנוסע שמגיע בתח"צ לא צריך ללכת יותר מ400-200 מטר (ולפעמים - פחות מכך) לכל מקום באזור.
&nbsp
זה ההיפך ממצב של "רדיוס-תחנה" כפי שיש בירושלים וחיפה כיום, או בתל-אביב לאחר פתיחת הקו האדום (במהרה בימינו אמן).
&nbsp
היתרון הוא כזה: במקום שהנוסע כבול לתחנה היחידה באזור ומעצב את ביקורו כך שיחזור אליה - הוא חופשי לעבור מצידו האחד של האזור לצידו האחר (דרך מוקדי עניין במרכז האזור המרוחקים יחסית ממוקדי התח"צ) תוך ידיעה שגם שם יש תחנה בה הוא יכול לחזור לרשת.
 

Ccyclist

Well-known member
מפה להמחשה: דוגמה של גריד צפוף בתל-אביב

הגריד הצפוף מאפשר גישה ללב האזור שבין התחנות.
בלונדון יש אזורים כמו סוהו או קובנט גארדן שבהן גריד של 4 רחובות סובב את האזור מבחוץ, 500-800 מטר בקירוב לכל צד בגריד, וברוב הפינות של הגריד יש תחנת רכבת (ללונדונים - אולדריץ' ז"ל השלימה זאת בעבר) כך שכל האזור נגיש מהתחנות הסובבות אותו, והנוסע שמגיע בתח"צ לא צריך ללכת יותר מ400-200 מטר (ולפעמים - פחות מכך) לכל מקום באזור.
&nbsp
זה ההיפך ממצב של "רדיוס-תחנה" כפי שיש בירושלים וחיפה כיום, או בתל-אביב לאחר פתיחת הקו האדום (במהרה בימינו אמן).
&nbsp
היתרון הוא כזה: במקום שהנוסע כבול לתחנה היחידה באזור ומעצב את ביקורו כך שיחזור אליה - הוא חופשי לעבור מצידו האחד של האזור לצידו האחר (דרך מוקדי עניין במרכז האזור המרוחקים יחסית ממוקדי התח"צ) תוך ידיעה שגם שם יש תחנה בה הוא יכול לחזור לרשת.
מפה להמחשה: דוגמה של גריד צפוף בתל-אביב
אני ממחיש את הקירבה בין התחנות המתוארת בפוסט מעל ובתגובה שלי במפה תל-אביבית שלא מבטאת את הרשת של נת"ע אלא את העיקרון והיתרון לנוסע.

האזור אליו אנו מתייחסים הוא האזור שרחובותיו תחומים בקו גבול כחול (שאינו מייצג קו רק"ל אלא גבול לגוש עירוני) והם הרחובות קינג ג'ורג, אלנבי, רוטשילד, ובן ציון.

בפינות האזור ישנן יציאות של תחנות רק"ל (הסמל מייצג את האותיות ר ק ל וכן את האות M ) הנמצאות מרחק סביר פחות או יותר מהתחנה עצמה (בתחנות עמוקות בחו"ל יש לפעמים יציאות משני עברי התחנה, וכן ישנן דוגמאות של דרגנועים אופקיים כך שיש תחנות שהמרחק בין יציאותיהן הוא 200 ואף 300 מטר, למרות שאני קצת מותח את תחנת כיכר דיזינגוף - דיזינגוף סנטר - הבימה) כאשר התחנה המשותפת מיוצגת ע"י כתם אדום.

תחום ההליכה של עד 200 מטר מהתחנות מיוצג בכתום ותחום ההליכה של עד 400 מטר מיוצג בצהוב.

ראו איך הגריד הצפוף הופך את אזור הדוגמה לנגיש מרשת הרק"ל, שאם תיבנה כתחתית יעילה תביא נוסעים לאזור מרמת גן, רמת אביב, ובת-ים בפחות מרבע שעה בנסיעה ללא החלפות. בגריד הזה יש רק נקודה אחת במזרח, במעלה רחוב שנקין, שנמצא כחצי קילומטר מהגישה למערכת.

זהו היתרון של רשת צפופה במרכז העיר.

 

yairdl

New member
זה לא אישי ,לא מתלהב מזה לא רואה בזה משהו יוצא דופן .

הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרו
באופן כללי המטרו של סטוקהולם מעורר קנאה: יפה, נקי ובתדירות גבוהה (8 דק' בשעות השפל!). אפילו הציוד הנייד הישן מתחילת שנות ה-80 מתוחזק היטב ויוכל לשמש עוד שנים רבות.

נקודה מעניינת היא הקרבה בין התחנות במרכז העיר. דוגמא למרחקי הליכה לאורך הקו הכחול:
מתחנת "הבית האדום" (מחוץ לסיטי) עד הכניסה המערבית לתחנת T-Centralen - כ-15 דק' הליכה
מהכניסה המערבית של הסנטרולן לכניסה המזרחית - כ-10 דק' הליכה
מהכניסה המזרחית של הסנטרולן לכניסה המערבית של קונגסטררטורג - כ-5 דק' הליכה!
מהכניסה המערבית של הקונגסטררטורג לכניסה המזרחית - כ-5 דק' הליכה.
זה לא אישי ,לא מתלהב מזה לא רואה בזה משהו יוצא דופן .
אולי אני לא מכיר טוב .

הכל נחמד כתייר, קח לשם כמה ישראלים לגור ותוך שבוע הם מתחילים להתלונן . אבל תודה על מאמץ.
 
תחנת האוטובוסים המרכזית

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תחנת האוטובוסים המרכזית
ממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית ומשרתת בעיקר קווים בין-עירוניים ולפרברים הרחוקים יחסית.
תמונה זו צולמה בשעה 4 בבוקר מתוך האוטובוס לנמל-התעופה. שימולב לדלתות הכפולות והאוטומטיות ביציאה מהרציף לאוטובוס, שנועדו למנוע יציאת נוסעים לרציך בזמן שאין בו אוטובוס וכן להגן עליהם מפני מזג האוויר.
את הכרטיס קונים באוטומט או בקופה בתוך המבנה. כאשר מגיע האוטובוס, עומד על הרציף קונדוקטור עם ולידטור נייד (עבור בעלי כרטיסים רב-פעמיים) או עט פשוט לסימון ניצול של כרטיס חד-פעמי. בתחנות האיסוף בדרך הנהג אחראי לוולידציה, ובכל פעם שמישהו מכניס או מוציא מזוודה מתא המטען הנהג יורד מהאוטובוס ומשגיח!

א-פרופו. מסתבר שיום א' ב-4 בבוקר זו שעת השיא של הפעילות ברשתות המזון המהיר בסטוקהולם. מה שאומר שכל סמטה שאינה פונה לכביש ראשי מאויישת על-ידי שבדים אירופאים מתורבתים עם עניבות וחליפות שעסוקים בהקאה או השתנה. קלאסה אירופאית במיטבה.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
וואלה כאלה צריך במרכזית ירושלים

תחנת האוטובוסים המרכזית
ממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית ומשרתת בעיקר קווים בין-עירוניים ולפרברים הרחוקים יחסית.
תמונה זו צולמה בשעה 4 בבוקר מתוך האוטובוס לנמל-התעופה. שימולב לדלתות הכפולות והאוטומטיות ביציאה מהרציף לאוטובוס, שנועדו למנוע יציאת נוסעים לרציך בזמן שאין בו אוטובוס וכן להגן עליהם מפני מזג האוויר.
את הכרטיס קונים באוטומט או בקופה בתוך המבנה. כאשר מגיע האוטובוס, עומד על הרציף קונדוקטור עם ולידטור נייד (עבור בעלי כרטיסים רב-פעמיים) או עט פשוט לסימון ניצול של כרטיס חד-פעמי. בתחנות האיסוף בדרך הנהג אחראי לוולידציה, ובכל פעם שמישהו מכניס או מוציא מזוודה מתא המטען הנהג יורד מהאוטובוס ומשגיח!

א-פרופו. מסתבר שיום א' ב-4 בבוקר זו שעת השיא של הפעילות ברשתות המזון המהיר בסטוקהולם. מה שאומר שכל סמטה שאינה פונה לכביש ראשי מאויישת על-ידי שבדים אירופאים מתורבתים עם עניבות וחליפות שעסוקים בהקאה או השתנה. קלאסה אירופאית במיטבה.
וואלה כאלה צריך במרכזית ירושלים
כדי להגן על הנוסעים מפגעי הפחמן הדו-חמצני.
 
פרחים לסיום

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
פרחים לסיום
סיכום:
נשים בצד את התענוג של לבלות שבוע בסוף אוגוסט במקום שבו הטמפרטורה לא עלתה מעל 20 מעלות.
נשים בצד את הכנס המדעי המעניין והמאורגן לתלפיות.
נשים בצד את היופי הכללי של העיר ומבחר המקומות לטייל בהם.

המטרו של סטוקהולם החל לפעול ב-1950, מעט מאוחר יחסית לערי בירה אחרות באירופה, אבל יעילותו אינה מוטלת בספק. כאשר מוסיפים אליו את האוטובוסים הכחולים ואת האוטובוסים האדומים, מקבלים מערכת יעילה להפליא, ולטעמי גם אחת מהאמינות והידידותיות ביותר לתייר. אחד הדברים היחידים שחסרו לי היה שילוט ופירוט. בתחנת האוטובוס, למשל, יש לוח עם פירוט הלו"זים, אבל בלי תיאור טוב של מסלול הקו. מבחינה זו, השילוט הסטטי בישראל מנצח ובגדול.
נקודה נוספת למחשבה לראשי התח"צ בארצנו: למרות המחסור הקל בשילוט באנגלית, אפשר להסתדר עם השילוט בשבדית. הרי לא צריך יותר מדי דמיון בשביל להבין ש-Utgang זו יציאה. העובדה שכמעט כל שבדי יודע אנגלית גם כן עוזרת. אצלנו השילוט בעברית לא עוזר בכלום לתייר, והאנגלית הגרועה של לא מעט נותני שירות מקשה עוד יותר. זו נקודת חולשה מהותית מבחינה תיירותית, וצריך לשים עליה את הדעת (בתח"צ ובכלל).



 
תודה רבה

פרחים לסיום
סיכום:
נשים בצד את התענוג של לבלות שבוע בסוף אוגוסט במקום שבו הטמפרטורה לא עלתה מעל 20 מעלות.
נשים בצד את הכנס המדעי המעניין והמאורגן לתלפיות.
נשים בצד את היופי הכללי של העיר ומבחר המקומות לטייל בהם.

המטרו של סטוקהולם החל לפעול ב-1950, מעט מאוחר יחסית לערי בירה אחרות באירופה, אבל יעילותו אינה מוטלת בספק. כאשר מוסיפים אליו את האוטובוסים הכחולים ואת האוטובוסים האדומים, מקבלים מערכת יעילה להפליא, ולטעמי גם אחת מהאמינות והידידותיות ביותר לתייר. אחד הדברים היחידים שחסרו לי היה שילוט ופירוט. בתחנת האוטובוס, למשל, יש לוח עם פירוט הלו"זים, אבל בלי תיאור טוב של מסלול הקו. מבחינה זו, השילוט הסטטי בישראל מנצח ובגדול.
נקודה נוספת למחשבה לראשי התח"צ בארצנו: למרות המחסור הקל בשילוט באנגלית, אפשר להסתדר עם השילוט בשבדית. הרי לא צריך יותר מדי דמיון בשביל להבין ש-Utgang זו יציאה. העובדה שכמעט כל שבדי יודע אנגלית גם כן עוזרת. אצלנו השילוט בעברית לא עוזר בכלום לתייר, והאנגלית הגרועה של לא מעט נותני שירות מקשה עוד יותר. זו נקודת חולשה מהותית מבחינה תיירותית, וצריך לשים עליה את הדעת (בתח"צ ובכלל).
תודה רבה
תמונות יפות ותובנות מחכימות
 
יפה, יש מה ללמוד. תודה רבה!

פרחים לסיום
סיכום:
נשים בצד את התענוג של לבלות שבוע בסוף אוגוסט במקום שבו הטמפרטורה לא עלתה מעל 20 מעלות.
נשים בצד את הכנס המדעי המעניין והמאורגן לתלפיות.
נשים בצד את היופי הכללי של העיר ומבחר המקומות לטייל בהם.

המטרו של סטוקהולם החל לפעול ב-1950, מעט מאוחר יחסית לערי בירה אחרות באירופה, אבל יעילותו אינה מוטלת בספק. כאשר מוסיפים אליו את האוטובוסים הכחולים ואת האוטובוסים האדומים, מקבלים מערכת יעילה להפליא, ולטעמי גם אחת מהאמינות והידידותיות ביותר לתייר. אחד הדברים היחידים שחסרו לי היה שילוט ופירוט. בתחנת האוטובוס, למשל, יש לוח עם פירוט הלו"זים, אבל בלי תיאור טוב של מסלול הקו. מבחינה זו, השילוט הסטטי בישראל מנצח ובגדול.
נקודה נוספת למחשבה לראשי התח"צ בארצנו: למרות המחסור הקל בשילוט באנגלית, אפשר להסתדר עם השילוט בשבדית. הרי לא צריך יותר מדי דמיון בשביל להבין ש-Utgang זו יציאה. העובדה שכמעט כל שבדי יודע אנגלית גם כן עוזרת. אצלנו השילוט בעברית לא עוזר בכלום לתייר, והאנגלית הגרועה של לא מעט נותני שירות מקשה עוד יותר. זו נקודת חולשה מהותית מבחינה תיירותית, וצריך לשים עליה את הדעת (בתח"צ ובכלל).
יפה, יש מה ללמוד. תודה רבה!
 

אורי404

New member
אופיר

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
אופיר
 

בועז ל

New member
תודה רבה על השרשור השוודי, דוק'.

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תודה רבה על השרשור השוודי, דוק'.
יפה מאוד!
 

alantan

New member
תודה רבה על הטיול בעיר היפה ביותר באירופה, לטעמי

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תודה רבה על הטיול בעיר היפה ביותר באירופה, לטעמי
למרות חומות המוות האלקטרומגנטיות, העיר הזו איננה סובלת מכיעור והתעלות שלה מתעלות על אלו של ונציה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה על השרשור!

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תודה רבה על השרשור!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה