תמונות מסטוקהולם

מצב
הנושא נעול.
תמונות מסטוקהולם

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.



 
עוד רכבות

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
עוד רכבות
בשבדיה הקונדוקטור עוד חי וקיים. אין ולידטורים בתחנות ואת הכרטיס מתקף אדם חביב שעובר בין הקרונות ברכבת. כתוצאה מכך רציפי הרכבות פתוחים לרווחה לכל המעוניין.

חלק מהנוחות של מלון שממוקם מעל תחנת הרכבות המרכזית, הוא שאפשר להיכנס לרציפים ולפנק את הפורום בתמונות. יתרון נוסף הוא שאפשר לנצל את הרציפים למעבר חופשי. בכל יום שהייתי צריך להגיע לאוניברסיטה, הייתי יוצא מהמלון, נכנס בשלת של השכנים לרציף של הארלנדה אקספרס, חוצה אותו, נכנס לאולם הראשי של תחנת הרכבת, מתחבר ישירות למטרו, ומשם לאוניברסיטה. למעשה, רק כשהייתי יוצא מתחנת האוניברסיטה הייתי חשוף לראשונה לגשם או שמש.



 
ועוד רכבות

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
ועוד רכבות
כולל אחת שתפסה אותי מעט לא מוכן ליד העיר העתיקה



 
רכבת פרברים ליד הגן הבוטני

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
רכבת פרברים ליד הגן הבוטני
באזור פועלות שתי רשויות/חברות:
SL האזורית (רכבות פרברים, אוטובוסים ומטרו) ו-SJ הלאומית (חברת הרכבות השבדית).



 
ואם כבר הברזתי מכמה הרצאות לטובת הגן הבוטני

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
ואם כבר הברזתי מכמה הרצאות לטובת הגן הבוטני



 
האוטובוסים הכחולים

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
האוטובוסים הכחולים
לחיפה יש מטרונית, לתל-אביב יש קו מקדים ולירושלים יש את ה-7X. לסטוקהולם יש את האוטובוסים הכחולים שחוצים את העיר בתדירות גבוהה, ונהנים מנת"צים ככל שהתשתית הצפופה במרכז העיר מאפשרת.

 

mister K

New member
ההוכחה לכך שלא חייבים אוטובוס מכוער בלי דלת מקדימה

האוטובוסים הכחולים
לחיפה יש מטרונית, לתל-אביב יש קו מקדים ולירושלים יש את ה-7X. לסטוקהולם יש את האוטובוסים הכחולים שחוצים את העיר בתדירות גבוהה, ונהנים מנת"צים ככל שהתשתית הצפופה במרכז העיר מאפשרת.
ההוכחה לכך שלא חייבים אוטובוס מכוער בלי דלת מקדימה
אפשר גם להשתמש במאן NG מוגמר ויפה.
לא חייבים להסתבך עם אורבניות מכוערות שנרקבות שנתיים בחניונים, רק כי אין להן דלת ליד הנהג ואין מה לעשות איתן.
 
מפרקית בתדירות גבוהה עם נת"צים ומת"צים

ההוכחה לכך שלא חייבים אוטובוס מכוער בלי דלת מקדימה
אפשר גם להשתמש במאן NG מוגמר ויפה.
לא חייבים להסתבך עם אורבניות מכוערות שנרקבות שנתיים בחניונים, רק כי אין להן דלת ליד הנהג ואין מה לעשות איתן.
מפרקית בתדירות גבוהה עם נת"צים ומת"צים
 

אוהדא11

New member


ההוכחה לכך שלא חייבים אוטובוס מכוער בלי דלת מקדימה
אפשר גם להשתמש במאן NG מוגמר ויפה.
לא חייבים להסתבך עם אורבניות מכוערות שנרקבות שנתיים בחניונים, רק כי אין להן דלת ליד הנהג ואין מה לעשות איתן.
 
האוטובוסים האדומים

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
האוטובוסים האדומים
השירות הרגיל, מועט מפרקיות ובתדירות שאינה תמיד גבוהה במיוחד (20 דק'), אבל נוחים ומגיעים לכל חור.

רוב האוטובוסים מונעים בביודיזל או באתאנול.

שימו לב לתצוגת מספר הקו בצד השמאלי של האוטובוס!



 
הטראם

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
הטראם
לא הרבה קווי טראם נותרו בעיר, אך בלא ספק החשוב שבהם הוא קו 7. הקו מקשר את הכיכר המרכזית של העיר (Sergels Torg) לאי היפיפה Djurgarden (בתרגום ישיר- "גן החיות"). בעבר האי היה שטח הציד הפרטי של המלך, היום הוא מכיל אוסף מדהים של מוזיאונים, פארקים ובתי מגורים שיהיו מעל רמת המחירים של רוב תושבי סטוקהולם.
התמונה השנייה - הדיפו של הטראם, ששומר על המראה הקלאסי.



 

alantan

New member
הוא גם מכיל את אולם הקונצרטים הקירקס שם ביקרתי עם אשתי בשנת

הטראם
לא הרבה קווי טראם נותרו בעיר, אך בלא ספק החשוב שבהם הוא קו 7. הקו מקשר את הכיכר המרכזית של העיר (Sergels Torg) לאי היפיפה Djurgarden (בתרגום ישיר- "גן החיות"). בעבר האי היה שטח הציד הפרטי של המלך, היום הוא מכיל אוסף מדהים של מוזיאונים, פארקים ובתי מגורים שיהיו מעל רמת המחירים של רוב תושבי סטוקהולם.
התמונה השנייה - הדיפו של הטראם, ששומר על המראה הקלאסי.
הוא גם מכיל את אולם הקונצרטים הקירקס שם ביקרתי עם אשתי בשנת
1999 כשהיא סחבה אותי להופעה של רובי וויליאמס. זכור לי שגם אז נסענו בקו 7...
 
אתנחתא מדיורגארדן

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
אתנחתא מדיורגארדן
תמונה ראשונה - המוזיאון הביולוגי. יותר מעניין מבחינת הארכיטקטורה מאשר מבחינת התצוגות.
תמונה שנייה - גן החיות של מוזיאון סקנסן (Skansen) - אתר חובה לכל מטייל. פארק ענק שמשלב גן חיות, חוות שבדיות אתניות ושאר מיני אטרקציות.



 

davidfainshtein

New member
מנהל
בערך ככה אני מרגיש כל מוצאי שבת...


אתנחתא מדיורגארדן
תמונה ראשונה - המוזיאון הביולוגי. יותר מעניין מבחינת הארכיטקטורה מאשר מבחינת התצוגות.
תמונה שנייה - גן החיות של מוזיאון סקנסן (Skansen) - אתר חובה לכל מטייל. פארק ענק שמשלב גן חיות, חוות שבדיות אתניות ושאר מיני אטרקציות.
בערך ככה אני מרגיש כל מוצאי שבת...
 
המטרו - אתר תיירות בפני עצמו

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
המטרו - אתר תיירות בפני עצמו
תמונות מתחנת "הבית האדום" (בית המשפט) שנחשבת לאחת היפות בעיר. השבדים טרחו לשמר את סלעי הגרנטי החשופים ולתבל אותם באמנות מסוגים שונים.



 
תחנת Kungstrartorg

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תחנת Kungstrartorg
מילולית- כיכר החורשה המלכותית. אחד האזורים היוקרתיים בעיר מתהדר בתחנה יפה למדי.



 
עוד קצת חומר למחשבה לאנשים בנת"ע

תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
עוד קצת חומר למחשבה לאנשים בנת"ע
תיירים מגיעים למוסקבה, סנקט פטרסבורג וסטוקהולם בשביל האמנות ברכבת התחתית. הרוטמאסטר הוא אטרקציה אמיתית בלונדון.
גם לתל-אביב מגיעה מערכת תח"צ שלא רק תהיה יעילה אלא גם אסתטית ומושכת עין, במיוחד כאשר משווקים אותה כעיר סופר-שיקית.



 

alantan

New member
האמת, יש לנת"ע מספיק כסף להשקיע קצת בתחום הזה...

עוד קצת חומר למחשבה לאנשים בנת"ע
תיירים מגיעים למוסקבה, סנקט פטרסבורג וסטוקהולם בשביל האמנות ברכבת התחתית. הרוטמאסטר הוא אטרקציה אמיתית בלונדון.
גם לתל-אביב מגיעה מערכת תח"צ שלא רק תהיה יעילה אלא גם אסתטית ומושכת עין, במיוחד כאשר משווקים אותה כעיר סופר-שיקית.
האמת, יש לנת"ע מספיק כסף להשקיע קצת בתחום הזה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה