תמונה של פעם לאוטובוסאים

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
461 בשנות ה-60 וה-70 היה כולו כזה

נדמה לי שגם אני זוכר את הקטע הזה ונדמה לי גם שהיה קטע כזה
בכביש 461 עצמו לפני שהכפילו לדו מסלולי.
461 בשנות ה-60 וה-70 היה כולו כזה
לא סתם דברתי על מרבית הציבור שנסע לנתב"ג לא דרך הכביש המהיר שמשלהי ה-60 או שנת 70' (מקטע גנות עד נתב"ג).
דוד שלי שהיה נהג מקצועי באגד חבילות(!!) לקח אותי בסימקה 1000 הישנה שלו בשנת 76' להפרד מהורי שטסו לשארם א-שייך מנתב"ג.

מזה הכרתי את הכביש המוזר הזה שהיה בן 3 נתיבים.
הוא תל אביבי (כיום הוא גר בבית העלמין ירקון) מאז שנת 48' (הגיע בתור מעפיל ואפילו שהה כמה שבועות במחנה מעצר עתלית) עד למותו ב-2001.
ומוזר שאחרי כמעט 30 שנה בארץ ועוד נהג מקצועי מגוש דן (!!!) הוא בחר לנסוע לנתב"ג לא דרך הכביש המהיר החדש אלא דרך כביש 461 עד וילהלמה ושם ימינה.

כאשר הוא היה צריך לפנות ימינה במסובים (נסענו דרך דרך הטייסים, כמובן) ואז שלאק טראח לרדת מכביש 4 בלולאה שכבר היתה קיימת ולנסוע בלי רמזורים
ובלי מכוניות ממש עד לנתב"ג. אבל היי, אני באמת מודה לו שכן זו היתה הפעם היחידה בחיי שראיתי כביש משמעותי באורכו שהוא בן 3 נתיבים משותפים.
 

alantan

New member
אגב כבישים חד-מסלוליים, זכורה לך השנה שבה הורחב כביש 4 בין

461 בשנות ה-60 וה-70 היה כולו כזה
לא סתם דברתי על מרבית הציבור שנסע לנתב"ג לא דרך הכביש המהיר שמשלהי ה-60 או שנת 70' (מקטע גנות עד נתב"ג).
דוד שלי שהיה נהג מקצועי באגד חבילות(!!) לקח אותי בסימקה 1000 הישנה שלו בשנת 76' להפרד מהורי שטסו לשארם א-שייך מנתב"ג.

מזה הכרתי את הכביש המוזר הזה שהיה בן 3 נתיבים.
הוא תל אביבי (כיום הוא גר בבית העלמין ירקון) מאז שנת 48' (הגיע בתור מעפיל ואפילו שהה כמה שבועות במחנה מעצר עתלית) עד למותו ב-2001.
ומוזר שאחרי כמעט 30 שנה בארץ ועוד נהג מקצועי מגוש דן (!!!) הוא בחר לנסוע לנתב"ג לא דרך הכביש המהיר החדש אלא דרך כביש 461 עד וילהלמה ושם ימינה.

כאשר הוא היה צריך לפנות ימינה במסובים (נסענו דרך דרך הטייסים, כמובן) ואז שלאק טראח לרדת מכביש 4 בלולאה שכבר היתה קיימת ולנסוע בלי רמזורים
ובלי מכוניות ממש עד לנתב"ג. אבל היי, אני באמת מודה לו שכן זו היתה הפעם היחידה בחיי שראיתי כביש משמעותי באורכו שהוא בן 3 נתיבים משותפים.
אגב כבישים חד-מסלוליים, זכורה לך השנה שבה הורחב כביש 4 בין
צומת מורשה לצומת רעננה לדו-מסלולי? זכור לי בשנת 1981 שהכביש עדיין היה חד-מסלולי בקטע זה אבל אני לא לגמרי בטוח שהזכרון שלי אינו מתעתע בי.
 

down under

New member
הצחקת ת'דודה שלי והיא מה זה לא צוחקת בקלות!

אגב כבישים חד-מסלוליים, זכורה לך השנה שבה הורחב כביש 4 בין
צומת מורשה לצומת רעננה לדו-מסלולי? זכור לי בשנת 1981 שהכביש עדיין היה חד-מסלולי בקטע זה אבל אני לא לגמרי בטוח שהזכרון שלי אינו מתעתע בי.
הצחקת ת'דודה שלי והיא מה זה לא צוחקת בקלות!
הכביש בין מורשה לבין צומת רעננה (שאני קורא לו צומת אמדוקס, יעני כביש 4 פינת רח' אחוזה)
לא הורחב בשנת 81'. ממש ממשי הממשים (על משקל הביטוי הדבילי מלך מלכי המלכים). לא ולא.
גם לא ב-85'. או ב-85' או ב-86' אני זוכר בתור חייל בממר"ם טרמפ עם קצין זוטר (סגן או סרן) שהיה לו פיג'ו 205 ספורט חדשה (לא ה-GTI אלא דגם
קצת פחות יוקרתי ונוצץ אבל עדיין ספורטיבי מהרגיל) שלקח אותי לצומת אמדוקס הזה (אופס, צומת זה זכר. יש לו פאלוס לצומת).
זה היה ב-85' או 86' בוודאות סופר מוחלטת, שכן הייתי כבר אחרי קורס ממר"ם שהסתיים בדצמבר 84'.
כלומר חד משמעית זה היה ב-85' או 86' והכביש היה חד נתיבי וחד מסלולי, כלומר ליתר דיוק חד מסלולי ודו נתיבי, נתיב לכל כוון!!!!

אני מדבר על החצי השני של שנות ה-80.
אני זוכר גם קיטור של אותו קצין צפונבוני (כמדומני שהוא היה מרעננה) על כך שלא מרחיבים את הכביש הזה.

אגב, באותה שנה 85/86 לא היה את כביש 5 ממורשה למזרח.
כן, כן, צומת מורשה היה צומת T.
 

alantan

New member
תודה! ככה גם זכרתי אבל לא האמנתי שהוא היה חד-מסלולי כל כך

הצחקת ת'דודה שלי והיא מה זה לא צוחקת בקלות!
הכביש בין מורשה לבין צומת רעננה (שאני קורא לו צומת אמדוקס, יעני כביש 4 פינת רח' אחוזה)
לא הורחב בשנת 81'. ממש ממשי הממשים (על משקל הביטוי הדבילי מלך מלכי המלכים). לא ולא.
גם לא ב-85'. או ב-85' או ב-86' אני זוכר בתור חייל בממר"ם טרמפ עם קצין זוטר (סגן או סרן) שהיה לו פיג'ו 205 ספורט חדשה (לא ה-GTI אלא דגם
קצת פחות יוקרתי ונוצץ אבל עדיין ספורטיבי מהרגיל) שלקח אותי לצומת אמדוקס הזה (אופס, צומת זה זכר. יש לו פאלוס לצומת).
זה היה ב-85' או 86' בוודאות סופר מוחלטת, שכן הייתי כבר אחרי קורס ממר"ם שהסתיים בדצמבר 84'.
כלומר חד משמעית זה היה ב-85' או 86' והכביש היה חד נתיבי וחד מסלולי, כלומר ליתר דיוק חד מסלולי ודו נתיבי, נתיב לכל כוון!!!!

אני מדבר על החצי השני של שנות ה-80.
אני זוכר גם קיטור של אותו קצין צפונבוני (כמדומני שהוא היה מרעננה) על כך שלא מרחיבים את הכביש הזה.

אגב, באותה שנה 85/86 לא היה את כביש 5 ממורשה למזרח.
כן, כן, צומת מורשה היה צומת T.
תודה! ככה גם זכרתי אבל לא האמנתי שהוא היה חד-מסלולי כל כך
מאוחר, ולכן גם לא סמכתי על זכרוני.
&nbsp
וכן, זכורות לי המתנות בצומת ה-T הנאלח הזה ועל קול הזעקה מחלקים מסויימים בציבור כשכביש "חוצה שומרון" נסלל וה-T הפך ל-X.
 

down under

New member
היה לי חבר ממש טוב מכפר קאסם

תודה! ככה גם זכרתי אבל לא האמנתי שהוא היה חד-מסלולי כל כך
מאוחר, ולכן גם לא סמכתי על זכרוני.
&nbsp
וכן, זכורות לי המתנות בצומת ה-T הנאלח הזה ועל קול הזעקה מחלקים מסויימים בציבור כשכביש "חוצה שומרון" נסלל וה-T הפך ל-X.
היה לי חבר ממש טוב מכפר קאסם
(עבדנו יחד מספר שנים בתחום המחשבים ויצאנו לסרטים ולטיולים ביחד והתארחתי אצלו והוא אצלי, בקיצור חבר אמיתי)
שהזכיר לי נשכחות. הן מכפר קאסם והן מראש העין, עד שנת 87' מי שרצה להגיע לת"א עבר את ויה דולורוזה הבאה:
נסיעה על 444 דרומה עד לאזור קיבוץ גבעת השלושה, שם לקחת מערבה לכביש (כיום 483) שנפגש עם כביש 40 בערך קילומטר או שניים דרומית לצומת סגולה.
משם או ימינה לסגולה ודרך העיר פ"ת או שמאלה עד לכביש 461 (נו, וילהלמה המפורסמת) ושם ימינה דרך יהוד ואור יהודה שעדיין לא היה את עוקף יהוד.


כלומר אם אין תנועה בכלל, שבת ב-6 בבוקר ואתה נוסע 15 קמ"ש מעל המהירות המותרת, להגיע לרכבת מרכז מכפר קאסם או ראש העין היה לוקח 40 דקות לכל
הפחות.
כיום אם אין תנועה אתה תוך 15 עד 20 דקות ברכבת מרכז.
נסיעה על 5 ירידה ל-20 דרום.
 

alantan

New member
אכן, כי לא היה כביש 5 - כל הדרכים עברו בפתח תקווה

היה לי חבר ממש טוב מכפר קאסם
(עבדנו יחד מספר שנים בתחום המחשבים ויצאנו לסרטים ולטיולים ביחד והתארחתי אצלו והוא אצלי, בקיצור חבר אמיתי)
שהזכיר לי נשכחות. הן מכפר קאסם והן מראש העין, עד שנת 87' מי שרצה להגיע לת"א עבר את ויה דולורוזה הבאה:
נסיעה על 444 דרומה עד לאזור קיבוץ גבעת השלושה, שם לקחת מערבה לכביש (כיום 483) שנפגש עם כביש 40 בערך קילומטר או שניים דרומית לצומת סגולה.
משם או ימינה לסגולה ודרך העיר פ"ת או שמאלה עד לכביש 461 (נו, וילהלמה המפורסמת) ושם ימינה דרך יהוד ואור יהודה שעדיין לא היה את עוקף יהוד.


כלומר אם אין תנועה בכלל, שבת ב-6 בבוקר ואתה נוסע 15 קמ"ש מעל המהירות המותרת, להגיע לרכבת מרכז מכפר קאסם או ראש העין היה לוקח 40 דקות לכל
הפחות.
כיום אם אין תנועה אתה תוך 15 עד 20 דקות ברכבת מרכז.
נסיעה על 5 ירידה ל-20 דרום.
אכן, כי לא היה כביש 5 - כל הדרכים עברו בפתח תקווה
או למצער מדרום לפתח תקווה.
 

מענדי

New member
לפי (אי) תרבות הנהיגה של הישראלי הממוצע

עד לא מזמן (סוף ה-90 ראשית ה-2000) נשאר קטע כזה של כמעט 2
ק"מ באזור לשכת הגיוס שלכת (תה"ש).
הכוונה לקטע שמתחיל קצת מערבית ללשכת הגיוס וגם הכניסה הראשית לרכבים למחנה תה"ש (באים מבר אילן נוסעים עד הכיכר
ושם שמאלה וכל הזמן ישר. אם אין פקקים תוך 3 דקות מגיעים לפניה שהיא הן לתה"ש והן ללשכת גיוס) ומגיע בסופו לצדו הדרום מזרחי של רח' לוי
אשכול בקטע שלא רחוק מהפניה לסביון.

אני עוד זוכר היטב את ה-3 נתיבים כשהאמצעי משותף. לצערי כי רב הנבלות במע"ץ ו/או רשויות מקומיות צבעו בפס לבן את רובו כך שבפועל יש לכוון אחד נתיב ולכוון
השני שני נתיבים.
לפי (אי) תרבות הנהיגה של הישראלי הממוצע
טוב שביטלו את נתיבי ההתאבדות האלו.

ברח' יצחק שדה בתל אביב, יש קטע עם מסלול שכיון הנסיעה בו מתחלף לפי שעות היום, צפיה באי הציות של חלק גדול מהנהגים ורוכבי הקטנועים לתימרור גורמת להבנה מהם הגורמים להחלטות הרשויות המקומיות לא לתת מרחב פעולה לנהג הישראלי - והקמת הפרדות בין מסלולים, צביעת קטעים שלמים בפס לבן וכו'.

יש מדינות (ארה"ב, ועוד) שפניה שמאלה בצומת מרומזרת לא זוכה לרמזור מיוחד, אלא סומכים על הנהג שימתין בסבלנות לתנועה שמגיעה ממול.
אצלינו למזלינו הטוב חסכו מאיתנו את זה.
 

alantan

New member
לגבי הבול, אני לא אתפלא אם הכוונה לקטע קצר שבין צומת אולגה

חבל על הויכוח
המחלפים הללו נפתחו אחרי שהכביש היה קיים.
בדיוק כפי שמחלף אור עקיבא נפתח (בערך בשנת 2010+-).

כאמור אני זוכר וגם יש לי בול מ-82 שכתוב עליו מפורשות שהכביש נחנך ב-67' (בול במלאת 15 שנה לכביש המהיר חדרה חיפה).
אני אכן זוכר את העבודות על מחלף קיסריה.
הוא מוביל לקטע ששנים קראו לו עוקף חדרה.

עד סוף 73' או תחילת 74' כל האנשים מגוש דן, כפ"ס ובעצם מכל מרכז ודרום המדינה, אם הם רצו לנסוע לעפולה ולא דרך הגדה המערבית,
היו חייבים להגיע לככר המשטרה בחדרה, לפנות מזרחה לרח' הרברט סמואל ולנסוע עד קצהו, שם לפנות שמאלה לכוון רח' הנשיא,
ברח' הנשיא לפנות ימינה לכוון פרדס חנה. זה היה כביש 65.

בסוף 73' או תחילת 74' (מוזר שמלחמת יום כיפור לא עקבה זאת) נחנך עוקף חדרה.
אגב, ביום כיפור עצמו כל התנועה הצבאית עברה דרך חדרה. אני זוכר שכבר בערב יום כיפור, יותר מ-15 שעות לפני תחילת המלחמה
היו מלא מלא מלא מובילי טנקים, ג'יפים, זחל"מים וכו' שנסעו דרך חדרה.
בתור ילד בן 8 וחצי זה הדהים אותי כי ידעתי שיום כיפור איש לא נוסע (אז גם באופניים בקושי נסעו באותן שנים).
לגבי הבול, אני לא אתפלא אם הכוונה לקטע קצר שבין צומת אולגה
לצומת קיסריה, מין שכתוב של ההסטוריה...
 

במודו

New member
בלת"ק רמזורים בחדרה

חבל על הויכוח
המחלפים הללו נפתחו אחרי שהכביש היה קיים.
בדיוק כפי שמחלף אור עקיבא נפתח (בערך בשנת 2010+-).

כאמור אני זוכר וגם יש לי בול מ-82 שכתוב עליו מפורשות שהכביש נחנך ב-67' (בול במלאת 15 שנה לכביש המהיר חדרה חיפה).
אני אכן זוכר את העבודות על מחלף קיסריה.
הוא מוביל לקטע ששנים קראו לו עוקף חדרה.

עד סוף 73' או תחילת 74' כל האנשים מגוש דן, כפ"ס ובעצם מכל מרכז ודרום המדינה, אם הם רצו לנסוע לעפולה ולא דרך הגדה המערבית,
היו חייבים להגיע לככר המשטרה בחדרה, לפנות מזרחה לרח' הרברט סמואל ולנסוע עד קצהו, שם לפנות שמאלה לכוון רח' הנשיא,
ברח' הנשיא לפנות ימינה לכוון פרדס חנה. זה היה כביש 65.

בסוף 73' או תחילת 74' (מוזר שמלחמת יום כיפור לא עקבה זאת) נחנך עוקף חדרה.
אגב, ביום כיפור עצמו כל התנועה הצבאית עברה דרך חדרה. אני זוכר שכבר בערב יום כיפור, יותר מ-15 שעות לפני תחילת המלחמה
היו מלא מלא מלא מובילי טנקים, ג'יפים, זחל"מים וכו' שנסעו דרך חדרה.
בתור ילד בן 8 וחצי זה הדהים אותי כי ידעתי שיום כיפור איש לא נוסע (אז גם באופניים בקושי נסעו באותן שנים).
בלת"ק רמזורים בחדרה
מתי רומזרו לפי ידיעתך הצמתים רמבם-הרברט סמואל וששת הימים-הרברט סמואל?
 

down under

New member
ששת הימים - הרברט סמואל הוא הרמזור הראשון

בלת"ק רמזורים בחדרה
מתי רומזרו לפי ידיעתך הצמתים רמבם-הרברט סמואל וששת הימים-הרברט סמואל?
ששת הימים - הרברט סמואל הוא הרמזור הראשון
בתוך העיר חדרה עצמה.
קודם היו רמזורים רק בצומת אולגה (טרם מיחלופו) ובצומת נחל חדרה (אז הם היו רמזורים תלויים,סטייל המון רמזורים בארה"ב).

הרמזור הראשון בחדרה שהיה בששת הימים פינת הרברט ס' הוצב למיטב זכרוני בין השנים 77' ל-81'. בוודאות לא לפני ובוודאות לא אחרי.

השני בתוך העיר אם אני זוכר נכון היה הגיבורים פינת הנשיא.

כיום בתוך העיר חדרה יש בערך 20 צמתים מרומזרים שאינם על כבישים 2,4 כלומר אני מדבר על צמתים שהם לחלוטי חלוטין פנים עירוניים לגמרי.
 

down under

New member
לפי הויקיפדיה זה בכלל בשנת 69'

אני לא מוצא כתבה מ-67 או 68, אצטרך לחפש מאוחר יותר
במרץ 73 הייתה כתבה על כך שהכביש יפתח השנה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=MAR/1973/03/08&page=23&rtl=true
מצד שני, צויין שאחרי הפתיחה יהיה אפשר לנסוע ללא רמזורים כך שאולי הכביש נפתח במתכונת אחרת לפני כן?
&nbsp
15/02/73 - מחלף קיסריה, וצויין שהכביש יפתח עד סוף השנה
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
&nbsp
23/09/73 - חנוכת מחלף חוף הכרמל
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
לפי הויקיפדיה זה בכלל בשנת 69'
 

alantan

New member
תיקון הקישור לגבי מחלף קיסריה

אני לא מוצא כתבה מ-67 או 68, אצטרך לחפש מאוחר יותר
במרץ 73 הייתה כתבה על כך שהכביש יפתח השנה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=MAR/1973/03/08&page=23&rtl=true
מצד שני, צויין שאחרי הפתיחה יהיה אפשר לנסוע ללא רמזורים כך שאולי הכביש נפתח במתכונת אחרת לפני כן?
&nbsp
15/02/73 - מחלף קיסריה, וצויין שהכביש יפתח עד סוף השנה
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
&nbsp
23/09/73 - חנוכת מחלף חוף הכרמל
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
תיקון הקישור לגבי מחלף קיסריה
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/02/15&page=6&rtl=true
&nbsp
בטעות שמתי פעמיים את הקישור למחלף מבואות חיפה.
 

down under

New member
שים לב, הזכירו שם את הרמזורים התלויים

תיקון הקישור לגבי מחלף קיסריה
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/02/15&page=6&rtl=true
&nbsp
בטעות שמתי פעמיים את הקישור למחלף מבואות חיפה.
שים לב, הזכירו שם את הרמזורים התלויים
ובאותיות הקטנות מוזכר גם ראש עירית חיפה (אז עוד לא) אריה גוראל.
 

luckydude

Active member
צומת נחל חדרה...

שים לב, הזכירו שם את הרמזורים התלויים
ובאותיות הקטנות מוזכר גם ראש עירית חיפה (אז עוד לא) אריה גוראל.
צומת נחל חדרה...
להזכיר שבימים ההם הצומת ההיא לא היתה מעפנית ברמות שהיא היום. אז היא היתה בצורת צלב פשוט בלי הזיג זג שקיים שם היום.

עם זאת, לא היה חסר מעפניות בסביבה... בגשר נחל חדרה בתוואי הישן שהיה נמצא קצת מדרום לצומת שתי מכוניות במקביל לא יכלו לעבור בבטחה בו זמנית ומכוניות שבאו (אאל"ט) מדרום היו צריכות לתת זכות קדימה לאלו שבאו מכיוון הצומת. מדהים לחשוב שנתנו למצב כזה להתקיים ככה במשך עשרות שנים על כביש בינעירוני עורקי. טוב נו, לפחות הצומת היתה נורמלית אז
 

down under

New member
מדהים שאתה זוכר את הגשר הצר שהיה מעל נחל חדרה

צומת נחל חדרה...
להזכיר שבימים ההם הצומת ההיא לא היתה מעפנית ברמות שהיא היום. אז היא היתה בצורת צלב פשוט בלי הזיג זג שקיים שם היום.

עם זאת, לא היה חסר מעפניות בסביבה... בגשר נחל חדרה בתוואי הישן שהיה נמצא קצת מדרום לצומת שתי מכוניות במקביל לא יכלו לעבור בבטחה בו זמנית ומכוניות שבאו (אאל"ט) מדרום היו צריכות לתת זכות קדימה לאלו שבאו מכיוון הצומת. מדהים לחשוב שנתנו למצב כזה להתקיים ככה במשך עשרות שנים על כביש בינעירוני עורקי. טוב נו, לפחות הצומת היתה נורמלית אז
מדהים שאתה זוכר את הגשר הצר שהיה מעל נחל חדרה
כחצי ק"מ או ק"מ דרומית לצומת ההוא (צומת זה בזכר, כאמור).
מעל ל-20 שנה שהעתיקו בעצם את הכביש כ-30 מ' מערבה כך שהוא עקף את הגשר הצר.

בגדול, בזמן המנדט וגם ב-20 השנה הראשונות למדינה המון גשרים מעל נחלים ווואדיות היו גשרים צרים ששתי מכוניות לא יכלו לעבור במקביל בו זמנית.
גם בכניסה לכפר ויתקין מעל נחל אלכסנדר מכוון כביש 4 לכוון מערב הגשר היה אפילו צר הרבה יותר. ברוחב אוטובוס.
הגשר ההוא בנחל חדרה היה ברוחב אוטובוס + אוטוביאנקי. במו עיני ראיתי פעם נהג מפורע או רשלן לאללה שלא שם לב והגיע אוטובוס שהגיע לו זכות קדימה
ושניהם עברו במקביל (הפרייבט היה רכב די קטן) והם ממש כמעט שפשפו זה את זה.
 

luckydude

Active member
לשם המחשה...

מדהים שאתה זוכר את הגשר הצר שהיה מעל נחל חדרה
כחצי ק"מ או ק"מ דרומית לצומת ההוא (צומת זה בזכר, כאמור).
מעל ל-20 שנה שהעתיקו בעצם את הכביש כ-30 מ' מערבה כך שהוא עקף את הגשר הצר.

בגדול, בזמן המנדט וגם ב-20 השנה הראשונות למדינה המון גשרים מעל נחלים ווואדיות היו גשרים צרים ששתי מכוניות לא יכלו לעבור במקביל בו זמנית.
גם בכניסה לכפר ויתקין מעל נחל אלכסנדר מכוון כביש 4 לכוון מערב הגשר היה אפילו צר הרבה יותר. ברוחב אוטובוס.
הגשר ההוא בנחל חדרה היה ברוחב אוטובוס + אוטוביאנקי. במו עיני ראיתי פעם נהג מפורע או רשלן לאללה שלא שם לב והגיע אוטובוס שהגיע לו זכות קדימה
ושניהם עברו במקביל (הפרייבט היה רכב די קטן) והם ממש כמעט שפשפו זה את זה.
לשם המחשה...
תצ"א מאתר מפות 144 שמראה את הגשר החדש והישן. אכן היו בזמנו לא מעט גשרים כאלו אם כי כאן מדובר בגשר לא על איזה כביש צדדי אלא על הכביש שהיה במשך תקופה לא קצרה העורק המרכזי בין המרכז לצפון.

בתמונה הנוספת מבט כללי על האיזור. הכביש בתוואי הקודם עבר קרוב מאוד למפעל אליאנס. בין התוואי הישן לחדש תחנת שאיבה של צינור הנפט (שזו כנראה הסיבה המרכזית לצומת המעפן). למיטב ידיעתי בעתיד הרחוק מתוכנן שם מחלף שבמסגרתו יטפלו גם במיגון לצינור בצורה שתאפשר תוואי יותר הגיוני של הכביש באיזור.



 

alantan

New member
למרות שיש ששונאים את התצורה הזו של צומת T כפול (מדורג)

לשם המחשה...
תצ"א מאתר מפות 144 שמראה את הגשר החדש והישן. אכן היו בזמנו לא מעט גשרים כאלו אם כי כאן מדובר בגשר לא על איזה כביש צדדי אלא על הכביש שהיה במשך תקופה לא קצרה העורק המרכזי בין המרכז לצפון.

בתמונה הנוספת מבט כללי על האיזור. הכביש בתוואי הקודם עבר קרוב מאוד למפעל אליאנס. בין התוואי הישן לחדש תחנת שאיבה של צינור הנפט (שזו כנראה הסיבה המרכזית לצומת המעפן). למיטב ידיעתי בעתיד הרחוק מתוכנן שם מחלף שבמסגרתו יטפלו גם במיגון לצינור בצורה שתאפשר תוואי יותר הגיוני של הכביש באיזור.
למרות שיש ששונאים את התצורה הזו של צומת T כפול (מדורג)
האמת היא שהיא עדיפה על צומת X רגיל. לפי מחקרים, שיעור התאונות בצומת כזה מחוץ לעיר הוא 60% פחות מאשר צומת רגיל:
http://www.standardsforhighways.co.uk/dmrb/vol6/section2/td4295.pdf (פרק 4)
&nbsp
בוויקיפדיה יש גם טענה שצומת כזה מעביר נפח תנועה גדול יותר, אבל לא מצאתי סימוכין לכך בשום מקום.
&nbsp
כל עוד אין מחלף, יש בהחלט טעם לתצורה הזו, ואני לא חושב שהדבר גורם לפקקים מעבר לצומת רגיל, למרות שהצומת אכן מעכב מעט (דקה או שתיים מעבר לצומת רגיל) את כלי הרכב שנוסעים ישר בכביש מספר 4.
 

yairp4

Active member
איזה שרשור נפלא


אכן, כביש החוף מחדרה לחיפה נפתח רק ב-1973
כביש החוף מתל אביב לנתניה היה כבר בסוף יולי 1950:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=AHR/1950/07/30&page=1&rtl=true
&nbsp
שימו לב לשפה הציורית ושלא יהיה ניתן לנסוע בכביש הזה בעמידה... כמו כן, הוצע שהכביש יהיה כביש אגרה, אבל כידוע לנו זה לא קרה לבסוף.
&nbsp
לא ברור לי למה הקווים המשיכו לנסוע דרך פתח תקווה ולא בקו ישר עד לנתניה וימינה לצומת בית ליד.
&nbsp
באותה שנה, מחאה של מועצת חדרה נגד אגד:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=MAR/1950/08/14&page=4&rtl=true
&nbsp
בדצמבר 1958 נפתח קטע נתניה-מכמורת, לאחר סלילה בלתי נגמרת של 6 עד 7 שנים. ב-23 בינואר 1959 נפתח סוף כל סוף הקטע שבין מכמורת לחדרה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1959/01/23&page=14&rtl=true
&nbsp
&nbsp
ובכל זאת, בשנת 1964 עדיין קווי האוטובוסים בשלהם, נוסעים דרך פתח תקווה...
איזה שרשור נפלא

סאגת הכבישים העוקפים בישראל ממשיכה כמובן עד ימינו. בתור מי שגדל במזכרת בתיה אני יכול למנות את כל הכבישים ה"עוקפים" של רחובות: טשרניחובסקי-רוז'נסקי, מנוחה ונחלה, לח"י, העוקף המזרחי על שלביו השונים והמוזרים, כל מיני תמרונים דרך קפלן וחבצלת, החצי עוקף המערבי דרך גיבתון ומרמורק ועוד כל מיני אילתורים שעברו על מי שהיה צריך להגיע מצומת ביל"ו לכיוון צפון עד לפתיחת 431 והקטע האחרון של 411.
יש עוד לא מעט ערים שמחכות לכבישים עוקפים נורמליים (הדוגמא הקיצונית לדעתי היא עפולה).

בכל מקרה, העלו את הקישור הזה בפורום בעבר אבל נראה לי שהשרשור הזה הוא סיבה להעלות אותו שוב. זהו אתר של תצלומי אוויר ברזולוציה טובה של המזרח התיכון (להערכתי מסוף שנות השישים). מומלץ מאוד לכל חובב היסטורית כבישים/רכבות/תכנון עירוני. [URL]http://corona.cast.uark.edu/index.html#bbox=3835154,3749928,3912126,3796019[/URL]
 

olli3

New member
מנהל
כבישים עוקפים הורגים את יעילות התחבורה הציבורית.

איזה שרשור נפלא

סאגת הכבישים העוקפים בישראל ממשיכה כמובן עד ימינו. בתור מי שגדל במזכרת בתיה אני יכול למנות את כל הכבישים ה"עוקפים" של רחובות: טשרניחובסקי-רוז'נסקי, מנוחה ונחלה, לח"י, העוקף המזרחי על שלביו השונים והמוזרים, כל מיני תמרונים דרך קפלן וחבצלת, החצי עוקף המערבי דרך גיבתון ומרמורק ועוד כל מיני אילתורים שעברו על מי שהיה צריך להגיע מצומת ביל"ו לכיוון צפון עד לפתיחת 431 והקטע האחרון של 411.
יש עוד לא מעט ערים שמחכות לכבישים עוקפים נורמליים (הדוגמא הקיצונית לדעתי היא עפולה).

בכל מקרה, העלו את הקישור הזה בפורום בעבר אבל נראה לי שהשרשור הזה הוא סיבה להעלות אותו שוב. זהו אתר של תצלומי אוויר ברזולוציה טובה של המזרח התיכון (להערכתי מסוף שנות השישים). מומלץ מאוד לכל חובב היסטורית כבישים/רכבות/תכנון עירוני. [URL]http://corona.cast.uark.edu/index.html#bbox=3835154,3749928,3912126,3796019[/URL]
כבישים עוקפים הורגים את יעילות התחבורה הציבורית.
ברוב המקרים אין כדאיות בהפעלת קווי אוטובוס שעוקפים את העיר כי אין מספיק נוסעים שיכולים לעלות עליהם, במיוחד בשעות השפל. וכך מעודדים שימוש ברכב פרטי והתח"צ לעולם לא יכולה להתחרות ברכב הפרטי שיוצא מהשכונה ישירות לכביש עוקף לכל יעד שהוא.
&nbsp
וכמובן, כל כביש עוקף פותר בעיית פקקים נקודתית או איזורית, עד שהעוקף בעצמו נפקק עקב גידול בנפח התנועה.
&nbsp
אז מה יהיה לנו בעוד 50 שנים? גשרים בתוך שכונות מגורים?
 

down under

New member
סלח לי, אבל אתה כתבת שטויות הפעם

כבישים עוקפים הורגים את יעילות התחבורה הציבורית.
ברוב המקרים אין כדאיות בהפעלת קווי אוטובוס שעוקפים את העיר כי אין מספיק נוסעים שיכולים לעלות עליהם, במיוחד בשעות השפל. וכך מעודדים שימוש ברכב פרטי והתח"צ לעולם לא יכולה להתחרות ברכב הפרטי שיוצא מהשכונה ישירות לכביש עוקף לכל יעד שהוא.
&nbsp
וכמובן, כל כביש עוקף פותר בעיית פקקים נקודתית או איזורית, עד שהעוקף בעצמו נפקק עקב גידול בנפח התנועה.
&nbsp
אז מה יהיה לנו בעוד 50 שנים? גשרים בתוך שכונות מגורים?
סלח לי, אבל אתה כתבת שטויות הפעם
כבישים עוקפים לא הורגים שום יעילות של תח"ץ.
עוקף חדרה הוא דבר מבורך שבמבורכים.
עוקף הוד השרון גם הוא דבר מבורך.
עוקף ראשל"ץ (כביש 4 בקטע מאזור עד מחלף גן רווה) הוא סופר מבורך.

קווי אקספרס נוסעים דרך העוקף וקווים מאספים נוסעים לא דרך העוקף.

בדיוק כפי שבזמנו המהיר מת"א לקרית שמונה נסע בעוקף חדרה ואילו הן 841 והן 842 נסעו דרך העיר חדרה.

תפקידו של כביש עוקף כשמו כן הוא, לעקוף יישוב שאתה לא צריך לנסוע דרכו. בין אם אתה אוטובוס אקספרס מ-א' ל-ב' (ונוסע דרך עוקף ג')
או אם אתה משאית סחורה שנוסעת מ-א' ל-ב' ועוקפת את ג' ובין אם אתה בפרייבט.
אין צורך שמאות או אלפי או עשרות אלפי מכוניות מכל הסוגים יכנסו ללב העיר שהיא לא היעד שלהם. סתם יזהמו את האויר שם, יאטו עוד יותר את התנועה,
יסכנו את הולכי הרגל ויעשו רעש מיותר בלילה.


אדם שנוסע מ-א' ל-ב' אין לו שום צורך שהוא לעבור בתוך היישוב ג'. שום צורך שהוא.


אתה בסדר? אתה מדמיין איך המדינה היתה נראית אם היו חייבים לנסוע דרך חדרה, דרך הוד"ש, דרך כביש 412 (לנסוע דרך מרכז ראשון) וכו'?
בחיי שלא יודע מאיפה הקרצת את השטויות הנוראיות הללו שכתבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה