תמונה של פעם לאוטובוסאים

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
תמונה של פעם לאוטובוסאים

תמונה של פעם לאוטובוסאים
בעת חיפוש אחר באוסף התצלומים הלאומי נתקלתי בשתי התמונות האלה, שאולי יהיה בהן עניין לאוטובוסאים.
התמונה הזו צולמה ב-1/11/1964, ע"י צלם לשכת העיתונות הממשלתית פריץ כהן, שלו תמונות זכורות רבות.
הציר הזה של כביש 402 החוצה את רמתיים מוכר לי היטב מימי ילדותי, בנסיעות ארוכות על מושבי התכלת הלחים מזיעה בקיץ לכפר סבא וחזרה. שדרת העצים לאורכו הייתה בלתי נשכחת. אם אני מזהה נכון, זוהי כיכר הנשיא, תחנת הדלק סונול עדיין במקום. התחנה (אם אינני טועה, לכיוון פתח תקווה) עם ספסלי העץ השחוקים/חלקים, מעקות הברזל שעליהן נהגנו להיתלות, ראשנו מטה, והנוסעים היושבים על הספסל חסר המשענת בגב כפוף.

האוטובוס המתקרב לתחנה (מ.ר. 39-066) הוא בקו 901 האינסופי. מאחוריו, אם אינני טועה, לארק סטודיבייקר.

את שאר הפרטים הנגלים מן התמונה, אותיר למומחים.

התמונה נמצאת ברשות הציבור משנוצרה ע"י ממשלת ישראל וחלפו למעלה מ-50 שנה ממועד יצירתה.

 

Golf Bravo

New member
תמונה שנייה - אוטובוסים מפעם

תמונה של פעם לאוטובוסאים
בעת חיפוש אחר באוסף התצלומים הלאומי נתקלתי בשתי התמונות האלה, שאולי יהיה בהן עניין לאוטובוסאים.
התמונה הזו צולמה ב-1/11/1964, ע"י צלם לשכת העיתונות הממשלתית פריץ כהן, שלו תמונות זכורות רבות.
הציר הזה של כביש 402 החוצה את רמתיים מוכר לי היטב מימי ילדותי, בנסיעות ארוכות על מושבי התכלת הלחים מזיעה בקיץ לכפר סבא וחזרה. שדרת העצים לאורכו הייתה בלתי נשכחת. אם אני מזהה נכון, זוהי כיכר הנשיא, תחנת הדלק סונול עדיין במקום. התחנה (אם אינני טועה, לכיוון פתח תקווה) עם ספסלי העץ השחוקים/חלקים, מעקות הברזל שעליהן נהגנו להיתלות, ראשנו מטה, והנוסעים היושבים על הספסל חסר המשענת בגב כפוף.

האוטובוס המתקרב לתחנה (מ.ר. 39-066) הוא בקו 901 האינסופי. מאחוריו, אם אינני טועה, לארק סטודיבייקר.

את שאר הפרטים הנגלים מן התמונה, אותיר למומחים.

התמונה נמצאת ברשות הציבור משנוצרה ע"י ממשלת ישראל וחלפו למעלה מ-50 שנה ממועד יצירתה.
תמונה שנייה - אוטובוסים מפעם
אף התמונה הזו צולמה בידי פריץ כהן, צלם לשכת העיתונות הממשלתית, ביום 1.12.1964.

זוהי החצר האחורית של התחנה המרכזית בהרצליה. מגרש הגרוטאות נראה מעניין לא פחות מן האוטובוסים הפעילים (פעם נהגנו לעשות כאן שרשורי גרוטאות...). בזכות אביתר זיהיתי שני שוסונים.

 

olli3

New member
מנהל
אכן כיכר הנשיא,גם מופיע שלט בתמונה הנושא את השם "כיכר הנשיא"

תמונה של פעם לאוטובוסאים
בעת חיפוש אחר באוסף התצלומים הלאומי נתקלתי בשתי התמונות האלה, שאולי יהיה בהן עניין לאוטובוסאים.
התמונה הזו צולמה ב-1/11/1964, ע"י צלם לשכת העיתונות הממשלתית פריץ כהן, שלו תמונות זכורות רבות.
הציר הזה של כביש 402 החוצה את רמתיים מוכר לי היטב מימי ילדותי, בנסיעות ארוכות על מושבי התכלת הלחים מזיעה בקיץ לכפר סבא וחזרה. שדרת העצים לאורכו הייתה בלתי נשכחת. אם אני מזהה נכון, זוהי כיכר הנשיא, תחנת הדלק סונול עדיין במקום. התחנה (אם אינני טועה, לכיוון פתח תקווה) עם ספסלי העץ השחוקים/חלקים, מעקות הברזל שעליהן נהגנו להיתלות, ראשנו מטה, והנוסעים היושבים על הספסל חסר המשענת בגב כפוף.

האוטובוס המתקרב לתחנה (מ.ר. 39-066) הוא בקו 901 האינסופי. מאחוריו, אם אינני טועה, לארק סטודיבייקר.

את שאר הפרטים הנגלים מן התמונה, אותיר למומחים.

התמונה נמצאת ברשות הציבור משנוצרה ע"י ממשלת ישראל וחלפו למעלה מ-50 שנה ממועד יצירתה.
אכן כיכר הנשיא,גם מופיע שלט בתמונה הנושא את השם "כיכר הנשיא"
 

אוהד1110

New member
ברמתיים זה 921 ולא 901

תמונה של פעם לאוטובוסאים
בעת חיפוש אחר באוסף התצלומים הלאומי נתקלתי בשתי התמונות האלה, שאולי יהיה בהן עניין לאוטובוסאים.
התמונה הזו צולמה ב-1/11/1964, ע"י צלם לשכת העיתונות הממשלתית פריץ כהן, שלו תמונות זכורות רבות.
הציר הזה של כביש 402 החוצה את רמתיים מוכר לי היטב מימי ילדותי, בנסיעות ארוכות על מושבי התכלת הלחים מזיעה בקיץ לכפר סבא וחזרה. שדרת העצים לאורכו הייתה בלתי נשכחת. אם אני מזהה נכון, זוהי כיכר הנשיא, תחנת הדלק סונול עדיין במקום. התחנה (אם אינני טועה, לכיוון פתח תקווה) עם ספסלי העץ השחוקים/חלקים, מעקות הברזל שעליהן נהגנו להיתלות, ראשנו מטה, והנוסעים היושבים על הספסל חסר המשענת בגב כפוף.

האוטובוס המתקרב לתחנה (מ.ר. 39-066) הוא בקו 901 האינסופי. מאחוריו, אם אינני טועה, לארק סטודיבייקר.

את שאר הפרטים הנגלים מן התמונה, אותיר למומחים.

התמונה נמצאת ברשות הציבור משנוצרה ע"י ממשלת ישראל וחלפו למעלה מ-50 שנה ממועד יצירתה.
ברמתיים זה 921 ולא 901
 
בשנת 1964 כביש החוף הגיע רק עד חדרה

ברמתיים זה 921 ולא 901
בשנת 1964 כביש החוף הגיע רק עד חדרה
גם כביש גהה עוד לא היה.
כנראה בתקופה ההיא 901 נסע במסלול המוכר של 921 ועבר לכביש החוף רק מאוחר יותר ואז 921 החליף אותו.
 

alantan

New member
אכן, כביש החוף מחדרה לחיפה נפתח רק ב-1973

בשנת 1964 כביש החוף הגיע רק עד חדרה
גם כביש גהה עוד לא היה.
כנראה בתקופה ההיא 901 נסע במסלול המוכר של 921 ועבר לכביש החוף רק מאוחר יותר ואז 921 החליף אותו.
אכן, כביש החוף מחדרה לחיפה נפתח רק ב-1973
כביש החוף מתל אביב לנתניה היה כבר בסוף יולי 1950:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=AHR/1950/07/30&page=1&rtl=true
&nbsp
שימו לב לשפה הציורית ושלא יהיה ניתן לנסוע בכביש הזה בעמידה... כמו כן, הוצע שהכביש יהיה כביש אגרה, אבל כידוע לנו זה לא קרה לבסוף.
&nbsp
לא ברור לי למה הקווים המשיכו לנסוע דרך פתח תקווה ולא בקו ישר עד לנתניה וימינה לצומת בית ליד.
&nbsp
באותה שנה, מחאה של מועצת חדרה נגד אגד:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=MAR/1950/08/14&page=4&rtl=true
&nbsp
בדצמבר 1958 נפתח קטע נתניה-מכמורת, לאחר סלילה בלתי נגמרת של 6 עד 7 שנים. ב-23 בינואר 1959 נפתח סוף כל סוף הקטע שבין מכמורת לחדרה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1959/01/23&page=14&rtl=true
&nbsp
&nbsp
ובכל זאת, בשנת 1964 עדיין קווי האוטובוסים בשלהם, נוסעים דרך פתח תקווה...
 
גם בשנת 2015 יש קו אוטובוס בשלו שנוסע דרך הוד השרון ופ"ת

אכן, כביש החוף מחדרה לחיפה נפתח רק ב-1973
כביש החוף מתל אביב לנתניה היה כבר בסוף יולי 1950:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=AHR/1950/07/30&page=1&rtl=true
&nbsp
שימו לב לשפה הציורית ושלא יהיה ניתן לנסוע בכביש הזה בעמידה... כמו כן, הוצע שהכביש יהיה כביש אגרה, אבל כידוע לנו זה לא קרה לבסוף.
&nbsp
לא ברור לי למה הקווים המשיכו לנסוע דרך פתח תקווה ולא בקו ישר עד לנתניה וימינה לצומת בית ליד.
&nbsp
באותה שנה, מחאה של מועצת חדרה נגד אגד:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=MAR/1950/08/14&page=4&rtl=true
&nbsp
בדצמבר 1958 נפתח קטע נתניה-מכמורת, לאחר סלילה בלתי נגמרת של 6 עד 7 שנים. ב-23 בינואר 1959 נפתח סוף כל סוף הקטע שבין מכמורת לחדרה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1959/01/23&page=14&rtl=true
&nbsp
&nbsp
ובכל זאת, בשנת 1964 עדיין קווי האוטובוסים בשלהם, נוסעים דרך פתח תקווה...
גם בשנת 2015 יש קו אוטובוס בשלו שנוסע דרך הוד השרון ופ"ת
עד לפי מספר חודשים היה עוד קו כזה.
עד לפני שנה וקצת היו לא מעט קווים כאלה.
 

סנוי

New member
מה, ביטלו הרבה קווים שנסעו בתוואי ארכאי? סופסוף!

גם בשנת 2015 יש קו אוטובוס בשלו שנוסע דרך הוד השרון ופ"ת
עד לפי מספר חודשים היה עוד קו כזה.
עד לפני שנה וקצת היו לא מעט קווים כאלה.
מה, ביטלו הרבה קווים שנסעו בתוואי ארכאי? סופסוף!
 
באפריל 2014 ביטלו את 841 המיתולוגי ואת 823 ובתחילת 2015

מה, ביטלו הרבה קווים שנסעו בתוואי ארכאי? סופסוף!
באפריל 2014 ביטלו את 841 המיתולוגי ואת 823 ובתחילת 2015
קיצרו את 821 לצומת רעננה.
באפריל 2014 עשו עוד שינויים בקווים שבין הצפון לגוש דן ולירושלים, אבל הם לא קשורים לקטע של הוד השרון ופ"ת.
עוד לפני כן ביטלו את 351 בדרום שגם לו היה מסלול ארכאי.

אני מחכה לשינוי של קו 921. להערכתי העבודות על הקו האדום יחייבו גם את שינויו ושינוי עוד קווים שנוסעים במסלולים מכוח האינרציה.
 

down under

New member
לגבי הכביש ה"חדש" מאזור לראשון, על איזה כביש בעצם מדובר?

אכן, כביש החוף מחדרה לחיפה נפתח רק ב-1973
כביש החוף מתל אביב לנתניה היה כבר בסוף יולי 1950:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=AHR/1950/07/30&page=1&rtl=true
&nbsp
שימו לב לשפה הציורית ושלא יהיה ניתן לנסוע בכביש הזה בעמידה... כמו כן, הוצע שהכביש יהיה כביש אגרה, אבל כידוע לנו זה לא קרה לבסוף.
&nbsp
לא ברור לי למה הקווים המשיכו לנסוע דרך פתח תקווה ולא בקו ישר עד לנתניה וימינה לצומת בית ליד.
&nbsp
באותה שנה, מחאה של מועצת חדרה נגד אגד:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=MAR/1950/08/14&page=4&rtl=true
&nbsp
בדצמבר 1958 נפתח קטע נתניה-מכמורת, לאחר סלילה בלתי נגמרת של 6 עד 7 שנים. ב-23 בינואר 1959 נפתח סוף כל סוף הקטע שבין מכמורת לחדרה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1959/01/23&page=14&rtl=true
&nbsp
&nbsp
ובכל זאת, בשנת 1964 עדיין קווי האוטובוסים בשלהם, נוסעים דרך פתח תקווה...
לגבי הכביש ה"חדש" מאזור לראשון, על איזה כביש בעצם מדובר?
האם כביש 44 ואז בצומת בית דגן לוקחים דרום מערבה לכניסה לראשון (כמדומני 412)?

או הכוונה רק ל-412 מבית דגן ועד למרכז המושבה (אז היא היתה מושבה, ראשל"ץ) ראשון?

או שאם אני חושב על זה שוב, אולי הכוונה בכלל להמשך כביש גהה לכוון אשדוד, יעני כביש 4.
במסלול של בערך ממחלף גנות/השבעה של היום ועד לשני המחלפים הכמעט צמודים, מחלף ראשון ומחלף גן רווה.
כי אם מדובר על 412 (ו/או קצת 44 ביחד עם 412) אז איך נסעו מחיפה/ת"א/פ"ת לראשון עד שנת 57', נניח?
לכן הגיוני יותר שבכתבה כאן דובר על מקטע של כביש 4 (כיום חלק מכביש גהה לכוון אשדוד). במיוחד שדובר שם על החיבור לכביש החוף.
 

alantan

New member
אני חושב שמדובר בכביש 4 בין מחלף (צומת) השבעה למחלף ראשון

לגבי הכביש ה"חדש" מאזור לראשון, על איזה כביש בעצם מדובר?
האם כביש 44 ואז בצומת בית דגן לוקחים דרום מערבה לכניסה לראשון (כמדומני 412)?

או הכוונה רק ל-412 מבית דגן ועד למרכז המושבה (אז היא היתה מושבה, ראשל"ץ) ראשון?

או שאם אני חושב על זה שוב, אולי הכוונה בכלל להמשך כביש גהה לכוון אשדוד, יעני כביש 4.
במסלול של בערך ממחלף גנות/השבעה של היום ועד לשני המחלפים הכמעט צמודים, מחלף ראשון ומחלף גן רווה.
כי אם מדובר על 412 (ו/או קצת 44 ביחד עם 412) אז איך נסעו מחיפה/ת"א/פ"ת לראשון עד שנת 57', נניח?
לכן הגיוני יותר שבכתבה כאן דובר על מקטע של כביש 4 (כיום חלק מכביש גהה לכוון אשדוד). במיוחד שדובר שם על החיבור לכביש החוף.
אני חושב שמדובר בכביש 4 בין מחלף (צומת) השבעה למחלף ראשון
מעניין אותי איך נסעו לאשדוד לפני זה... האם באמת עברו בצומת בית דגן, ראשל"צ, רחובות...?
 

down under

New member
היו שתי אפשרויות דרעקיות

אני חושב שמדובר בכביש 4 בין מחלף (צומת) השבעה למחלף ראשון
מעניין אותי איך נסעו לאשדוד לפני זה... האם באמת עברו בצומת בית דגן, ראשל"צ, רחובות...?
היו שתי אפשרויות דרעקיות
האחת, שוב, שתיהן מתארות נסיעה מגוש דן לאשדוד (וגם מחיפה/חדרה/נתניה/כפ"ס),
נסיעה בכביש 44 עד לבית דגן ומשם ימינה 412 לכל אורכו.
הוא הרי מסתיים לא כל כך רחוק מאשדוד. דרומית ליבנה פונים ימינה במה שעד לא מזמן היה כביש 41 וכך נכנסים לאשדוד.


השניה, נסיעה במה שהיום נקרא 44 עד אחרי צריפין עד שמגיעים
לעיר לוד. שם פונים ימינה (בתקווה שהכביש אכן היה קיים) למה שהיום נקרא כביש 40.
נוסעים עד לגדרה ושם פונים ימינה במה שהיה עד לפני זמן קצר כביש 41 (וכיום כביש 7).


שים לב שרק בשלהי ה-60 וראשית ה-70 החלה התרבות המבורכת של כבישים עוקפים.
הכוונה שעד אז התנועה בין שתי ערים גדולות ומרוחקות, נניח ירושלים - ת"א או ת"א - חיפה
או באר שבע - חיפה
עברה בתוך מלא מלא מלא ישובים.
ראה את התמונה הפותחת את השרשור הזה. כל התנועה נאלצה לסוע דרך הוד השרון (אז רמתיים).

כאמור ביום הכיפורים כל התנועה העצומה של צה"ל לגולן עברה דרך עירי חדרה.

דרך העיר רחובות עד לא מזמן מי שבא מנס ציונה ורצה להגיע לכביש 40 או למזכרת בתיה/קרית עקרון נאלץ לנסוע דרך העיר עצמה.
 

GLSRA

Member
תיקון - כביש 44 עד לתוככי רמלה (לא לוד) לכל אורכו של רח הרצל

היו שתי אפשרויות דרעקיות
האחת, שוב, שתיהן מתארות נסיעה מגוש דן לאשדוד (וגם מחיפה/חדרה/נתניה/כפ"ס),
נסיעה בכביש 44 עד לבית דגן ומשם ימינה 412 לכל אורכו.
הוא הרי מסתיים לא כל כך רחוק מאשדוד. דרומית ליבנה פונים ימינה במה שעד לא מזמן היה כביש 41 וכך נכנסים לאשדוד.


השניה, נסיעה במה שהיום נקרא 44 עד אחרי צריפין עד שמגיעים
לעיר לוד. שם פונים ימינה (בתקווה שהכביש אכן היה קיים) למה שהיום נקרא כביש 40.
נוסעים עד לגדרה ושם פונים ימינה במה שהיה עד לפני זמן קצר כביש 41 (וכיום כביש 7).


שים לב שרק בשלהי ה-60 וראשית ה-70 החלה התרבות המבורכת של כבישים עוקפים.
הכוונה שעד אז התנועה בין שתי ערים גדולות ומרוחקות, נניח ירושלים - ת"א או ת"א - חיפה
או באר שבע - חיפה
עברה בתוך מלא מלא מלא ישובים.
ראה את התמונה הפותחת את השרשור הזה. כל התנועה נאלצה לסוע דרך הוד השרון (אז רמתיים).

כאמור ביום הכיפורים כל התנועה העצומה של צה"ל לגולן עברה דרך עירי חדרה.

דרך העיר רחובות עד לא מזמן מי שבא מנס ציונה ורצה להגיע לכביש 40 או למזכרת בתיה/קרית עקרון נאלץ לנסוע דרך העיר עצמה.
תיקון - כביש 44 עד לתוככי רמלה (לא לוד) לכל אורכו של רח הרצל
ושם אחרי תחנה מרכזית ימינה לכיוון רחובות בכביש 40.
רק הרבה יותר מאוחר סללו את כביש עוקף רמלה שאפשר חיבור לכביש 40 בצומת רמלוד (המכונה ע"י תושבי האיזור צומת תעבורה)
 

down under

New member
אתה, כמובן, צודק

תיקון - כביש 44 עד לתוככי רמלה (לא לוד) לכל אורכו של רח הרצל
ושם אחרי תחנה מרכזית ימינה לכיוון רחובות בכביש 40.
רק הרבה יותר מאוחר סללו את כביש עוקף רמלה שאפשר חיבור לכביש 40 בצומת רמלוד (המכונה ע"י תושבי האיזור צומת תעבורה)
אתה, כמובן, צודק
מוזר ששכחתי זאת בתור אחד ששירת ברמלה כשנה וחצי (בסיס מקחצ"ר, כיום גם מפקדת פיקוד העורף).
 

alantan

New member
זה היה כך בהרבה מדינות. בבריטניה עד אמצע שנות ה-50 לא היו

היו שתי אפשרויות דרעקיות
האחת, שוב, שתיהן מתארות נסיעה מגוש דן לאשדוד (וגם מחיפה/חדרה/נתניה/כפ"ס),
נסיעה בכביש 44 עד לבית דגן ומשם ימינה 412 לכל אורכו.
הוא הרי מסתיים לא כל כך רחוק מאשדוד. דרומית ליבנה פונים ימינה במה שעד לא מזמן היה כביש 41 וכך נכנסים לאשדוד.


השניה, נסיעה במה שהיום נקרא 44 עד אחרי צריפין עד שמגיעים
לעיר לוד. שם פונים ימינה (בתקווה שהכביש אכן היה קיים) למה שהיום נקרא כביש 40.
נוסעים עד לגדרה ושם פונים ימינה במה שהיה עד לפני זמן קצר כביש 41 (וכיום כביש 7).


שים לב שרק בשלהי ה-60 וראשית ה-70 החלה התרבות המבורכת של כבישים עוקפים.
הכוונה שעד אז התנועה בין שתי ערים גדולות ומרוחקות, נניח ירושלים - ת"א או ת"א - חיפה
או באר שבע - חיפה
עברה בתוך מלא מלא מלא ישובים.
ראה את התמונה הפותחת את השרשור הזה. כל התנועה נאלצה לסוע דרך הוד השרון (אז רמתיים).

כאמור ביום הכיפורים כל התנועה העצומה של צה"ל לגולן עברה דרך עירי חדרה.

דרך העיר רחובות עד לא מזמן מי שבא מנס ציונה ורצה להגיע לכביש 40 או למזכרת בתיה/קרית עקרון נאלץ לנסוע דרך העיר עצמה.
זה היה כך בהרבה מדינות. בבריטניה עד אמצע שנות ה-50 לא היו
דרכים מהירות ואפילו בשנות השמונים עדיין היו המן מקומות בהם עדיין לא נסלל כביש עוקף או כביש מהיר. למשל לעקוף את לונדון מצפון-מערב דרש נסיעה דרך כל מיני מקומות כמו העיירה דנהם. יש סרטים משנות החמישים שמראים שיירות של משאיות חוסמות עיירות שונות בדרכן לצפון אנגליה.
 
412 לא מסתיים בכביש 41 אלא בצומת בילו

היו שתי אפשרויות דרעקיות
האחת, שוב, שתיהן מתארות נסיעה מגוש דן לאשדוד (וגם מחיפה/חדרה/נתניה/כפ"ס),
נסיעה בכביש 44 עד לבית דגן ומשם ימינה 412 לכל אורכו.
הוא הרי מסתיים לא כל כך רחוק מאשדוד. דרומית ליבנה פונים ימינה במה שעד לא מזמן היה כביש 41 וכך נכנסים לאשדוד.


השניה, נסיעה במה שהיום נקרא 44 עד אחרי צריפין עד שמגיעים
לעיר לוד. שם פונים ימינה (בתקווה שהכביש אכן היה קיים) למה שהיום נקרא כביש 40.
נוסעים עד לגדרה ושם פונים ימינה במה שהיה עד לפני זמן קצר כביש 41 (וכיום כביש 7).


שים לב שרק בשלהי ה-60 וראשית ה-70 החלה התרבות המבורכת של כבישים עוקפים.
הכוונה שעד אז התנועה בין שתי ערים גדולות ומרוחקות, נניח ירושלים - ת"א או ת"א - חיפה
או באר שבע - חיפה
עברה בתוך מלא מלא מלא ישובים.
ראה את התמונה הפותחת את השרשור הזה. כל התנועה נאלצה לסוע דרך הוד השרון (אז רמתיים).

כאמור ביום הכיפורים כל התנועה העצומה של צה"ל לגולן עברה דרך עירי חדרה.

דרך העיר רחובות עד לא מזמן מי שבא מנס ציונה ורצה להגיע לכביש 40 או למזכרת בתיה/קרית עקרון נאלץ לנסוע דרך העיר עצמה.
412 לא מסתיים בכביש 41 אלא בצומת בילו
42 מסתיים באזור מחלף אשדוד.
נסעו לאשדוד דרך ראשון לציון וכביש שחיבר בינה לבין יבנה ואשדוד (שבמשך הזמן שופר והפך לכביש 42 בתצורתו המוכרת כיום) ולא עד רחובות ב 412.
 

down under

New member
אתה צודק, שכחתי לרגע מכביש 42

412 לא מסתיים בכביש 41 אלא בצומת בילו
42 מסתיים באזור מחלף אשדוד.
נסעו לאשדוד דרך ראשון לציון וכביש שחיבר בינה לבין יבנה ואשדוד (שבמשך הזמן שופר והפך לכביש 42 בתצורתו המוכרת כיום) ולא עד רחובות ב 412.
אתה צודק, שכחתי לרגע מכביש 42
כלומר כן נסעו מקצת צפונית לראשון ב-412 עד לאזור רחובות שם פנו ימינה לכביש 42 שהגיע עד מקביל לצפון אשדוד ומשם פניה ימינה במה שנקרא לימים 41.
 
לא עד אזור רחובות, אלא דרך הכביש שהוביל מראשון לפלמחים

אתה צודק, שכחתי לרגע מכביש 42
כלומר כן נסעו מקצת צפונית לראשון ב-412 עד לאזור רחובות שם פנו ימינה לכביש 42 שהגיע עד מקביל לצפון אשדוד ומשם פניה ימינה במה שנקרא לימים 41.
לא עד אזור רחובות, אלא דרך הכביש שהוביל מראשון לפלמחים
באזור שהיום מכונה מעויין שורק התחיל הכביש לכוון יבנה ואשדוד.
 

down under

New member
אני ממש לא בטוח שהכביש הזה היה קיים בשנות ה-50

לא עד אזור רחובות, אלא דרך הכביש שהוביל מראשון לפלמחים
באזור שהיום מכונה מעויין שורק התחיל הכביש לכוון יבנה ואשדוד.
אני ממש לא בטוח שהכביש הזה היה קיים בשנות ה-50
לא רוצה להתחייב ולכן אני לא מתווכח איתך. להערכתי הוא לא היה קיים (לכל היותר הגיע עד קיבוץ פלמחים אבל לא המשיך לכוון אשדוד).


היכן ההיסטוריון של הפורום, בני הספל (שהוא גם בין היתר בין מעל ל-60 בגילו כך שיתכן והוא זוכר זאת באופן אישי ולא רק מקריאה בקטעי עיתונות)?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה