להוציא את דבריי מהקשרם זה נחמד מאד, מה תוכן התגובה לה הגבתי?
על הכבישים החדשים שעוקפים את רחובות ושתח"צ לא משתמשת בהם. אני מדבר על כבישים שהם יותר עירוניים ועוקפים ולא דרך בין עירונית מהירה שעוקפת ושתח"צ תשתמש בה מן הסתם.
 
בדיוק כמו שהתח"צ ממשיכה שלא להשתמש בדרך אם המושבות החדשה כמעט למעט מספר קווים וימשיכו לקדש את ז'בוטינסקי כי בו יש הרבה יותר נסועה והרבה יותר נוסעים.
 
עצם זה שלא פותחים קווים בצירים החדשים עקב היעדר התמלאות של הקווים האלו, בטח שלא בתדירות גבוהה כמו בציר עם ריבוי שימושים - מבטיח שלעולם לא תהיה בו תחבורה ציבורית טובה ומבטיח שהרכב הפרטי ישלוט בו ללא עוררין ככלי התחבורה המהיר ביותר לנסיעה בין הנקודות שהכביש הזה מחבר.
 
וככה הם כל הכבישים העירוניים העוקפים כמעט במדינת ישראל.
 
לגבי כבישים בין עירוניים, תמחלף את כולם, הפקק יתקצר ושוב יתארך כי אין העדפה לתח"צ וגם כשיש העדפה לתח"צ על ידי נת"צ היא לא נאכפת וכולם נוסעים בנת"צ. הנתיב המהיר פקוק לגמרי בבקרים, מהירות נסיעה ממוצעת של 25 קמ"ש...
 
אין לזה סוף, פותחים כביש מהיר או שהופכים צומת למחלף ותוך כמה שנים מה קורה? הפקק חוזר לאותה הנקודה. וכן גם התח"צ אוכלת אותה ביחד עם הפקקים שחוזרים להיות אותו הדבר כמו שהיו כמה שנים לפני כן.
 
אז בעוד כבישים מהירים בין עירוניים נחוצים וגם מחלפים במקומות מסויימים, דבר לא יעזור אם המדינה תמשיך לעודד אנשים לרכוש כלי רכב ולסתום את המדינה עוד ועוד.
להוציא את דבריי מהקשרם זה נחמד מאד, מה תוכן התגובה לה הגבתי?סלח לי, אבל אתה כתבת שטויות הפעם
כבישים עוקפים לא הורגים שום יעילות של תח"ץ.
עוקף חדרה הוא דבר מבורך שבמבורכים.
עוקף הוד השרון גם הוא דבר מבורך.
עוקף ראשל"ץ (כביש 4 בקטע מאזור עד מחלף גן רווה) הוא סופר מבורך.
קווי אקספרס נוסעים דרך העוקף וקווים מאספים נוסעים לא דרך העוקף.
בדיוק כפי שבזמנו המהיר מת"א לקרית שמונה נסע בעוקף חדרה ואילו הן 841 והן 842 נסעו דרך העיר חדרה.
תפקידו של כביש עוקף כשמו כן הוא, לעקוף יישוב שאתה לא צריך לנסוע דרכו. בין אם אתה אוטובוס אקספרס מ-א' ל-ב' (ונוסע דרך עוקף ג')
או אם אתה משאית סחורה שנוסעת מ-א' ל-ב' ועוקפת את ג' ובין אם אתה בפרייבט.
אין צורך שמאות או אלפי או עשרות אלפי מכוניות מכל הסוגים יכנסו ללב העיר שהיא לא היעד שלהם. סתם יזהמו את האויר שם, יאטו עוד יותר את התנועה,
יסכנו את הולכי הרגל ויעשו רעש מיותר בלילה.
אדם שנוסע מ-א' ל-ב' אין לו שום צורך שהוא לעבור בתוך היישוב ג'. שום צורך שהוא.
אתה בסדר? אתה מדמיין איך המדינה היתה נראית אם היו חייבים לנסוע דרך חדרה, דרך הוד"ש, דרך כביש 412 (לנסוע דרך מרכז ראשון) וכו'?
בחיי שלא יודע מאיפה הקרצת את השטויות הנוראיות הללו שכתבת.
על הכבישים החדשים שעוקפים את רחובות ושתח"צ לא משתמשת בהם. אני מדבר על כבישים שהם יותר עירוניים ועוקפים ולא דרך בין עירונית מהירה שעוקפת ושתח"צ תשתמש בה מן הסתם.
 
בדיוק כמו שהתח"צ ממשיכה שלא להשתמש בדרך אם המושבות החדשה כמעט למעט מספר קווים וימשיכו לקדש את ז'בוטינסקי כי בו יש הרבה יותר נסועה והרבה יותר נוסעים.
 
עצם זה שלא פותחים קווים בצירים החדשים עקב היעדר התמלאות של הקווים האלו, בטח שלא בתדירות גבוהה כמו בציר עם ריבוי שימושים - מבטיח שלעולם לא תהיה בו תחבורה ציבורית טובה ומבטיח שהרכב הפרטי ישלוט בו ללא עוררין ככלי התחבורה המהיר ביותר לנסיעה בין הנקודות שהכביש הזה מחבר.
 
וככה הם כל הכבישים העירוניים העוקפים כמעט במדינת ישראל.
 
לגבי כבישים בין עירוניים, תמחלף את כולם, הפקק יתקצר ושוב יתארך כי אין העדפה לתח"צ וגם כשיש העדפה לתח"צ על ידי נת"צ היא לא נאכפת וכולם נוסעים בנת"צ. הנתיב המהיר פקוק לגמרי בבקרים, מהירות נסיעה ממוצעת של 25 קמ"ש...
 
אין לזה סוף, פותחים כביש מהיר או שהופכים צומת למחלף ותוך כמה שנים מה קורה? הפקק חוזר לאותה הנקודה. וכן גם התח"צ אוכלת אותה ביחד עם הפקקים שחוזרים להיות אותו הדבר כמו שהיו כמה שנים לפני כן.
 
אז בעוד כבישים מהירים בין עירוניים נחוצים וגם מחלפים במקומות מסויימים, דבר לא יעזור אם המדינה תמשיך לעודד אנשים לרכוש כלי רכב ולסתום את המדינה עוד ועוד.