מיטל להבי לא "מתפשרת"
מיטל להבי עושה מה שהיא יכולה במסגרת המצב הקיים. עיריית תל אביב, ולמעשה שום עירייה אחרת, כפי שאתה יודע, אינה יכולה מחר בבוקר להפעיל אוטובוסים בשטחה בסופי שבוע. זו שאלה שבישראל היא פוליטית ולא חברתית או כלכלית. כן אפשר לקחת מצב קיים, שעדיף כל כלום ושום דבר, ולמנף אותו לטובת שירות ליותר אנשים ביותר מקומות. כל חסרונות וחוליי מוניות השירות ידועים ומוכרים לי היטב - ועם זאת אני חושב שהרחבת מערך הקווים לא תנציח את המצב אלא תיצור מציאות חדשה בשטח ותוכל להוות צעד ראשון לתחבורה ציבורית אמיתית בשבת. ממוניות אפשר לעבור למיניבוסים וכשיראו שהשמים לא נופלים אולי אפילו ליותר מזה. ומיטל להבי לא יכולה להפוך את המציאות לבדה - היא יכולה להיות החלוצה אבל ערים נוספות, לפחות במטרופולין תל אביב, צריכות להצטרף לכך ולתבוע קישור לתל אביב גם בסופי שבוע. המציאות הזאת חייבת להשתנות. לא רק בתל אביב, אלא בכל הארץ אבל תל אביב היא מקום לא רע להתחיל בו. זה תהליך ארוך, וזה לא ייקח שנה או שנתיים אבל זו התחלה.
מיטל להבי לא "מתפשרת"מספיקה בהחלט
כולל לא מעט נהגים שרוצים לעבוד ביום זה. הרבה מהמגזר הערבי אבל לא רק. זו ממש לא הבעיה ושלא יגידו לך ש-"גם לנהגים מגיע יום חופש" כי זה תירוץ מצוץ. אוטובוסים פועלים 7 ימים בשבוע בכל העולם והנהגים מקבלים את יום החופש שלהם.
אך כל עוד תמשיך להתגבר האווירה הדתית משיחית בקרב מקבלי ההחלטות (הבית היהודי והחרדים מהבחינה הזאת זה היינו הך), תימשך הצביעות של אלו החילונים שרוצים לכפות "ציביון יהודי" על מי שאין לו רכב, ותימשך הכניעה מראש של אלה שאמורים להילחם לטובת הציבור החילוני (ראו מיטל להבי מעיריית תל אביב שכבר נכנעה עוד לפני שהמאבק התחיל ו-"מתפשרת" על מוניות שרות ועל הנצחת המצב הקיים), לא יעזרו ניסיונות השכנוע ונמשיך לקבל בתגובה את חיוכיו של ישראל כ"ץ שהמחאה רק מצחיקה אותו. הנזק שנגרם מאי הפעלת התח"צ בשבת הוא אדיר.
מיטל להבי עושה מה שהיא יכולה במסגרת המצב הקיים. עיריית תל אביב, ולמעשה שום עירייה אחרת, כפי שאתה יודע, אינה יכולה מחר בבוקר להפעיל אוטובוסים בשטחה בסופי שבוע. זו שאלה שבישראל היא פוליטית ולא חברתית או כלכלית. כן אפשר לקחת מצב קיים, שעדיף כל כלום ושום דבר, ולמנף אותו לטובת שירות ליותר אנשים ביותר מקומות. כל חסרונות וחוליי מוניות השירות ידועים ומוכרים לי היטב - ועם זאת אני חושב שהרחבת מערך הקווים לא תנציח את המצב אלא תיצור מציאות חדשה בשטח ותוכל להוות צעד ראשון לתחבורה ציבורית אמיתית בשבת. ממוניות אפשר לעבור למיניבוסים וכשיראו שהשמים לא נופלים אולי אפילו ליותר מזה. ומיטל להבי לא יכולה להפוך את המציאות לבדה - היא יכולה להיות החלוצה אבל ערים נוספות, לפחות במטרופולין תל אביב, צריכות להצטרף לכך ולתבוע קישור לתל אביב גם בסופי שבוע. המציאות הזאת חייבת להשתנות. לא רק בתל אביב, אלא בכל הארץ אבל תל אביב היא מקום לא רע להתחיל בו. זה תהליך ארוך, וזה לא ייקח שנה או שנתיים אבל זו התחלה.