תחבורה ציבורית ביום העצמאות

מצב
הנושא נעול.

FIFI1981

New member
מיטל להבי לא "מתפשרת"

מספיקה בהחלט
כולל לא מעט נהגים שרוצים לעבוד ביום זה. הרבה מהמגזר הערבי אבל לא רק. זו ממש לא הבעיה ושלא יגידו לך ש-"גם לנהגים מגיע יום חופש" כי זה תירוץ מצוץ. אוטובוסים פועלים 7 ימים בשבוע בכל העולם והנהגים מקבלים את יום החופש שלהם.
אך כל עוד תמשיך להתגבר האווירה הדתית משיחית בקרב מקבלי ההחלטות (הבית היהודי והחרדים מהבחינה הזאת זה היינו הך), תימשך הצביעות של אלו החילונים שרוצים לכפות "ציביון יהודי" על מי שאין לו רכב, ותימשך הכניעה מראש של אלה שאמורים להילחם לטובת הציבור החילוני (ראו מיטל להבי מעיריית תל אביב שכבר נכנעה עוד לפני שהמאבק התחיל ו-"מתפשרת" על מוניות שרות ועל הנצחת המצב הקיים), לא יעזרו ניסיונות השכנוע ונמשיך לקבל בתגובה את חיוכיו של ישראל כ"ץ שהמחאה רק מצחיקה אותו. הנזק שנגרם מאי הפעלת התח"צ בשבת הוא אדיר.
מיטל להבי לא "מתפשרת"
מיטל להבי עושה מה שהיא יכולה במסגרת המצב הקיים. עיריית תל אביב, ולמעשה שום עירייה אחרת, כפי שאתה יודע, אינה יכולה מחר בבוקר להפעיל אוטובוסים בשטחה בסופי שבוע. זו שאלה שבישראל היא פוליטית ולא חברתית או כלכלית. כן אפשר לקחת מצב קיים, שעדיף כל כלום ושום דבר, ולמנף אותו לטובת שירות ליותר אנשים ביותר מקומות. כל חסרונות וחוליי מוניות השירות ידועים ומוכרים לי היטב - ועם זאת אני חושב שהרחבת מערך הקווים לא תנציח את המצב אלא תיצור מציאות חדשה בשטח ותוכל להוות צעד ראשון לתחבורה ציבורית אמיתית בשבת. ממוניות אפשר לעבור למיניבוסים וכשיראו שהשמים לא נופלים אולי אפילו ליותר מזה. ומיטל להבי לא יכולה להפוך את המציאות לבדה - היא יכולה להיות החלוצה אבל ערים נוספות, לפחות במטרופולין תל אביב, צריכות להצטרף לכך ולתבוע קישור לתל אביב גם בסופי שבוע. המציאות הזאת חייבת להשתנות. לא רק בתל אביב, אלא בכל הארץ אבל תל אביב היא מקום לא רע להתחיל בו. זה תהליך ארוך, וזה לא ייקח שנה או שנתיים אבל זו התחלה.
 
זה בטוח לא יתחיל בתל אביב, כי זה כבר קיים

מיטל להבי לא "מתפשרת"
מיטל להבי עושה מה שהיא יכולה במסגרת המצב הקיים. עיריית תל אביב, ולמעשה שום עירייה אחרת, כפי שאתה יודע, אינה יכולה מחר בבוקר להפעיל אוטובוסים בשטחה בסופי שבוע. זו שאלה שבישראל היא פוליטית ולא חברתית או כלכלית. כן אפשר לקחת מצב קיים, שעדיף כל כלום ושום דבר, ולמנף אותו לטובת שירות ליותר אנשים ביותר מקומות. כל חסרונות וחוליי מוניות השירות ידועים ומוכרים לי היטב - ועם זאת אני חושב שהרחבת מערך הקווים לא תנציח את המצב אלא תיצור מציאות חדשה בשטח ותוכל להוות צעד ראשון לתחבורה ציבורית אמיתית בשבת. ממוניות אפשר לעבור למיניבוסים וכשיראו שהשמים לא נופלים אולי אפילו ליותר מזה. ומיטל להבי לא יכולה להפוך את המציאות לבדה - היא יכולה להיות החלוצה אבל ערים נוספות, לפחות במטרופולין תל אביב, צריכות להצטרף לכך ולתבוע קישור לתל אביב גם בסופי שבוע. המציאות הזאת חייבת להשתנות. לא רק בתל אביב, אלא בכל הארץ אבל תל אביב היא מקום לא רע להתחיל בו. זה תהליך ארוך, וזה לא ייקח שנה או שנתיים אבל זו התחלה.
זה בטוח לא יתחיל בתל אביב, כי זה כבר קיים
בחיפה.
הכיוון האפקטיבי צריך להיות בשלב ראשון להחיל בגוש דן ובערים גדולות אחרות מחוץ לגוש דן את מה שקיים בחיפה.
אם קו 1 של המטרונית פועל בשבת, אז גם הקו האדום והקו הירוק של נת"ע צריכים לפעול בשבת וגם הקו הכתום בנתניה צריך לפעול בשבת (לגבי הרק"ל בירושלים זה יותר בעייתי).
אם קווי אוטובוס פועלים במתכונת מצומצמת בחיפה בשבת אז גם קווי אוטובוס בגוש דן צריכים לפעול במתכונת מצומצמת בשבת.
"ההתחלה" לא צריכה להיות מוניות שירות בתל אביב, אלא להעתיק את המתכונת שקיימת בחיפה לגוש-דן.
יש כבר דוגמה עובדת, לא צריך להמציא את הגלגל.
 

FIFI1981

New member
זה קיים בחיפה מסיבות הסטוריות

זה בטוח לא יתחיל בתל אביב, כי זה כבר קיים
בחיפה.
הכיוון האפקטיבי צריך להיות בשלב ראשון להחיל בגוש דן ובערים גדולות אחרות מחוץ לגוש דן את מה שקיים בחיפה.
אם קו 1 של המטרונית פועל בשבת, אז גם הקו האדום והקו הירוק של נת"ע צריכים לפעול בשבת וגם הקו הכתום בנתניה צריך לפעול בשבת (לגבי הרק"ל בירושלים זה יותר בעייתי).
אם קווי אוטובוס פועלים במתכונת מצומצמת בחיפה בשבת אז גם קווי אוטובוס בגוש דן צריכים לפעול במתכונת מצומצמת בשבת.
"ההתחלה" לא צריכה להיות מוניות שירות בתל אביב, אלא להעתיק את המתכונת שקיימת בחיפה לגוש-דן.
יש כבר דוגמה עובדת, לא צריך להמציא את הגלגל.
זה קיים בחיפה מסיבות הסטוריות
ברור שהמצב ביתר הערים בארץ הוא שונה. אני מסכים איתך לגבי מה שצריך להיעשות, אבל במציאות הפוליטית כיום זה בלתי אפשרי ואתה יודע זאת. הרחבת מערך מוניות השירות היא לא פתרון, לא קבוע ולא זמני. היא כן עדיפה על המציאות הקיימת וכן תסייע ליותר אנשים שכיום מוגבלים בתנועתם בסופי שבוע. וכן, אולי היא תגרום לשינוי מסוים בתודעה אצלך מי שצריך.
 
הטקטיקה הזו לא תעבוד

זה קיים בחיפה מסיבות הסטוריות
ברור שהמצב ביתר הערים בארץ הוא שונה. אני מסכים איתך לגבי מה שצריך להיעשות, אבל במציאות הפוליטית כיום זה בלתי אפשרי ואתה יודע זאת. הרחבת מערך מוניות השירות היא לא פתרון, לא קבוע ולא זמני. היא כן עדיפה על המציאות הקיימת וכן תסייע ליותר אנשים שכיום מוגבלים בתנועתם בסופי שבוע. וכן, אולי היא תגרום לשינוי מסוים בתודעה אצלך מי שצריך.
הטקטיקה הזו לא תעבוד
קודם כל מוניות שירות בגוש דן פועלות כבר שנים רבות. כך שלא יהיה שום חידוש עקרוני בעוד קווי מוניות שירות שיפעלו בתל אביב.
גישה כזו רק תנציח את המצב הקיים.
אם רוצים לעשות שינוי אמיתי מהמצב הקיים חייבים לדרוש הפעלת תח"צ במתכונת דומה למתכונת שכבר קיימת בעיר גדולה בישראל והסיבות ההיסטוריות לא מעניינות, כי אנו מדברים על שינוי המצב הקיים.

אגב, חיפה שונה משאר ישראל במתכונת הפעלת התחבורה הציבורית בה לא רק בשבתות וחגים ולא רק בהיבטים שקשורים לדת וסיבות היסטוריות.
בחיפה פועלים בלילה קווי תח"צ כל השנה ולא רק עם התמקדות ב"בליינים". כאן אין סיבות היסטוריות ושיקולי דת. אפשר להתחיל מהחלת המודל החיפאי בלילות ימי חול.

החלוצה האמיתית בתח"צ בישראל היא חיפה - בשבתות וחגים, בלילות וגם במעברים חופשיים, כרטיסי המשך וכרטוס משותף חיפה הייתה החלוצה.
צריך פשוט לאמץ בגוש דן את המודל החיפאי.
 
הצעה אופרטיבית ראשונה עבור מיטל זהבי "החלוצה"

הטקטיקה הזו לא תעבוד
קודם כל מוניות שירות בגוש דן פועלות כבר שנים רבות. כך שלא יהיה שום חידוש עקרוני בעוד קווי מוניות שירות שיפעלו בתל אביב.
גישה כזו רק תנציח את המצב הקיים.
אם רוצים לעשות שינוי אמיתי מהמצב הקיים חייבים לדרוש הפעלת תח"צ במתכונת דומה למתכונת שכבר קיימת בעיר גדולה בישראל והסיבות ההיסטוריות לא מעניינות, כי אנו מדברים על שינוי המצב הקיים.

אגב, חיפה שונה משאר ישראל במתכונת הפעלת התחבורה הציבורית בה לא רק בשבתות וחגים ולא רק בהיבטים שקשורים לדת וסיבות היסטוריות.
בחיפה פועלים בלילה קווי תח"צ כל השנה ולא רק עם התמקדות ב"בליינים". כאן אין סיבות היסטוריות ושיקולי דת. אפשר להתחיל מהחלת המודל החיפאי בלילות ימי חול.

החלוצה האמיתית בתח"צ בישראל היא חיפה - בשבתות וחגים, בלילות וגם במעברים חופשיים, כרטיסי המשך וכרטוס משותף חיפה הייתה החלוצה.
צריך פשוט לאמץ בגוש דן את המודל החיפאי.
הצעה אופרטיבית ראשונה עבור מיטל זהבי "החלוצה"
שתדרוש שהקו האדום הלא מקדים יפעל (כאשר יתחיל לפעול) ממוצ"ש עד יום שישי אחה"צ 24 שעות ביממה.
אפשר להתחיל מהדרישה האלמנטרית, הפשוטה והלא נגועה בבעיות פוליטיות-דתיות הזו.
 
סליחה, מיטל להבי

הצעה אופרטיבית ראשונה עבור מיטל זהבי "החלוצה"
שתדרוש שהקו האדום הלא מקדים יפעל (כאשר יתחיל לפעול) ממוצ"ש עד יום שישי אחה"צ 24 שעות ביממה.
אפשר להתחיל מהדרישה האלמנטרית, הפשוטה והלא נגועה בבעיות פוליטיות-דתיות הזו.
סליחה, מיטל להבי
 

mister K

New member
וכמובן קווי הלילה שהם הראשונים שצריכים לפעול

הצעה אופרטיבית ראשונה עבור מיטל זהבי "החלוצה"
שתדרוש שהקו האדום הלא מקדים יפעל (כאשר יתחיל לפעול) ממוצ"ש עד יום שישי אחה"צ 24 שעות ביממה.
אפשר להתחיל מהדרישה האלמנטרית, הפשוטה והלא נגועה בבעיות פוליטיות-דתיות הזו.
וכמובן קווי הלילה שהם הראשונים שצריכים לפעול
המצב האבסורדי כיום בו קווי הלילה בגוש דן נתונים בעוצר בליל שישי הוא לא פחות מסיכון חיי אדם.
מצדי שהחרדים והאחים היהודים ישתוללו. אין פיתרון אחר לבעיה הזאת וכל מי שמתעלם מכך בצביעות נותן ידו לסיכון חיים ולהמשך ריבוי תאונות הדרכים בליל שישי.
 


וכמובן קווי הלילה שהם הראשונים שצריכים לפעול
המצב האבסורדי כיום בו קווי הלילה בגוש דן נתונים בעוצר בליל שישי הוא לא פחות מסיכון חיי אדם.
מצדי שהחרדים והאחים היהודים ישתוללו. אין פיתרון אחר לבעיה הזאת וכל מי שמתעלם מכך בצביעות נותן ידו לסיכון חיים ולהמשך ריבוי תאונות הדרכים בליל שישי.

הכל רק בשביל כח פוליטי.
כי הרי מי שלא נוסע בשבת לא "שומר" על השבת כמו שרוצים הדתיים.
אז פשוט מענישים אותו כי הוא לא דתי ולא קנה רכב.
 

mister K

New member
לא רק "מענישים" אלא רוצים לשנות את הרגליו


הכל רק בשביל כח פוליטי.
כי הרי מי שלא נוסע בשבת לא "שומר" על השבת כמו שרוצים הדתיים.
אז פשוט מענישים אותו כי הוא לא דתי ולא קנה רכב.
לא רק "מענישים" אלא רוצים לשנות את הרגליו
זאת כחלק מתחושת המשיחיות שאופפת בשלטון התקופה האחרונה ובייחוד במפלגת האחים היהודים.
פה המאבק החילוני צריך לכלול הרבה מעבר לנושא הפעלת התח"צ בשבת.
 

mister K

New member
*צ"ל: שאופפת את השלטון בתקופה האחרונה

לא רק "מענישים" אלא רוצים לשנות את הרגליו
זאת כחלק מתחושת המשיחיות שאופפת בשלטון התקופה האחרונה ובייחוד במפלגת האחים היהודים.
פה המאבק החילוני צריך לכלול הרבה מעבר לנושא הפעלת התח"צ בשבת.
*צ"ל: שאופפת את השלטון בתקופה האחרונה
 

down under

New member
מצחיק (או בעצם מרגיז) שאת המיליטניות


הכל רק בשביל כח פוליטי.
כי הרי מי שלא נוסע בשבת לא "שומר" על השבת כמו שרוצים הדתיים.
אז פשוט מענישים אותו כי הוא לא דתי ולא קנה רכב.
מצחיק (או בעצם מרגיז) שאת המיליטניות
שלך נגד הדתיים היהודיים אתה מפעיל במקביל לויתורים מרחיקי לכת לפלשתינאים (להזכירך שרשור על פלשתינאי העיר חיפה?).


למען הסר ספק, אני בעד תח"ץ בשבתות וחגים וגם נגד מתן זכויות מרחיקות לכת למיליטנטים הפלשתינאים הבזויים ימ"ש.
 
תשובה - למרות שזה לא שייך לפורום

מצחיק (או בעצם מרגיז) שאת המיליטניות
שלך נגד הדתיים היהודיים אתה מפעיל במקביל לויתורים מרחיקי לכת לפלשתינאים (להזכירך שרשור על פלשתינאי העיר חיפה?).


למען הסר ספק, אני בעד תח"ץ בשבתות וחגים וגם נגד מתן זכויות מרחיקות לכת למיליטנטים הפלשתינאים הבזויים ימ"ש.
תשובה - למרות שזה לא שייך לפורום
מי שמאמין לשטויות שמופצות בפייסבוק זכותו.
אם יהיו פעם עובדות אשמח שתעלה שרשור מתאים.
יום טוב.
 

mister K

New member
לא רק שזה לא יעבוד

הטקטיקה הזו לא תעבוד
קודם כל מוניות שירות בגוש דן פועלות כבר שנים רבות. כך שלא יהיה שום חידוש עקרוני בעוד קווי מוניות שירות שיפעלו בתל אביב.
גישה כזו רק תנציח את המצב הקיים.
אם רוצים לעשות שינוי אמיתי מהמצב הקיים חייבים לדרוש הפעלת תח"צ במתכונת דומה למתכונת שכבר קיימת בעיר גדולה בישראל והסיבות ההיסטוריות לא מעניינות, כי אנו מדברים על שינוי המצב הקיים.

אגב, חיפה שונה משאר ישראל במתכונת הפעלת התחבורה הציבורית בה לא רק בשבתות וחגים ולא רק בהיבטים שקשורים לדת וסיבות היסטוריות.
בחיפה פועלים בלילה קווי תח"צ כל השנה ולא רק עם התמקדות ב"בליינים". כאן אין סיבות היסטוריות ושיקולי דת. אפשר להתחיל מהחלת המודל החיפאי בלילות ימי חול.

החלוצה האמיתית בתח"צ בישראל היא חיפה - בשבתות וחגים, בלילות וגם במעברים חופשיים, כרטיסי המשך וכרטוס משותף חיפה הייתה החלוצה.
צריך פשוט לאמץ בגוש דן את המודל החיפאי.
לא רק שזה לא יעבוד
הטקטיקה הזאת גם גורמת נזק למאבק.
 

mister K

New member
הסכמה עם המצב הקיים פירושה כניעה

מיטל להבי לא "מתפשרת"
מיטל להבי עושה מה שהיא יכולה במסגרת המצב הקיים. עיריית תל אביב, ולמעשה שום עירייה אחרת, כפי שאתה יודע, אינה יכולה מחר בבוקר להפעיל אוטובוסים בשטחה בסופי שבוע. זו שאלה שבישראל היא פוליטית ולא חברתית או כלכלית. כן אפשר לקחת מצב קיים, שעדיף כל כלום ושום דבר, ולמנף אותו לטובת שירות ליותר אנשים ביותר מקומות. כל חסרונות וחוליי מוניות השירות ידועים ומוכרים לי היטב - ועם זאת אני חושב שהרחבת מערך הקווים לא תנציח את המצב אלא תיצור מציאות חדשה בשטח ותוכל להוות צעד ראשון לתחבורה ציבורית אמיתית בשבת. ממוניות אפשר לעבור למיניבוסים וכשיראו שהשמים לא נופלים אולי אפילו ליותר מזה. ומיטל להבי לא יכולה להפוך את המציאות לבדה - היא יכולה להיות החלוצה אבל ערים נוספות, לפחות במטרופולין תל אביב, צריכות להצטרף לכך ולתבוע קישור לתל אביב גם בסופי שבוע. המציאות הזאת חייבת להשתנות. לא רק בתל אביב, אלא בכל הארץ אבל תל אביב היא מקום לא רע להתחיל בו. זה תהליך ארוך, וזה לא ייקח שנה או שנתיים אבל זו התחלה.
הסכמה עם המצב הקיים פירושה כניעה
זה נכון שהעירייה לא יכולה להפעיל, אבל צריך להפסיק כבר עם הצביעות וההתרפסות הזאת ולהיאבק על מה שבאמת צריך לעשות.
מה יעזרו עוד מוניות שרות? האם הן יכולות לספק את צרכי הנוסעים בשבת? האם הן מהוות שירות אמין? האם הן יכולות להחליף את קווי הלילה ולהוות פיתרון לבליינים? כמובן שלא.
לכן ה-"פשרה" הזאת תביא אפס שיפור ופשוט תשאיר את המצב כמו שהוא. לא ברור לי איך היא עוד לא מבינה שבלי להיאבק לא נשיג שום דבר. אם רוצים שינוי, אסור להסכים בשום אופן עם המצב הקיים וכמו שכבר אמרו לך לפני, אין סיבה שתל אביב תהיה שונה מחיפה. היסטורי או לא היסטורי, המצב הזה חייב להיפסק וזה יקרה רק במאבק ובנחישות, לא בכניעה מראש ובפשרות שלא יועילו במאום.
 
המאבק לא צריך להיות ישיר להפעלת תח"צ בשבת

הסכמה עם המצב הקיים פירושה כניעה
זה נכון שהעירייה לא יכולה להפעיל, אבל צריך להפסיק כבר עם הצביעות וההתרפסות הזאת ולהיאבק על מה שבאמת צריך לעשות.
מה יעזרו עוד מוניות שרות? האם הן יכולות לספק את צרכי הנוסעים בשבת? האם הן מהוות שירות אמין? האם הן יכולות להחליף את קווי הלילה ולהוות פיתרון לבליינים? כמובן שלא.
לכן ה-"פשרה" הזאת תביא אפס שיפור ופשוט תשאיר את המצב כמו שהוא. לא ברור לי איך היא עוד לא מבינה שבלי להיאבק לא נשיג שום דבר. אם רוצים שינוי, אסור להסכים בשום אופן עם המצב הקיים וכמו שכבר אמרו לך לפני, אין סיבה שתל אביב תהיה שונה מחיפה. היסטורי או לא היסטורי, המצב הזה חייב להיפסק וזה יקרה רק במאבק ובנחישות, לא בכניעה מראש ובפשרות שלא יועילו במאום.
המאבק לא צריך להיות ישיר להפעלת תח"צ בשבת
צריך לדחוק את שר התחבורה לפינה ולחייב אותו להציג את תפיסת הפעלת התח"צ בעיר ישראל כפי שהוא רואה אותה באופו כללי.
שר התחבורה ונדמה לי שגם ראש הממשלה אמרו בהקשר של תחבורה ציבורית שתל אביב היא הפריפריה של חיפה.
צריך לתקוף אותו בכיוון הזה בכלל היבטי הפעלת התח"צ ולא רק בשבתות.
שיסביר מדוע מה שטוב לחיפה בלילות ובסופי שבוע לדעתו לא טוב לערים אחרות בישראל.
 

mister K

New member
זה לא יעזור

המאבק לא צריך להיות ישיר להפעלת תח"צ בשבת
צריך לדחוק את שר התחבורה לפינה ולחייב אותו להציג את תפיסת הפעלת התח"צ בעיר ישראל כפי שהוא רואה אותה באופו כללי.
שר התחבורה ונדמה לי שגם ראש הממשלה אמרו בהקשר של תחבורה ציבורית שתל אביב היא הפריפריה של חיפה.
צריך לתקוף אותו בכיוון הזה בכלל היבטי הפעלת התח"צ ולא רק בשבתות.
שיסביר מדוע מה שטוב לחיפה בלילות ובסופי שבוע לדעתו לא טוב לערים אחרות בישראל.
זה לא יעזור
הוא שוב יתחמק בטיעון המוכר של "אין ביקוש" וכו'.
מבחינתו של ישראל כ"ץ הוא לא חייב תשובות לאף אחד. הוא לא אדם טיפש וזה הרי ברור לו שיש ביקוש ושתח"צ יעילה היר כזו שפועלת 24/7, אבל הוא לא יגיד את זה.
מבחינתו הוא רואה את שימור המצב הקיים כמה שצריך להיות. משמע, בחיפה כן תח"צ בשבת ובתל אביב לא. ולו רק למטרה אחת, ריצוי הפרינציפ הדתי שחשוב לו יותר מיעילות התח"צ.
 
הוא לא יכול לומר שבחיפה יש ביקוש ובגוש דן אין

זה לא יעזור
הוא שוב יתחמק בטיעון המוכר של "אין ביקוש" וכו'.
מבחינתו של ישראל כ"ץ הוא לא חייב תשובות לאף אחד. הוא לא אדם טיפש וזה הרי ברור לו שיש ביקוש ושתח"צ יעילה היר כזו שפועלת 24/7, אבל הוא לא יגיד את זה.
מבחינתו הוא רואה את שימור המצב הקיים כמה שצריך להיות. משמע, בחיפה כן תח"צ בשבת ובתל אביב לא. ולו רק למטרה אחת, ריצוי הפרינציפ הדתי שחשוב לו יותר מיעילות התח"צ.
הוא לא יכול לומר שבחיפה יש ביקוש ובגוש דן אין
ולגבי הפעלת קווים בלילות בימי חול לא מדובר בשימור מצב קיים ובפרינציפ דתי.
צריך לשאול את שר התחבורה מדוע קו 1 של המטרונית, קו 200 וקו 210 בחיפה צריכים לפעול כל לילה ואילו קווי הלילה בגוש-דן רק שני לילות בשבוע.
אין לשאלה הזו שום קשר לדת ולשימור מצב קיים, כי עובדה שמאז שהמטרונית החלה לפעול לפני פחות משנה, שינוי את המצב בלילות בחיפה.
 
לכן, אגב, אני מציע להתחיל עם הקו האדום המקדים

הוא לא יכול לומר שבחיפה יש ביקוש ובגוש דן אין
ולגבי הפעלת קווים בלילות בימי חול לא מדובר בשימור מצב קיים ובפרינציפ דתי.
צריך לשאול את שר התחבורה מדוע קו 1 של המטרונית, קו 200 וקו 210 בחיפה צריכים לפעול כל לילה ואילו קווי הלילה בגוש-דן רק שני לילות בשבוע.
אין לשאלה הזו שום קשר לדת ולשימור מצב קיים, כי עובדה שמאז שהמטרונית החלה לפעול לפני פחות משנה, שינוי את המצב בלילות בחיפה.
לכן, אגב, אני מציע להתחיל עם הקו האדום המקדים
כי הפעלתו תהיה משהו חדש (ששר התחבורה ודאי גם לא יפספס הזדמנות לגזור סרטים ולחגוג עליו) ואפשר להתלבש על הקו האדום המקדים כמשהו מקביל לקו 1 של המטרונית ולשאול את שר התחבורה מדוע לדעתו צריך להיות הבדל בין אופן הפעלת שני הקווים.
 

mister K

New member
עובדה שהוא אומר את זה ומתוך צביעות

הוא לא יכול לומר שבחיפה יש ביקוש ובגוש דן אין
ולגבי הפעלת קווים בלילות בימי חול לא מדובר בשימור מצב קיים ובפרינציפ דתי.
צריך לשאול את שר התחבורה מדוע קו 1 של המטרונית, קו 200 וקו 210 בחיפה צריכים לפעול כל לילה ואילו קווי הלילה בגוש-דן רק שני לילות בשבוע.
אין לשאלה הזו שום קשר לדת ולשימור מצב קיים, כי עובדה שמאז שהמטרונית החלה לפעול לפני פחות משנה, שינוי את המצב בלילות בחיפה.
עובדה שהוא אומר את זה ומתוך צביעות
לגבי הפעלת קווי הלילה בלילות א'-ד' בגוש דן, אני מאמין שזה יקרה מתישהו גם ללא מחאה.
מה שכן, על מנת שזה יקרה יש לשנות את מודל הקווים בתל אביב ולהתאים אותם לא רק לבליינים. המודל בחיפה הוא הרבה יותר טוב.
אבל כאמור, זו כבר סוגיה אחרתהרבה יותר פשוטה לפתרון.
 
לא הפעלת קווי הלילה - הפעלת קווים בלילה

עובדה שהוא אומר את זה ומתוך צביעות
לגבי הפעלת קווי הלילה בלילות א'-ד' בגוש דן, אני מאמין שזה יקרה מתישהו גם ללא מחאה.
מה שכן, על מנת שזה יקרה יש לשנות את מודל הקווים בתל אביב ולהתאים אותם לא רק לבליינים. המודל בחיפה הוא הרבה יותר טוב.
אבל כאמור, זו כבר סוגיה אחרתהרבה יותר פשוטה לפתרון.
לא הפעלת קווי הלילה - הפעלת קווים בלילה
לא צריך להגביל את ההפעלה רק לקווים המוגדרים קווי לילה.
קו 1 של המטרונית אינו קו לילה והוא פועל גם בלילה.
כך צריך להיות גם הקו האדום המקדים וקווים נוספים בגוש דן שאינם בהכרח קווי לילה.
השאלה אילו קווים בדיוק יפעלו בלילה זו כבר שאלה תכנונית ותפעולית.
העקרון צריך להיות הפעלת קווי תח"צ בכל לילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה