תחבורה ציבורית ביום העצמאות

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
מסכים בהחלט

לא הפעלת קווי הלילה - הפעלת קווים בלילה
לא צריך להגביל את ההפעלה רק לקווים המוגדרים קווי לילה.
קו 1 של המטרונית אינו קו לילה והוא פועל גם בלילה.
כך צריך להיות גם הקו האדום המקדים וקווים נוספים בגוש דן שאינם בהכרח קווי לילה.
השאלה אילו קווים בדיוק יפעלו בלילה זו כבר שאלה תכנונית ותפעולית.
העקרון צריך להיות הפעלת קווי תח"צ בכל לילה.
מסכים בהחלט
ולא חסרים בגוש דן קווים שיסעו עם נוסעים גם אם יופעלו כל הלילה.
אי הפעלת התח"צ בלילות היא קיבעון לא פחות גרוע מאי הפעלתם בשבתות. ברגע שהמצב בגוש דן ישתווה למצב בחיפה, יבלוט עוד יותר חסרונה של התח"צ בשבת ובליל שישי.
 
בדיוק בגלל זה אני מציע להתמקד בהשוואת המצב

מסכים בהחלט
ולא חסרים בגוש דן קווים שיסעו עם נוסעים גם אם יופעלו כל הלילה.
אי הפעלת התח"צ בלילות היא קיבעון לא פחות גרוע מאי הפעלתם בשבתות. ברגע שהמצב בגוש דן ישתווה למצב בחיפה, יבלוט עוד יותר חסרונה של התח"צ בשבת ובליל שישי.
בדיוק בגלל זה אני מציע להתמקד בהשוואת המצב
בגוש דן ובערים גדולות אחרות בישראל למצב בחיפה בכלל היבטי ההפעלה ולא להיאבק מפורשות על תחבורה בשבתות - מאבק שיתנפץ על סלעי הפוליטיקה והדת.
 
צריך ללחוץ על יש עתיד שיפעלו

המאבק לא צריך להיות ישיר להפעלת תח"צ בשבת
צריך לדחוק את שר התחבורה לפינה ולחייב אותו להציג את תפיסת הפעלת התח"צ בעיר ישראל כפי שהוא רואה אותה באופו כללי.
שר התחבורה ונדמה לי שגם ראש הממשלה אמרו בהקשר של תחבורה ציבורית שתל אביב היא הפריפריה של חיפה.
צריך לתקוף אותו בכיוון הזה בכלל היבטי הפעלת התח"צ ולא רק בשבתות.
שיסביר מדוע מה שטוב לחיפה בלילות ובסופי שבוע לדעתו לא טוב לערים אחרות בישראל.
צריך ללחוץ על יש עתיד שיפעלו
ישראל כץ או מישהו מהליכוד לא יעשו כלום בעניין, אלא אם דחקו אותם לפינה.
 

mister K

New member
זה לא מעניין את יש עתיד

צריך ללחוץ על יש עתיד שיפעלו
ישראל כץ או מישהו מהליכוד לא יעשו כלום בעניין, אלא אם דחקו אותם לפינה.
זה לא מעניין את יש עתיד
למפלגת הכלום הזאת יותר חשוב להתעסק בפרינציפים כמו למלא את הצבא בבחורי ישיבה שאין לו צורך בהם.
לצערי הרב היא לא באמת מייצגת את הדברים החשובים לי בתור חילוני.
 
מתוך המפלגות בממשלה יש כאלו שבעד תחץ בשבת?

זה לא מעניין את יש עתיד
למפלגת הכלום הזאת יותר חשוב להתעסק בפרינציפים כמו למלא את הצבא בבחורי ישיבה שאין לו צורך בהם.
לצערי הרב היא לא באמת מייצגת את הדברים החשובים לי בתור חילוני.
מתוך המפלגות בממשלה יש כאלו שבעד תחץ בשבת?
הם לפחות הצהירו שהם בעד תחץ בשבת. הבית היהודי או הליכוד בטוח לא יפעלו. אז צריך ללחוץ על יש עתיד.
 
ח"כ חמד עמאר מישראל ביתנו הוא יו"ר השדולה

מתוך המפלגות בממשלה יש כאלו שבעד תחץ בשבת?
הם לפחות הצהירו שהם בעד תחץ בשבת. הבית היהודי או הליכוד בטוח לא יפעלו. אז צריך ללחוץ על יש עתיד.
ח"כ חמד עמאר מישראל ביתנו הוא יו"ר השדולה
למאבק בתאונות הדרכים. אפשר להציג בפניו את הנתונים המראים שהפעלת קווי תח"צ בשישי בלילה מפחיתה משמעותית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים ולנסות לרתום אותו למאבק.

צריך לגעת בנקודות הרגישות ולא לתקוף ישירות את נושא התח"צ בשבת.
מאבק על תח"צ בשבת ייכשל עוד לפני שיתחיל. אבל מאבק כולל על הפעלת תח"צ שיבליע בתוכו גם את הצורך בתח"צ בשבת עשוי להצליח.
אסור שהמאבק ייראה כמאבק בדתיים אלא הוא צריך להיות מאבק למען תח"צ טובה יותר.
 

guyweiss

New member
היחידה שבאמת איכפת לה - באופוזיציה (מרצ)

מתוך המפלגות בממשלה יש כאלו שבעד תחץ בשבת?
הם לפחות הצהירו שהם בעד תחץ בשבת. הבית היהודי או הליכוד בטוח לא יפעלו. אז צריך ללחוץ על יש עתיד.
היחידה שבאמת איכפת לה - באופוזיציה (מרצ)
 
לאחר שיתחיל לפעול הקו האדום המקדים צריך לבקש

צריך ללחוץ על יש עתיד שיפעלו
ישראל כץ או מישהו מהליכוד לא יעשו כלום בעניין, אלא אם דחקו אותם לפינה.
לאחר שיתחיל לפעול הקו האדום המקדים צריך לבקש
מאחד מחברי הכנסת של יש עתיד שהנושא חשוב לו שיציג לשר התחבורה שאילתה על אופן הפעלת הקו האדום המקדים לעומת קו 1 של המטרונית.
ששר התחבורה יצטרך לתרץ את השוני בפני מליאת הכנסת.
בשלב הבא - לפנות לבג"צ בדיוק עם אותה טענה.
 

mister K

New member
לדעתי בג"צ בשילוב עם מחאה זו האופציה היחידה

לאחר שיתחיל לפעול הקו האדום המקדים צריך לבקש
מאחד מחברי הכנסת של יש עתיד שהנושא חשוב לו שיציג לשר התחבורה שאילתה על אופן הפעלת הקו האדום המקדים לעומת קו 1 של המטרונית.
ששר התחבורה יצטרך לתרץ את השוני בפני מליאת הכנסת.
בשלב הבא - לפנות לבג"צ בדיוק עם אותה טענה.
לדעתי בג"צ בשילוב עם מחאה זו האופציה היחידה
 

אורי404

New member
הייתה עתירה לבית המשפט

אבל עדיף לנסות לפעול בכנסת לפני שפונים לבג"צ
הייתה עתירה לבית המשפט
עיריית הרצליה עתרה נגד משרד התחבורה, על כך שאין אישור להפעיל קו אוטובוס במהלך השבת.
מאז לא זכור לי, שראיתי התקדמות בעתירה זו.
 
זו לא עתירה טובה

הייתה עתירה לבית המשפט
עיריית הרצליה עתרה נגד משרד התחבורה, על כך שאין אישור להפעיל קו אוטובוס במהלך השבת.
מאז לא זכור לי, שראיתי התקדמות בעתירה זו.
זו לא עתירה טובה
העתירה לא צריכה להיות על הפעלת קו אוטובוס בשבת, אלא על הגדרת קריטריוני הפעלה כללים להפעלת תח"צ בערי ישראל.
לאחר שיופעל הקו האדום המקדים, צריך לבקש משר התחבורה להסביר במליאת הכנסת את הנימוקים להבדלים באופני הפעלת הקו לעומת קו 1 של המטרונית.
אם בכנסת לא יזוז שום דבר, אז צריך לפנות לבג"צ ולהכריח את הממשלה (כלומר את משרד התחבורה והיועץ המשפטי לממשלה) לנמק בפני שופטי בג"צ את ההבדל הזה.
צריך לעשות את זה לא על רקע דתי ובעת שחונכים משהו חדש וטרי שיש להפעלתו הדים תקשורתיים.
ולכן תחילת הפעלת הקו האדום המקדים תהיה עיתוי טוב לפעולה בנושא - תחילה בכנסת ולאחר מכן בבג"צ.

כל פעולה שתכוון בלעדית וישירות לנושא של תחבורה ציבורית בשבת תיכשל, כי יש לה צבע של מאבק בדתיים. במקרה כזה המקסימום שבג"צ יעשה זה להעביר את הכדור לכנסת.
אבל כאשר משרד התחבורה מפעיל קריטריונים שונים להפעלת שני קווים בעלי צביון דומה בערים שונות יש כאן עניין שבג"צ בהחלט יכול לדרוש ממשרד התחבורה להגדיר קריטריונים ברורים ואחידים.
גם בנושא גיוס החרדים - בג"צ לא דרש גיוס, אלא קביעת קריטריונים לגיוס.
 

אורי404

New member
כנראה בגלל הסכם הסטאטוס-קוו

זו לא עתירה טובה
העתירה לא צריכה להיות על הפעלת קו אוטובוס בשבת, אלא על הגדרת קריטריוני הפעלה כללים להפעלת תח"צ בערי ישראל.
לאחר שיופעל הקו האדום המקדים, צריך לבקש משר התחבורה להסביר במליאת הכנסת את הנימוקים להבדלים באופני הפעלת הקו לעומת קו 1 של המטרונית.
אם בכנסת לא יזוז שום דבר, אז צריך לפנות לבג"צ ולהכריח את הממשלה (כלומר את משרד התחבורה והיועץ המשפטי לממשלה) לנמק בפני שופטי בג"צ את ההבדל הזה.
צריך לעשות את זה לא על רקע דתי ובעת שחונכים משהו חדש וטרי שיש להפעלתו הדים תקשורתיים.
ולכן תחילת הפעלת הקו האדום המקדים תהיה עיתוי טוב לפעולה בנושא - תחילה בכנסת ולאחר מכן בבג"צ.

כל פעולה שתכוון בלעדית וישירות לנושא של תחבורה ציבורית בשבת תיכשל, כי יש לה צבע של מאבק בדתיים. במקרה כזה המקסימום שבג"צ יעשה זה להעביר את הכדור לכנסת.
אבל כאשר משרד התחבורה מפעיל קריטריונים שונים להפעלת שני קווים בעלי צביון דומה בערים שונות יש כאן עניין שבג"צ בהחלט יכול לדרוש ממשרד התחבורה להגדיר קריטריונים ברורים ואחידים.
גם בנושא גיוס החרדים - בג"צ לא דרש גיוס, אלא קביעת קריטריונים לגיוס.
כנראה בגלל הסכם הסטאטוס-קוו
אולי בגלל הסכם הסטאטוס-קוו הישן, לפיו פועלים אוטובוסים בחיפה ובסביבה, פועל קו 1 של ה"מטרונית".
 
קו 1 של המטרונית לא פועל בלילות בגלל הסכם

כנראה בגלל הסכם הסטאטוס-קוו
אולי בגלל הסכם הסטאטוס-קוו הישן, לפיו פועלים אוטובוסים בחיפה ובסביבה, פועל קו 1 של ה"מטרונית".
קו 1 של המטרונית לא פועל בלילות בגלל הסכם
הסטאטוס-קוו.
אם הקו האדום המקדים לא יפעל בלילות של כל ימי החול, משרד התחבורה לא יוכל להסביר זאת בהסכם הסטאטוס-קוו.
כמו כן ההבדל בין קווי הלילה 200 ו 210 באזור חיפה לקווי הלילה 416, 418, 425, 463 ו 466 בגוש דן או קווי הלילה העירוניים בירושלים לא קשור להסכם הסטאטוס-קוו.
לכן, אני מציע למקד את המאבק לא בשבת, אלא בקריטריונים אובייקטיבים ושויוניים להפעלת תח"צ בסביבות עירוניות שונות.
שמשרד התחבורה ינמק את התפיסה השונה שלו לגבי הפעלת התחבורה הציבורית בחיפה לעומת ערים אחרות בישראל.
שר התחבורה אמר שבגוש דן צריכים לקחת דוגמה מחיפה - אז הנה צריך להטיח בפניו השוואות לחיפה.
 

אורי404

New member
הכוונה שלי הייתה להבדלי סופי השבוע

קו 1 של המטרונית לא פועל בלילות בגלל הסכם
הסטאטוס-קוו.
אם הקו האדום המקדים לא יפעל בלילות של כל ימי החול, משרד התחבורה לא יוכל להסביר זאת בהסכם הסטאטוס-קוו.
כמו כן ההבדל בין קווי הלילה 200 ו 210 באזור חיפה לקווי הלילה 416, 418, 425, 463 ו 466 בגוש דן או קווי הלילה העירוניים בירושלים לא קשור להסכם הסטאטוס-קוו.
לכן, אני מציע למקד את המאבק לא בשבת, אלא בקריטריונים אובייקטיבים ושויוניים להפעלת תח"צ בסביבות עירוניות שונות.
שמשרד התחבורה ינמק את התפיסה השונה שלו לגבי הפעלת התחבורה הציבורית בחיפה לעומת ערים אחרות בישראל.
שר התחבורה אמר שבגוש דן צריכים לקחת דוגמה מחיפה - אז הנה צריך להטיח בפניו השוואות לחיפה.
הכוונה שלי הייתה להבדלי סופי השבוע
הסכם סטאטוס-קוו באזור חיפה, מאפשר כביכול להפעיל את שירות האוטובוסים בשבתות ולא באזורים אחרים.
זו יכולה להיות הטענה שלהם. בדעה שלי, אני מסכים עם הצעתך למקד את פני הדברים, סביב קריטריונים אובייקטיביים.
 

olli3

New member
מנהל
בולשיט. באילת אין סטטוס קוו ויש תחצ בסופש.

הכוונה שלי הייתה להבדלי סופי השבוע
הסכם סטאטוס-קוו באזור חיפה, מאפשר כביכול להפעיל את שירות האוטובוסים בשבתות ולא באזורים אחרים.
זו יכולה להיות הטענה שלהם. בדעה שלי, אני מסכים עם הצעתך למקד את פני הדברים, סביב קריטריונים אובייקטיביים.
בולשיט. באילת אין סטטוס קוו ויש תחצ בסופש.
ולא, ממש לא רק תחצ בין עירונית אלא גם תחצ עירונית וגם קווי לילה.

ובצפון פועלים קווי לילה גם בשישי בלי קשר לחיפה, פשוט עצמו עין כי זה בצפון וזה רחוק מהתקשורת שחיה בתל אביב ובירושלים.
 
אני מציע הפגנות כל שבת בקרבת התחנות

השאלה מה אפשר לעשות בעניין,דיון כאן לא מספיק
מה כבר אפשר לעשות כדי ללחוץ על הממשלה להרשות למפעילים להוציא אוטובוסים בשבת?
אני מציע הפגנות כל שבת בקרבת התחנות
המרכזיות בירושלים תל אביב וחיפה במחאה על האוטובוסים שלא יוצאים.
בנוסף ללחץ על מפלגת יש עתיד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה