תודה לאחמד שהוכיח: יש ערבים טובים

הרמב"ם פסק שאדם שיש עליו דין רודף כמו אותו מחבל, אם היה אפשר לעצור אותו בדרכו לרצוח באופן שהיה נשאר בחיים ולא עשה כן אלא הרג אותו יש לו דין של שופך דמים.
אבל קבע הרמב"ם שבמקרה זה אין מעמידים את האדם לדין.
זה המוסר היהודי
אז מה העונש או אולי הכתם המוסרי של שופך דמים?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
תוית של שופך דמים נשמע לי קיצוני,מפתיע שהרמבם לא אמר כלום על זה.

אז אתה אומר שאלאור עזריה הוא שופך דמים.
הרי ערי המקלט לא נבנו בשביל רוצחים במזיד, אלא בשביל רוצחים בשגגה, שהרצח היה תאונה מצערת, אבל למשפחת הנרצח לא אכפת, אם המוות תאונה או רצח מכוון, הם חייבים לנקום את הדם של הנרצח אפילו אם הנרצח בעצמו תקף את הרוצח וזאת הייתה הגנה עצמית. אבל לגור בעיר מקלט הרחק מהמקום המגורים שלך, ממשפחתך. כפי שגם בחוק המודרני יש כמה רמות של מוות בשגגה, כמו הריגה, גרימת מוות ברשלנות והחמור מכולם לפני רצח: המתה בקלות דעת.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הרמב"ם פסק שאדם שיש עליו דין רודף כמו אותו מחבל, אם היה אפשר לעצור אותו בדרכו לרצוח באופן שהיה נשאר בחיים ולא עשה כן אלא הרג אותו יש לו דין של שופך דמים.
אבל קבע הרמב"ם שבמקרה זה אין מעמידים את האדם לדין.
זה המוסר היהודי
אז אם אלאור אזריה לא באמת חשב על חגורת נפץ כפי שטען אז הוא הפר לא רק את החוק הישראלי, אלא גם את ההלכה היהודית?
 

marabo

Well-known member
אז אם אלאור אזריה לא באמת חשב על חגורת נפץ כפי שטען אז הוא הפר לא רק את החוק הישראלי, אלא גם את ההלכה היהודית?
להבנתי אלאור עזריה טען להגנתו שהמחבל היה עדיין עם המעיל ומתחתיו חגורת נפץ והיה מקום לחשוב שהוא מפעיל חגורת נפץ.
 

DANIAVNI

Well-known member
הרמב"ם פסק שאדם שיש עליו דין רודף כמו אותו מחבל, אם היה אפשר לעצור אותו בדרכו לרצוח באופן שהיה נשאר בחיים ולא עשה כן אלא הרג אותו יש לו דין של שופך דמים.
אבל קבע הרמב"ם שבמקרה זה אין מעמידים את האדם לדין.
זה המוסר היהודי
מעניין למה לא הרג אותו
שמא הפחד מהיוהמשית הגיע עד אוסטראליה ?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מעניין למה לא הרג אותו
שמא הפחד מהיוהמשית הגיע עד אוסטראליה ?
בכל זאת באוסטרליה האסירים הפליליים והאסירים הביטחוניים יושבים באותם תנאים והשב"ס של אוסטרליה לא משרת את האסירים המחבלים האוסטרליים ברמה של מלון חמישה כוכבים. והמאסר של המחבלים הוא לא חופשה בחינם.
 

DANIAVNI

Well-known member
בכל זאת באוסטרליה האסירים הפליליים והאסירים הביטחוניים יושבים באותם תנאים והשב"ס של אוסטרליה לא משרת את האסירים המחבלים האוסטרליים ברמה של מלון חמישה כוכבים. והמאסר של המחבלים הוא לא חופשה בחינם.
עזוב
מאז שבן גביר ביטל את הפיתות בכלא
הפושעים בפאניקה .
 
להסתער בידיים ריקות על אדם חמוש זו באמת הפגנת אומץ.
לאחר שהוציא הנשק מידי היורה - ירה בו כדור אחד בלבד לפצעו, והניח את הנשק.
ברור לחלוטין כי לא למד את מִשְׁנָת (teachings) אלאור אזריה ולא הפנימה...
איך הערבי המסתער נפצע לא אמרו ולא ראו בסרט.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ברור לחלוטין כי לא למד את מִשְׁנָת (teachings) אלאור אזריה ולא הפנימה...
אתה אומר את זה לחיוב על האיש ולגנותו של אזריה, אבל בלי קשר למקרה אזריה (שכמובן קשור לעניין כשלג דאשתקד), אחמד סיכן במעשיו את עוברי האורח. על נקלה המחבל יכול היה להפעיל מטען רב עוצמה למשל, או להוציא כלי נשק אחר ולהשתמש בו כדי לתקוף נוכחים תמימים שחשבו אולי שהסכנה חלפה לאור מעשהו ההרואי של אחמד.

בתיאוריה הוא כמובן נהג נכון. במציאות המזרח תיכונית, הוא נהג בצורה מטומטמת. זה שזה נגמר בטוב (יחסית כמובן, בהתחשב בתוצאות האירוע בכללותו), לא משנה זאת ויתכן בהחלט שבראיה אובייקטיבית של האירוע עדיף היה לעוברי האורח או לנוכחים שלאחמד ייקראו אלאור אזריה דווקא.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
להסתער בידיים ריקות על אדם חמוש זו באמת הפגנת אומץ.
לאחר שהוציא הנשק מידי היורה - ירה בו כדור אחד בלבד לפצעו, והניח את הנשק.
ברור לחלוטין כי לא למד את מִשְׁנָת (teachings) אלאור אזריה ולא הפנימה...
במדינותו יש עונש מוות והשופט לא נתרעים מלהטיל אותו ויכול לסמוך על מערכת הצדק שתיתן למחבלים את העונש הראוי שהוא עונש מוות ולא עונש מאסר.
 
למעלה