דני יש רק אחד
New member
גם לא בכביש רטוב.
בדיקות חד-משמעיות הראו שבכביש רטוב האוטו עוצר הרבה יותר מוקדם אם לוחצים על דוושת הבלם עד הסוף. הייתי בקורסים שונים בנהיגה מתקדמת, ובכולם הדגימו את העניין (ניסיתי בעצמי מספר פעמים). אפשר לעצור יותר מוקדם אם לוחצים את דוושת הבלם עד הסוף ללא מחשבה שנייה. יוצא מן הכלל זה כאשר האוטו המצוייד ב ABS, ואז האוטו יעשה פימפום. אדם רגיל (למעט נהגי מרוצים) אינו מסוגל להגיע לפימפום המתקרב לרמת ה ABS, ולכן הנהג עלול להרוס את היכולת של ה ABS ע"י משחקי פימפום. אפילו בכביש רטוב, בלי ABS, ניתן לראות בקלות שפימפום גורם לבלימה הרבה יותר ארוכה מאשר בלימה חזקה על ההתחלה בלי ABS (בלימה עד הסוף ופשוט לא לעזוב לרגע!). כאשר מתחילים לעשות חשבונות, ללחוץ בעדינות, לנסות להרגיש את הפימפום, נבהלים מתגובת ה ABS, נזכרים בשטויות שסיפרו החברים, לא בטוחים, וכדומה, הנהג מתחיל לשחרר ברקס או לא ללחוץ עד הסוף, והרכב דוהר הלאה. רק בדיוק לפני ההתנגשות - האינסטינקט מכריח את האדם לתת ברקס-מלא, אבל זה כבר מאוחר מדי. לא לחשוב פעמיים. לא משנה מצב הכביש או איפה אתם. ברקס. מיד. עד הסוף. עם כל הכוח. ולהשאיר ככה. עדיף לתת ברקס עד הסוף בכל בעייה רצינית שמתעוררת (כגון שלא שמת לב שהאוטו לפניך בולם), ואם הבעייה נעלמת, לשחרר ברקס, ולא מה שכולם עושים - נותנים קצת ברקס, לא עוזר? נותנים עוד קצת ברקס, וכו'. אבל לא לפמפם! וגם לא לנסות לתת ברקס קצת לפני הנעילה! פשוט ברקס >עד הסוף<.
בדיקות חד-משמעיות הראו שבכביש רטוב האוטו עוצר הרבה יותר מוקדם אם לוחצים על דוושת הבלם עד הסוף. הייתי בקורסים שונים בנהיגה מתקדמת, ובכולם הדגימו את העניין (ניסיתי בעצמי מספר פעמים). אפשר לעצור יותר מוקדם אם לוחצים את דוושת הבלם עד הסוף ללא מחשבה שנייה. יוצא מן הכלל זה כאשר האוטו המצוייד ב ABS, ואז האוטו יעשה פימפום. אדם רגיל (למעט נהגי מרוצים) אינו מסוגל להגיע לפימפום המתקרב לרמת ה ABS, ולכן הנהג עלול להרוס את היכולת של ה ABS ע"י משחקי פימפום. אפילו בכביש רטוב, בלי ABS, ניתן לראות בקלות שפימפום גורם לבלימה הרבה יותר ארוכה מאשר בלימה חזקה על ההתחלה בלי ABS (בלימה עד הסוף ופשוט לא לעזוב לרגע!). כאשר מתחילים לעשות חשבונות, ללחוץ בעדינות, לנסות להרגיש את הפימפום, נבהלים מתגובת ה ABS, נזכרים בשטויות שסיפרו החברים, לא בטוחים, וכדומה, הנהג מתחיל לשחרר ברקס או לא ללחוץ עד הסוף, והרכב דוהר הלאה. רק בדיוק לפני ההתנגשות - האינסטינקט מכריח את האדם לתת ברקס-מלא, אבל זה כבר מאוחר מדי. לא לחשוב פעמיים. לא משנה מצב הכביש או איפה אתם. ברקס. מיד. עד הסוף. עם כל הכוח. ולהשאיר ככה. עדיף לתת ברקס עד הסוף בכל בעייה רצינית שמתעוררת (כגון שלא שמת לב שהאוטו לפניך בולם), ואם הבעייה נעלמת, לשחרר ברקס, ולא מה שכולם עושים - נותנים קצת ברקס, לא עוזר? נותנים עוד קצת ברקס, וכו'. אבל לא לפמפם! וגם לא לנסות לתת ברקס קצת לפני הנעילה! פשוט ברקס >עד הסוף<.