דנונה לייט
New member
תאורייה על רא"ב
אני בטוחה שבטח היה כבר את הרעיון הזה, למרות שאני לא שמעתי עליו עד כה. אז עכשיו כמעט כמעט סיימתי שוב פעם לקרוא ת'שישי, ואני חושבת שדמבי זה רא"ב. לכבוד אדון האופל, ברור לי שאמות הרבה לפני שתקרא את זה, אבל רציתי שתדע שאני גיליתי את סודך. - דמבי אכן מת, ובטח יעבור זמן רב עד שהפתק הזה יגיע לידיו של וולדי. גנבתי את ההורקרוקס האמיתי, ובכוונתי להשמיד אותו בהקדם האפשרי. - דמבי בטח השמיד אותו, ויש מצב שהיד שלו נשרפה לא בדיוק רק בגלל הטבעת. כעת אלך אל מותי ובליבי תקווה, שכאשר תפגוש את היריב הראוי לך, תהייה שוב בן תמותה. רא"ב. - היריב הראוי משמע הארי, ודמבי אמר שרוב הסיכויים של וולדי והארי והוא יודעים על ההורק' של וולדי, וזה גם מסתדר. ואכן, אם הארי אכן ישמיד את כל ההורק', הוא יהיה בן תמותה. לגבי הראשי תיבות אני לא יודעת, אבל רולינג יכולה להקאיץ כל דבר, ככה שזה לא ממש קריטי. דבר שני, לכל אורך כל הספר, בקיראה המסויימת הזאת, אני משתכנעת שסנייפ ודמבי תיכננו את המוות של דמבי, וגם לפי התאורייה שלהל"ן זה שוב-מסתדר. דמבי גם התחנן "סוורוס, אנא.." וכמו שכולנו יודעים, יש האומרים שהוא מתכוון "סוורוס, אנא תמשיך בתכנית/תהרוג אותי" וגם האגריד אומר להארי "סנייפ בטח רדף אחרי אוכלי המוות כדי לשמור על הסיפור כיסוי שלו." יש מצב שהוא צודק, ושהוא אפילו לא יודע. הכל רק סיפור כיסוי! דבר נוסף - אני לא באמת מאמינה שסנייפ טוב, אבל שהמוות של דמבי היה מתוכנן. ועוד רמז קטן - בפרק "הקבר הלבן", היה שם קטע שמתאר את מחשבותיו של הארי. "..אבל כעת כל זה נגמר. הוא לא יוכל לתת עוד לאנשים להציב את עצמם בינו לבין וולדמורט; עליו לנטוש אחת ולתמיד את האשליה שכבר בגיל שנה היתה אמורה להתנפץ עבורו;..." יש כאלו שאומרים שפשוט דמבי, מסיבותיו שלו, נתן להארי להתמודד, לבד. זה משהו שנגלה בספר השביעי, וגם באחד מן הספרים (הרביעי?
) דמבי אומר להארי שהיתה לו תכנית להגן על הארי, ושהוא חשב שבגיל 11 זה צעיר וזה וזה.. אז זה גם רמז, שמסיבה שתתגלה לנו, הוא חייב לעשות הכל לבד, ודמבי הכין אותו לזה, במהלך השיעורים המשותפים שלהם.. אתקצר במשפט אחד את כל מה שאמרתי-יש המון המון ראיות לכך שהמוות של דמבי היה מתוכנן (למרות שאני חושבת עדיין שסנייפ לא טלית שכולת חלת (או איך שלא כותבים)) ושדמבי הוא רא"ב. אני בטוחה שהיו קטעים לא ברורים כי כתבתי נורא מהר כדי לא לשכוח את כל הראיות וזה, אם משהו לא ברור-פשוט תשאלו. ככה תבינו את התאורייה הכי טוב.. דניאלה. הלכתי לישון.. אז מחר אראה את התגובות
אני בטוחה שבטח היה כבר את הרעיון הזה, למרות שאני לא שמעתי עליו עד כה. אז עכשיו כמעט כמעט סיימתי שוב פעם לקרוא ת'שישי, ואני חושבת שדמבי זה רא"ב. לכבוד אדון האופל, ברור לי שאמות הרבה לפני שתקרא את זה, אבל רציתי שתדע שאני גיליתי את סודך. - דמבי אכן מת, ובטח יעבור זמן רב עד שהפתק הזה יגיע לידיו של וולדי. גנבתי את ההורקרוקס האמיתי, ובכוונתי להשמיד אותו בהקדם האפשרי. - דמבי בטח השמיד אותו, ויש מצב שהיד שלו נשרפה לא בדיוק רק בגלל הטבעת. כעת אלך אל מותי ובליבי תקווה, שכאשר תפגוש את היריב הראוי לך, תהייה שוב בן תמותה. רא"ב. - היריב הראוי משמע הארי, ודמבי אמר שרוב הסיכויים של וולדי והארי והוא יודעים על ההורק' של וולדי, וזה גם מסתדר. ואכן, אם הארי אכן ישמיד את כל ההורק', הוא יהיה בן תמותה. לגבי הראשי תיבות אני לא יודעת, אבל רולינג יכולה להקאיץ כל דבר, ככה שזה לא ממש קריטי. דבר שני, לכל אורך כל הספר, בקיראה המסויימת הזאת, אני משתכנעת שסנייפ ודמבי תיכננו את המוות של דמבי, וגם לפי התאורייה שלהל"ן זה שוב-מסתדר. דמבי גם התחנן "סוורוס, אנא.." וכמו שכולנו יודעים, יש האומרים שהוא מתכוון "סוורוס, אנא תמשיך בתכנית/תהרוג אותי" וגם האגריד אומר להארי "סנייפ בטח רדף אחרי אוכלי המוות כדי לשמור על הסיפור כיסוי שלו." יש מצב שהוא צודק, ושהוא אפילו לא יודע. הכל רק סיפור כיסוי! דבר נוסף - אני לא באמת מאמינה שסנייפ טוב, אבל שהמוות של דמבי היה מתוכנן. ועוד רמז קטן - בפרק "הקבר הלבן", היה שם קטע שמתאר את מחשבותיו של הארי. "..אבל כעת כל זה נגמר. הוא לא יוכל לתת עוד לאנשים להציב את עצמם בינו לבין וולדמורט; עליו לנטוש אחת ולתמיד את האשליה שכבר בגיל שנה היתה אמורה להתנפץ עבורו;..." יש כאלו שאומרים שפשוט דמבי, מסיבותיו שלו, נתן להארי להתמודד, לבד. זה משהו שנגלה בספר השביעי, וגם באחד מן הספרים (הרביעי?