2 המנועים הם מנועי סילון
במנוע סילון "רגיל" האנרגיה של גזי הפליטה מניעה את המטוס ישירות ואילו במנוע טורבו פרופ האנרגיה, שנוצרת על ידי מנוע סילון רגיל לגמרי, מניעה טורבינת הספק וזאת מניעה מדחף שמניע את המטוס
2 המנועים הם מנועי סילון
במנוע סילון "רגיל" האנרגיה של גזי הפליטה מניעה את המטוס ישירות ואילו במנוע טורבו פרופ האנרגיה, שנוצרת על ידי מנוע סילון רגיל לגמרי, מניעה טורבינת הספק וזאת מניעה מדחף שמניע את המטוס
קבל תקציר מויקיפדיהאתה אומר ש"טורבו פרופ" גם נקרא סילון?
זה חידוש מעניין, טוב לדעת. עד היום שמעתי מאנשים רבים, כולל מבינים בתעופה, את החלוקה בין מטוסי DSH / ATR לבין מטוסי סילון. אני מבין שהם טעו.
תודה
עד כמה מלאים האוטובוסים מאילת לירושלים?ברוך הבא לעירי בעלת המעלות הרבות !
ראשית, אני שמח לשמוע שאתה מגיע בחורף, ולא כמו כל העדר שמגיעים באמצע הקיץ, ועוד מתלוננים למה חם באילת, כאילו לא ידעו. נתחיל משאלה 2 הפשוטה יותר - מתל אביב יש לך את ארקיע וישראייר בלבד, מנתב"ג יש לך את ארקיע ישראייר ואל-על. אל תתפתה לאמירה השטותית של חברות התעופה ש"מטוס סילון מגיע מהר יותר", כי מדובר רק על זמן טיסה נטו של 10-15 דקות פחות, אך בסופו של דבר אתה משלם על זה בבזבוזי זמן רבים ומגוונים: זמן הדחיסה והפירוק (=כניסה ויציאה) של קופסת הסרדינים המכונה "מטוס סילון", איחורים לעיתים קרובות יותר, נסיעות ארוכות ומעצבנות בתוך נתב"ג גם במטוס וגם באוטובוס הנוסע בתוך השטח האוירי, המתנות והחלפות רבות בדרך מהטרמינל הפנים ארצי בנתב"ג לכל מקום כמעט (יש שאטל פנימי שמגיע לרכבת שנמצאת בכלל בטרמינל אחר ומרוחק, והוא כאילו כל 15 דקות, אך בפועל לעיתים קרובות תמתין לו יותר מ-20 דקות). בקיצור, בשורה התחתונה, תמיד תמיד תמיד יותר מהיר דרך תל אביב ולא דרך נתב"ג, הסיבה היחידה להגיע לנתב"ג היא אם יש לך הזדמנות מוזלת במיוחד (וזה קורה לעיתים קרובות, בזכות חסרונותיו הרבים של נתב"ג הגורמים לביקוש נמוך לטיסות ממנו ואליו). שאלה 1 היא קשה יותר. יש לי הרבה מה לענות לגביה, אבל אין לי כרגע את הזמן לזה. לכן, אענה תשובה חלקית ואתה תמיד מוזמן להתקשר אלי ולשאול כל שאלה שתעלה על דעתך בנושא התח"צ הפנימי. נכון שהתדירות לא מושלמת ושעות השירות לא כמו ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן וגם לא כמו ברחוב אחוזה ברעננה. אך עדיין, אין שום סיבה לומר "שוברים את הכלים ונוסעים רק במוניות", אלא הגיוני יותר לנסוע באוטובוס כאשר זה אפשרי ומתאים, ורק אם יש צורך אחר אז מוניות. אם תציין את שם המלון בו תתארח (או מלון הסמוך אליו, במידה וחשוב לך למען הפרטיות לא לציין אותו), אשמח לתת לך הסברים מפורטים לגבי התח"צ למקומות שונים בעיר. בגדול, אם אתה הולך להתארח באחד מהמלונות הנמצאים באזור הסמוך לחוף הצפוני (רוב המלונות), יש לך מ-06:45 בבוקר עד 21:00 כל 15 דקות אוטובוס למרכז העיר, וכנ"ל גם להרי אילת.
יש ויש.עד כמה מלאים האוטובוסים מאילת לירושלים?
במיוחד אחה"צ.
עמידה?! לנסיעה של שעות?יש ויש.
יש אוטובוסים חצי ריקים ויש אוטובוסים מלאים עם נוסעים בעמידה, בכל השעות והימים.
יש מקומות שמורים.עמידה?! לנסיעה של שעות?
זה נשמע בעייתי מאוד לתוכנית שלי...
איך זה פועל? לא מצאתי התייחסות באתר אגד.יש מקומות שמורים.
שריין לעצמך מקום שמור, ולא תצטרך לעמוד.
לא מדובר על תוספת מחיראיך זה פועל? לא מצאתי התייחסות באתר אגד.
אבל זה נראה לי שוחד, כמו ברכבת. לשלם עוד בשביל לשבת אחרי ששילמת כבר על כרטיס.
אין תוספת תשלום על שמירת מקום.איך זה פועל? לא מצאתי התייחסות באתר אגד.
אבל זה נראה לי שוחד, כמו ברכבת. לשלם עוד בשביל לשבת אחרי ששילמת כבר על כרטיס.
זה מעניין. למה הם עושים את זה?אין תוספת תשלום על שמירת מקום.
התשלום הנוסף היחיד הוא אם לא הופעת לנסיעה או אם לא ביטלת מספיק זמן מראש (שעתיים או שעה ורבע, אני לא בטוח). כדי לקבל מקום שמור, יש כמה אפשרויות: א. לגשת פיזית לקופה של אגד ולקנות כרטיס עם מקום שמור. ב. להתקשר למוקד אגד: 03-6948888. ג. דרך אתר אגד באינטרנט: www.egged.co.il . נסיעה טובה !
הם עושים את זה כדי לדעת כמה אוטובוסים לשלוחזה מעניין. למה הם עושים את זה?
ואם אפשר לבחור מקום מסוים (כתוב על הכרטיס שורה 5 שני מצד שמאל? , מה קורה, מגרשים את מי שיושב שם, אם יושב שם? לא נעים.
נשמע הגיוני. כך שיכול להיות שיוצאו כמההם עושים את זה כדי לדעת כמה אוטובוסים לשלוח
כרגע זה פחות חשוב להם. אבל בעונה החמה כשלפעמים יוצאים 8-9 אוטובוסים ביחד... נניח שמאילת צפונה רוצים לנסוע 300 איש אבל בתחנה יש זמינים רק 4 אוטובוסים ? פשוט שולחים נוספים מהצפון רקים כדי לספק את הביקוש. אם לא היו הזמנות מראש שוט לא היה להם איך להשלים במיידי.
יכולים להיות גם 50 אוטובוסים בו זמנית.נשמע הגיוני. כך שיכול להיות שיוצאו כמה
אוטובוסים במקביל באותה שעה? מה אם אתה לא יודע בדיוק באיזה שעה תצא? harhanegev אמר שגם פיזית בקופה במקום אפשר? זה משהו שעושים רק באילת או גם בעוד קווים עם תפוסה לא צפויה?
מעניין. אז זו שאלה של עד כמה מראש אנשים קוניםיכולים להיות גם 50 אוטובוסים בו זמנית.
וגם יותר מ-50. וזה קורה, בחופש הגדול ובחגים. פיזית בקופה אפשר, אך אם אתה בונה על קניה במקום תחשוב שוב, כי לא בטוח שיהיה מקום ויתכן שתצטרך לבחור בין עמידה לבין נסיעה בשעה מאוחרת יותר.
זו באמת בעיה.מעניין. אז זו שאלה של עד כמה מראש אנשים קונים
הבעיה היא שאני לא יודע בוודאות אם אגיע לאוטובוס מסוים או זה שאחריו (יש רק שתי אופציות מבחינת זמן). אם נשמר מקום בראשון, אני משער שזה לא שמיש בזה שמגיע כמה שעות אחרי?
תודה!זו באמת בעיה.
הכי טוב שתקדים קצת כדי שתגיע בטוח לראשון, או שתבנה מראש על השני ותתנהל בהתאם. אם נשמר מקום בראשון זה אכן לא שמיש בזה שאחריו. אם קנית בקופה פיזית, תוכל לעלות על השני ללא מקום ישיבה שמור. תצטרך לשלם 7 ש"ח דמי ביטול רק אם תרצה מקום שמור חדש. אם הזמנת בטלפון/אינטרנט ולא הגעת לנסיעה בלי להודיע מספיק זמן (שעה ורבע או שעתיים, אני לא בטוח, ברר באגד) מראש, הפסדת 7 ש"ח דמי ביטול בכל מקרה. זו לא רק שאלה של כמה אנשים רוצים מראש לקנות, זו גם שאלה של רצון של חברת אגד: לפעמים הם בולמים את ההיצע במספר מסויים של אוטובוסים ולא ממשיכים להוסיף, לעיתים מדובר אפילו על אוטובוס אחד למרות ביקוש של 100-200 נוסעים אם זה מה שנוח להם. בקיצור, כדאי להזמין כמה ימים מראש ומקסימום תשנה אחר כך.
תודה יאיר על המידע הרחבברוך הבא לעירי בעלת המעלות הרבות !
ראשית, אני שמח לשמוע שאתה מגיע בחורף, ולא כמו כל העדר שמגיעים באמצע הקיץ, ועוד מתלוננים למה חם באילת, כאילו לא ידעו. נתחיל משאלה 2 הפשוטה יותר - מתל אביב יש לך את ארקיע וישראייר בלבד, מנתב"ג יש לך את ארקיע ישראייר ואל-על. אל תתפתה לאמירה השטותית של חברות התעופה ש"מטוס סילון מגיע מהר יותר", כי מדובר רק על זמן טיסה נטו של 10-15 דקות פחות, אך בסופו של דבר אתה משלם על זה בבזבוזי זמן רבים ומגוונים: זמן הדחיסה והפירוק (=כניסה ויציאה) של קופסת הסרדינים המכונה "מטוס סילון", איחורים לעיתים קרובות יותר, נסיעות ארוכות ומעצבנות בתוך נתב"ג גם במטוס וגם באוטובוס הנוסע בתוך השטח האוירי, המתנות והחלפות רבות בדרך מהטרמינל הפנים ארצי בנתב"ג לכל מקום כמעט (יש שאטל פנימי שמגיע לרכבת שנמצאת בכלל בטרמינל אחר ומרוחק, והוא כאילו כל 15 דקות, אך בפועל לעיתים קרובות תמתין לו יותר מ-20 דקות). בקיצור, בשורה התחתונה, תמיד תמיד תמיד יותר מהיר דרך תל אביב ולא דרך נתב"ג, הסיבה היחידה להגיע לנתב"ג היא אם יש לך הזדמנות מוזלת במיוחד (וזה קורה לעיתים קרובות, בזכות חסרונותיו הרבים של נתב"ג הגורמים לביקוש נמוך לטיסות ממנו ואליו). שאלה 1 היא קשה יותר. יש לי הרבה מה לענות לגביה, אבל אין לי כרגע את הזמן לזה. לכן, אענה תשובה חלקית ואתה תמיד מוזמן להתקשר אלי ולשאול כל שאלה שתעלה על דעתך בנושא התח"צ הפנימי. נכון שהתדירות לא מושלמת ושעות השירות לא כמו ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן וגם לא כמו ברחוב אחוזה ברעננה. אך עדיין, אין שום סיבה לומר "שוברים את הכלים ונוסעים רק במוניות", אלא הגיוני יותר לנסוע באוטובוס כאשר זה אפשרי ומתאים, ורק אם יש צורך אחר אז מוניות. אם תציין את שם המלון בו תתארח (או מלון הסמוך אליו, במידה וחשוב לך למען הפרטיות לא לציין אותו), אשמח לתת לך הסברים מפורטים לגבי התח"צ למקומות שונים בעיר. בגדול, אם אתה הולך להתארח באחד מהמלונות הנמצאים באזור הסמוך לחוף הצפוני (רוב המלונות), יש לך מ-06:45 בבוקר עד 21:00 כל 15 דקות אוטובוס למרכז העיר, וכנ"ל גם להרי אילת.
מידע מועיל נוסף: מכפר סבא לשדות התעופהשתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
יש כמה אספקטים לנושא הטיסות...:שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.