שתי שאלות בקשר לאילת

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
שתי שאלות בקשר לאילת

שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -
: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
 

olli3

New member
מנהל
יש דבר אחד משמעותי בתח"צ באילת, היא נגמרת ב9

שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -
: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
יש דבר אחד משמעותי בתח"צ באילת, היא נגמרת ב9
בערב, אלא אם כן תוציא את קו 16 שיוצא ממעבר גבול טאבה ב21:40. כל שאר הקווים בעלי תדירות של כל 30 דקות או פעם בשעה וכולם נגמרים עד השעה 8 בערב או 9 בערב. מה שכן יותר תדיר ופועל כל היום וכל הלילה זה דווקא שירות הנמ"קים של המלונות (על התחנות יש שילוט שלהם בהרבה מקומות). אפשר גם למצוא ברשת את המסלולים שלהם ושמעתי על אנשים שמסתננים אליהם. הבנתי שרוב הנהגים פשוט לא בודקים את התעודות (סוג של חופשי חודשי כזה עם הסמל של אגד עליו מנוליין כזה). ולכן אנשים (בעיקר תושבי אילת), מסתננים לנמ"קים וכך שירות התח"צ נפגע כי יש פחות ביקוש... כך שקווים 100,200,300,400 וקו הלילה 123 (כולם נמ"קים), הפכו להיות במקום כזה או אחר סוג של תח"צ קומבינה אם אפשר להגיד את זה. מה שמוביל אותי להגיד לך שכל עוד אתה מתואם עם קווי האוטובוס בעלי התדירות הנמוכה ואינך צריך לחזור למלון/מקום אחר שתשהה בו אחרי 9 בערב, אתה מסודר. מכיוון שלא נראה לי שזה מה שהולך להיות המצב, אז כן... מוניות עולות בכל קני המידה על אוטובוסים, במיוחד כשמדובר על נסיעה עם כמה נפשות יחדיו.
 

אורי404

New member
על ההסבר

יש דבר אחד משמעותי בתח"צ באילת, היא נגמרת ב9
בערב, אלא אם כן תוציא את קו 16 שיוצא ממעבר גבול טאבה ב21:40. כל שאר הקווים בעלי תדירות של כל 30 דקות או פעם בשעה וכולם נגמרים עד השעה 8 בערב או 9 בערב. מה שכן יותר תדיר ופועל כל היום וכל הלילה זה דווקא שירות הנמ"קים של המלונות (על התחנות יש שילוט שלהם בהרבה מקומות). אפשר גם למצוא ברשת את המסלולים שלהם ושמעתי על אנשים שמסתננים אליהם. הבנתי שרוב הנהגים פשוט לא בודקים את התעודות (סוג של חופשי חודשי כזה עם הסמל של אגד עליו מנוליין כזה). ולכן אנשים (בעיקר תושבי אילת), מסתננים לנמ"קים וכך שירות התח"צ נפגע כי יש פחות ביקוש... כך שקווים 100,200,300,400 וקו הלילה 123 (כולם נמ"קים), הפכו להיות במקום כזה או אחר סוג של תח"צ קומבינה אם אפשר להגיד את זה. מה שמוביל אותי להגיד לך שכל עוד אתה מתואם עם קווי האוטובוס בעלי התדירות הנמוכה ואינך צריך לחזור למלון/מקום אחר שתשהה בו אחרי 9 בערב, אתה מסודר. מכיוון שלא נראה לי שזה מה שהולך להיות המצב, אז כן... מוניות עולות בכל קני המידה על אוטובוסים, במיוחד כשמדובר על נסיעה עם כמה נפשות יחדיו.
על ההסבר
ממש לא נשמע המצב האידיאלי.
 
שלוש החברות טסות לאילת, אבל אל על רק מנתב"ג

שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -
: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
שלוש החברות טסות לאילת, אבל אל על רק מנתב"ג
ארקיע וישראייר גם מנתב"ג וגם משדה דב.
 

connex

Active member
תלוי גם מיקום המלון

שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -
: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
תלוי גם מיקום המלון
בפעם האחרונה שלי באילת הייתי במלון נובה מרחק של רבע שעה בערך בהליכה לחוף הים והטיילת,עשר דקות לקניון,עשר דקות לאזור הפאבים שמול הקניון וחמש דקות למרכז העיר והקניונים הקטנים (האדום וזה שלידו) כך שלא השתמשנו בכלל במוניות בפרט או תחבורה ציבורית בכלל (המלון גם כ10 דקות הליכה מתחנה מרכזית באילת)
 
לאן אתה צריך לנסוע באוטובוס?

שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -
: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
לאן אתה צריך לנסוע באוטובוס?
הכל (חוץ מהמצפה התת-ימי וריף הדולפינים) נמצא במרחק הליכה מעל המלונות שנמצאים מצפון למלון מרידיאן.
 

אורי404

New member
ענית אתה עומרי ו"קונקס" למה שחתרתי

לאן אתה צריך לנסוע באוטובוס?
הכל (חוץ מהמצפה התת-ימי וריף הדולפינים) נמצא במרחק הליכה מעל המלונות שנמצאים מצפון למלון מרידיאן.
ענית אתה עומרי ו"קונקס" למה שחתרתי
האם ניתן להסתדר בתוך אילת ללא מכונית צמודה. אני מבין מכם, שחיובי. אם אתעניין במצפה התת-ימי (ויש התעניינות), אני חושב שאסע במהלך היום, שבו תנועת האוטובוסים פעילה.
 

harhanegev

New member
ברוך הבא לעירי בעלת המעלות הרבות !

שתי שאלות בקשר לאילת
1. האם ניתן להסתדר בתוך אילת בימי חול עם שירות האוטובוסים? במלים אחרות, במידה ומגיעים לנופש, האם שירות האוטובוסים מספק או שמא מוטב לבנות על שירות המוניות? באילת לא הייתי למעלה מעשור. עד כמה, שזכור לי שירות האוטובוסים הפנימי היה לא ממש ברור עם תדירות קווי אוטובוסים לא גבוהה במיוחד. 2. שאלת תח"צ מסוג אחר -
: האם אני מבין נכון וכיום יש שלוש חברות תעופה מנתב"ג או שדה דב לאילת, שהן "ארקיע", "ישראייר" ו"אל על"?
ברוך הבא לעירי בעלת המעלות הרבות !
ראשית, אני שמח לשמוע שאתה מגיע בחורף, ולא כמו כל העדר שמגיעים באמצע הקיץ, ועוד מתלוננים למה חם באילת, כאילו לא ידעו. נתחיל משאלה 2 הפשוטה יותר - מתל אביב יש לך את ארקיע וישראייר בלבד, מנתב"ג יש לך את ארקיע ישראייר ואל-על. אל תתפתה לאמירה השטותית של חברות התעופה ש"מטוס סילון מגיע מהר יותר", כי מדובר רק על זמן טיסה נטו של 10-15 דקות פחות, אך בסופו של דבר אתה משלם על זה בבזבוזי זמן רבים ומגוונים: זמן הדחיסה והפירוק (=כניסה ויציאה) של קופסת הסרדינים המכונה "מטוס סילון", איחורים לעיתים קרובות יותר, נסיעות ארוכות ומעצבנות בתוך נתב"ג גם במטוס וגם באוטובוס הנוסע בתוך השטח האוירי, המתנות והחלפות רבות בדרך מהטרמינל הפנים ארצי בנתב"ג לכל מקום כמעט (יש שאטל פנימי שמגיע לרכבת שנמצאת בכלל בטרמינל אחר ומרוחק, והוא כאילו כל 15 דקות, אך בפועל לעיתים קרובות תמתין לו יותר מ-20 דקות). בקיצור, בשורה התחתונה, תמיד תמיד תמיד יותר מהיר דרך תל אביב ולא דרך נתב"ג, הסיבה היחידה להגיע לנתב"ג היא אם יש לך הזדמנות מוזלת במיוחד (וזה קורה לעיתים קרובות, בזכות חסרונותיו הרבים של נתב"ג הגורמים לביקוש נמוך לטיסות ממנו ואליו). שאלה 1 היא קשה יותר. יש לי הרבה מה לענות לגביה, אבל אין לי כרגע את הזמן לזה. לכן, אענה תשובה חלקית ואתה תמיד מוזמן להתקשר אלי ולשאול כל שאלה שתעלה על דעתך בנושא התח"צ הפנימי. נכון שהתדירות לא מושלמת ושעות השירות לא כמו ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן וגם לא כמו ברחוב אחוזה ברעננה. אך עדיין, אין שום סיבה לומר "שוברים את הכלים ונוסעים רק במוניות", אלא הגיוני יותר לנסוע באוטובוס כאשר זה אפשרי ומתאים, ורק אם יש צורך אחר אז מוניות. אם תציין את שם המלון בו תתארח (או מלון הסמוך אליו, במידה וחשוב לך למען הפרטיות לא לציין אותו), אשמח לתת לך הסברים מפורטים לגבי התח"צ למקומות שונים בעיר. בגדול, אם אתה הולך להתארח באחד מהמלונות הנמצאים באזור הסמוך לחוף הצפוני (רוב המלונות), יש לך מ-06:45 בבוקר עד 21:00 כל 15 דקות אוטובוס למרכז העיר, וכנ"ל גם להרי אילת.
 

kobiz99

New member
אם אני לא טועה כל המטוסים הטסים לאית מטוסי

ברוך הבא לעירי בעלת המעלות הרבות !
ראשית, אני שמח לשמוע שאתה מגיע בחורף, ולא כמו כל העדר שמגיעים באמצע הקיץ, ועוד מתלוננים למה חם באילת, כאילו לא ידעו. נתחיל משאלה 2 הפשוטה יותר - מתל אביב יש לך את ארקיע וישראייר בלבד, מנתב"ג יש לך את ארקיע ישראייר ואל-על. אל תתפתה לאמירה השטותית של חברות התעופה ש"מטוס סילון מגיע מהר יותר", כי מדובר רק על זמן טיסה נטו של 10-15 דקות פחות, אך בסופו של דבר אתה משלם על זה בבזבוזי זמן רבים ומגוונים: זמן הדחיסה והפירוק (=כניסה ויציאה) של קופסת הסרדינים המכונה "מטוס סילון", איחורים לעיתים קרובות יותר, נסיעות ארוכות ומעצבנות בתוך נתב"ג גם במטוס וגם באוטובוס הנוסע בתוך השטח האוירי, המתנות והחלפות רבות בדרך מהטרמינל הפנים ארצי בנתב"ג לכל מקום כמעט (יש שאטל פנימי שמגיע לרכבת שנמצאת בכלל בטרמינל אחר ומרוחק, והוא כאילו כל 15 דקות, אך בפועל לעיתים קרובות תמתין לו יותר מ-20 דקות). בקיצור, בשורה התחתונה, תמיד תמיד תמיד יותר מהיר דרך תל אביב ולא דרך נתב"ג, הסיבה היחידה להגיע לנתב"ג היא אם יש לך הזדמנות מוזלת במיוחד (וזה קורה לעיתים קרובות, בזכות חסרונותיו הרבים של נתב"ג הגורמים לביקוש נמוך לטיסות ממנו ואליו). שאלה 1 היא קשה יותר. יש לי הרבה מה לענות לגביה, אבל אין לי כרגע את הזמן לזה. לכן, אענה תשובה חלקית ואתה תמיד מוזמן להתקשר אלי ולשאול כל שאלה שתעלה על דעתך בנושא התח"צ הפנימי. נכון שהתדירות לא מושלמת ושעות השירות לא כמו ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן וגם לא כמו ברחוב אחוזה ברעננה. אך עדיין, אין שום סיבה לומר "שוברים את הכלים ונוסעים רק במוניות", אלא הגיוני יותר לנסוע באוטובוס כאשר זה אפשרי ומתאים, ורק אם יש צורך אחר אז מוניות. אם תציין את שם המלון בו תתארח (או מלון הסמוך אליו, במידה וחשוב לך למען הפרטיות לא לציין אותו), אשמח לתת לך הסברים מפורטים לגבי התח"צ למקומות שונים בעיר. בגדול, אם אתה הולך להתארח באחד מהמלונות הנמצאים באזור הסמוך לחוף הצפוני (רוב המלונות), יש לך מ-06:45 בבוקר עד 21:00 כל 15 דקות אוטובוס למרכז העיר, וכנ"ל גם להרי אילת.
אם אני לא טועה כל המטוסים הטסים לאית מטוסי
סילון הם.
 

harhanegev

New member
אתה דוקא טועה.

אם אני לא טועה כל המטוסים הטסים לאית מטוסי
סילון הם.
אתה דוקא טועה.
כמעט כל המטוסים הטסים מתל-אביב לאילת ומאילת לתל-אביב הם מטוסי ATR (בעבר היה גם DSH-7) בעלי 72 או 52 מקומות ישיבה. מנתב"ג, כמובן, מדובר על קופסאות סרדינים מסוג בואינג, בהם הטיסה נטו באויר קצרה ב-10-15 דקות, אך השורה התחתונה של הזמן הנדרש כדי להגיע משער שדה התעופה ממנו ממריאים עד היציאה משדה התעופה בו נוחתים, ארוך יותר מהזמן הנדרש במטוסי ATR. כמובן שכל הנ"ל נכון רק עקב המרחק הקצר, בטיסות לניו יורק או לסטוקהולם ודאי שהזמן נטו באויר הוא הנתון החשוב.
 

harhanegev

New member
הבהרה למי שאינם יודעים-

אתה דוקא טועה.
כמעט כל המטוסים הטסים מתל-אביב לאילת ומאילת לתל-אביב הם מטוסי ATR (בעבר היה גם DSH-7) בעלי 72 או 52 מקומות ישיבה. מנתב"ג, כמובן, מדובר על קופסאות סרדינים מסוג בואינג, בהם הטיסה נטו באויר קצרה ב-10-15 דקות, אך השורה התחתונה של הזמן הנדרש כדי להגיע משער שדה התעופה ממנו ממריאים עד היציאה משדה התעופה בו נוחתים, ארוך יותר מהזמן הנדרש במטוסי ATR. כמובן שכל הנ"ל נכון רק עקב המרחק הקצר, בטיסות לניו יורק או לסטוקהולם ודאי שהזמן נטו באויר הוא הנתון החשוב.
הבהרה למי שאינם יודעים-
מטוסי ATR שהזכרתי בתחילת ההודעה הקודמת, שהם רוב המטוסים הטסים בין ת"א וחיפה לאילת, אינם מטוסי סילון.
 

kobiz99

New member
ואיזה מנועים יש ל ATR72 ול DSH7

אתה דוקא טועה.
כמעט כל המטוסים הטסים מתל-אביב לאילת ומאילת לתל-אביב הם מטוסי ATR (בעבר היה גם DSH-7) בעלי 72 או 52 מקומות ישיבה. מנתב"ג, כמובן, מדובר על קופסאות סרדינים מסוג בואינג, בהם הטיסה נטו באויר קצרה ב-10-15 דקות, אך השורה התחתונה של הזמן הנדרש כדי להגיע משער שדה התעופה ממנו ממריאים עד היציאה משדה התעופה בו נוחתים, ארוך יותר מהזמן הנדרש במטוסי ATR. כמובן שכל הנ"ל נכון רק עקב המרחק הקצר, בטיסות לניו יורק או לסטוקהולם ודאי שהזמן נטו באויר הוא הנתון החשוב.
ואיזה מנועים יש ל ATR72 ול DSH7
יש להם מנועי סילון טורבו פרופ.
 

harhanegev

New member
אתה אומר ש"טורבו פרופ" גם נקרא סילון?

ואיזה מנועים יש ל ATR72 ול DSH7
יש להם מנועי סילון טורבו פרופ.
אתה אומר ש"טורבו פרופ" גם נקרא סילון?
זה חידוש מעניין, טוב לדעת. עד היום שמעתי מאנשים רבים, כולל מבינים בתעופה, את החלוקה בין מטוסי DSH / ATR לבין מטוסי סילון. אני מבין שהם טעו.
 

easylivin

New member
גם לי זכור שזה לא נחשב "סילון", והסיבה פשוטה:

אתה אומר ש"טורבו פרופ" גם נקרא סילון?
זה חידוש מעניין, טוב לדעת. עד היום שמעתי מאנשים רבים, כולל מבינים בתעופה, את החלוקה בין מטוסי DSH / ATR לבין מטוסי סילון. אני מבין שהם טעו.
גם לי זכור שזה לא נחשב "סילון", והסיבה פשוטה:
בטורבו פרופ מה שמניע את המטוס הוא המדחף, ולא גזי הפליטה שיוצאים מהטורבינה (המילה "סילון" מתייחסת לזרם הגזים הנפלטים שדוחפים את כלי התעופה הסילוני). הטורבינה בטורבו פרופ מעבירה את רוב האנרגיה למדחף, שבתורו דוחס את האויר שנכנס לטורבינה וזה מה שמקנה לה את השם "טורבו". לא בטוח ב-100% שהשתמשתי במונחים נכונים, אבל זהו בגדול ההסבר כפי שזכרתי אותו.
 

livebuddy

New member
2 המנועים הם מנועי סילון

גם לי זכור שזה לא נחשב "סילון", והסיבה פשוטה:
בטורבו פרופ מה שמניע את המטוס הוא המדחף, ולא גזי הפליטה שיוצאים מהטורבינה (המילה "סילון" מתייחסת לזרם הגזים הנפלטים שדוחפים את כלי התעופה הסילוני). הטורבינה בטורבו פרופ מעבירה את רוב האנרגיה למדחף, שבתורו דוחס את האויר שנכנס לטורבינה וזה מה שמקנה לה את השם "טורבו". לא בטוח ב-100% שהשתמשתי במונחים נכונים, אבל זהו בגדול ההסבר כפי שזכרתי אותו.
2 המנועים הם מנועי סילון
במנוע סילון "רגיל" האנרגיה של גזי הפליטה מניעה את המטוס ישירות ואילו במנוע טורבו פרופ האנרגיה, שנוצרת על ידי מנוע סילון רגיל לגמרי, מניעה טורבינת הספק וזאת מניעה מדחף שמניע את המטוס
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה