הרכבות הרוסיות מיוצרות בשני מפעלים
ברוסיה - אחד במיטישי שליד מוסקבה, והשני בפטרבורג (קוראים לו vagonmash, נדמה לי). המפעל בפרטבורג קיים זמן רב, אבל נראה לי שהמפעל במיטישי הוא שמייצר, לרוב, את הרכבות לייצוא אגב, הביקוש לרכבות המטרו הרוסיות לא נעלם עם התפרקות ברה"מ; במערכות המטרו בוורשה ובסופיה, שנפתחו בשנות ה-90 עובדות רכבות אלה.
הרכבות הרוסיות מיוצרות בשני מפעלים14 - סרטוני מטרו M2
המטרו ה"כבד" בנוי ע"פ הפורמולה המוכרת של מטרו מוסקבה, ואחריהה כל הערים הגדולות של הממלכה הסובייתית, כי הוא נבנה, כמובן, בתקופת שלטון הקומוניסטים. ומטרו זה דבר אחד שהקומוניסטים כן הצליחו לעשות, ולא רק לעשות - לעשות מצויין. התחנות הן פאר היצירה ההנדסתית, יפות, מאווררות הייתב - שלא כמו התחנות המחניקות והצפופות של לונדון או מאורות העכברושים המגעילות של ה-SUBWAY בניו-יורק. הרכבות הן רכבות סטנדרטיות מתוצרת המפעל במיטיצ'ינסק, זהות כמעט (למעט, כמובן, רוחב המסילה וכמה פריטים משופרים) לרכבות העובדות במוסקבה, סנקט-פטרסבורג ועוד ערים רבות מספור ברוסיה ובאוקראינה, וכמו כן בפראג, בוכרסט ועוד מספר ערים באירופה המרכזית ואסיה הצפונית. הרכבות העובדות בקו M2 הן רכבות מדגם Ev, והרכבות העובדות בקו M3 - מדגם 81-717.2, חדשות מעט יותר, אבל במבפנים נראות ישנות יותר כי ה-Ev בדיוק עברו שיפוץ בשנה שעברה. הרכבות מטרו הרוסיות, למרות הן ישנות מאד (ה-Ev נבנו ב-1970 וה-81-717 בשנות 1978-81) עדיין מתפקדות מצויין. יכולת התאוצה שלהם יכולה להדהים, הודות למנועים החשמליים החזקים שהותקנו ברכבות מדגמים אלו לטובת העליות הקשות במטרו של סנקט-פטרסבורג) ומחסור בציויד "מרסן" לצורכי נוחות שהותקן ברכבות חדשות יותר. מהירות העבודה של כל כל סוגי הרכבות האלו היא 90 קמ"ש, והן מגיעות אליהה בתאוצה מסחררת. כמו כן, הרכבות מאווררות הייתב, והמחסור במזגן לא באמת מורגש. סרטון1 - רכבת Ev נכנסת לתחנה סרטון2 - בתוך הרכבת, יוצאים מהתחנה. אם לרכבות בר"י הייתה כזאת תאוצה, אז האיחורים היו מצטמצמים ב-90%סרטון3 - הרכבת יוצאת מהתחנה, מבט מבחוץ. הכח במנועים של הרכבות האלה כה גדול שחל איסור מוחלט על הנהגים להתחיל נסיעה במצב 4 במצרעת (מקסימום כח) כי זה גורם לאנשים ברכבת ליפול מהרגלים. הם מתחילים במצב 1 או 2, ורק כשהרכבת מאיצה ל-15 קמ"ש מותר להם לעבור ל-4 (וברגע זה ברכבת מרגישים דחיפה כוחנית). בתמונה: לוחית יצרן של ה-Ev בתוך הקרון. "מפעל מיטיצ'ינסק לתוצרת כבדה, מיוצר בברית המועצות 1970, דגם Ev"
ברוסיה - אחד במיטישי שליד מוסקבה, והשני בפטרבורג (קוראים לו vagonmash, נדמה לי). המפעל בפרטבורג קיים זמן רב, אבל נראה לי שהמפעל במיטישי הוא שמייצר, לרוב, את הרכבות לייצוא אגב, הביקוש לרכבות המטרו הרוסיות לא נעלם עם התפרקות ברה"מ; במערכות המטרו בוורשה ובסופיה, שנפתחו בשנות ה-90 עובדות רכבות אלה.