שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה

מצב
הנושא נעול.

shualex

New member
הרכבות הרוסיות מיוצרות בשני מפעלים

14 - סרטוני מטרו M2
המטרו ה"כבד" בנוי ע"פ הפורמולה המוכרת של מטרו מוסקבה, ואחריהה כל הערים הגדולות של הממלכה הסובייתית, כי הוא נבנה, כמובן, בתקופת שלטון הקומוניסטים. ומטרו זה דבר אחד שהקומוניסטים כן הצליחו לעשות, ולא רק לעשות - לעשות מצויין. התחנות הן פאר היצירה ההנדסתית, יפות, מאווררות הייתב - שלא כמו התחנות המחניקות והצפופות של לונדון או מאורות העכברושים המגעילות של ה-SUBWAY בניו-יורק. הרכבות הן רכבות סטנדרטיות מתוצרת המפעל במיטיצ'ינסק, זהות כמעט (למעט, כמובן, רוחב המסילה וכמה פריטים משופרים) לרכבות העובדות במוסקבה, סנקט-פטרסבורג ועוד ערים רבות מספור ברוסיה ובאוקראינה, וכמו כן בפראג, בוכרסט ועוד מספר ערים באירופה המרכזית ואסיה הצפונית. הרכבות העובדות בקו M2 הן רכבות מדגם Ev, והרכבות העובדות בקו M3 - מדגם 81-717.2, חדשות מעט יותר, אבל במבפנים נראות ישנות יותר כי ה-Ev בדיוק עברו שיפוץ בשנה שעברה. הרכבות מטרו הרוסיות, למרות הן ישנות מאד (ה-Ev נבנו ב-1970 וה-81-717 בשנות 1978-81) עדיין מתפקדות מצויין. יכולת התאוצה שלהם יכולה להדהים, הודות למנועים החשמליים החזקים שהותקנו ברכבות מדגמים אלו לטובת העליות הקשות במטרו של סנקט-פטרסבורג) ומחסור בציויד "מרסן" לצורכי נוחות שהותקן ברכבות חדשות יותר. מהירות העבודה של כל כל סוגי הרכבות האלו היא 90 קמ"ש, והן מגיעות אליהה בתאוצה מסחררת. כמו כן, הרכבות מאווררות הייתב, והמחסור במזגן לא באמת מורגש. סרטון1 - רכבת Ev נכנסת לתחנה סרטון2 - בתוך הרכבת, יוצאים מהתחנה. אם לרכבות בר"י הייתה כזאת תאוצה, אז האיחורים היו מצטמצמים ב-90%
סרטון3 - הרכבת יוצאת מהתחנה, מבט מבחוץ. הכח במנועים של הרכבות האלה כה גדול שחל איסור מוחלט על הנהגים להתחיל נסיעה במצב 4 במצרעת (מקסימום כח) כי זה גורם לאנשים ברכבת ליפול מהרגלים. הם מתחילים במצב 1 או 2, ורק כשהרכבת מאיצה ל-15 קמ"ש מותר להם לעבור ל-4 (וברגע זה ברכבת מרגישים דחיפה כוחנית). בתמונה: לוחית יצרן של ה-Ev בתוך הקרון. "מפעל מיטיצ'ינסק לתוצרת כבדה, מיוצר בברית המועצות 1970, דגם Ev"
הרכבות הרוסיות מיוצרות בשני מפעלים
ברוסיה - אחד במיטישי שליד מוסקבה, והשני בפטרבורג (קוראים לו vagonmash, נדמה לי). המפעל בפרטבורג קיים זמן רב, אבל נראה לי שהמפעל במיטישי הוא שמייצר, לרוב, את הרכבות לייצוא אגב, הביקוש לרכבות המטרו הרוסיות לא נעלם עם התפרקות ברה"מ; במערכות המטרו בוורשה ובסופיה, שנפתחו בשנות ה-90 עובדות רכבות אלה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
OK זה מסביר את הטעות שלי

14 - סרטוני מטרו M2
המטרו ה"כבד" בנוי ע"פ הפורמולה המוכרת של מטרו מוסקבה, ואחריהה כל הערים הגדולות של הממלכה הסובייתית, כי הוא נבנה, כמובן, בתקופת שלטון הקומוניסטים. ומטרו זה דבר אחד שהקומוניסטים כן הצליחו לעשות, ולא רק לעשות - לעשות מצויין. התחנות הן פאר היצירה ההנדסתית, יפות, מאווררות הייתב - שלא כמו התחנות המחניקות והצפופות של לונדון או מאורות העכברושים המגעילות של ה-SUBWAY בניו-יורק. הרכבות הן רכבות סטנדרטיות מתוצרת המפעל במיטיצ'ינסק, זהות כמעט (למעט, כמובן, רוחב המסילה וכמה פריטים משופרים) לרכבות העובדות במוסקבה, סנקט-פטרסבורג ועוד ערים רבות מספור ברוסיה ובאוקראינה, וכמו כן בפראג, בוכרסט ועוד מספר ערים באירופה המרכזית ואסיה הצפונית. הרכבות העובדות בקו M2 הן רכבות מדגם Ev, והרכבות העובדות בקו M3 - מדגם 81-717.2, חדשות מעט יותר, אבל במבפנים נראות ישנות יותר כי ה-Ev בדיוק עברו שיפוץ בשנה שעברה. הרכבות מטרו הרוסיות, למרות הן ישנות מאד (ה-Ev נבנו ב-1970 וה-81-717 בשנות 1978-81) עדיין מתפקדות מצויין. יכולת התאוצה שלהם יכולה להדהים, הודות למנועים החשמליים החזקים שהותקנו ברכבות מדגמים אלו לטובת העליות הקשות במטרו של סנקט-פטרסבורג) ומחסור בציויד "מרסן" לצורכי נוחות שהותקן ברכבות חדשות יותר. מהירות העבודה של כל כל סוגי הרכבות האלו היא 90 קמ"ש, והן מגיעות אליהה בתאוצה מסחררת. כמו כן, הרכבות מאווררות הייתב, והמחסור במזגן לא באמת מורגש. סרטון1 - רכבת Ev נכנסת לתחנה סרטון2 - בתוך הרכבת, יוצאים מהתחנה. אם לרכבות בר"י הייתה כזאת תאוצה, אז האיחורים היו מצטמצמים ב-90%
סרטון3 - הרכבת יוצאת מהתחנה, מבט מבחוץ. הכח במנועים של הרכבות האלה כה גדול שחל איסור מוחלט על הנהגים להתחיל נסיעה במצב 4 במצרעת (מקסימום כח) כי זה גורם לאנשים ברכבת ליפול מהרגלים. הם מתחילים במצב 1 או 2, ורק כשהרכבת מאיצה ל-15 קמ"ש מותר להם לעבור ל-4 (וברגע זה ברכבת מרגישים דחיפה כוחנית). בתמונה: לוחית יצרן של ה-Ev בתוך הקרון. "מפעל מיטיצ'ינסק לתוצרת כבדה, מיוצר בברית המועצות 1970, דגם Ev"
OK זה מסביר את הטעות שלי
Ev - כנראה מודיפיקציה למסילה סטנדרטית של ה- Ej המקוריים. לפי מה שהבחנתי בתמונה - מסגרת החלון היא מאלומניום, מה שאומר שהקרונות עברו שידרוג מאוחר יותר לגרסה החדשה.
 

JayZed

New member
ארררר... בוא ואכתוב לך את הסדר:

OK זה מסביר את הטעות שלי
Ev - כנראה מודיפיקציה למסילה סטנדרטית של ה- Ej המקוריים. לפי מה שהבחנתי בתמונה - מסגרת החלון היא מאלומניום, מה שאומר שהקרונות עברו שידרוג מאוחר יותר לגרסה החדשה.
ארררר... בוא ואכתוב לך את הסדר:
Type E - 1960-1968 Type Ev - Budapest, 1970 Type Ej - Moscow, 1971, Based on Ev Type Ej1 - same as Ej but no cabs, for inline use only Type Echs - Prague, 1973-1974 Type Ej2 - same as Echs but with russian gauge Type Ej3 - same as Ej2 but with stronger motors זהו. אחרי זה עברו כבר לייצור של סדרות ה-81.717 אני מקווה שזה עשה קצת סדר בראש של דודו
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יעקב.

ארררר... בוא ואכתוב לך את הסדר:
Type E - 1960-1968 Type Ev - Budapest, 1970 Type Ej - Moscow, 1971, Based on Ev Type Ej1 - same as Ej but no cabs, for inline use only Type Echs - Prague, 1973-1974 Type Ej2 - same as Echs but with russian gauge Type Ej3 - same as Ej2 but with stronger motors זהו. אחרי זה עברו כבר לייצור של סדרות ה-81.717 אני מקווה שזה עשה קצת סדר בראש של דודו
יעקב.
כמו שכתבתי - לא מכיר את ה-v ההונגרי - זה חדש לי, האמת. אבל... Type E - 1959-1969. קרונות E באו להחליף את קרונות D כדי לשפר ביצועי האצה/בלימה. Type Ej + Ej1 - 1970-1973 - נועדו למערכים ארוכים יותר (5 קרונות במקום 4 אאל"ט). ההבדל העיקרי בין Ej ל- Ej1 הוא שב- Ej1 אין תא ניהוג. והם הורכבו רק באמצע המערכים. Ej3 שונה מהדגמים הקודמים כמו שכבר ציינתי. לגבי Ej2 - פותח כגרסה ללא תא ניהוג אך הפרוייקט ננטש. על בסיסו פותח הדגם הבא - 81-714.
 

JayZed

New member
ייצור סדרתי של E התחיל ב-1960.

יעקב.
כמו שכתבתי - לא מכיר את ה-v ההונגרי - זה חדש לי, האמת. אבל... Type E - 1959-1969. קרונות E באו להחליף את קרונות D כדי לשפר ביצועי האצה/בלימה. Type Ej + Ej1 - 1970-1973 - נועדו למערכים ארוכים יותר (5 קרונות במקום 4 אאל"ט). ההבדל העיקרי בין Ej ל- Ej1 הוא שב- Ej1 אין תא ניהוג. והם הורכבו רק באמצע המערכים. Ej3 שונה מהדגמים הקודמים כמו שכבר ציינתי. לגבי Ej2 - פותח כגרסה ללא תא ניהוג אך הפרוייקט ננטש. על בסיסו פותח הדגם הבא - 81-714.
ייצור סדרתי של E התחיל ב-1960.
ו-Ej נכנס לשרות רק ב-1971. אורך המערכים לחלוטין לא משנה, הרכבות יכולות לתפקד בכל אורך עד 8 קרונות. Ej = כמעט Ev, בעוד ש-Ej3 = Echs. מאיפה לקחת שה-81-717 היה מבוסס על Ej2? לפי הידוע לי זה ממש לא נכון. Ej2 היו זוג קרונות האבטיפוס של ה-Echs, רק עם רוחב מסילה רוסי, לצורך ניסויים במפעל האם. אחרי התחלת היצור הסדרתי של הסדרה החדשה הם הוסבו לקרונות Ej3. ה-81-717 היה פיתוח ישיר של ה-Ej3 (שמספר הדגם שלו הוא 81-710), וכולל את כל השינויים שנערכו בו (ועוד, כמובן, שינויים רבים נוספים).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ייצור סדרתי של E החל ב-1959.

ייצור סדרתי של E התחיל ב-1960.
ו-Ej נכנס לשרות רק ב-1971. אורך המערכים לחלוטין לא משנה, הרכבות יכולות לתפקד בכל אורך עד 8 קרונות. Ej = כמעט Ev, בעוד ש-Ej3 = Echs. מאיפה לקחת שה-81-717 היה מבוסס על Ej2? לפי הידוע לי זה ממש לא נכון. Ej2 היו זוג קרונות האבטיפוס של ה-Echs, רק עם רוחב מסילה רוסי, לצורך ניסויים במפעל האם. אחרי התחלת היצור הסדרתי של הסדרה החדשה הם הוסבו לקרונות Ej3. ה-81-717 היה פיתוח ישיר של ה-Ej3 (שמספר הדגם שלו הוא 81-710), וכולל את כל השינויים שנערכו בו (ועוד, כמובן, שינויים רבים נוספים).
ייצור סדרתי של E החל ב-1959.
Ej נכנס לשירות ב-1970. יעקב - אני מבתמך הרבה מאוד על האתר הזה: Моё метро זה אחד האתרים הכי מקצועיים ברשת בנושא.
 

JayZed

New member
אני מצטער לאכזב אותך, אבל

ייצור סדרתי של E החל ב-1959.
Ej נכנס לשירות ב-1970. יעקב - אני מבתמך הרבה מאוד על האתר הזה: Моё метро זה אחד האתרים הכי מקצועיים ברשת בנושא.
אני מצטער לאכזב אותך, אבל
האתר שלך שקרן
אני מסתמך על האתר שאליו יש את הלינק מהאתר הרשמי של המטרו, והוא האתר http://vagon.metro.ru שמתוחזק בין היתר עיי עובדי מטרו לשעבר, ובו, שחור ע"ג לבן, כתוב שהרכבת הנסיונית של Typ E יוצרה ב-1959 אבל נכנסה לשרות פעיל רק ב-1960, וייצור סדרתי בכלל התחיל רק ב-1962. כך שהנה. בכלל, באתר הזה יש הרבה יותר אינפורמציה, כולל על כל דגמי האקספורט כגון ה-Ev וה-Echs.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טוב...

אני מצטער לאכזב אותך, אבל
האתר שלך שקרן
אני מסתמך על האתר שאליו יש את הלינק מהאתר הרשמי של המטרו, והוא האתר http://vagon.metro.ru שמתוחזק בין היתר עיי עובדי מטרו לשעבר, ובו, שחור ע"ג לבן, כתוב שהרכבת הנסיונית של Typ E יוצרה ב-1959 אבל נכנסה לשרות פעיל רק ב-1960, וייצור סדרתי בכלל התחיל רק ב-1962. כך שהנה. בכלל, באתר הזה יש הרבה יותר אינפורמציה, כולל על כל דגמי האקספורט כגון ה-Ev וה-Echs.
טוב...
מכיר את האתר אבל לא נכנסתי אליו מליון שנים כבר. תודה על הלינק.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אין צליל שאני אוהב יותר בעולם

14 - סרטוני מטרו M2
המטרו ה"כבד" בנוי ע"פ הפורמולה המוכרת של מטרו מוסקבה, ואחריהה כל הערים הגדולות של הממלכה הסובייתית, כי הוא נבנה, כמובן, בתקופת שלטון הקומוניסטים. ומטרו זה דבר אחד שהקומוניסטים כן הצליחו לעשות, ולא רק לעשות - לעשות מצויין. התחנות הן פאר היצירה ההנדסתית, יפות, מאווררות הייתב - שלא כמו התחנות המחניקות והצפופות של לונדון או מאורות העכברושים המגעילות של ה-SUBWAY בניו-יורק. הרכבות הן רכבות סטנדרטיות מתוצרת המפעל במיטיצ'ינסק, זהות כמעט (למעט, כמובן, רוחב המסילה וכמה פריטים משופרים) לרכבות העובדות במוסקבה, סנקט-פטרסבורג ועוד ערים רבות מספור ברוסיה ובאוקראינה, וכמו כן בפראג, בוכרסט ועוד מספר ערים באירופה המרכזית ואסיה הצפונית. הרכבות העובדות בקו M2 הן רכבות מדגם Ev, והרכבות העובדות בקו M3 - מדגם 81-717.2, חדשות מעט יותר, אבל במבפנים נראות ישנות יותר כי ה-Ev בדיוק עברו שיפוץ בשנה שעברה. הרכבות מטרו הרוסיות, למרות הן ישנות מאד (ה-Ev נבנו ב-1970 וה-81-717 בשנות 1978-81) עדיין מתפקדות מצויין. יכולת התאוצה שלהם יכולה להדהים, הודות למנועים החשמליים החזקים שהותקנו ברכבות מדגמים אלו לטובת העליות הקשות במטרו של סנקט-פטרסבורג) ומחסור בציויד "מרסן" לצורכי נוחות שהותקן ברכבות חדשות יותר. מהירות העבודה של כל כל סוגי הרכבות האלו היא 90 קמ"ש, והן מגיעות אליהה בתאוצה מסחררת. כמו כן, הרכבות מאווררות הייתב, והמחסור במזגן לא באמת מורגש. סרטון1 - רכבת Ev נכנסת לתחנה סרטון2 - בתוך הרכבת, יוצאים מהתחנה. אם לרכבות בר"י הייתה כזאת תאוצה, אז האיחורים היו מצטמצמים ב-90%
סרטון3 - הרכבת יוצאת מהתחנה, מבט מבחוץ. הכח במנועים של הרכבות האלה כה גדול שחל איסור מוחלט על הנהגים להתחיל נסיעה במצב 4 במצרעת (מקסימום כח) כי זה גורם לאנשים ברכבת ליפול מהרגלים. הם מתחילים במצב 1 או 2, ורק כשהרכבת מאיצה ל-15 קמ"ש מותר להם לעבור ל-4 (וברגע זה ברכבת מרגישים דחיפה כוחנית). בתמונה: לוחית יצרן של ה-Ev בתוך הקרון. "מפעל מיטיצ'ינסק לתוצרת כבדה, מיוצר בברית המועצות 1970, דגם Ev"
אין צליל שאני אוהב יותר בעולם
מהצליל של הרכבת הזו מאיצה! פשוט ממכר!!!
 

חריש

New member
תיקון קטן

14 - סרטוני מטרו M2
המטרו ה"כבד" בנוי ע"פ הפורמולה המוכרת של מטרו מוסקבה, ואחריהה כל הערים הגדולות של הממלכה הסובייתית, כי הוא נבנה, כמובן, בתקופת שלטון הקומוניסטים. ומטרו זה דבר אחד שהקומוניסטים כן הצליחו לעשות, ולא רק לעשות - לעשות מצויין. התחנות הן פאר היצירה ההנדסתית, יפות, מאווררות הייתב - שלא כמו התחנות המחניקות והצפופות של לונדון או מאורות העכברושים המגעילות של ה-SUBWAY בניו-יורק. הרכבות הן רכבות סטנדרטיות מתוצרת המפעל במיטיצ'ינסק, זהות כמעט (למעט, כמובן, רוחב המסילה וכמה פריטים משופרים) לרכבות העובדות במוסקבה, סנקט-פטרסבורג ועוד ערים רבות מספור ברוסיה ובאוקראינה, וכמו כן בפראג, בוכרסט ועוד מספר ערים באירופה המרכזית ואסיה הצפונית. הרכבות העובדות בקו M2 הן רכבות מדגם Ev, והרכבות העובדות בקו M3 - מדגם 81-717.2, חדשות מעט יותר, אבל במבפנים נראות ישנות יותר כי ה-Ev בדיוק עברו שיפוץ בשנה שעברה. הרכבות מטרו הרוסיות, למרות הן ישנות מאד (ה-Ev נבנו ב-1970 וה-81-717 בשנות 1978-81) עדיין מתפקדות מצויין. יכולת התאוצה שלהם יכולה להדהים, הודות למנועים החשמליים החזקים שהותקנו ברכבות מדגמים אלו לטובת העליות הקשות במטרו של סנקט-פטרסבורג) ומחסור בציויד "מרסן" לצורכי נוחות שהותקן ברכבות חדשות יותר. מהירות העבודה של כל כל סוגי הרכבות האלו היא 90 קמ"ש, והן מגיעות אליהה בתאוצה מסחררת. כמו כן, הרכבות מאווררות הייתב, והמחסור במזגן לא באמת מורגש. סרטון1 - רכבת Ev נכנסת לתחנה סרטון2 - בתוך הרכבת, יוצאים מהתחנה. אם לרכבות בר"י הייתה כזאת תאוצה, אז האיחורים היו מצטמצמים ב-90%
סרטון3 - הרכבת יוצאת מהתחנה, מבט מבחוץ. הכח במנועים של הרכבות האלה כה גדול שחל איסור מוחלט על הנהגים להתחיל נסיעה במצב 4 במצרעת (מקסימום כח) כי זה גורם לאנשים ברכבת ליפול מהרגלים. הם מתחילים במצב 1 או 2, ורק כשהרכבת מאיצה ל-15 קמ"ש מותר להם לעבור ל-4 (וברגע זה ברכבת מרגישים דחיפה כוחנית). בתמונה: לוחית יצרן של ה-Ev בתוך הקרון. "מפעל מיטיצ'ינסק לתוצרת כבדה, מיוצר בברית המועצות 1970, דגם Ev"
תיקון קטן
הקרונות האלו לא נמצאים בשימוש במטרו של בוקרשט. הקרונות שכן נמצאים בשימוש יוצרו דווקא ברומניה, ועד כמה שאני זוכר, לא באו ממקור רוסי.
 

JayZed

New member
התכוונתי לווארשה, התבלבלתי, מצטער.

תיקון קטן
הקרונות האלו לא נמצאים בשימוש במטרו של בוקרשט. הקרונות שכן נמצאים בשימוש יוצרו דווקא ברומניה, ועד כמה שאני זוכר, לא באו ממקור רוסי.
התכוונתי לווארשה, התבלבלתי, מצטער.
לא יודע למה הקלדתי בוכרשט, חשבתי על ווארשה.
 

JayZed

New member
15 - רכבת פרברים בתחנת הרכבת

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
15 - רכבת פרברים בתחנת הרכבת
הפרברית DELI. שימו לב שאפילו לדבר העתיק הזה יש מקום מיוחד המיועד לאופניים (ר"י =
)
 

JayZed

New member
הפסקה לאוכל ועבודה, המשך מאוחר יותר

15 - רכבת פרברים בתחנת הרכבת
הפרברית DELI. שימו לב שאפילו לדבר העתיק הזה יש מקום מיוחד המיועד לאופניים (ר"י =
)
הפסקה לאוכל ועבודה, המשך מאוחר יותר
 

JayZed

New member
16 - חשמלית UV, הדגם הוותיק ביותר

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
16 - חשמלית UV, הדגם הוותיק ביותר
שעדיין בשרות בבודפשט. יצורו של הדגם החל ב-1957 (!) ובמספר קווים הן משרתות עד היום.
 

JayZed

New member
17 - חשמליות GANZ ARTICULATED

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
17 - חשמליות GANZ ARTICULATED
או, ליתר דיוק, GANZ CSMG2. הם יוצרו מאמצע שנות ה-70 עד 1978, ובגלל איחורים בבניה ובעיות אמינות התחלתיות ("מחלות ילדות") BKV לעולם לא הזמינה יותר חשמליות מ-GANZ. החשמלית הבאה שהוזמנה לבודפשט הייתה ה-TATRA T5C5 הצ'חית שכבר פגשנו מוקדם יותר בשרשור זה. ה-CSMG2 משרתים בעיקר בקווים המרכזיים, 4 ו-6, ששם לאט-לאט מחליפים אותם ה-COMBINO של סימנס, ובקו היפה ביותר בעיר, קו 2, אשר עושה כמעט את כל דרכו על גדת הנהר. התמונה הנוכחית צולמה ב-MOZKVA TER, שהוא המרכז התחבורתי הגדול ביותר בבודה - הצד המערבי של העיר. בתחנה זו מסתיימים קווי חשמלית רבים, כולל 4 ו-6, הקווים הכי מרכזיים בעיר, וגם קו 69 שנוסע משם לבית הארחה בו שכננו.
 
מתי נזכה לראות חשמליות כאלו

17 - חשמליות GANZ ARTICULATED
או, ליתר דיוק, GANZ CSMG2. הם יוצרו מאמצע שנות ה-70 עד 1978, ובגלל איחורים בבניה ובעיות אמינות התחלתיות ("מחלות ילדות") BKV לעולם לא הזמינה יותר חשמליות מ-GANZ. החשמלית הבאה שהוזמנה לבודפשט הייתה ה-TATRA T5C5 הצ'חית שכבר פגשנו מוקדם יותר בשרשור זה. ה-CSMG2 משרתים בעיקר בקווים המרכזיים, 4 ו-6, ששם לאט-לאט מחליפים אותם ה-COMBINO של סימנס, ובקו היפה ביותר בעיר, קו 2, אשר עושה כמעט את כל דרכו על גדת הנהר. התמונה הנוכחית צולמה ב-MOZKVA TER, שהוא המרכז התחבורתי הגדול ביותר בבודה - הצד המערבי של העיר. בתחנה זו מסתיימים קווי חשמלית רבים, כולל 4 ו-6, הקווים הכי מרכזיים בעיר, וגם קו 69 שנוסע משם לבית הארחה בו שכננו.
מתי נזכה לראות חשמליות כאלו
ברח' בן יהודה בת"א על קו 4?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה