אני באמת מנסה להבין
מה בדבריי נראה לך מעליב? איזה משפט ראשון? המשפט הראשון היה שהביקורת שלי חמורה - והיא אכן כזאת. המשפט הראשון בכותרת אמר שמישהו כאן צריך להיות ביקורתי - וזה יכול להעליב רק את מי שנתנו לך לפני כן מחמאות חסרות תוכן, לא אותך. לי נראה שנעלבת פשוט מעצם זה שמישהו מעז לומר לך שהסיפור שלך לא טוב (ועוד מתיימר להסביר למה. איום ונורא!). רק מה - שום עלבון לא ישנה את העובדה שהביקורת מוצדקת. כתיבה טובה מורכבת לא רק מדיאלוגים - זהו רק אחד הכלים שיש לכותב. גם ילד יכול לחשוב מחשבות, ולא רק לדבר. גם ילד יכול לתאר דברים. וגם אתה, כסופר, יכול לתאר לנו, בשפה של בני אדם, מה עושות הדמויות בין משפט למשפט. איך הן אומרות מה שהן אומרות. מה האינטונציה? הבעות הפנים? הן מחייכות? הן מתרוצצות בחדר? הן מהורהרות? מפהקות ופותרות תשבץ? ואיפה הן נמצאות? בבית? בחוץ? מה יש סביבן? מה הן עושות בסביבה הזאת? והנה לך גם לינק עם דוגמה לסיפור שנכתב מנקודת המבט של ילד. יש שם דיאלוגים (מעט מאוד), ויש שם עוד הרבה מאוד דברים. תהנה.
מה בדבריי נראה לך מעליב? איזה משפט ראשון? המשפט הראשון היה שהביקורת שלי חמורה - והיא אכן כזאת. המשפט הראשון בכותרת אמר שמישהו כאן צריך להיות ביקורתי - וזה יכול להעליב רק את מי שנתנו לך לפני כן מחמאות חסרות תוכן, לא אותך. לי נראה שנעלבת פשוט מעצם זה שמישהו מעז לומר לך שהסיפור שלך לא טוב (ועוד מתיימר להסביר למה. איום ונורא!). רק מה - שום עלבון לא ישנה את העובדה שהביקורת מוצדקת. כתיבה טובה מורכבת לא רק מדיאלוגים - זהו רק אחד הכלים שיש לכותב. גם ילד יכול לחשוב מחשבות, ולא רק לדבר. גם ילד יכול לתאר דברים. וגם אתה, כסופר, יכול לתאר לנו, בשפה של בני אדם, מה עושות הדמויות בין משפט למשפט. איך הן אומרות מה שהן אומרות. מה האינטונציה? הבעות הפנים? הן מחייכות? הן מתרוצצות בחדר? הן מהורהרות? מפהקות ופותרות תשבץ? ואיפה הן נמצאות? בבית? בחוץ? מה יש סביבן? מה הן עושות בסביבה הזאת? והנה לך גם לינק עם דוגמה לסיפור שנכתב מנקודת המבט של ילד. יש שם דיאלוגים (מעט מאוד), ויש שם עוד הרבה מאוד דברים. תהנה.