שלום

hellotoyou

New member
שלום ../images/Emo70.gif

רציתי לקבל ביקורת על ההתחלה של הסיפור שכתבתי, כגון האם זה נראה אמין מנקודת מבט של ילד בן 7 וכו'... תודה מראש! המימד השני ------------------ "גו'ש", שמעתי את אמא שלי קוראת לי. "מחשיך, בוא הביתה". "ביי לילי, ניפגש מחר". "ביי ג'וש". רצתי מהר. לילי היא החברה הכי טובה שלי. כל יום אנחנו משחקים ביער ביחד. "שוב פעם שיחקת ביער", אמא כעסה. "כן", הורדתי את הראש. "לך לשטוף ידיים, ותוריד את הנעליים". ישבנו מסביב לשולחן. אחותי ג'ולי בעטה בי מתחת. "אמא תגידי לה". "תפסיקו שניכם!" תמיד מאשמים אותי. ג'ולי חייכה לי. אני שונא אותה. "מתי נראה את החברה שלך ג'וש?" הכנסתי לה בעיטה חזקה והיא התחילה לבכות. "לך לחדר מיד!" אבא צעק. הלכתי. מי צריך אותם בכלל. אבא בא אחר-כך. "ג'וש אני מצטער שצעקתי עליך, אבל אתה כבר ילד גדול". כן בטח. "מחר אתה בן 7, ואחותך רק בת 5". לא עניתי. "עוד לא אמרת מה אתה רוצה שנקנה לך ליום-הולדת", הוא כיסה אותי. "שג'ולי תעלם" אמרתי. הוא צחק, "אתה יודע שזה בלתי אפשרי". "תחשוב עד מחר. ואולי תזמין את החברה שלך גם כן", הוא כיבה את האור ויצא. לילי לא רוצה שאף אחד יראה אותה חוץ ממני. היא קצת מוזרה, אבל כייף לי איתה. "ג'וש, אל תעלם היום" אמא אמרה לי כשפתחתי את הדלת לצאת. "כשאבא יבוא עוד כמה דקות, אנחנו נוסעים לקנות לך מתנה. ותשמור על הבגדים החדשים". "טוב". סגרתי את הדלת ורצתי ליער. אנחנו נפגשים ליד העץ הגדול. תמיד היא שם כשאני בא. "ג'וש", לילי ישבה על ענף גבוה. "בוא תעלה", היא קראה לי. "אני לא יכול היום לילי. אסור לי להתלכלך". "נכון, יש לך יום-הולדת היום". היא ירדה למטה. "יש לי מתנה בשבילך", היא הוציאה עיפרון מהכיס. "זה עיפרון", נעלבתי. "יש לי מלא כאלה בקלמר". היא חייכה, "זה עיפרון מיוחד טיפשון". "קח", היא נתנה לי אותו. "מה מיוחד בו?" הסתכלתי עליו, זה היה עיפרון עם מחק בקצה. "חכה, אני אראה לך". היא חיפשה קצת וחזרה עם חתיכת דף קרוע. "תן לי אותו", היא ביקשה. "ג'וש", שמעתי את אמא קוראת לי, "גו'ש, אבא הגיע". "אני חייב ללכת לילי, אנחנו צריכים לנסוע". שמתי את העיפרון בכיס. "חכה רגע, עוד לא הראתי לך...". "מחר לילי", התחלתי לרוץ. "ג'וש, חכה רגע", היא רצה אחריי. "אני לא יכול לילי. מחר". קפצתי מעל שלולית בוץ קטנה. "אבל גו'ש", אני חייבת להראות לך". סובבתי את הראש, היא נעצרה בקצה של היער. "תודה לילי, מחר" צעקתי לה והמשכתי לרוץ. נסענו לעיר ואבא קנה לי אופניים חדשות, עם הילוכים. ג'ולי נידנדה וקנו לה בובה של ברבי. היא כזאת מעצבנת. "ג'וש", אבא שאל אותי כשנעצרנו ברמזור, "הזמנת את החברה שלך ליום-הולדת היום?". "היא צריכה לנסוע לסבתא שלה", שיקרתי. "חבל", אמא הסתכלה על אבא. "איך אמרת שקוראים לה", האור התחלף והוא המשיך לנסוע . "לילי!" ג'ולי צעקה בשמחה. "תסתמי", ניסיתי לחטוף לה את הבובה. "אב---א", היא התחילה לבכות. "מספיק ג'וש, אל תהיה תינוק", אבא שלי כרגיל לטובתה. כולם באו. סבא וסבתא, דודה בקי, כל החברים שלי מבית-ספר. אפילו השכנה הזקנה שהאכילה את כל החתולים בשכונה, זאת שכולם אמרו שהיא מכשפה שאוכלת ילדים. היא נתנה לי נשיקה על הלחי, איכככס. ניגבתי עם השרוול, היא צחקה והביאה לי משרוקית עם שרוך. "תלבש", היא אמרה. ראיתי את אמא מסמנת לי מהמטבח. שמתי את המשרוקית על הצוואר והכנסתי לחולצה. "תגיד תודה לגברת ג'וש", אמא קראה. "תודה", ברחתי לסלון. קיבלתי עוד הרבה מתנות, כמעט כולם היו משחקים,ברור למחשב. מישהו גם הביא לי יומן. ניזכרתי בעיפרון ש-לילי נתנה לי, הוא עוד היה בכיס שלי. אחרי שכולם הלכו עליתי לחדר שלי. הוצאתי את העיפרון של לילי ופתחתי את היומן. כתבתי את השם שלי. אחר-כך רשמתי את כל המתנות שקיבלתי ומי הביא לי כל אחת.
 

hellotoyou

New member
תודה../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

בקרוב אני אעלה את ההמשך
 

גרומיט

New member
נו, מישהו צריך כאן להיות ביקורתי

והביקורת חמורה - יופי לך שאתה יודע לכתוב דיאלוגים (באמת), אבל מה עם כל השאר? איפה הרקע? האקספוזיציה? התיאורים? הדיאלוג שלך תלוי בחלל הריק וקשה מאוד להתחבר אליו. מה שכתבת יכול להיות טוב כתרגיל בכתיבת דיאלוגים, אבל הוא איננו סיפור (ואם כן אז הוא סיפור רע). אבל כן, נקודת המבט בסדר. עכשיו כתוב מסביבה את כל השאר.
 

Islington

New member
התחלה נחמדה

אני מסכים עם גרומיט, זה קובץ דיאלוגים, שמעבירים נושא ואווריה בצורה טובה, אבל שום דבר לא ממש קורה. הכתיבה מאוד לקונית, אולי כדאי להוסיף תיאורים. לשאלתך, כן הכתיבה אמינה. אצפה להמשך. הערת תחביר: "תגיד תודה לגברת ג'וש" צ"ל "תגיד תודה לגברת, ג'וש" המילה ג'וס כאן היא פניה ולכן צריך לבוא לפניה פסיק.
 

hellotoyou

New member
יש להבין...../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

אוצר המילים והתיאורים אמור להיות של ילד בן 7! אז איך הוא אמור לתת תיאורים מהוללים ?? פיתרונות ודוגמאות יתקבלו בברכה! נ.ב. מר גרומיט, אתה לא חייב להיות ביקורתי רק משום שכולם לא היו כאלו. זה נשמע פולשני , מכוון ומעליב! אבל מחול לך!
 

mp38

New member
מי ביקש תיאורים מהוללים?

תיאורים יספיקו בהחלט. גם תיאורים מנקודת מבטו של ילד בן שבע. חוץ מהדיאלוגים כמעט ואין לך שום סיפור שמתרחש סביבם. עוד נקודה שהפריעה לי - כשאתה נותן דיאלוגים השורות של ההורים לא צריכות להישמע גם הן כיוצאות מפיו של ילד בן שבע. למשל, כשהאם אומרת "שוב פעם שיחקת ביער" - זה ביטוי שבד"כ ילדים משתמשים בו, וכשהוא בא מפי מבוגר הוא נשמע קצת צורם. בקשר לתגובה שלך לגרומיט - למקרה שלא הבנת, המטרה של הפורום היא לתת ביקורת על היצירות שלך. הוא לא התכוון לפגוע או להעליב, הוא התכוון לתת ביקורת כדי שתוכל לשפר את הסיפור. וזו בדיוק המטרה של הפורום.
 
בקשר ל"שוב פעם"

זאת בכלל טעות בשפה כיוון שלהגיד "שוב" זה כמו להגיד "עוד פעם" ולכן אם אומרים "שוב פעם" זה כאילו אומרים "עוד פעם פעם". זו טעות נפוצה
 

hellotoyou

New member
../images/Emo4.gifהמממממ.........

"זה ביטוי שבד"כ ילדים משתמשים בו, וכשהוא בא מפי מבוגר הוא נשמע קצת צורם." האם את יכולה להסביר למה זה צרם מפי מבוגר? בקשר לגרומיט, יש דרך לתת ביקורת, אפשר לעשות את זה יפה.
 

mp38

New member
זה צרם מפי מבוגר מפני שמבוגרים לא

נוטים לדבר ככה. זה כמו, לחילופין, שילד בן שבע היה משתמש בביטויים כמו "אינני סבור כך" או "כן אמי, זו הפעם הרביעית מזה שבוע שעבר בה אני מאחר להגיע הביתה, אנא קבלי את התנצלותי." כשאני קוראת את דבריו של מבוגר (וזה לא תיאור מזכרונו של הילד, כמו "אמא אמרה ששוב פעם איחרתי" - גם אז זה היה מפריע לי אבל הרבה פחות - זה חלק מדיאלוג. ובדיאלוג דברי כל דמות צריכים להתאים לה) אני מצפה שהוא ידבר כמו מבוגר.
 

N Y

New member
מר מי-שלא-תהיה:

האדם הידוע בכינוי "גרומיט" הוא, אם ידוע לך ואם לאו, אחד מהאנשים המוערכים ביותר בקהילת המד"ב בארצנו. הוא עורך כתב עת המקוון "בלי פאניקה", וחבר מערכת בכתבי העת המודפסים "המימד העשירי" ו"חלומות באספמיה". לאדם כזה - שאגב, הגיב בצורה עניינית ומנומסת - כדאי לך להקשיב, אם אתה מעוניין להשתפר. אל תתן לעובדה שכמה אנשים בעלי מעט פחות נסיון ממנו היללו את הסיפור שלך לגרום לך לחשוב שהוא נטול פגמים ובעיות. יש בו הרבה כאלה, והודעתו של גרומיט מדויקת מאד. אמץ אותה אל לבך.
 

גרומיט

New member
אפשר להעתיק את דבריך

ולהכניס אותם ל-CV שלי?
אין מה לעשות מול אנשים שמבלבלים בין ביקורת קשה אך הוגנת לבין חוסר נימוס. אפילו לאנשים שמקבלים ממני מכתבי סירוב קטלניים - ולצערי היו הרבה כאלה - אני משתדל להתייחס בכבוד.
 

גרומיט

New member
מחול לי?

אם כך אתה מקבל ביקורת, כנראה מקומך אינו בפורומנו זה. חפש לך את פורום "שבחים חסרי בסיס ליצירות בוסריות" - יש לא מעט כאלה - והתפלש לך שם בהנאה. אני, כרוב הכותבים הרציניים בפורום הזה, מנסה לתת ביקורות בונות לאנשים שרוצים לשפר את כתיבתם. שבחים אני מחלק רק כשמגיע, ומשתמש בהם במשורה - מחמאה שאינה במקומה יכולה להזיק בהרבה לכותב מביקורת מבוססת. לעומת זאת, אין דבר מועיל יותר מביקורת מוצדקת למי שיודע לקבל אותה. ולא דיברתי על תיאורים מהוללים - מספיק שהמספר, בין אם הוא ילד ובין אם הוא מבוגר\ ייתן לקוראים הקשר מחוץ לדיאלוג. אין סיפור בלי תיאורים (טוב, פרט לסיפורים נסיוניים).
 

אסתר 1984

New member
אוי לא, לא שוב! (אדאמס, שם).

צריך למצוא שרשור כזה מאלה שכבר היו ופשוט לשים קישור אליו כל פעם שויכוח כזה מתחיל להתפתח. אולי יהיו כמה שבכל זאת יצליחו ללמוד מניסיון של אחרים. מי יודע.
 

hellotoyou

New member
מה../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

מה הולך פה??? אתם בסדר??? מה אמרתי בסך הכל, שתיתן דוגמא ותבסס את דברייך!?! אם לא הייתי רוצה לקבל ביקורות , אז לא הייתי מפרסם כאן. להיפך - ביקשתי אותם. רק שאיך שפתחת את הביקורת שלך, המשפט הראשון. מעליב, מאוד. ושוב אני שואל אותך, איך ילד בין 7 אמור לתאר? תן דוגמא בבקשה.
 
למעלה