שלום... צריכה עזרה!!! (קצת ארוך)

im mitzi

New member
הבנתי וירדתי...

אבל לא השתכנעתי, הדבר הראשון שלמדתי במדינה הזאת (וזו לא היחידה שגרתי בה) זה שאם אני לא אזיז דברים אף פעם לא יעשה אותם. כך זה היה כשהייתי לוחמת בצבא וכך זה יהיה גם עכשיו. אני מכירה את 11 הדברות, יש אפילו עוד כמה שלבים בדרך שאת כולם אני מכירה, יש לי קשר לפוליטיקה וכמו שאת שמה לב אני גם רוצה ללמוד אותה. אני מודה לכן על ה"תמיכה" וה"עזרה" שהפגנתם כאן בפורום.
 

mickya

New member
התייחסות לשינוי חוק

זהבה היקרה , אכן זה המתכון לשינוי חוק. באשר לזמן "בישול" נראה לי שכדאי לקחת בחשבון תוספת זמן לבחירות שנופלות באמצע. כך שהצעתי למיצי עומדת בעינה. אם מיצי רוצה לעשות שינוי למען הדורות הבאים יש לה את כל הזמן שבעולם להתחיל. אך במקביל כדאי לה לממש את עצמה ולהתחיל ללמוד. לחפש מקום עם פתיחות למגבלות של סטודנטים. אגב באוניברסיטת תל אביב שבה לומד בני מדעי המדינה נבחנים בע"פ. בני סיפר לי שתלמידים נבחנו בע"פ. הם הוצאו מכיתת הנבחנים ונבחנו בע"פ אצל המתרגל של הקורסים. אם רף הציונים הנדרש גבוה מידי, בטוח שיש מקומות אחרים. בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

im mitzi

New member
דיברתי עם אוניברסיטת ת"א

הם רוצים להעביר אותי אבחון אצלהם, שוב בתוספת תשלום, ורק אז אולי אני אקבל את הבחינות בע"פ וגם אז זה נורא קשה. בנוסף יש פקולטות בת"א שאינן בוחנות בע"פ, לדוגמא מדעים. איך אפשר להגיע למימוש עצמי בדרך לא דרך, כאשר הכישלון ידוע מראש, למה להתאמץ?!
 

mickya

New member
מיצי היקרה

בנושאים שאת רוצה ללמוד אין בעיה באוניברסיטת תל אביב.כך שאם מקבלים אותך לאוניברסיטת תל אביב במקצועות שאת רוצה, נפתרה הבעיה. לימודים במיכללות יקרים יותר, כך שהאבחון הנוסף אמור להתקזז. זה לגיטימי לדרש אבחון אם רוצים הקלות, אחרת כל עם ישראל ירצה. באשר ללימודי מדעים, היות ואת לא מתעתדת ללמוד מדעים אין לך בעיה. באשר לאמירתך על כישלון הידוע מראש אז למה להתאמץ איני מסכימה עימך, באם , העיסוק יהא תואם את הכישורים והיכולות האישיות שלך. מיגבלה של עיסוק קיימת אצל כל בני האדם ללא קשר לליקוי למידה. אם יש רצון למימוש עצמי בתחום מסויים, תוך התייחסות והתאמה לאישיות, יש דרך ואפילו אם היא דרך חתחתים בסופו של דבר מגיעים. נבואות מגשימות את עצמן. ברור שאם את רוצה להיות אסטרונאוטית ואין לך את הכישורים, אז החזון לא יתממש וברור שהכשלון ידוע מראש. בהצלחה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

im mitzi

New member
לא לא לא לא לא את טועה!

אבחון יש לי, עברתי אחד חדש לפני חודשיים. אוניברסיטת ת"א דורשת איבחון שיתבצע על ידי איש שלהם, העובדה שיש לי איבחון חיצוני לא מפריעה להם, עוד דבר ששגוי מיסודו. בנוסף הבירור שלי עם מל"ג ואוניברסיטת ת"א העלה כי אין שם מבחים בע"פ, רק צריך להסתדר עם מרצים, אף אחד לא מבטיח לי שאני אסתדר עם כל המרצים ואין זו צריכה להיות הדרך. חבל שכולם דוחפים לי "אסטרטגיות למידה", וטוענים שאני לא פתוחה בפני רעיונות חדשים, בעוד שהם אינם חדשים וכי עברתי אותם בעבר. ביקשתי עזרה לא קיבלתי אותה, נראה לי שכןא הסתיים הדיון. בסופו של דבר את עשית את התואר שלך ואני עדיין לא, זו ההחלטה שלי, תפסיקי לחשוב שאת צריכה לחשוב בשבילי!
 

mickya

New member
מיצי

איני מתיימרת לחשוב בשבילך!!!! והמסר שאני רוצה להעביר לך ולאלו שחושבים שתמיד רק מגיע, "שבשביל כבוד צריך לעבוד" ולא תמיד מגיע באופן גורף, הרבה מקרים נדונים לגופו של ענין וטוב שכך, כי להשיג אישורים קל מאד. מוסד שמכבד את עצמו יבדוק. היו תקדימים ומחקרים הראו שברמת השרון יש "הרבה ליקויי למידה"!!!מענין למה??? כדי להגיע "לרומא" יש הרבה דרכים. כנראה שאת יותר נעולה על מטרת הזכות להקלות ועל בג"צים מאשר על הרצון להגשמה עצמית. אני מאחלת לך הצלחה והגשמת כל המשאלות בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

im mitzi

New member
מיקי

אני חושבת שעבדתי מספיק קשה בשביל מדינה כזאת כפויית טובה. החיים שלי לא היו קלים ואני לא הלאה אותך בסיפורים על מה שעברתי, אני רק אגיד בקצרה שבתיכון עזבתי את הארץ בגפי לחצי שנה שאותה אף אחד לא עזר לי להשלים, לקראת סוף התיכון כשכולם חשבו על מה הם יעשו בצבא אני אמרתי שהמדינה לא תרמה לי כלום ואין לי מה לתרום לה, אך בסופו של דבר החלטתי להתגייס ואת הפטור הרפואי שהיה לי (לא בגלל שהנמלים הקטנות הן חברות טובות או כי קשה אלא כי באמת יש לי בעיות רפואיות) החלפתי בפרופיל קרבי והתגייסתי ללחימה, ואחרי שלחמתי לטובת המדינה הזאת אני חושבת שזו זכותי המלאה לדרוש את שמגיע לי. בנוסף עליי לציין כי אחד מחוקי היסוד במדינה הינו הזכות לכבוד, לכן לעבוד לא ממש צריך בשביל וגם אם היה צריך עבדתי! אני אחזור שוב על דברי, אבחונים שיגידו שאני לקויית למידה יש לי מפה ועד הודעה חדשה, בכיתה ו אובחנתי באגודת ניצן, בכיתה י לפני המעבר אובחנתי אצל מאבחנת שהומלצה ע"י התיכון שלי (שאינו נמצא בכלל באזור השרון), אחרי המעבר אובחנתי בחו"ל, וגם כעת לפני חודשיים אובחנתי אצל מישהי פרטית בהמלצת המאבחנת שאיבחנה אותי בתיכון. אני חושבת שאם יש כל כך הרבה אבחונים שכולם טוענים את אותו הדבר כנראה שבאמת יש בעיה מסויימת. אבל את כנראה רואה מקרה אחד שקרה ברמת השרון, שאפילו לא קשור אליי וכבר אומרת שאני אחת מאלה שצריכים, חשבת לרגע שאולי אני מתווכחת על משהו שמגיע לי, שאני אכן באמת זקוקה לו, הרי הורי לא היו תומכים בי אילו הייתי מפברקת את זה, 3 מאבחנים (שלצערי רק שניים מהאבחונים יכולים להיות תקפים בארץ ואחד ישן נושן) אומרים את אותו הדבר. לדעתי באמת יש בעיה מסויימת, אבל כנראה שאני טועה ואת צודקת, הרי את עם תואר הד"ר שלא מפסיקה "להשוויץ" בקיומו.
 

זהבה נ

New member
mitzi יקרה, אני חושבת שלא צריך לצאת

לקרבות ובטח שלא כאן, כי אנו מחטיאים את המטרה וחבל לי על כך מאוד. אני מאוד מעריכה את הנחישות הרבה שלך והרצון האמיתי שלך לשנות ואני מוכנה לסייע לך ככל יכולתי ולהיות שותפה לשינוי לטובת כלל הסטודנטים בעלי לקויי למידה. דאני מאמינה שדרכי הבחנות מותאמות הנן חובה לתלמידים עפ דיסלקציה ולכן השינוי החשוב מתבקש, אבל עד שלא יקום מישהו (כמוך) שזה יהיה נוגע אליו אישית ואיכפת לו מהנושא וההתיחסות הלא מקבלת הדברים כנראה לא ישתנו. לצערי, זו המציאות הקיימת במדינה בה אנו חיים, זה הטוב שבה, הפרט יכול לעתים להזיז עולמות וליצור תקדימים ושינויים חשובים שהכלל יכול ליהנות מהתקדים והשינוי, בדרך כלל ועד כמה שאני יודעת לעתים קרובות זה בא מתוך הקושי האמיתי שאותו פרט עובר בדרך ה "ויה דולרוזה" עד ש... הדברים משתנים. לכן, בכדי להיות יעילים בתור התחלה, היתי מציעה לך לנסות ולעניין ח"כ שונים או שרים, (הזכרת שהנך מקורבת לפוליטיקה) זו התחלת דרך מאוד חשובה. כי הפוליטיקה קורה לעיתונות והעיתונות יכולה לעשות לך חצי עבודה, תאמיני לי שאם הנושא יצא לתקדשורת כב יתחיל השינוי. אני רוצה לספר לך כאן ואולי ייכנס עדו בן צבי ויספר גם מה הוא מכיר מהעולם(הוא היה בשליחות באירפה וכעת הוא בצפון אמריקה), כי עד כמה שאני יודעת בארופה לא כל כך מסייעים לסטודנטים בתנאי ההבחנות המותאמים, חלקם נמצאים עדיין בימי החושך, עוד יותר גרוע מאיתנו. אם שמת לב אני לא קוראת לזה הקלות, כי אני מאמינה שזה ממש לא הקלות, למי שסובל מדיסלקציה הוא יודע רק דרך אחת והיא לא הקלה, אלא התאמה. אני משווה זאת לעיוור שאמור להיבחן בקריאה, הרי אינו יכול לראות את הכתב הרגיל הכתוב על נייר, ולכן כתב ברייל זה מה שהוא יכול לפענח, אמנם מטאפורה אך היא באותו המשקל. כאימא לבנים בעלי דיסלקציה הייתי לפני כ 10 שנים פעילה מאוד לשינוי חקיקה וגם הצלחתי בכמה שינויי חקיקה, אבל זו עבודה והשקעה רבה מאוד, ללא תמורה ולוקחת הרבה זמן. זו הסיבה שאני התחלתי את פעילותי הציבורית בזמנו, הרצות שילדי יצליחו למרות ואף על פי הקשיים שלהם בדרכם, היה עבורי הקטליזטור שהפעיל אותי וגרם למוטיבציה ולנחישות שלי לרצות לשנות וכך היה. אני חושבת שמה שהציעה דר' מיקי, זה לעבוד במקביל, בשביל שלא תאבדי זמן יקר שלא ישוב לך לאחור לעולם. אני יכולה להבין את הנהלים החדשים של האוניברסיטה ומדוע היא מעונינת לערוך לך אבחון נוסף, לאחר כל מה שקרה עם "קניה" של אבחונים ע"י בעלי ממון שלא היו עם לקויי למידה, האוניברסיטה כגוף להשכלה גבוה רשאית לקבוע נוהל שאצלם רק אבחונים של המאבחנים שלהם שנערכים אצלם, מקובלים עליהם על מנת להתאים דרכי הבחנות. בעיני זה עוד יכול להיות לגיטימי, למרות שלא נראה לי לגיטימי שאת זו שצריכה לשאת בהוצאה הכספית של אבחון זה. מה גם שמבחינה מקצועית אני חושבת שאם לא מזמן עברת אבחון לא יהיה ערך מקצועי וחשוב לאבחון חדש, חייב שיעבור פרק זמן מסוים בין אבחון אחד לשני. אשמח תמיד לסייע לך בהמשך. להשתמע.
 

im mitzi

New member
זו לא היתה ההרגשה

ההרגשה שנתנו לי בפורום הזה היא שגם אם מישהו באמת רוצה לזנות ולהזיז דברים שבסופו של דבר יהיו לטובת הכלל, גם אז זה לא בסדר. ד"ר מיקי הציעה לי לוותר על המלחמה הזאת ולהתחיל להשקיע בעצמי, ומה אם המלחמה הזאת זו אכן השקעה בעצמי, בחבר שלי ובאחים הקטנים שלי שיום יבוא וגם הם יתקלו במערכת הדפוקה שלנו. אם זה היה תלוי בי מזמן הייתי צוקחת אותם איתי לחו"ל. אנשים מתפלאים למה יש ירידה כל כך גדולה מהארץ ולמה אנשים לא רוצים לחזור, תסתכלו על כל הפגמים שיש במדינה ותבינו, על כל ה"אנשים החשובים" שחושבים שהם תמיד צודקים, והבורג הקטן שעובר בחיים ונוגע בהם ואילו בטיפה אינו אלא עוד בורג קטן ולא חשוב. כאמא לשני בנים עם דיסלקציה את אמורה לדעת שיש הרבה סוגים ולא תמיד מה שהיה טוב לבנים שלך טוב גם לאחרים, ואם אני יודעת ומאמינה שזו אכן הדרך שלי ומה שהיה טוב להם לא טוב לי, ואני רוצה לשנות ולהזיז גם אם זה אומר לדחות את לימודיי בעוד כמה שנים כדי שאני אהיה שלמה עם זה, כך יהיה, השינוי לא יעשה תוך כדי הפוגה. הרי לא הגיוני שאני אלחם במשהו שבסופו של דבר כאילו לא נוגע לי, הרי אם אני לומדת במערכת מעוותת זו איך אני יכולה להלחם בה?
 

mickya

New member
מיצי חביבתי

אומרים ש"אין חכם כבעל נסיון" והיות ואני אחת שהזיזה דברים במערכת החינוך, אני מודעת לכך. כוח המומחיות הוא כוח חזק. את הדוקטוראט שלי עשיתי למען ילדי הטוראט כדי שאוכל להזיז דברים, וכדי שלא ינערו אותי בטיעון שיש אנשים מקצועיים ממני. ביום יום אני עוסקת ונלחמת למען שיפור איכות חייהם של ילדים הלוקים בטוראט במערכות חינוך. אני עושה זאת אבן אבן לא באופן גורף כי זה בלתי אפשרי. העצות שאני נותנת לך הן עצות מעשיות מהחיים. עמדתי בעבר מול כל העולם ואשתו, ילדי המתבגרים היו עדים למאבקי, והם למדו שכדי לנצח צריך הרבה כוחות וצריך להיות במצב שאין לך מה להפסיד וזה היה מצבי. והיות ואת בגיל ילדי המתבגרים אני מציעה לך במקביל למאבקיך הצודקים לאגור כוח אקדמי,שהוא משאב מאד חשוב, וחיוני לנצחון, ומימוש אידיאלים. כל מה שכתבת הוא מאד חשוב ועצם לימודיך האקדמיים יכול לפתוח לך צוהר באמצעות כתיבת עבודת סיכום תואר על הקשיים וההצעות הרלוונטיים לפתרון במקרים משיקים למקרה שלך. בינתים את תתקדמי ותקדמי את הנושא. כמובן שהבחירה בידך ואת תעשי מה שאת רוצה וכפי כתבת לי בעבר "איני צריכה לחשוב בשבילך" ואיני עושה זאת. מה שתחליטי יבורך, עתידך בידיך. היות וזה פורום ויש עוד אנשים במצבך אלו עצותי הפרקטיות לדברים החשובים שהעלית והן לא "מתנשאות"(כפי שהתבטאת בעבר) אלא מבית הספר של החיים. "מה שרואים מכאן לא רואים משם". בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

im mitzi

New member
מיקי היקרה

בית הסםר של החיים עברתי, וכמו שטענתי בעבר אני אטען גם עכשיו, אם אני לא אקבל את ההתאמות שאני זכאית להן גם את התואר הראשון שארצה להוציא אני לא אצליח, זו הסיבה למלחמתי, ואין בה טעם אם אני אתחיל ללמוד ללא מתן ההתאמות שלי. תודה ויום טוב!
 

זהבה נ

New member
אני מאמינה שהדרך למילון מייל מתחילה

במייל הראשון.... אני מעריצה את הנחישות והדבקות שלך במטרה ובשל נחישות של אנשים כמוך בעבר זזו הרבה ההרים והשתנו נהלים, תקנות ואפילו החוקים שונו לטובת כלל התלמידים. את מוזמנת להתחיל ואני מבטיחה לך שכאן את תקבלי את כל התמיכה של כולנו למען המטרה הנעלה שלך לשנות את המציאות או ליצור נהלים נכונים וברורים יותר למען הכלל. גם אני ביקשתי להסביר לך כמה השינוי לא בא או מגיע בקלות, בכדי שתדעי וטוב שכך כמה את אמורה להשקיע לפני שאת יוצאת למאבקך ותחשבי לעצמך פנימה האם נכון לצאת כעת למאבק של כמה שנים? או לחילופין לעשות זאת אולי בד בבד כמו שהציעה לך דר' מיקי, שהיא בעלת לא מעט ניסיון בכל הקשור לשינויי המציאות העגומה ולהתאימה לתלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך. חשוב שתחליטי החלטות כשאת יודעת לעומק מה המחיר האמיתי שלהם ובכדי שתוכלי לגייס את המחיר ולא תרימי ידיים באמצע המאבק שלך, כי ברור לך שהצלחה שלך זו גם הצלחה שלנו ובשביל כולנו.
 

זהבה נ

New member
אני יודעת שבמכללת תל חי היה פרוייקט

של מסלול לסטודנטים בעלי לקויי למידה. אולי תבדקי איתם? בזמנו כאשר "לשם" הוקמו זה היה אחד הפרוייקטים הראשונים בהם היו מעורבים. הנושא שווה בדיקה לעומק אם את יכולה ללמוד באיזזור הצפון ויש שם מסלול מיוחד.
 

im mitzi

New member
זה עדיין קיים

ויש שם אכן מרכז לימודים גדול מאוד של עזרה ללקויי למידה, אך שוב כמו שאמרת זה בצפון, ובנוסף לכך אין להם מבחנים בע"פ או את המקצוע שברצוני ללמוד. אני לא מתכוונת להתפשר על המקצוע, כפי שסטודנט רגיל לא יתפשר.
 

זהבה נ

New member
אולי שווה לבדוק האם יש אפשרות להרשם

שם ולהתגורר במעונות, או מה בדיוק יש להם להציע בכיוון שאת מעונינת ללמוד או קרוב אליו ביותר. בכל מקרה דעי שאני מכבדת את זכותך לא להתפשר מבחינה מקצועית.
 

עינת12

New member
חושבת שגם במכללת הדסה בירושלים

יש מודעות גדולה מאד לסטודנטים עם לקויות למידה. ככל הידוע לי רכזת נושא לקויות למידה (אנה בר) נמצאת כרגע בחופשת לידה. אבל לדעתי שווה להתקשר ולשאול. פלוס כדאי מאד לדעתי ליצור קשר עם ארגון בזכות.
 

עינת12

New member
וחוץ מזה מיצי - כל הכבוד לך!

הדרישה שלך לקבל ארת הזכות להבחן בעל-פה צריכה להיות מובנת, וכמה חבל שאין זה כך. האם מישהו היה מונע מסטודנט קצר ראיה ללמוד בגלל התנגדות למשקפיים? האם מישהו ימנע מסטודנט עיוור ללמוד בגלל התנגדות לספרים בברייל או הקלטות? וכן הלאה. בחינה בעל פה נראית לי זכות כל כך ברורה ומובנת מאליה. כמה חבל שצריך להיאבק כל כך בשביל זה. ולחשוב שעד לפני כמה שנים רוב מבני הציבור (כולל מוסדות להשכלה גבוהה) בכלל לא היו נגישים לנכים. (רבים לא נגישים עוד היום...) וזאת במדינה שמקדשת את השירות הצבאי הקרבי ושכל כך הרבה נכים בה הם נכי מלחמה ופעולות קרביות אחרות. ושאלה שנלחמו בגלל דרישת המדינה ועקב כך שילמו בשלמות גופם היו ועדיין צריכים להלחם על זכותם לעבור מקומה לקומה, על זכותם למעברים רחבים מספיק במבנים ממשלתיים.... זוהי זכותך המלאה! את לא דורשת שום דבר שאינו מגיע לך! כל הכבוד לך! ובוז לאותם שחושבים שאת דורשת לעצמך "פינוק" או משהו "לא טבעי". את גדולה. הם הקטנים.
 

im mitzi

New member
תודה רבה ענת!

פניתי למילכה ושלחתי לה את החומר שהיא ביקשה, עכשיו אני רק מחכה לתגובה ממנה.
 
למעלה