שלום... צריכה עזרה!!! (קצת ארוך)

im mitzi

New member
שלום... צריכה עזרה!!! (קצת ארוך)

כתבתי את ההודעה בפורום אסטרטגיות והנגשת למידה והם הפנו אותי לכאן, ההודעה שלי: מגיל צעיר אובחנתי כלקויית למידה. כדרך קבע עברתי מבחנים בע"פ מכיתה י עד סיום הבגרויות (שנה שעברה כשנתיים לאחר סיום הלימודים וכמעט שנה מהשחרור מצה"ל). היום אני רוצה להרשם לאוניברסיטה אך אני נתקלת בתופעה שאין מבחנים בע"פ באוניברסיטאות והדבר היחיד שעוד ניתן להציע לי הוא שכתוב שנועד לבעלי כתב לא קריא או בעלי שגיאות כתיב דבר שאינני זקוקה לו. הבעיה שלי נובעת מחוסר ריכוז, מאי יכולת הבעה חריפה בכתב ולעיתים אני אפילו לא מובנת בדברים שאני מנסה להעביר ולהסביר לגורם חיצוני. עוד לפני שנרשמתי לאוניברסיטה (הפתוחה אם זה משנה) הגעתי ליועצת לימודים עם האבחון שלי ווידאתי שאני אכן זכאית להתאמות למידה עקב הלקויות שלי ואכן היא אישרה שאני אקבל את המגיע לי, זאת לאחר שהיא הסתכלה באבחון שלי, את האבחון העברתי למרכז ללקויות למידה של האוניברסיטה והם התקשרו אליי לאחר שבוע ואמרו כי האבחון שלי לא בתוקף וכי עליי לעבור אבחון מחדש, רצוי לציין כי באותו אבחון מדובר הומלצו לי מבחנים בע"פ, תוספת זמן במבחנים שלא ניתן להבחן בע"פ וכן קורס למיומנויות למידה - אותו עברתי במשך כל שנות התיכון. עברתי אבחון חדש (וכמובן שגם עליו הוצאתי סכום לא מבוטל של כסף) ובו נקבע כי אני זכאית למבחנים בע"פ ותוספת זמן במבחנים בהם לא ניתן להבחן בע"פ, ללא שום סעיף של מיומנויות למידה. באותו יום שקיבלתי את תוצאות האבחון שלחתי אותו למרכז של האוניברסיטה ולאחר שבועיים קיבלתי טלפון מהם שאומר כי אין מבחנים בע"פ וכי הם נותנים לי קורס למיומנויות למידה ותוספת זמן מירבית במבחנים. בנוסף נאמר לי כי יש דבר שנקרא שכתוב אך זה לא בשבילי משום שאין לי בעיה של כתב לא קריא או שגיאות כתיב, אך בכל זאת הם מוכנים לתת לי את זה בשביל שאני כאילו אבחן בע"פ, הסברתי להם שזה לא מה שאני צריכה ושנינו יודעים זאת, בטופס שהם שלחו לי זה עדיין הופיע. במאמצים לקדם את העניין פניתי למספר גורמים בתוך ומחוץ לאו"פ: ראש המרכז לסטודנטים עם לקויותך למידה באו"פ (תמר אילוביץ), ראש המחלקה (רחל שחר), מנהל מכללת ר"ג השלוחה שנרשמתי בה לאו"פ (משה), דיקן הסטודנטים (ד"ר חיים סעדון), פרופ' תמר הרמן (מהחוג למדע המדינה באו"פ - החוג שרציתי ללמוד), מועצה להשכלה גבוהה (משה אהרוני), אגודת ניצן סניף ר"ג (למאבחנת הראשית שלהם-רבקה), אגודת ניצן סניף ת"א/מרכז (רמי גרטלר) ולגיא פינקלשטיין מעמותת לש"ם. אף אחד מהם לא נתן לי פתרון. האם יש עוד מישהו שאני יכולה לפנות אליו, או שמא עליי לעתור בעניין לבג"צ?! אני מניחה שאני לא הסטודנטית היחידה עם הבעיה הזו! תודה ושוב סליחה על ההודעה הארוכה.
 

זהבה נ

New member
im mitzi שךןפ וברוכה הבאה

כאשר התחלתח לקרוא את פניתך ישר עלתה במוחי שם העמותה העוסקת בנושא והיא : לשם, המיועד לסטודנטים בעלי לקויי למידה. הבנתי שפנית כבר ואולי כעת תנסי לפנות למה שנקרא מקום מיוחד. אני אכניס קישור יותר מאוח כי כעת אני חייבת לצאת מהרשת. להתראות בינתיים.
 

im mitzi

New member
כן את צודקת

דיברתי עם לשם אבל הוא אמר לי בתקיפות להתחיל ללמוד ואז לראות איך זה הולך, ואז לדבר עם האוניברסיטה. האם אני משוגעת שאני חושבת ההיפך?! אחרי הכל אני משלמת הרבה כסף למוסד לימודים כדי ללמוד ולהצליח, ואם יש דרך מסויימת שאני אמורה ללמוד בה על מנת להצליח למה אני צריכה להתחיל בדרך שונה מזו שהומלצה לי ע"י 3 מאבחנים שונים?! מה זה "מקום מיוחד" אפשר קצת יותר פרטים?
 

זהבה נ

New member
לא ברור לי האם פנית לדיקן שמטפל

בנושא לקויי למידה באוניברסיטה? אני מבינה שתגובתם היתה שאת צריכה לקבל קורס לאסטרטגיות ומיומנויות למידה, האם פנית למי שמרכז את אותו הקורס עם שאלתך? אולי משם תבוא אליך הישועה. אשמח לשמוע מה קרה עם זה. את בהחלט אינך הסטודנטית הראשונה וגם לא האחרונה, ולדעתי מה שהנך מתארת מראה לנו שאין ולא קיימים נהלים הנכונים כמדיניות לכולם. ככל הידוע לי לקח על עצמו לטפל ולקדם את עיניינם של הסטודנים בעלי לקוי למידה במודסות להשכלה גבוהה, אכן "ארגון לשם", אני הייתי מבקשת להפגש עם העומד בראש הארגון, לצאת למאבק יחד עם הארגון, יהיה לנושא הרבה יותר ערך אם אכן את מתכוננת להגיע לבג"צ בנושא. עדכני אותנו בהמשך מה קורה עם זה בכדי שלפחות נוכל לפרסם וללות כאן את מאבקך בכדי שסטודנטים נוספים יכולו ללמוד ממנו. בהצלחה.
 

im mitzi

New member
אכן פניתי אליו

אך לא ניתן לקבל טלפונים באו"פ רק פקסים, ולפקסים לוקח להם לענות שבועיים! תגובתם היתה שהם נתנו לי את כל האפשרויות וכי אין ביכולתם לעשות עוד כלום, שמה שנקרא בפיהם שכתוב הינו למעשה מבחן בע"פ, דבר אשר אינו נכון ומוטעה לחלוטין! דיברתי עם עמותת לש"ם והוא אמר לי ללכת ללמוד ולראות מה יהיה בהמשך, זוהי אינה תשובה של עמותה שעוזרת ללקויי למידה. כמו כן, דיברתי עם אגודת ניצן שגם אמורה לתת תמיכה ללקויות למידה אך גם הם אמרו לי כי הם לא מתכוונים להלחם עבורי. תודה רבה על התמיכה.
 

papylove

New member
למה את חושבת ששכתוב

הוא לא מבחן בע"פ הרי את אומרת לו את התשובה לשאלה והוא רושם אותה אם כך מה זה אצלך מבחן בע"פ? הרי כל נבחן שנבחן בע"פ נבחן באותן השאלות שנבחנים בהם נבחנים אחרים. מה זה חשוב איזה שם נותנים לזה העיקר התוכן את עונה על שאלות ששואלים אותך ומישהוא אחר רושם אותם. חוץ מזה אני מאחלת לך הצלחה רבה מקווה שבסופו של דבר בעוד כמה שנים כשכבר הכל יהיה אחריך תצחקי על הכל
 

im mitzi

New member
שכתוב

שכתוב הינה התאמה לבעלי כתב לא קריא, הם רושמים את התשובה ולאחר מכן יושבים עם בוחן שאינו מוסמך לבחון ומכתיב לו את אשר כתב, אסור לו להוסיף או להחסיר דברים, הבחינה המקורית שלו מהודקת לדברים שהבוחן כתב. זה למעשה שכתוב, ואילו בחינה בע"פ נעשית עם מאבחן שמוסמך לבחון באותו נושא שנבחנים עליו ובוחן את הסטודנט על הדברים, בבחינה בע"פ ניתנת האופציה להוסיף דברים על הנכתב.
 

papylove

New member
יתכן ואת צודקת

לאחר שקראתי את כל ההודעות והטגובות יש לי לאמר לך שנים או שלושה דברים קודם כל הרבה הרבה הצלחה דבר שני מניסיון אישי אני (ואני מאוד עקשנית ועומדת על שלי לטוב או לרע) לפעמים עדיף לשמוע בעצות אחרים במיוחד אם הם חוזרות על עצמן תאמיני לי זה עובד הניחי את העקשנות בצד ותנסי את עצות האחרים לרוב זה עובד ולבסוף תחליטי מה שתחליטי עם הדבר טוב לך זה לא אמור להיות קל או קשה אך אם בחרת בדרך מסויימת וראית כי לא הולך תמיד אפשר לפנות לדרך אחרת (גם אם בזבזת זמן וכסף)וקרה והלך טוב וכמו שרצית נהדר הרבה הצלחה
 

im mitzi

New member
שמעתי את הדעות של כולם

אבל את ההחלטה שלי עשיתי, אף אחד לא צריך לעבור את הטירטורים שאני עברתי, וזו כבר לא מלחמה רק בשביל שאני אוכל ללמוד ולהצליח, זה בשביל חבר שלי ובשביל האחים הקטנים שלי. לכן, אני אמשיך עם זה הכי גבוה שאני אוכל עד שאני אשפיע! זמן אולי אני מבזבזת, אבל כסף לא!
 

mickya

New member
למיצי היקרה

קראתי את אשר כתבת ולהלן עצתי. ראשית הבנתי שאת עברת תיכון וגם בגרויות בהצלחה. ובטוחה אני שאת יכולה גם להמשיך את לימודיך האקדמיים בהצלחה. למרות הקשיים, ייתכן שתצטרכי את עזרת מישהו שיעזור לך בסיכום ותמצות החומר. גם הקורס של מיומנויות למידה אמור לעזור. שיחה פרטית עם המרצים השונים בקשר אישי אף היא יכולה לעזור, אצל רובם. אין דברים גורפים. ואם את רוצה לשלב מקצועיות וחיים תקינים בעתיד תצטרכי להעזר בגורמים חבריים או פרטיים לעבור את המשוכות. אני בטוחה שתצליחי. בג"ץ יעלה הרבה כסף וזמן שאת יכולה לתעל לכוון הגשמת משאלותיך. תרשמי אל תעמיסי על עצמך ותראי איך את מתמודדת ואם הכיוון בכלל מתאים לך. בהצלחה!!! בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

im mitzi

New member
קודם כל תודה אבל

אבל את עצתך קיבלתי לא פעם ולא פעמיים, אני מודעת לעובדה שבג"צ יעלה המון, אבל אני מוכנה להגיד עד לבג"צ על מנת לשנות את החוק הדבילי הזה שנותן אוטונומציה לאוניברסיטאות. מישהו שיתמצת לי את החומר? אני לא יכולה לעשות את זה לבד?! רוב מה שרשמת כאן אינו קשור למקרה שלי. במקרה שלי אני צריכה מבחנים בע"פ, אך ורק מבחנים בע"פ, לא מיומנויות למידה, לא מישהו שיסכם לי את החומר. אני חוזרת על הדברים בשביל להבהיר את מה שכבר עברתי, כנראה וזה לא הובן בהודעה הראשית. להגיע לאוניברסיטה ולהגיד "אני כבר אסתדר עם המרצים" זה דבילי, אין שום התחייבות בפני כי אכן אני אקבל את תנאי הבחינה המותאמים לי, אף אחד לא מבטיח כי אני באמת הסתדר עם המרצים שלי, אחותי התאומה לומדת ובקורס האחרון שהיא לקחה היא לא הסתדרה עם המרצה שלה מכל סיבה שהיא, מי אמר שעם כל מרצה אני אסתדר, ובמידה ואני לא אסתדר מי מבטיח לי את ההצלחה המרובה שאני זכאית לה כשווה בין שווים. בנוגע לחיים הפרטיים והחברתיים שלי אני מסתדרת מצויין, אין לי בעיה. וגם בעבודתי בתור פקידה כאשר משהו לא מובן למישהו הוא חוזר ושואל אותי שוב ושוב ועוד ועוד שאלות עד שהוא מקבל את התשובה הרצויה לו.
 

זהבה נ

New member
im mitzi אם את כל כך נחושה בדעתך

להגיע עד לבג"צ. את חייבת לנסות ולפנות לארגון "בזכות" שם הם אמורים לסייע לך אם ימצאו שיש ענין ציבורי וזכות שאינה ממומשת דיה בנושא גורף כפי שאת מתארת. ארגון "בזכות" פועל בירושליים ברמה ארצית והוא נגזרת של האגודה לזכויות האזרח. יש להם כמה תקדימים לא רעים כלל בנושא בגצי"ם. אכניס קישור לפרטי הארגון ולאתר שלהם. תודה לך ואל תשכחי לשוב ולעדכן את כולנו.
 

im mitzi

New member
אל תדאגי

אני אשוב ואעדכן בכל שלב בדרך אני מרגישה בעין שליחות, זה כבר מזמן הפך מעניין פרטי לעניין לטובת הכלל. אני מרגישה מקופחת במדינה הזאת, במיוחדת אחרי התרימה שלי אליה התקיעה סכין בגב שאני מרגישה עכשיו לא תשתנה לעולם, לא משנה מה יציעו לי, ההרגשה של כל מה שעברתי לפני שקיבלתי את הפתרון והעזרה מהמדינה. במיוחד אני, שלחמתי ותרמתי כל כך הרבה, אין לך מושג כמה זה כואב!
 

im mitzi

New member
ניסיתי להתקשר לשם

אמרו לי לחזור תוך חצי שעה, חזרתי, ביקשו ממני להשאיר הודעה השארתי, עד עכשיו ()וזה היה ב10:00 בבוקר) אף אחד לא חזר אליי!
 
ניראה לי אי הבנה...

חזרנו לכל מי שפנה אתמול.. ניראה לי איזו היא הבנה במזכירות : נסי שוב בקשי את מילכה : 026521218 והיתנצלות כבר אמרתי,מה גם שהעומס פה כ"כ גדול שיכול להיות שהיתפספת לנו..
 

im mitzi

New member
לא יודעת איזו אי הבנה

אני כרגע בעבודה בדיוק כמוכם, או שיתקשרו אליי או שאני אתקשר כשאני אהיה יותר פנויה
 

mickya

New member
מיצי היקרה - בקשר להקלות

אני רואה שנושא זה מעסיק אותך וגובה ממך הרבה אנרגיות. אני ממליצה לך לתעל את האנרגיות שלך לכיוון חיובי, המלחמות הן מתישות ביותר ובחיים "לא חשוב מי אתה חשוב את מי אתה מכיר". לכן כדאי לבחון את האלטרנטיבות השונות וליצור קשר ישיר עם המרצים. יש מקומות שהם חממה ויש גם אנשים טובים באמצע הדרך ואם כבר השגת חלק מההקלות כמו למשל תוספת זמן ,סביר להניח שתעברי את המשוכות בהצלחה. כדי להיות יותר רלוונטית בעצות אשמח אם תשתפי אותנו בתחום שאת רוצה להתמחות אולי כאן בפורום תקבלי יעוץ ספיציפי שיחסוך לך זמן וימנע אנרגיות שליליות. בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

im mitzi

New member
מדע המדינה ויחב"ל

תוספת זמן נתנו גם לאחותי ואין לה אפילו לקויות למידה, זה הדבר הראשוני שנותנים באוניברסיטה. אני לא צריכה לבחון את האלטרנטיבות, עברתי אותן, עיבדתי אותן והקאתי אותן. בנוסף יצירת קשר עם המרצים תעשה רק כאשר אני אתחיל ללמוד ולכן זו אופציה שאני לא אלך איתה, אני לא מתכוונת לחכות למרצה שלא יסכים לבחון אותי בע"פ. כמו שאמרתי לאמא שלי, טוב שהחלטתי להתחיל ללמוד עכשיו כי אם זה היה קורה בגיל יותר מאוחר הייתי מתבאסת, זה כבר לא הפך למלחמה אישית שלי, זה הפך למלחמה בשביל כל לקויי הלמידה בארץ, את כנראה רואה את הבעיה שזה יצור אצלכם ואת התקדים שאני עלולה ליצור.
 

זהבה נ

New member
im mitzi כל כך נחושה בדעתך לשנות

תרשי לי להדריך אותך. ככה: 1 הכיני מלאי של זמן, לפחות בין 3 ל 5 שנים. 2 תבחרי לך יועץ משפטי שיסכים לעסוק בשינוי חקיקה בנושא בחינם. 3 הסבירי לו מה בדיוק הקושי שלך עם האוניברסיטה ואם הוא יסיכם להתגייס לנושא של לשנות חקיקה או לחילופן לכתוב חוק חדש שנקרא לו לצורך הענין" חוק לסטודנטים לקויי למידה " (האם נראה לך?) 4 החוקים שמתקבלים היום בוועדת השרים, הם חוקים שהמציע אותם לסדר היום מחויב על פי חוק תקציב להסביר מאיין יילקח עבור יישום החוק תקציב, את צריכה לחשוב מאיין יילקח תקציב עבור יישום, דווקא עם זה אני לא חושבת שתיהיה לך בעייה). 5 להכין את כל תהליכי החקיקה וההגדרות לחוק (את זה נראה לי שיועץ משפטי יוכל לעשות גם כן). 6 זמן כבר אמרנו, כן כי צריך עוד בנוסף למה שכבר הזכרנו קודם. 7 חייבים ליצו רלובי בכנסת למען החקיקה וזה אומר שצריך לכתוב מכתבים לכל ח"כ והשרים ולנסות להיפגש עימם ולגייס את נכונותם לחקיקה, פתאום יש לך איזה ח"כ שמעוניין לקדם את החוק רק הוא מבקש ממך בלעדיות כי הוא רוצה לקצור את הקופון של החוק... כבר כאן עסקינן בפוליטיקות, אים להימנע מזה כי זו המציאות... 8 לאחר שהחוק יושב כמעט שנה בוועדת שרים לעניני חקיקה ויוצא משם לבסוף אז רואים שהוא לא יצא בצורה המדוקיית שהוא נכנס אליה כי יש לו אי אלו סייגים ששוב חייבים לשנותו!!! 9 וחוזר חחלילה הוא נכנס לקריאה ראשונה בכנסת במליאה, וגם לפני הקריאה חייבים לעשות נפשות אצל כל הח"כים בכדי שיבואו ויצביעו בעד, אז שוב זה תזכורות ו/או פגישות בירושליים... 10 סוף סוף לאחר כשלוש ארבע שנים הוא הגיע לוועדה הרלוונטית והוא יכול גם שם להיתקע בדיונים כי לדיונים מוזמנים כל העוסקים בדבד ולהם יש גם השגות על החקיקה כי הם חוששים מ- א' ב' או ג'... 11 שוב חולף לו הרבה זמן עד ש... ומה איתך? האם יש לך זמן אנרגיה וכסף??? בינתיים אני מזהה צלך כל הזמן את הנחישות שבלעדיה אין ולא יקום השינוי לעולם. אני מאמינה שלזה התכוונה דר' מיקי. אני חושבת שכדאי שתיכנסי לקורס ללימוד איסטרטגיות למידה שיסייע לך לפתח אפשרויות של גישור על הקשיים שלך, ותנסי לעבור אפילו אם בציון מעט נמוך, אבל לפחות זה ציון עובר וליצור שם קשר עם "עמותת לשם" על מנת לסייע לך כאשר את בפנים האוניברסיטה. אלו היו 11 הדברות על שינויי חקיקה. מקווה שאת מבינה אותי ויורדת לסוף דעתי. תודה לך.
 
למעלה