שלום לכם חברים!

מיכל25אב

New member
אני??

זה נכון שאני שואלת,אבל אני גם עונה,...עם זאת אהבתי את ההגדרה שלך ליציאה בשאלה- ואני יכולה לחיות איתה-אם זה מה שצריך כדי להיות בפורום... אגב יש אלוקים והוא נתן את התורה,ומבחינתי התוררה היא הרבה יותר חכמה ממני-אבל זה רק כי שאלת... <<חוץ מזה,אני מסמיקה מהיחס המיוחד,לכבוד הוא לי>>
 
אלמונית: תרשה לי לחלוק עליך

קיבלתי במסר אישי תגובה ממישהי שלא כותבת בפורום ואני מפרסם אותה ככתבה וכלשונה: לגבי מה שכתבת על כך שרוב הצעירים "יוצאים בשאלה". גם אני צעירה, חרדית, שואלת בעצמי את השאלות הנכונות וגם מוצאת להן תשובות!! ואני בעזרת השם (אל תאמין בעצמך עד יום מותך) לא מתכוננת להפסיק לקיים מצוות אי פעם. וזה מתוך הכרה פנימית עמוקה, אחרי חקירה ודרישה שלעולם לא נפסקות, ולא מתוך פחד. אלא מאי? אני חושבת שישנה תופעה בציבור החרדי, ובעיקר בין הצעירים, של זרם חדש שמתהווה בלי שאף אחד התכונן לכך, או יהיה מוכן להכיר בכך. החרדי בצורתו הקודם נשאר רק בשכבה של בני 40 ומעלה. (יענו, ההורים שלנו). פעם היתה זו תופעה של בריחה מהעולם החרדי והתחרדות והשחרה, היום מבינים שיש דרך אמצע, ולא צריך להיות פאנטיים כדי לקיים מצוות, צריך ל=ה=בין, לחשוב, ואז לעשות. ומותר גם לשמוע שירים עבריים, ויש כאלה שיאמרו גם לצפות בטלוויזיה מידי פעם ולראות סרטים (למרות שאני באופן אישי לא מכניסה את זה הביתה, אני מבינה את אלה שכן). לכן, מאחר והסטיגמה של "יוצא בשאלה" היא של אחד שלא מקיים מצוות בכלל, יענו "חילוני", אני חושבת שזו טעות לקרוא לכל הצעירים החרדים שהגדרתי לעיל כ"יוצאים בשאלה". אני שאלתי אבל יש לי תשובות!!!!! ושלא תהיינה לך טעויות - אני טעמתי את רוב תענוגות העולם החילוני, ורק אחר כך הגעתי למסקנות. הטעימה לא היתה מתוך רצון לנסות, אלא כי "כך זה קרה", מתוך תנאים אישיים שהייתי נתונה בהם, אבל ברגע שהסתדר לי, ודווקא בעזרת שניים מאלה שהיו חברים שלי, אני התקרבתי בחזרה, והיום אני יודעת מה אני רוצה באמת. ועדיין - אינני חרדית סטנדרטית, ולעולם לא אהיה. אם זה נראה לך מתאים - אשמח אם תפרסם תגובה זו, עדיף שלא בשמי. בהצלחה אלי.
 

R a c h e

New member
היי אפי, וברוכה הבאה!../images/Emo140.gif

שמחה תמיד לראות כאן חדשים מ"המגזר שלי"........ ובתשובה לשאלותייך: אתאיסטים? אני לא אתאיסטית, אין לי מושג אם יש או אין אלוהים וזה ממש לא משנה לי לחיי היומיום שלי. מה זה להיות יוצא בשאלה? זה קודם כל איך שאת מגדירה את עצמך, את מחליטה מה כן ומה לא ואת לא הולכת עיוור אחרי "כל אשר יורוך"..... ושאלות? אם לא לשאול כאן, איפה כן? אז קחי לך כורסא ושבי בה בנחת, תמשיכי לשאול וגם תעני קצת, שהרי אחרי הכל גם אנחנו סקרנים....ושתמיד תהיה לך שלוה ושלמות עם מה שאת עושה בחיים. רחל
 
היי אפי

אם כולם פה אתאיסטים? חשבתי שכן אבל בעקבות השאלה שלך התברר שלא ממש.. בכל אופן אני כן. לחלוטין. ורוב היוצאים שאני מכירה בהל"ל גם. ותרגישי חופשי לשאול מה שבא לך, בלי התנצלויות.
אפרופו קבלת פנים, אני לא זוכרת שאני קבלתי כזאת קבלת פנים ממך, אלי פלס
 

דידית

New member
אני לא אתאיסטית

ואני מכירה הרבה יוצאים שהם לא אתאיסטים. אבל ללא ספק ההגדרות שלנו לגבי אלוהים משתנות. זה נושא מאד מוזר וקשה להסביר אותו בדיוק. אני מייעצת לך להציץ קצת בארכיון, אין ספור דיונים על אלוהים ואלוהימיות היו פה. בהצלחה! וברוך הבא. דידית. <עוד בת לכוחותינו!>
 
אפי חמודה ../images/Emo66.gif

ברוכה הבאה! גם אני ביישן אז אני מזדהה עם התחושה... באנגלית יש שתי מילים להגדיר כופר atheist(אתאיסט) ן-agnostic(אגנוסטי) האתאיסט כופר בדת ובאלוהים לעומתו האגנוסטי כופר בדת אבל מאמין בא-ל. אני אגנוסטי כי אחרת לא הייתי יכול להאמין באסטרולוגיה...
 

מוטלה1

New member
זוהי זכותך

אבל לדעתי החלפת דת טפשית (יהדות) בדת טפשית עוד יותר
 
תשמעו סיפור...../images/Emo3.gif

יהודי עם הארץ שהשתמד רח"ל בא פעם אל ר´ חיים עוזר ו"השוויץ" לו שהוא כופר בכל התורה...הראה לו ר´ חיים את ארון הספרים שלו העמוס בספרי הקודש ושאל "האם הספקת ללמוד את כל זה?" "מה פתאום" ענה הברנש "אני בקושי יודע לקרוא". "אם כך" התפלא הרב "איך אתה יכול ליהות כופר? הרי כדי לכפור בתאוריה כל שהיא אתה צריך ליהות בקיא בה לפרטי פרטים"...
 
לא מדויק

אתאיסט אינו מאמין באלוהים. גם בתוך האתאיזם יש חלוקת משנה. אגנוסטי אומר שהוא אינו יודע אם יש או אין אלוהים. יש דבר נוסף - דאיסטי, שהוא אדם המאמין באלוהים כבורא עולם אך לא כאלוהי דת.
 
אפי, ברכות

בתור מישהי שמשוטטת פה סה"כ כמה שבועות אני יכולה להגיד לך שכבר אין דרך חזרה... האנשים פה פשוט ממכרים, אין כמו חבריי לפורום. תהיני. כיף לך שלייזר קם לתחיה, לי לקח הרבה זמן לקבל קבלת פנים ממנו. סתאאםםם!! לייזר זה לא אישי. בהצלחה, אוהבת, גלי
 
../images/Emo39.gif ברוכה הבאה

אני אתאיסתית, כלומר מאמינה באמונה שלמה שאין אלוהים, מה שלא סותר את העובדה שיש לי אלוהים (אני עצמי!). בכלל משתמשים במושג אלוהים באורח נורא מגוון, כך שכשאת אומרת ´אלוהים´ את צריכה לדייק מה את מתכוונת, אבל אין לי כוונה לסבך אותך עם פלספנות עלה-התחלה. מה הביא אותך להחליט שעכיו זה העיתוי הנכון?
חורף קל
ושלג שמח!
>פ.ב.<
 
אולי זה מזג האוויר שהביא אותי לכאן

חשבתי לעצמי בהתחלה שאולי לא יקבלו אותי כמו שאני, חששתי מחשיפה ועוד מליוני סיבות. למה החלטתי לבוא? לא יודעת מה עבר עלי אתמול, סתם כי בא לי (כמו שדידית נוהגת לומר)!
 
למעלה