שלום לכולם, נתקבלתי למשפטים באוניברסיטת ת"א ו

שלום לכולם, נתקבלתי למשפטים באוניברסיטת ת"א ו

באוניברסיטה העברית בירושלים ואני מאוד מתלבט איפה ללמוד מה יותר טוב לדעתכם? תודה.
 

silverhawk

New member
ההבדלים בין שתיהן אינם מהותיים

הייתי ממליץ לך להתרכז בשיקולי נוחות (כגון מקום מגורים, עבודה וכיוצ"ב).
 

n i e m a n d

New member
כמו שכתבו למעלה, שתי הפקולטות נהנות מיוקרה

דומה וההבדלים האקדמיים ביניהן זניחים. השאלה היא כמובן איפה יהיה לך נוח יותר ללמוד מבין השתיים? אם אתה גר במרכז הארץ, ומעדיף להישאר קל"ב, אז את"א היא האופציה המועדפת עבורך ועל בסיס הלך רוח זה ניתן לומר שאם אתה ירושלמי או גר בסביבה ומעוניין במוסד לימודים קל"ב, אז העברית היא האופציה המועדפת עבורך. מנגד, אם אתה מתכוון גם לנצל את זמן הלימודים להתפתחות אישית ואתה מעוניין לצאת מבית ההורים, אז ייתכן וכדאי לך לבחור באופציה הקרובה פחות (דירה שכורה עם שותפים שבכדי לממן אותה זה לא רק נטל כלכלי, אלא גם חוויה שהיא חברתית ומעצימה אישית). הכל תלוי בך ובדרך בה תבחר. בהצלחה
 
שווה להריץ חיפוש בפורום

עכשיו כולם מפחדים לכתוב שיש שוני, כי כבר היו על כך כל כך הרבה התלהמויות, אבל בזמנו היו אנשים שכתבו שיש שוני בין הפקולטות. כך ששווה לבדוק מה נכתב.
 

Sister Grimm

New member
גם לאחרונה כתבו שיש שוני,

והאמת שאני רואה הרבה חשש מהתלהמויות, ומעט מאד התלהמויות בפועל.
 

Sister Grimm

New member
אולי כדאי שאני אתלהם קצת,

כדי לתרגל את הפורום.
בלי קשר ואולי עם קשר לשרשור, אני הייתי באותה התלבטות, והחלטתי ללכת לעברית. ימים יגידו אם הבחירה היתה טובה (תכל'ס גם ימים לא יגידו, כי אני לא אדע איך באת"א). מתחילה באוקטובר הקרוב.
אם זה מעניין את צפון חורף 2007 - השיקול שלי היה בסופו של דבר, בעיקר זה שרציתי לעזוב את הבית ולחוות סביבה אחרת, והשיקול המשני היה שנרתעתי מהמוניטין המסחרי של את"א, בין אם המוניטין הזה מוצדק או לא.
 

PIonit

New member
יותר נכון לדעתי לקרוא לזה אוריינטציה מסחרית

הכוונה היא שהיצע הקורסים בתחום המסחרי רחב יותר באת"א- למשל יש שם קורס מיוחד של 5 או 6 נקודות זכות, (לפחות לפני שנה אם זכור לי נכון היה כזה) של משפט מסחרי (בנוסף לקורס רגיל בדיני תאגידים, שיש בכל מוסד), גם נדמה לי שיש יותר קורסים בנושא קניין רוחני וטכנולוגיה, ויש קורסים או מעין סדנאות שנוטלים בהם חלק עו"ד ממשרדים מובילים בת"א בנושאים שציינתי וכו'. חוצמזה שעל פי רוב, גם הסטודנטים שם מאוד מוכוונים לכיון הזה מבחינת ההתמחות. בעברית יש הרבה קורסים הקשורים לחוקה, משפט ציבורי, ומשפט בינלאומי (לגבי האחרון אישית פחות בדקתי בפועל אם זה כך באת"א אבל אני חושבת שיש הבדל מסוים, או לפחות כך טוענים המרצים בעברית בתחום..), ובהתאמה גם הרבה סטודנטים בוחרים מבחינת ההתמחות לעסוק בתחומים אלו במגזר הציבורי. (אבל כמובן גם יש רבים בעברית שהולכים למשרדים מובילים בת"א)
 

Great King Rat

New member
זו דעתי ואני תומך בה

מבלי להיות רציניים מדי, אני חושב שמי שמחפש את הפקולטה "הטובה" יותר ילך בתשעה מתוך עשרה מקרים לירושלים. מי שמגיע לתל אביב מחפש דברים אחרים.
 
למעלה