הדיון-האם קיימת הוכחה חד משמעית לכאן או לכאן
אני טוען שלא,
הסיבה לאמונתי היא רק בגלל שזה האופציה הסבירה לדעתי.
ובקצרה.
המבנה של היקום ובכללו התהליך האבולוציוני נראה על פניו כמשהו מתוכנן,
אפשרות של מקריות היא אכן אפשרות קיימת אך לא סבירה במידה מספקת, גם בעזרתה של הברירה הטבעית.
בהנחה שיש אחראי לדבר הזה סביר להניח שהוא רצה משהו,
וככאלו שנמצאים במרכז היקום מהרבה בחינות סביר שהמשהו הזה קשור אילינו,
וסביר שהוא (אלוקים) מצא את הדרך להעביר לנו את מה שהוא מצפה מאיתנו.
מעמד הר סיני היא אופציה מצויינת בשביל זה,
למרות שאפשר לטעון שהוא המצאה של מישהו, או שזה הועבר בתהליך סוציולוגי כל שהוא,
הסבירות שזה אכן קרה עולה לדעתי על ההצעות האחרות.
(שים לב שאני מבדיל בין זה שאני לא מוצא הגיון בחוקי התורה, לבין זה שסביר בעיני עובדת קיומו של מעמד הר סיני.)
חשוב לי לציין פעם נוספת שזה לא עיקר הדיון שפתחתי שבו עסקתי בעיקר בשאלה איך אפשר להוכיח אבסולוטית שמתן תורה לא היה ולא נברא.