שלום יהודים

Deus ex machina

כמובן שאין לנו מושג מהם "מערכת השיקולים" שלו.
ובזכות הטיעון הזה אנחנו מעלימים עין כשאנחנו רואים "רב" שאונס ילדות קטנות,
כשעסקנים גונבים את הציבור שלהם,
כשחדשות לבקרים מומצאים כל מיני איסורים שנועדו להעשיר את קופת הממציאים שלהם.
וכשדברי התורה סותרים את ההגיון המדע והמוסר.

אנחנו לא מבינים את דרכי האל ואת דרכי הצדיקים.
אנחנו הטיפשים.
אנחנו נמוכים וקטנים.

לא!
אתם הטיפשים! אתם שקונים כל שטות שמוכרים לכם סרסורי הדת!


אגב, אברהם אבינו, שבר את הפסילים בביתו של אביו. הרי גם אביו יכל לטעון בפניו את אותם טיעונים - "אתה לא מבין את מערכת השיקולים של הפסילים"
 

ספטקסט

New member
Please

אנחנו מעלימים עין מרב אנס משום שגם אנחנו עושים את המעשים הללו בסתר..

וברצינות. מתן תורה באם הוא התרחש היה מאורע על טבעי לעיניהם של רבבות שקיבלו זאת כפשוטו.
על טבעי הוא כנראה לא דבר שאנו יודעים להסביר, גם לא חלק מאמות המוסר ומערכת השיקולים שהנחו את חוקי התורה.
זה לא יכול להיות הוכחה שהמעמד לא התקיים כשטענה היא מלכתחילה שאיננו יכולים להסביר הכל.
 
?! התגובה ההזויה של השבוע...

1. אני לא אונס ילדות בסתר. ואני מקווה שגם אתה לא.
אני גם לא ממציא איסורים כדי להרוויח כסף. אני עובד למחייתי.

2. לגבי הפסקה השנייה - נראה לי שגם אלוהים בכבודו ובעצמו לא מבין מה כתבת.

מישהו יכול להסביר לי מה הוא התכוון בפסקה השנייה? קראתי את זה 3 פעמים ולא הצלחתי להבין.

כנראה לא היה לך מה לכתוב...
 

nini132

New member


יש טעם לקרוא למשטרה?
 
בוא תראה

אם ינסו לשכנע אותי שסיפורו של מרטין לותר הוא בדיה,
ואחד השקרים הגדולים של המאה עשרים-סביר להניח שאמשוך בכתפיי ואמשיך בדרכי.
גם אני אעדיף להתעלם או לא לחוות דיעה.

לא כך לגבי התורה,
שם חייב להיות הוכחות על גבי הוכחות, וחותכות(!) על מנת לגרום לאנשים לשנות את כל אורח חייהם למען אותו אל עלום.
מה שקורה בפועל זה שאלות,סתירות,פירכות,תהיות,וספקות. על כל חלקיה.

תורה זאת מסבה לי סבל רב, ומונעת ממני לחיות את חיי כפי רצוני, ולבנות לי אמות מוסר אנושיות (ולא חייתיות כמו מוסר התורה)

זה מספיק לי בשביל להכות בה ללא רחם
 

ספטקסט

New member
הבה נפרידה

שאלה אחת מתן תורה היה או לא היה, ואם אפשר להוכיח לכאן או לכאן.
שאלה שניה האם הקושי שלך או הסבל שאתה חש ממצוות התורה מהווה הוכחה למשהוא.

דעתי שאי אפשר להוכיח דבר,
ודעתי שאין קשר בין מה שאתה מגדיר כסבל לבין זה שמותר לך (תאורתית, כן?) להככות בה ללא רחם.
א. משום שאחרי שתסנן תבן ממוץ תראה שלא כצעקתה ואפשר לחיות עם ז לא רע.
וב. וזה העיקר הסבל הוא רק בהנחה שהדברים לא נכונים שהרי הרבה ממקיימי המצות מרגישים עם זה בסדר גמור
וחלקם אף מרגישים מאושרים בעקבות זאת.
 
למה להפריד? כאן זה לא מאה שערים...

להוכיח את חוסר קיומו של מעמד הר סיני
אפשר גם אפשר, אם ניכנס לשרשור ויכוחים על הנושא, אולי גם אצליח להוכיח לך.
אך זוהי לא מטרתי ולא מטרת הפורום.
אני אחרי שהגעתי להבנה שהמעמד יתכן מאד ולא היה, וגם אם כן -שום תורה אלוהית לא נמסרה בו- אינני
מוכן יותר למסור את נפשי על קידוש השם,קרי -לשנות את אורח חיי בשבילו.
יכול להיות שאנשים אחרים לא סובלים כי הם מאמינים.
אני,שאינני מאמין- סובל מאד.

אגב, מדבריך מבין אני שאתה אדם שומר מצוות,
אתה גם כותב שאי אפשר להוכיח דבר.
אתמהה.
אם אתה לא בטוח בכלום, מדוע אתה נלחם בשבילו?
‏ ‎ ‎תהיה דוגמא למה שאתה כתבת, שב ותתעלם, אל תתיחס, לא צריך לעשות כל כך הרבה רעש!
 

ספטקסט

New member
מבחן הסבירות

גם אם אי אפשר להוכיח, עדיין זו האופציה המועדפת עלי.
 
נדהמתי

איך בהודעה קצרה זו הצלחת לבלבל את עצמך.
"השאלה היא עיקרה בפן הרגשי", "אני מעדיף להתעלם".
אך אתה שואל איך הגיעו אנשינו לרמת וודאות שכזו. זה קצת תרתי דסטרי. ואסביר.

רמת השכנוע מבוססת על עובדות, מידע, ידע, הגיון, (או חוסר בעובדות). ואתה כותב כאן על פן אישי, רגשי (מה זה לעזאזל קשור) ועל הדחקה והתעלמות מקיומן של עובדות אך ורק כדי לא להשתכנע בכך שמה שגדלת עליו אולי אינו נכון.

זו התשובה לשאלתך. אם תמשיך להתעלם מעובדות תוכל להמשיך להאמין באמונות שקר.
 
דייייייייייייייייייייייייי

איזה פלא. אני רצה להפריש חלה, אולי יצא לי דולרים. או המספרים הזוכים של הלוטו של סופשבוע (46 מליון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
חוצמזה, זה רק אני לא הצלחתי להבין את העובריות שמשתבללת שם, וזה רק נראה כמו איזה בלאגן שלא נילוש היטב?
 
סופסוף מצאתי עוד עוור שלא רואה עובר!!

הדבר הראשון שעלה בדתי כשראיתי את זה היה-
שלרבניות פשוט אסור ללוש.
הן לא יודעות לעשות את זה,
וזהו.
 
זה הטעם השנוא עלי

אבל זה הקצה של הקצה של מחוזות הפסיכיות שהאמונה יכולה לקחת אותך לשם.

ברשותך, אתעלם מהנס ואמשיך לשתות את כוס הקולה-זירו-נסך שלי.
 
למעלה