שלום יהודים

ספטקסט

New member
שלום יהודים

התוועדתי במקרה במהלך התקפת שיעמום רגילה לפורום הזה,
ותסלחו לי, כי אני חייב להשתמש במילה השחוקה "ונדהמתי".

ולא משום שברי לי שמשה ותורתו אמת - כי אין לי דרך להוכיח זאת.
למרות תחושתי תקותי ואמונתי שמתן תורה היה גם היה.

נדהמתי מכך שהכותבים כאן, שהם אנשים חרדים מבטן על פי עדות עצמם,
מסוגלים להתייחס אל אמונתם לשעבר כשקר גמור ברמת וודאות מוחלטת כזאת, כפי שאפשר לראות מבין שיטי כותבים (וגם בתוך השיטים).
הרי בכל זאת יכול להיות שהתורה חוקיה וסיגיה ניתנו מסיני במעמד רבבות ובהתגלות אלוקית.
מנין לכם הודאות המוחלטת שדבר זה לא היה מעולם.

לתשומת לב: השאלה היא בעיקרה בפן הרגשי.
כלומר איך אפשר להגיע לרמת שיכנוע שכזה לאחר שרוב חייכם (חלקכם האמנתם בזה באמונה שלימה.
(ואם זה לא מראה על ... סליחה, סליחה.)
ולכן אין טעם בטענה למה אם כן אני לא מתחבר לאמונות ודתות אחרות,
כי אני פשוט מדחיק את האפשרות שאולי הם צודקים,
כאן אני שואל הפוך איך אפשר להיות כל כך משוכנע בשלילת סיפור התורה.

ולהמחשה. כשאין לי אפשרות לבדוק אמיתותו של סיפור חדשותי כלשהוא. מסעיר ככל שיהיה,
אני מעדיף פשוט להתעלם או לא לחוות דיעה.



תהיו טובים.
 
זאת אומרת, שגם אם מוסלמי ייהפך לחילוני

כי הוא יגיע למסקנה שמוחמד זה סיפור נחמד במקרה הטוב וסיפור בלהות במקרה הרע, אתה לא תבין אותו?
 

ספטקסט

New member
המוסלמים חילונים

עד כמה שאני לא מכיר אותם,
עושים זאת ברובם בדרך שהכי נראית לי.
פשוט חיים את חייהם, מדחיקים את מה שקשה בדת,
מקיימים את מה שנוח וממשיכים.
לא נראה לי שקיימת שם תופעה של התייחסות טוליטרית ביחס לדת כפי שנראה כאן בפורום.
 
הבנתי, אבל תיאולוגיה זה לא חידוש מבית היוצר

של הפורום הספיציפי הזה.
אני גם לא יודעת על מוסלמים ואולי גם אצלם יש קבוצות כאלה בטהרן ובסעודיה, לך תדע.
 

ספטקסט

New member
תיאולוגיה

בלי תוספי אמונה, רציונלית ככל שתהיה אינה יכולה יכולה להיות החלטית במסקנותיה (בשונה ממתמטיקה).
ולכן השאלה תופנה לכל קבוצה שאינה מאמינה, עם מסקנות תאולוגיות מוחלטות כמו שנתקלתי כאן.
 

nonsensical

New member
אומר לך את האמת

בעבר אשכול מסוג זה היה עבורי הרמה להנחתה, ואיתות לפצוח בחפירה שאין לזהות את סיומה.

אבל עייפתי מכך, ובגדול אומר שאחת למספר שבועות מבליח כאן מישהו עם השאלות הללו או דומות להן.

אם תחטט בארכיון הריני מבטיחך נאמנה שתמצא מענה לכל שאלותיך.
 
אני מאמין באלוהים, ובגלל זה היהדות נראית לי

כמו עלבון בשבילו.

כלומר, הוא באמת רוצה שאנשים יסתובבו עם כובע של שועל מת על הראש באמצע יולי בקיץ בישראל? ולעבוד עליו עם פאה, מה הוא לא יודע שזה נראה כמו שיער אמיתי?
מה הוא מפגר?
וגם כל התורה: חצי ממנה זה להרוג חיות בשביל טקסים בבית מקדש, וחצי שני אלוהים כועס ומעניש.

עשית עבירה? אל תדאג, תהרוג כבש ותוציא לו את המעיים. שים את הדם על המזבח ותשרוף את הקרביים שלו. יופי, עכשיו אחרי שהרגת חיה חפה מפשע, אלוהים סולח לך. הוא פשוט חייב לראות קצת דם.

זה מה שאלוהים רוצה(?), הרי הוא סדיסט(?!)

אני חושב שהוא קצת יותר בוגר מהטמטום הזה.

ואם זה לא מספיק אני ממליץ לקרוא את פרשת מטות. במיוחד את רביעי וחמישי. אבל תכין שקית הקאה איתך לפני.
 

ספטקסט

New member
כאחד שמאמין באלקים

אתה בוודאי יודע שאין לנו מושג על מערכת השיקולים שלו.
ככל הנראה הם לא דומים לאלה של שלנו.
אם לקבל את ההנחה שחוקיו וציוויו אמורים להשפיע עלינו בעיקר רוחנית,
אי אפשר לשלול אותם רק משום שאיננו מבינים בזה.
 

nonsensical

New member
אכן, טיעון זה הוא מפלטם האחרון של המאמינים

כל אימת שהם עומדים נבוכים לנוכח מוזרויות האל, כגון יצירת פדופיליה אתית בפרשת משפטים וכדו'.
הם שולפים את הטיעון הזה שאל לנו לשפוט שכל אלוהי בהיגיון אנושי.

אבל יודע אתה מה הבעיה?
הלוא המוסלמים והנוצרים טוענים שבידיהם הגרסה העדכנית לגחמות האל.
היהדות מתמודדת עם טיעוניהם באופנים שונים, אך למרבה הפלא חלק מהטיעונים הללו שופטים את ההיגיון האלוהי בשכל אנושי.

אולי באמת האל בחר את מוחמד כנביאו האחרון?
גם אם בשכלך האנושי אינך מבין זאת, אינך יכול לשפוט בשכלך האנושי שיקול אלוהי, לא?

אבל למעשה הנקודה שלי היא שונה בתכלית.
אני ממש לא מנסה לשפוט את שיקול דעתו של האל.

אני עמדתי בצומת דרכים והיה עלי להכריע.
להכריע האם השטויות המקראיות מקורן בצו אלוהי, ואז עלי לנצור את לשוני ולקבלן בהכנעה.
או להכריע שהשטויות מקורן, בחבורת סופרים מוכשרים שריכזו מיתוסים שעברו אצל העברים הקדומים מאב לבן.
ובנוסף הם ליקטו חוקים שונים שהיו מקובלים בין עמי המזרח הקדום כידוע.

ואני ועוד רבים אחרים כאן מסיבות שונות שאין לי כח להכנס אליהן כעת, הכרענו לטובת האופציה השניה.
 

ספטקסט

New member
אתה קורא לזה מפלט

בעוד שלמעשה כבר בנקודת הזינוק אנחנו צריכים להודות בכך שאין לנו שום מושג במערכת שיקוליו,
ולו משום שאיננו יכולים להסביר למה הוא היה צריך את כל זה, כלומר אותנו ויקומינו.

אני מנסה להתמקד בעובדות הלא מוכחות אומנם, אבל האפשרייות שהיתה התגלות במעמד הרבה אנשים לפי כל התנאים שצריך בשביל שאנשים מן השורה יאותו לקבלה על עצמם.

פרשנויות והסברים שניסו ואולי הצליחו לתת אלה שבאו אחר כך, התבססו על ההנחה שסיפור מתן תורה היה,


ושוב. הטענה היא לא למה אתם לא מאמינים או למה אתם לא מקיימים מצוות,
אלא מניין לכם בטחון הגמור לבטל את האפשרות שאולי בכל זאת.. כפי שמשתקף כאן בפורום,
בבוטות יתירה לטעמי.

פתרון אחר לבעייתך הייתי מוצא - בהדחקה כפי שכתבתי ולא בהכחשה.
 

nonsensical

New member
Like I just said

עייפתי כבר, ושלב ההתפלספויות כבר מאחוריי.

כל מה שחשוב לי נכון לנקודת זמן זו שהלייקרס יפסיקו סוף סוף לעשות בושות.
ושיטיסו ברבע הגמר את סאן אנטוניו בסוויפ.
 

nonsensical

New member
נו הנה סיימנו בנימה חיובית

רק עוד הערה קטנטנה.
לא אכחד והטיעון הזה של היגיון אלוהי מול שכל אנושי, החזיק אותי בדת זמן מה.

העפתי אותו לכל הרוחות אחר שהגעתי למסקנה שאני נותן גושפנקא לפיגועי התאבדות.

דמגוגי?
ובכן, אולי זו ההוכחה שדמגוגיה עשויה להכיל לעיתים אמת נוקבת.

נניח שבטול כרם יושב עכשיו אנוס מוסלמי והוא מנסה לגשש אצל החבר'ה מה חפץ לו לאללה באוטובוסים מרוסקים.
מה אתה חושב שעונים לו?
נכון, ניחשת, "אל תנסה למדוד את רצון אללה בשכל אנושי".

כששמואל הנביא חטף קריזה על שלא טבחו בעדרי הצאן של העמלקים
סביר להניח שהיו שניסו לתהות, כאילו דא? וואט דה פאק?
מה אתה חושב שענו להם?
בינגו שוב ניחשת.

בטח גם היה איזה גאון שהוסיף זובחי אדם עגלים יישקו...


דע לך שהטיעון הזה של שכל אנושי מול שכל אלוהי, יכול לתת חסות לכל מעשה הכי אכזרי.
וזו הסיבה שהטסתי את הטיעון הזה לכל הרוחות.
 

הלנצח

New member
למה זה בכלל טיעון

לכל היותר זה יכול היה לשמש כתירוץ, אם היינו משוכנעים שהתורה היא דבר האל והיינו שואלים על פרטים מסויימים שאינם סבירים, זה יכול לשמש כתירוץ.
אבל מיד לצד זה אי אפשר כבר גם לשאול בהגיון אנושי האם נראה לך שלעולם אין תכלית והכול סתם, כי לך תדע כמה עמקו מחשבותיו.
או לדוגמה, האם סביר שאלוהים ישטה באנושות. מדוע לא. איננו מבינים אותו...

הדת, מומחית בלהציג טיעונים שעובדים נגדה לא פחות מאשר בעדה.

בכלל הדתות בנויות על 'האנשה' של האלוהים.
אַנְתְּרוֹפּוֹמוֹרְפִיזְם.
 

nonsensical

New member
התכוונת לשאול למה הטיעות הזה החזיק אותי בדת?

ובכן, אם זו הייתה שאלתך, אגלה לך בסוד שבתקופת הספקות שלי, נאחזתי בקרנות המזבח על ידי טיעונים אוויליים פי כמה..


כוחה של שטיפת מוח.
שלא תדע מצרות.
 

ספטקסט

New member
הטיעון נסתרות דרכי הקל

אינו מהווה הוכחה אלא הסבר, מאולץ אומנם אבל דיי מוכרח לדעתי.
ולכן גם אם מישהו עושה בו שימוש לרעה אין צורך לשפוך את כל הדלי.

דרך אגב אנשים רעים ורבים נהגו לעשות שימוש בהרבה טיעונים טובים בשביל להצדיק את פשעיהם.
זה לא הפך אותם ללא נכונים.
 
למעלה