שירשור תמונות שצולמו היום.

מצב
הנושא נעול.

יצחקA

New member
הנידרפלורים מפחיתים את זיהום האויר.

התכוונתי כמובן לנהגי דן בלבד
מכיוון שבאגד אין M.A.N SL200. אך גם באגד הנהגים "לא מתים" על הנידרפלורים.
הנידרפלורים מפחיתים את זיהום האויר.
האוטובוסים שהכי עדיפים עלי ב"דן" אלו ה 7001-7040 מפני שהם לא מרעישים כמעט. הבעייה שהניד' לא זריזים: פתיחת וסגירת הדלתות מסרבלת ומעכבת את זמן תחילת ההאצה.
 

ליילנד

New member
הנידרפלורים

הנידרפלורים מפחיתים את זיהום האויר.
האוטובוסים שהכי עדיפים עלי ב"דן" אלו ה 7001-7040 מפני שהם לא מרעישים כמעט. הבעייה שהניד' לא זריזים: פתיחת וסגירת הדלתות מסרבלת ומעכבת את זמן תחילת ההאצה.
הנידרפלורים
האם הם לא נוחים לנהיגה, כי בתור נוסעת אני מאוד
אותם.
 

ארזS

New member
הנידרפלורים

הנידרפלורים
האם הם לא נוחים לנהיגה, כי בתור נוסעת אני מאוד
אותם.
הנידרפלורים
כנוסע אני נהנה כמוך. הנסיעה חלקה ונעימה בדרך כלל. אך יש נהגים שלא כל כך אוהבים אותם בגלל שיש כמה דברים שמפריעים להם. הנה שתי בעיות ששמעתי ובאחת מהן הייתי נוכח כנוסע. נידרפלור = נמוך רצפה. בגלל הרצפה הנמוכה , כשלפעמים נתקלים במכשול בכביש ואוטובוס רגיל יכול לתמרן (כולל בלית ברירה עליה על המדרכה) אז עם נמוך הרצפה זה בלתי אפשרי וגם אסור. והאוטובוס ממתין. והבעייה השניה : כשיש הצפה בכביש (לא הרבה במקומותינו, אבל קרה בחורף האחרון בכביש שדרות רוקח ליד גני התערוכה) אוטובוס רגיל גבוה המשיך לנסוע. נמוך הרצפה נתקע וממתין. עכשיו תחשבו על הנהג והנוסעים התקועים באוטובוס התקוע, ועל הנוסעים שממתינים בתחנות הבאות ולא מבינים מדוע האוטובוס לא מגיע. לכן הרבה נהגים מוותרים על הנוחות ומעדיפים אוטובוס "רגיל" (ולפי התמונות כאן עוד מעט לא ישארו להם כאלה...).
 

ליילנד

New member
../images/Emo13.gif../images/Emo51.gif

הנידרפלורים
כנוסע אני נהנה כמוך. הנסיעה חלקה ונעימה בדרך כלל. אך יש נהגים שלא כל כך אוהבים אותם בגלל שיש כמה דברים שמפריעים להם. הנה שתי בעיות ששמעתי ובאחת מהן הייתי נוכח כנוסע. נידרפלור = נמוך רצפה. בגלל הרצפה הנמוכה , כשלפעמים נתקלים במכשול בכביש ואוטובוס רגיל יכול לתמרן (כולל בלית ברירה עליה על המדרכה) אז עם נמוך הרצפה זה בלתי אפשרי וגם אסור. והאוטובוס ממתין. והבעייה השניה : כשיש הצפה בכביש (לא הרבה במקומותינו, אבל קרה בחורף האחרון בכביש שדרות רוקח ליד גני התערוכה) אוטובוס רגיל גבוה המשיך לנסוע. נמוך הרצפה נתקע וממתין. עכשיו תחשבו על הנהג והנוסעים התקועים באוטובוס התקוע, ועל הנוסעים שממתינים בתחנות הבאות ולא מבינים מדוע האוטובוס לא מגיע. לכן הרבה נהגים מוותרים על הנוחות ומעדיפים אוטובוס "רגיל" (ולפי התמונות כאן עוד מעט לא ישארו להם כאלה...).

הבנתי, ובקשר לתמונות שראינו באמת נצבט ה
 
הנידרפלורים


הבנתי, ובקשר לתמונות שראינו באמת נצבט ה
הנידרפלורים
אבל גדול: ההגה שלהם הרבה יותר קטן ונוח, כל לוח המחוונים ממוחשב ונוח לכיוונון, ובכלל סביבת הנהג נראית הרבה יותר נוחה, למעט הדוושות שהן כמו בפרייבט ולכן פחות מדויקות מהדוושות הרגילות.
 
ואלה הן העובדות מאז 1948 !!!!!!!!!!

התכוונתי כמובן לנהגי דן בלבד
מכיוון שבאגד אין M.A.N SL200. אך גם באגד הנהגים "לא מתים" על הנידרפלורים.
ואלה הן העובדות מאז 1948 !!!!!!!!!!
מאז 1948 היו בישראל 2 סוגי אוטובוסים עירוניים מעולים. ההצלחה הזו טרם חזרה על עצמה ונראה כי לצערנו אף לא תחזור. מדובר ב- 2 הדגמים העירוניים הבאים: 1. מרצדס O305 בעל מרכב גרמני מקורי - מודלים 1973 ו- 1980 (טיפונת גם 1981). 2. מאן SL-200 בעל מרכב גרמני מקורי הדומה מאוד למרצדס O305 חיצונית. שני הדגמים הללו נבנו במקור לעבודה של 40 שנה, הן מבחינת השלדה והן מבחינת יתר המיכלולים. השבתתם של 2 הדגמים האלה באגד ובדן היתה מיותרת לחלוטין וחסרת כל תועלת. כאשר הושבת ה- 0305 האחרון באגד ביום 28.08.1997 הוברר כי השלדה במצב חדש. היה זה צעד טפשי של השבתה של אוטובוס מעולה בעל כוח מומנט אדיר, אוטובוס זריז שסוחב בעליות הרבה יותר טוב מהמרצדס 0405 הכבד יותר. כנ"ל לגבי המאן SL-200 הגרמני המקורי שהיה האוטובוס העירוני הטוב ביותר בתל-אביב מאז הוקם קואופרטיב "המעביר". כמובן שהשבתת אוטובוסים בישראל נועדה למטרות לא כשרות שלא כאן המקום לפרטן. למותר לציין כי השבתתם הסופית של רבים מאוטובוסי ישראל לאחר פרק זמן מלאכותי בן 15 שנה מיותרת והתוצאה הנלווית באה לידי ביטוי בהכנסתם של דגמים חדשים בטיחותיים פחות, מהירים פחות ואמינים פחות. לשמחתנו מאופסנים כיום 70 אוטובוסי ליילנד רויאל טייגר מרק 2 במקום מסויים בארצנו והם מיועדים לשימוש בשעת חירום. כולם במצב נסיעה - 52 של אגד לשעבר , 12 של דן לשעבר, 6 של החברה הבאר-שבעית לשעבר = סה"כ 70. במידה ואקבל רשות לצלמם או לפרסם את מספרי הרישוי שלהם, אשמח לעשות כן. זוהי הודעה הנושאת אופי חד-פעמי ולא אוכל להגיב עליה. תודה וערב טוב.
 

mister K

New member
והנה ה-O305

ואלה הן העובדות מאז 1948 !!!!!!!!!!
מאז 1948 היו בישראל 2 סוגי אוטובוסים עירוניים מעולים. ההצלחה הזו טרם חזרה על עצמה ונראה כי לצערנו אף לא תחזור. מדובר ב- 2 הדגמים העירוניים הבאים: 1. מרצדס O305 בעל מרכב גרמני מקורי - מודלים 1973 ו- 1980 (טיפונת גם 1981). 2. מאן SL-200 בעל מרכב גרמני מקורי הדומה מאוד למרצדס O305 חיצונית. שני הדגמים הללו נבנו במקור לעבודה של 40 שנה, הן מבחינת השלדה והן מבחינת יתר המיכלולים. השבתתם של 2 הדגמים האלה באגד ובדן היתה מיותרת לחלוטין וחסרת כל תועלת. כאשר הושבת ה- 0305 האחרון באגד ביום 28.08.1997 הוברר כי השלדה במצב חדש. היה זה צעד טפשי של השבתה של אוטובוס מעולה בעל כוח מומנט אדיר, אוטובוס זריז שסוחב בעליות הרבה יותר טוב מהמרצדס 0405 הכבד יותר. כנ"ל לגבי המאן SL-200 הגרמני המקורי שהיה האוטובוס העירוני הטוב ביותר בתל-אביב מאז הוקם קואופרטיב "המעביר". כמובן שהשבתת אוטובוסים בישראל נועדה למטרות לא כשרות שלא כאן המקום לפרטן. למותר לציין כי השבתתם הסופית של רבים מאוטובוסי ישראל לאחר פרק זמן מלאכותי בן 15 שנה מיותרת והתוצאה הנלווית באה לידי ביטוי בהכנסתם של דגמים חדשים בטיחותיים פחות, מהירים פחות ואמינים פחות. לשמחתנו מאופסנים כיום 70 אוטובוסי ליילנד רויאל טייגר מרק 2 במקום מסויים בארצנו והם מיועדים לשימוש בשעת חירום. כולם במצב נסיעה - 52 של אגד לשעבר , 12 של דן לשעבר, 6 של החברה הבאר-שבעית לשעבר = סה"כ 70. במידה ואקבל רשות לצלמם או לפרסם את מספרי הרישוי שלהם, אשמח לעשות כן. זוהי הודעה הנושאת אופי חד-פעמי ולא אוכל להגיב עליה. תודה וערב טוב.
והנה ה-O305
מימין באדום-לבן מודל 1980, משמאל בתכלת מודל 1973.
 

ארזS

New member
בקשר לזה...

ואלה הן העובדות מאז 1948 !!!!!!!!!!
מאז 1948 היו בישראל 2 סוגי אוטובוסים עירוניים מעולים. ההצלחה הזו טרם חזרה על עצמה ונראה כי לצערנו אף לא תחזור. מדובר ב- 2 הדגמים העירוניים הבאים: 1. מרצדס O305 בעל מרכב גרמני מקורי - מודלים 1973 ו- 1980 (טיפונת גם 1981). 2. מאן SL-200 בעל מרכב גרמני מקורי הדומה מאוד למרצדס O305 חיצונית. שני הדגמים הללו נבנו במקור לעבודה של 40 שנה, הן מבחינת השלדה והן מבחינת יתר המיכלולים. השבתתם של 2 הדגמים האלה באגד ובדן היתה מיותרת לחלוטין וחסרת כל תועלת. כאשר הושבת ה- 0305 האחרון באגד ביום 28.08.1997 הוברר כי השלדה במצב חדש. היה זה צעד טפשי של השבתה של אוטובוס מעולה בעל כוח מומנט אדיר, אוטובוס זריז שסוחב בעליות הרבה יותר טוב מהמרצדס 0405 הכבד יותר. כנ"ל לגבי המאן SL-200 הגרמני המקורי שהיה האוטובוס העירוני הטוב ביותר בתל-אביב מאז הוקם קואופרטיב "המעביר". כמובן שהשבתת אוטובוסים בישראל נועדה למטרות לא כשרות שלא כאן המקום לפרטן. למותר לציין כי השבתתם הסופית של רבים מאוטובוסי ישראל לאחר פרק זמן מלאכותי בן 15 שנה מיותרת והתוצאה הנלווית באה לידי ביטוי בהכנסתם של דגמים חדשים בטיחותיים פחות, מהירים פחות ואמינים פחות. לשמחתנו מאופסנים כיום 70 אוטובוסי ליילנד רויאל טייגר מרק 2 במקום מסויים בארצנו והם מיועדים לשימוש בשעת חירום. כולם במצב נסיעה - 52 של אגד לשעבר , 12 של דן לשעבר, 6 של החברה הבאר-שבעית לשעבר = סה"כ 70. במידה ואקבל רשות לצלמם או לפרסם את מספרי הרישוי שלהם, אשמח לעשות כן. זוהי הודעה הנושאת אופי חד-פעמי ולא אוכל להגיב עליה. תודה וערב טוב.
בקשר לזה...
מלבד העובדה שהאוטובוסים האלה היו בלתי ממוזגים אני נוטה להסכים איתך בעובדה שהם היו מוצלחים ביותר. אם הם היו הכי מוצלחים או לא אני לא יודע, אבל ברור שהיו מוצלחים מאוד.
 
40 שנה?

בקשר לזה...
מלבד העובדה שהאוטובוסים האלה היו בלתי ממוזגים אני נוטה להסכים איתך בעובדה שהם היו מוצלחים ביותר. אם הם היו הכי מוצלחים או לא אני לא יודע, אבל ברור שהיו מוצלחים מאוד.
40 שנה?
תראה לי, אביתר, איפה בגרמניה מפעילים אוטובוסים עירוניים 40 שנה... תראה אותם בוילנא או בקובנה אבל לא במינכן או שטוטטגרט. אני לא מסכים שהאוטובוסים החדשים בטיחותיים פחות. כל התקנים השתנו והם יותר מוטי בטיחות. וכמובן הרכבים החדשים מזהמים פחות.
 

גדדו

New member
בסוף דרכם היו כמה עם מזגן../images/Emo70.gif

בקשר לזה...
מלבד העובדה שהאוטובוסים האלה היו בלתי ממוזגים אני נוטה להסכים איתך בעובדה שהם היו מוצלחים ביותר. אם הם היו הכי מוצלחים או לא אני לא יודע, אבל ברור שהיו מוצלחים מאוד.
בסוף דרכם היו כמה עם מזגן

כך זכור לי. ולפי התיאורים על האוטובוס התוספת של מזגן היה קטן עליו.
 

mister K

New member
מרצדסים איראניים!

ואלה הן העובדות מאז 1948 !!!!!!!!!!
מאז 1948 היו בישראל 2 סוגי אוטובוסים עירוניים מעולים. ההצלחה הזו טרם חזרה על עצמה ונראה כי לצערנו אף לא תחזור. מדובר ב- 2 הדגמים העירוניים הבאים: 1. מרצדס O305 בעל מרכב גרמני מקורי - מודלים 1973 ו- 1980 (טיפונת גם 1981). 2. מאן SL-200 בעל מרכב גרמני מקורי הדומה מאוד למרצדס O305 חיצונית. שני הדגמים הללו נבנו במקור לעבודה של 40 שנה, הן מבחינת השלדה והן מבחינת יתר המיכלולים. השבתתם של 2 הדגמים האלה באגד ובדן היתה מיותרת לחלוטין וחסרת כל תועלת. כאשר הושבת ה- 0305 האחרון באגד ביום 28.08.1997 הוברר כי השלדה במצב חדש. היה זה צעד טפשי של השבתה של אוטובוס מעולה בעל כוח מומנט אדיר, אוטובוס זריז שסוחב בעליות הרבה יותר טוב מהמרצדס 0405 הכבד יותר. כנ"ל לגבי המאן SL-200 הגרמני המקורי שהיה האוטובוס העירוני הטוב ביותר בתל-אביב מאז הוקם קואופרטיב "המעביר". כמובן שהשבתת אוטובוסים בישראל נועדה למטרות לא כשרות שלא כאן המקום לפרטן. למותר לציין כי השבתתם הסופית של רבים מאוטובוסי ישראל לאחר פרק זמן מלאכותי בן 15 שנה מיותרת והתוצאה הנלווית באה לידי ביטוי בהכנסתם של דגמים חדשים בטיחותיים פחות, מהירים פחות ואמינים פחות. לשמחתנו מאופסנים כיום 70 אוטובוסי ליילנד רויאל טייגר מרק 2 במקום מסויים בארצנו והם מיועדים לשימוש בשעת חירום. כולם במצב נסיעה - 52 של אגד לשעבר , 12 של דן לשעבר, 6 של החברה הבאר-שבעית לשעבר = סה"כ 70. במידה ואקבל רשות לצלמם או לפרסם את מספרי הרישוי שלהם, אשמח לעשות כן. זוהי הודעה הנושאת אופי חד-פעמי ולא אוכל להגיב עליה. תודה וערב טוב.
מרצדסים איראניים!
האם ידעתם שכל המכונות הנהדרות מדגם מרצדס O305 בעלות הגרמני המקורי שהגיעו לאגד בשנת 1980 (אם אני לא טועה 557 במספר), היו מיועדות במקור להגיע לאיראן?!?!?! לפי מה שידוע לי, בסוף שנות ה-70 נחתמה עיסקה גדולה מאוד של מכירת מרצדסים לאיראן שלבסוף לא יצאה לפועל בגלל המהפכה האיסלאמית של 1979, וזאת בעוד שהמכונות כבר היו מוכנות בגרמניה. מכיוון שלמרצדס לא היה מה לעשות עם כל המכונות ושבאגד הדגם כבר היה קיים משנת 1973 והיו מרוצים ממנו, נמכרו רוב המכונות לאגד במחיר מוזל והשאר היסטוריה! אז בכל זאת הרווחנו משהו מהמהפכה באיראן!
 

mister K

New member
בעלות המרכב הגרמני המקורי כמובן

מרצדסים איראניים!
האם ידעתם שכל המכונות הנהדרות מדגם מרצדס O305 בעלות הגרמני המקורי שהגיעו לאגד בשנת 1980 (אם אני לא טועה 557 במספר), היו מיועדות במקור להגיע לאיראן?!?!?! לפי מה שידוע לי, בסוף שנות ה-70 נחתמה עיסקה גדולה מאוד של מכירת מרצדסים לאיראן שלבסוף לא יצאה לפועל בגלל המהפכה האיסלאמית של 1979, וזאת בעוד שהמכונות כבר היו מוכנות בגרמניה. מכיוון שלמרצדס לא היה מה לעשות עם כל המכונות ושבאגד הדגם כבר היה קיים משנת 1973 והיו מרוצים ממנו, נמכרו רוב המכונות לאגד במחיר מוזל והשאר היסטוריה! אז בכל זאת הרווחנו משהו מהמהפכה באיראן!
בעלות המרכב הגרמני המקורי כמובן
 

צחקן

New member
באירן, הנהיגה היא בצד ימין ?

מרצדסים איראניים!
האם ידעתם שכל המכונות הנהדרות מדגם מרצדס O305 בעלות הגרמני המקורי שהגיעו לאגד בשנת 1980 (אם אני לא טועה 557 במספר), היו מיועדות במקור להגיע לאיראן?!?!?! לפי מה שידוע לי, בסוף שנות ה-70 נחתמה עיסקה גדולה מאוד של מכירת מרצדסים לאיראן שלבסוף לא יצאה לפועל בגלל המהפכה האיסלאמית של 1979, וזאת בעוד שהמכונות כבר היו מוכנות בגרמניה. מכיוון שלמרצדס לא היה מה לעשות עם כל המכונות ושבאגד הדגם כבר היה קיים משנת 1973 והיו מרוצים ממנו, נמכרו רוב המכונות לאגד במחיר מוזל והשאר היסטוריה! אז בכל זאת הרווחנו משהו מהמהפכה באיראן!
באירן, הנהיגה היא בצד ימין ?
ב"ה כמו בבארץ או לא ?
 
כל הכבוד לך ! אתה צודק יא תותח !!!!

מרצדסים איראניים!
האם ידעתם שכל המכונות הנהדרות מדגם מרצדס O305 בעלות הגרמני המקורי שהגיעו לאגד בשנת 1980 (אם אני לא טועה 557 במספר), היו מיועדות במקור להגיע לאיראן?!?!?! לפי מה שידוע לי, בסוף שנות ה-70 נחתמה עיסקה גדולה מאוד של מכירת מרצדסים לאיראן שלבסוף לא יצאה לפועל בגלל המהפכה האיסלאמית של 1979, וזאת בעוד שהמכונות כבר היו מוכנות בגרמניה. מכיוון שלמרצדס לא היה מה לעשות עם כל המכונות ושבאגד הדגם כבר היה קיים משנת 1973 והיו מרוצים ממנו, נמכרו רוב המכונות לאגד במחיר מוזל והשאר היסטוריה! אז בכל זאת הרווחנו משהו מהמהפכה באיראן!
כל הכבוד לך ! אתה צודק יא תותח !!!!
אדון מיסטר K צודק בכל מילה שכתב ואני נדהם מההודעה שלו ! מעטים יודעים את מה שכתב ואני מצדיע לך על המספר הנכון והמדוייק - 557 ! אני מניח שיש לך קשרים נכונים ומסועפים לאור מה שכתבת ! ואני חשבתי שרק אני יודע את זה. מסתבר שטעיתי בגדול ! קבל הצדעה על הידע הרב ! אין כמוך ! תמיד אני מעריך ואוהב את התשובות הנהדרות שלך ! כל הכבוד אח שלי יקר !!! שלך, אביתר
 

mister K

New member
תודה על הפירגון!

כל הכבוד לך ! אתה צודק יא תותח !!!!
אדון מיסטר K צודק בכל מילה שכתב ואני נדהם מההודעה שלו ! מעטים יודעים את מה שכתב ואני מצדיע לך על המספר הנכון והמדוייק - 557 ! אני מניח שיש לך קשרים נכונים ומסועפים לאור מה שכתבת ! ואני חשבתי שרק אני יודע את זה. מסתבר שטעיתי בגדול ! קבל הצדעה על הידע הרב ! אין כמוך ! תמיד אני מעריך ואוהב את התשובות הנהדרות שלך ! כל הכבוד אח שלי יקר !!! שלך, אביתר
תודה על הפירגון!
לא ידעתי שהמידע הזה כל כך נדיר.
 

ארזS

New member
נו, ומה אני יכול להגיד על כך

תודה על הפירגון!
לא ידעתי שהמידע הזה כל כך נדיר.
נו, ומה אני יכול להגיד על כך
ששירשור "שלי" שהתחיל עם תמונות תפס אורך (בכמות התגובות) ואורך חיים בעמוד הראשון (כבר 3 ימים !) ...
אז בהזדמנות זאת תודה לכולם על התגובות ועל הוספת המידע הרב והמשובח !
 

אייל xxx

New member
זמן של אוטובוס בארץ 20 שנה לפי

בוודאי שאני יודע
שהשבתה של אוטובוס בארץ לא קשורה רק למצבו החיצוני והמכני (וחבל שכך). בבקשה! הנה העובדות! אין טוב ממראה עיניים ותמונה אחת שווה אלף מילים. ניתן אפילו לראות לפי מספרי הרישוי באיזו שנה יוצרו המכונות וגם לפי חוקי המדינה הן לא ישנות מדי בשביל להמשיך ולנסוע. הרי שנינו יודעים בדיוק מהי הסיבה שבגללה הושבתו. הבעיה היא שפתאום לדן אין קווים בשבילן מכיוון שעל הקווים האלה עובדים עכשיו VOLVOים (ואנחנו יודעים של מי) שנקנו בין היתר על מנת להכניס עוד כסף לממשלה ולרצות את האינטרסים שלה. ומי שסובל הם המאנים המצויינים של "דן" וכמובן גם הנוסעים של הקווים שהוצאו מ"דן". ברשותך נמשיך את הויכוח הזה מחר. לילה טוב, רתם.
זמן של אוטובוס בארץ 20 שנה לפי
משרד התחבורה! וחבל על אוטובוסים של דן!
 
התקנה היא שאחרי 15 שנה הואטובוס

זמן של אוטובוס בארץ 20 שנה לפי
משרד התחבורה! וחבל על אוטובוסים של דן!
התקנה היא שאחרי 15 שנה הואטובוס
חייב לעבור טסט פעמיים בשנה. כלומר, הוצאות כפולות. לכן דן ואגד משביתים אוטובוסים במלאת 15 שנה לכל אחד, משום שהחזקתם אינה כדאית יותר. יתכן, שכמו שאמרת, לאוטובוסים מותר לנוע על הכביש עד גיל 20 (איני יודע על כך) ויכול להיות שזו הסיבה מדוע יורד 3643 / 40-713-54 מהכביש בסוף השנה (ימלאו לה 20 שנה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה