ואלה הן העובדות מאז 1948 !!!!!!!!!!
מאז 1948 היו בישראל 2 סוגי אוטובוסים עירוניים מעולים. ההצלחה הזו טרם חזרה על עצמה ונראה כי לצערנו אף לא תחזור. מדובר ב- 2 הדגמים העירוניים הבאים: 1. מרצדס O305 בעל מרכב גרמני מקורי - מודלים 1973 ו- 1980 (טיפונת גם 1981). 2. מאן SL-200 בעל מרכב גרמני מקורי הדומה מאוד למרצדס O305 חיצונית. שני הדגמים הללו נבנו במקור לעבודה של 40 שנה, הן מבחינת השלדה והן מבחינת יתר המיכלולים. השבתתם של 2 הדגמים האלה באגד ובדן היתה מיותרת לחלוטין וחסרת כל תועלת. כאשר הושבת ה- 0305 האחרון באגד ביום 28.08.1997 הוברר כי השלדה במצב חדש. היה זה צעד טפשי של השבתה של אוטובוס מעולה בעל כוח מומנט אדיר, אוטובוס זריז שסוחב בעליות הרבה יותר טוב מהמרצדס 0405 הכבד יותר. כנ"ל לגבי המאן SL-200 הגרמני המקורי שהיה האוטובוס העירוני הטוב ביותר בתל-אביב מאז הוקם קואופרטיב "המעביר". כמובן שהשבתת אוטובוסים בישראל נועדה למטרות לא כשרות שלא כאן המקום לפרטן. למותר לציין כי השבתתם הסופית של רבים מאוטובוסי ישראל לאחר פרק זמן מלאכותי בן 15 שנה מיותרת והתוצאה הנלווית באה לידי ביטוי בהכנסתם של דגמים חדשים בטיחותיים פחות, מהירים פחות ואמינים פחות. לשמחתנו מאופסנים כיום 70 אוטובוסי ליילנד רויאל טייגר מרק 2 במקום מסויים בארצנו והם מיועדים לשימוש בשעת חירום. כולם במצב נסיעה - 52 של אגד לשעבר , 12 של דן לשעבר, 6 של החברה הבאר-שבעית לשעבר = סה"כ 70. במידה ואקבל רשות לצלמם או לפרסם את מספרי הרישוי שלהם, אשמח לעשות כן. זוהי הודעה הנושאת אופי חד-פעמי ולא אוכל להגיב עליה. תודה וערב טוב.