שיא החציפות

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
זה לא חופש דיבור אלא הסתה כנגד נושא הפורום
ונגד הפורום עצמו. הצדק עמך בכך שמי שרוצה לנסוע בתח"צ "כמו באירופה" לא יזכה לכך בקרוב, אלא בעוד שנים במקרה הטוב. המסקנה היא שיש לפעול לשיפור המצב בין היתר באמצעות ביקורת בונה ולא באמצעות ביקורת הורסת כאמור, ובטח שלא באמצעות טרולינג. תסכים איתי שלהיכנס לפורום שמאל ולכתוב "הפתרון: רק טרנספר", זה טרולינג.
חופש הביטוי
הפורום הוא אכן פורום תחבורה ציבורית, אבל אין כאן "קו מפלגה" שמכתיב דעה מסוימת בעד או נגד כל נושא כולל תח"צ בכלל. אם מישהו רוצה לכתוב כאן שתחבורה ציבורית זה מיותר, מזיק או כל שטות אחרת זאת זכותו המלאה והוא לא עובר על אף אחד מחוקי הפורום. ביקורת יכולה להיות בונה, הרסנית או מגוחכת, וזה עדיין לא אומר שמדובר בטרול. ובכלל, אם מדובר בטרול, אני מתפלא עליך שאתה משחק לידיו וממשיך להאכיל אותו בתגובותיך.
 

easylivin

New member
חופש הביטוי
הפורום הוא אכן פורום תחבורה ציבורית, אבל אין כאן "קו מפלגה" שמכתיב דעה מסוימת בעד או נגד כל נושא כולל תח"צ בכלל. אם מישהו רוצה לכתוב כאן שתחבורה ציבורית זה מיותר, מזיק או כל שטות אחרת זאת זכותו המלאה והוא לא עובר על אף אחד מחוקי הפורום. ביקורת יכולה להיות בונה, הרסנית או מגוחכת, וזה עדיין לא אומר שמדובר בטרול. ובכלל, אם מדובר בטרול, אני מתפלא עליך שאתה משחק לידיו וממשיך להאכיל אותו בתגובותיך.
צודק בסיפא...

בדבר האחד הזה בהחלט טעיתי.
 

amithi1

New member
חו"ח לא התכונתי להשוות אותך לאחרים,
אבל הגבתי על כך שתמכת לכאורה בקריאה "לנסוע רק בפרייבט", דעה שכאמור אין לה מקום בפורום תחבורה ציבורית. כן: ישנן דעות שפשוט לא שייכות ל-394 שהוא פורום נושאי. אני אגב מסכים שמצב התח"צ בלתי מספק, אבל הפורום נועד לשמש כבמה לביקורת בונה על מנת לגרום לשיפור המצב, ולא לביקורת הורסת בדומה לקריאה שציטטתי במרכאות. שנית, מומחי תחבורה גדולים משנינו גיבשו את התכנית לרישות גוש דן ברכבות קלות ותחתיות בחלק ממסלוליהן, ולא ברכבת תחתית. אין מקום לטענה כאילו שמדובר "בשערורייה" כל עוד לא מגבים אותה במספרים ובשאר הוכחות מוצקות, שלא חסרות בתכניות המפורטות ביותר הנמצאות אצל נת"ע ואצל שאר הגופים הרלוונטיים.
מיהם אותם מומחי תחבורה?
האם הם השתמשו בתחבורה ציבורית בעשור האחרון? אריק, דווקא ממך מפתיע לשמוע את ההליכה העיוורת אחר עמדתם של מומחים כאלו ואחרים, בעוד במקרים אחרים אתה נוהג לקטול את מומחיותם של אחרים ולועג למקצועיותם. ידוע שהסיבה לכך שהעדיפו שהרק"ל תהיה ברובה הגדול מעל הקרקע היא סיבה של עלות כספית, אני כלל לא בטוח שנושא הקיבולת והנוחות הוא השיקול שהכריע את הכף. ובלי קשר, הקו הירוק של הרק"ל מתעכב כבר כמה שנים טובות עכב סירובו של האוצר לממן את הקמתו באבן גבירול כתת קרקעי, בעוד עיריית ת"א מסרבת להקימו כקו עילי. אין ספק שהכסף שמתבזבז על פקקים וזיהום אוויר שנגרמו בשנות העיכוב, עולים על העלות של הקמת הקטע באבן גבירול כתת קרקעי.
 

אורי404

New member
מיהם אותם מומחי תחבורה?
האם הם השתמשו בתחבורה ציבורית בעשור האחרון? אריק, דווקא ממך מפתיע לשמוע את ההליכה העיוורת אחר עמדתם של מומחים כאלו ואחרים, בעוד במקרים אחרים אתה נוהג לקטול את מומחיותם של אחרים ולועג למקצועיותם. ידוע שהסיבה לכך שהעדיפו שהרק"ל תהיה ברובה הגדול מעל הקרקע היא סיבה של עלות כספית, אני כלל לא בטוח שנושא הקיבולת והנוחות הוא השיקול שהכריע את הכף. ובלי קשר, הקו הירוק של הרק"ל מתעכב כבר כמה שנים טובות עכב סירובו של האוצר לממן את הקמתו באבן גבירול כתת קרקעי, בעוד עיריית ת"א מסרבת להקימו כקו עילי. אין ספק שהכסף שמתבזבז על פקקים וזיהום אוויר שנגרמו בשנות העיכוב, עולים על העלות של הקמת הקטע באבן גבירול כתת קרקעי.
במה, שקשור לקו הירוק
 

easylivin

New member
מיהם אותם מומחי תחבורה?
האם הם השתמשו בתחבורה ציבורית בעשור האחרון? אריק, דווקא ממך מפתיע לשמוע את ההליכה העיוורת אחר עמדתם של מומחים כאלו ואחרים, בעוד במקרים אחרים אתה נוהג לקטול את מומחיותם של אחרים ולועג למקצועיותם. ידוע שהסיבה לכך שהעדיפו שהרק"ל תהיה ברובה הגדול מעל הקרקע היא סיבה של עלות כספית, אני כלל לא בטוח שנושא הקיבולת והנוחות הוא השיקול שהכריע את הכף. ובלי קשר, הקו הירוק של הרק"ל מתעכב כבר כמה שנים טובות עכב סירובו של האוצר לממן את הקמתו באבן גבירול כתת קרקעי, בעוד עיריית ת"א מסרבת להקימו כקו עילי. אין ספק שהכסף שמתבזבז על פקקים וזיהום אוויר שנגרמו בשנות העיכוב, עולים על העלות של הקמת הקטע באבן גבירול כתת קרקעי.
מיהם - זאת שאלה שהיא לא ראויה כלל
ולא הוגנת.
לא לי ולא לך אין תואר אקדמי בתחום, בניגוד לאותם מומחים. ולא, אני לא מדבר על פקידי האוצר... כי לא הם מכינים את התכניות, ולא הם שקדו על ניתוחים ועל תחזיות שהוכנו במסגרת פרוייקט הענק הזה, שאפשר רק להתפעל שדבר כזה בכל זאת מתבצע בארצנו הקטנה, אם כי באיחור רב. בטח שלא לתקוע מקלות בגלגלים בדיוק כפי שאותם פקידי אוצר ניסו לעשות בעבר. לגבי התוואי באבן גבירול, נדמה לי שכבר טחנו את הנושא הזה מספיק. אז קרה שבמקרה הספציפי הזה האוצר צדק... לא הייתה הצדקה לתוואי תחתי במלואו מבחינת הקיבולת. אבל כבר כתבתי, ואני חוזר שוב: במידה ותצא לפועל התכנית החדשה, שלפיה יהיה עיבוי של הבנייה באזור, וההכנסות תאפשרנה להקים קו תחתי - זה יהיה נהדר כי אז גם העירייה תהיה מרוצה, והיא תאפשר סוף-סוף להוציא לדרך פרוייקט שבעיקר היא עיכבה במשך שנים. קיבולתו של קו תחתי תהיה גדולה יותר, והבנייה הרוויה תאפשר גם להצדיק קיבולת כזו, וגם לכסות על עלויות הקמתו ותפעולו הגבוהות. וזה בניגוד מוחלט למה שהעירייה רצתה לעשות בעבר: להקים קו תחתי כי רק"ל במפלס הרחוב הייתה מצמצמת חלילה את אפשרותם של תושבי הרחוב, שלפחות בחלקם הגדול שייכים לקטגוריה מאוד מפונקת ובעלת השפעה גדולה גם בעירייה עצמה, להמשיך ולהשתמש אך ורק ברכביהם הפרטיים והרבה.
 
מיהם - זאת שאלה שהיא לא ראויה כלל
ולא הוגנת.
לא לי ולא לך אין תואר אקדמי בתחום, בניגוד לאותם מומחים. ולא, אני לא מדבר על פקידי האוצר... כי לא הם מכינים את התכניות, ולא הם שקדו על ניתוחים ועל תחזיות שהוכנו במסגרת פרוייקט הענק הזה, שאפשר רק להתפעל שדבר כזה בכל זאת מתבצע בארצנו הקטנה, אם כי באיחור רב. בטח שלא לתקוע מקלות בגלגלים בדיוק כפי שאותם פקידי אוצר ניסו לעשות בעבר. לגבי התוואי באבן גבירול, נדמה לי שכבר טחנו את הנושא הזה מספיק. אז קרה שבמקרה הספציפי הזה האוצר צדק... לא הייתה הצדקה לתוואי תחתי במלואו מבחינת הקיבולת. אבל כבר כתבתי, ואני חוזר שוב: במידה ותצא לפועל התכנית החדשה, שלפיה יהיה עיבוי של הבנייה באזור, וההכנסות תאפשרנה להקים קו תחתי - זה יהיה נהדר כי אז גם העירייה תהיה מרוצה, והיא תאפשר סוף-סוף להוציא לדרך פרוייקט שבעיקר היא עיכבה במשך שנים. קיבולתו של קו תחתי תהיה גדולה יותר, והבנייה הרוויה תאפשר גם להצדיק קיבולת כזו, וגם לכסות על עלויות הקמתו ותפעולו הגבוהות. וזה בניגוד מוחלט למה שהעירייה רצתה לעשות בעבר: להקים קו תחתי כי רק"ל במפלס הרחוב הייתה מצמצמת חלילה את אפשרותם של תושבי הרחוב, שלפחות בחלקם הגדול שייכים לקטגוריה מאוד מפונקת ובעלת השפעה גדולה גם בעירייה עצמה, להמשיך ולהשתמש אך ורק ברכביהם הפרטיים והרבה.
אענה לך על שני הדברים: הפורום והתחבורה
בקשר לפורום, צר לי אבל אתה כנראה לא מבין את מהות הפורום . הויכוח והחלפת דיעות היא תמצית רוחו של הפורום במידה כמובן שהם מתבצעים בהגינות ורוח טובה. לכן בפורום תחבורה ציבורית מותר וגם חובה לדבר גם על דברים שאינם נעימים לאוזן חובבי התח"ץ. אל תשכח שתח"ץ בסופו של דבר זה עניין כלכלי ואם אלה שאמונים על כלכלת המדינה דוחפים אותי לרכב הפרטי ואם הם נותנים פתרון פרווה שלא מתחרה בחמש דקות של דרך בגין, יש לציין את זה.. נכון שהתואר האקדמי שלי הוא לא בדיוק בתכנון תחבורה אבל אני משתמש בתחבורה שמיועדת בסופו של דבר לי, כמשלם מיסים. סורי, כאן המדינה/עיריה/יו ניים איט נכשלו ונכשלים. בגלל אותה סיבה בדיוק חנכו את צומת המוביל 20 שנה מאוחר מדי ועוד לא השלימו את צומת מורשה וזה רק משל. אז עזוב את פקידי האוצר ממומחי תחבורה. עכשיו בקשר לרכבת. אני לא יודע אם שמת לב לסתירה בדבריך: מצד אחד כתבת שמומחי התחבורה הם הם שקובעים ומצד שני אתה כותב:"במידה ותצא לפועל התכנית החדשה, שלפיה יהיה עיבוי של הבנייה באזור, וההכנסות תאפשרנה להקים קו תחתי - זה יהיה נהדר". אתה לא יודע שאטרקטיביות תחבורתית יוצרת ביקושים? בקיצור, זאת תכנית דמיקולו. הרבה ערים "רבתי" מתברכות בתחתית שמשולבת עם חשמליות ואוטובוסים. כאן זה לא זז, תרתי משמע, ולא בגלל המומחים ובטח לא בגלל מה שכותבים כאן.
 

easylivin

New member
אענה לך על שני הדברים: הפורום והתחבורה
בקשר לפורום, צר לי אבל אתה כנראה לא מבין את מהות הפורום . הויכוח והחלפת דיעות היא תמצית רוחו של הפורום במידה כמובן שהם מתבצעים בהגינות ורוח טובה. לכן בפורום תחבורה ציבורית מותר וגם חובה לדבר גם על דברים שאינם נעימים לאוזן חובבי התח"ץ. אל תשכח שתח"ץ בסופו של דבר זה עניין כלכלי ואם אלה שאמונים על כלכלת המדינה דוחפים אותי לרכב הפרטי ואם הם נותנים פתרון פרווה שלא מתחרה בחמש דקות של דרך בגין, יש לציין את זה.. נכון שהתואר האקדמי שלי הוא לא בדיוק בתכנון תחבורה אבל אני משתמש בתחבורה שמיועדת בסופו של דבר לי, כמשלם מיסים. סורי, כאן המדינה/עיריה/יו ניים איט נכשלו ונכשלים. בגלל אותה סיבה בדיוק חנכו את צומת המוביל 20 שנה מאוחר מדי ועוד לא השלימו את צומת מורשה וזה רק משל. אז עזוב את פקידי האוצר ממומחי תחבורה. עכשיו בקשר לרכבת. אני לא יודע אם שמת לב לסתירה בדבריך: מצד אחד כתבת שמומחי התחבורה הם הם שקובעים ומצד שני אתה כותב:"במידה ותצא לפועל התכנית החדשה, שלפיה יהיה עיבוי של הבנייה באזור, וההכנסות תאפשרנה להקים קו תחתי - זה יהיה נהדר". אתה לא יודע שאטרקטיביות תחבורתית יוצרת ביקושים? בקיצור, זאת תכנית דמיקולו. הרבה ערים "רבתי" מתברכות בתחתית שמשולבת עם חשמליות ואוטובוסים. כאן זה לא זז, תרתי משמע, ולא בגלל המומחים ובטח לא בגלל מה שכותבים כאן.
אני מבין את מהות הפורום היטב,
בניגוד לאחרים שחלקם מעניינים בחיסולו ואף לא מתביישים להצהיר זאת בגלוי... נכון, ישנן בעיות שדוחפות אותנו לרכב הפרטי, אבל ישנם גם אנשים שעושים זאת, ומהותו של הפורום מחייבת לצאת כנגדם. פשוט, שאף אחד לא יתפלא כשהוא חוטף כאן ביקורת בחזרה אחרי שמעלה "ביקורת" הורסת או בלתי-עניינית לחלוטין. בנוגע למומחי תחבורה: אותי לימדו להתייחס אך ורק לגופו של עניין, ולהימנע מדמגוגיה וגם לצאת כנגדה בגלוי גם כשהיא לא מכוונת. מה זה אומר: כשמומחי תחבורה מציעים תכנית מסויימת, אז במידה ורוצים להתווכח איתם יש להביא הרבה עובדות יבשות, ולפעמים גם מחקרים שלמים, ולא לשאול/להצהיר "למה מי הם בכלל, בטח לא נסעו בתחבורה ציבורית מימיהם". כי לא "בטח" ולא נעליים. כשהתנגדות לתכנית מסויימת מתבססת אך ורק על *תחושות בטן* ולא שיטות מדעיות ועל בסיס נרחב של מידע, הקיים אצל המומחים והלא-קיים אצל אף אחד מאיתנו כאן - אז מומלץ להצהיר במלוא הכנות שמדובר בתחושות בטן ותו לא, כי כדבריך הנכונים "זה עניין כלכלי" וגם עניין של כספי ציבור השייכים לכולנו. במקרה של אבן גבירול, ביקושים לא חסרים באזור ולא יחסרו ממילא. אלא שבמידה ולא יאושר עיבוי של הבנייה, שום ביקושים לא יעזרו... מדובר בתכנית שעל העירייה לאשר ולהעביר דרך כל המשוכות, וזה תהליך שייקח כמה שנים. אלולא היו מציעים את התכנית החדשה הזו, אז לא הייתה הצדקה לתוואי תחתי דווקא מבחינת התעבורה החזויה, כפי שבדקו ומצאו אותם מומחים שהעירייה פסלה את מסקנותיהם בעקבות לחצים מצד תושבי וסוחרי הרחוב. בקיצור, לא "בקיצור" ולא נעליים. אתה יודע בני, כללים של נימוס וצניעות מחייבים לפעמים לומר "קטונתי" ולא לשפוט ולפסול שפרוייקטי ענק כשאין בידיך את מלוא הנתונים. וטוב שגם גוש דן תתברך ביום מן הימים ברכבת תחתית, אבל לא מהסוג של ניו-יורק אלא מהסוג המזכיר חלק מהקווים באמסטרדם ובערים נוספות, שגם הן לא רעות בכלל להערכתי.
 

alantan

New member
אני מבין את מהות הפורום היטב,
בניגוד לאחרים שחלקם מעניינים בחיסולו ואף לא מתביישים להצהיר זאת בגלוי... נכון, ישנן בעיות שדוחפות אותנו לרכב הפרטי, אבל ישנם גם אנשים שעושים זאת, ומהותו של הפורום מחייבת לצאת כנגדם. פשוט, שאף אחד לא יתפלא כשהוא חוטף כאן ביקורת בחזרה אחרי שמעלה "ביקורת" הורסת או בלתי-עניינית לחלוטין. בנוגע למומחי תחבורה: אותי לימדו להתייחס אך ורק לגופו של עניין, ולהימנע מדמגוגיה וגם לצאת כנגדה בגלוי גם כשהיא לא מכוונת. מה זה אומר: כשמומחי תחבורה מציעים תכנית מסויימת, אז במידה ורוצים להתווכח איתם יש להביא הרבה עובדות יבשות, ולפעמים גם מחקרים שלמים, ולא לשאול/להצהיר "למה מי הם בכלל, בטח לא נסעו בתחבורה ציבורית מימיהם". כי לא "בטח" ולא נעליים. כשהתנגדות לתכנית מסויימת מתבססת אך ורק על *תחושות בטן* ולא שיטות מדעיות ועל בסיס נרחב של מידע, הקיים אצל המומחים והלא-קיים אצל אף אחד מאיתנו כאן - אז מומלץ להצהיר במלוא הכנות שמדובר בתחושות בטן ותו לא, כי כדבריך הנכונים "זה עניין כלכלי" וגם עניין של כספי ציבור השייכים לכולנו. במקרה של אבן גבירול, ביקושים לא חסרים באזור ולא יחסרו ממילא. אלא שבמידה ולא יאושר עיבוי של הבנייה, שום ביקושים לא יעזרו... מדובר בתכנית שעל העירייה לאשר ולהעביר דרך כל המשוכות, וזה תהליך שייקח כמה שנים. אלולא היו מציעים את התכנית החדשה הזו, אז לא הייתה הצדקה לתוואי תחתי דווקא מבחינת התעבורה החזויה, כפי שבדקו ומצאו אותם מומחים שהעירייה פסלה את מסקנותיהם בעקבות לחצים מצד תושבי וסוחרי הרחוב. בקיצור, לא "בקיצור" ולא נעליים. אתה יודע בני, כללים של נימוס וצניעות מחייבים לפעמים לומר "קטונתי" ולא לשפוט ולפסול שפרוייקטי ענק כשאין בידיך את מלוא הנתונים. וטוב שגם גוש דן תתברך ביום מן הימים ברכבת תחתית, אבל לא מהסוג של ניו-יורק אלא מהסוג המזכיר חלק מהקווים באמסטרדם ובערים נוספות, שגם הן לא רעות בכלל להערכתי.
גם ה-MUNI של סן פרנציסקו, שהוא בדיוק בדגם הזה
של קווים עיליים (טראם) שנכנסים לקטע משותף תת-קרקעי בעל תדירות גבוהה יותר.
 
אני מבין את מהות הפורום היטב,
בניגוד לאחרים שחלקם מעניינים בחיסולו ואף לא מתביישים להצהיר זאת בגלוי... נכון, ישנן בעיות שדוחפות אותנו לרכב הפרטי, אבל ישנם גם אנשים שעושים זאת, ומהותו של הפורום מחייבת לצאת כנגדם. פשוט, שאף אחד לא יתפלא כשהוא חוטף כאן ביקורת בחזרה אחרי שמעלה "ביקורת" הורסת או בלתי-עניינית לחלוטין. בנוגע למומחי תחבורה: אותי לימדו להתייחס אך ורק לגופו של עניין, ולהימנע מדמגוגיה וגם לצאת כנגדה בגלוי גם כשהיא לא מכוונת. מה זה אומר: כשמומחי תחבורה מציעים תכנית מסויימת, אז במידה ורוצים להתווכח איתם יש להביא הרבה עובדות יבשות, ולפעמים גם מחקרים שלמים, ולא לשאול/להצהיר "למה מי הם בכלל, בטח לא נסעו בתחבורה ציבורית מימיהם". כי לא "בטח" ולא נעליים. כשהתנגדות לתכנית מסויימת מתבססת אך ורק על *תחושות בטן* ולא שיטות מדעיות ועל בסיס נרחב של מידע, הקיים אצל המומחים והלא-קיים אצל אף אחד מאיתנו כאן - אז מומלץ להצהיר במלוא הכנות שמדובר בתחושות בטן ותו לא, כי כדבריך הנכונים "זה עניין כלכלי" וגם עניין של כספי ציבור השייכים לכולנו. במקרה של אבן גבירול, ביקושים לא חסרים באזור ולא יחסרו ממילא. אלא שבמידה ולא יאושר עיבוי של הבנייה, שום ביקושים לא יעזרו... מדובר בתכנית שעל העירייה לאשר ולהעביר דרך כל המשוכות, וזה תהליך שייקח כמה שנים. אלולא היו מציעים את התכנית החדשה הזו, אז לא הייתה הצדקה לתוואי תחתי דווקא מבחינת התעבורה החזויה, כפי שבדקו ומצאו אותם מומחים שהעירייה פסלה את מסקנותיהם בעקבות לחצים מצד תושבי וסוחרי הרחוב. בקיצור, לא "בקיצור" ולא נעליים. אתה יודע בני, כללים של נימוס וצניעות מחייבים לפעמים לומר "קטונתי" ולא לשפוט ולפסול שפרוייקטי ענק כשאין בידיך את מלוא הנתונים. וטוב שגם גוש דן תתברך ביום מן הימים ברכבת תחתית, אבל לא מהסוג של ניו-יורק אלא מהסוג המזכיר חלק מהקווים באמסטרדם ובערים נוספות, שגם הן לא רעות בכלל להערכתי.
סורי, כשאני כועס על הרשויות וההתנהלות שלהם
אני לא מנומס ואולי גם לא צנוע... אם זה לא מוצא חן בעיניך, קטונטי... אבל בקשה לי אליך (וזה גם רוח הדברים של עמית מנהלנו), אל תגיד לנו מה לאמר ומה לא לאמר. אתה גם לא יודע מה מידת היידע שלי.
 
סורי, כשאני כועס על הרשויות וההתנהלות שלהם
אני לא מנומס ואולי גם לא צנוע... אם זה לא מוצא חן בעיניך, קטונטי... אבל בקשה לי אליך (וזה גם רוח הדברים של עמית מנהלנו), אל תגיד לנו מה לאמר ומה לא לאמר. אתה גם לא יודע מה מידת היידע שלי.
וגם: מידת הידע של בני היא עצומה
לעומת כל מיני גולשים קיקיוניים שבקושי רב נמצאים כאן 3 שנים וגם לא רק לעומתם. בני יקירי: אל תתרגש מכל מיני ילדודס שטעם המטרנה או הסימילאק או הנוטרישה או הנידו או האופטימיל או הנוטרילון או הברייט עדיין על שפתם... כנראה שיש כאן מישהו שמתגרה בך כי הוא דווקא שתה בילדותו את תחליף החלב של רמדיה !!!
בני הוא אחד מעשרת עמודי התווך של חובבי הרכבת והאוטובוסים בישראל. בליגת העל יש רק עשר קבוצות.......העונה בה אף פעם לא נגמרת.......כך שאין תחלופה.....
 

easylivin

New member
סורי, כשאני כועס על הרשויות וההתנהלות שלהם
אני לא מנומס ואולי גם לא צנוע... אם זה לא מוצא חן בעיניך, קטונטי... אבל בקשה לי אליך (וזה גם רוח הדברים של עמית מנהלנו), אל תגיד לנו מה לאמר ומה לא לאמר. אתה גם לא יודע מה מידת היידע שלי.
מה לעשות שכל ההערכות שלך בנושא הן אמוציונליות
ומעולם לא טרחת לנמק אותן כמו שצריך. נכון, אין לי מושג מהו הידע שלך בנושא הרכבת הקלה בת"א - כי לא חשפת אותו ולו טיפה... נתת רק הערכה רגשית אחת נחרצת על סמך בעיה נקודתית ושנויה במחלוקת, שמדובר "בתכנית דמיקולו". לא אומרים לך מה לומר ומה לא לומר, בני. אבל כן אומרים לך איך לומר כדי שיתפתח דיון רציני בנושא, אלא אם כן אינך מעוניין בדיון כזה אלא רק לזעוק "זאב זאב" ולעשות תחזיות שחורות כפי שחלק מהאנשים כאן אוהבים, בתקווה שיקלעו באחת מהן...
 
מה לעשות שכל ההערכות שלך בנושא הן אמוציונליות
ומעולם לא טרחת לנמק אותן כמו שצריך. נכון, אין לי מושג מהו הידע שלך בנושא הרכבת הקלה בת"א - כי לא חשפת אותו ולו טיפה... נתת רק הערכה רגשית אחת נחרצת על סמך בעיה נקודתית ושנויה במחלוקת, שמדובר "בתכנית דמיקולו". לא אומרים לך מה לומר ומה לא לומר, בני. אבל כן אומרים לך איך לומר כדי שיתפתח דיון רציני בנושא, אלא אם כן אינך מעוניין בדיון כזה אלא רק לזעוק "זאב זאב" ולעשות תחזיות שחורות כפי שחלק מהאנשים כאן אוהבים, בתקווה שיקלעו באחת מהן...
הפוסל במומו פוסל
כל הטענות שאתה מפנה כלפי בני נכונות ביתר שאת לגביך. שהרי אתה מתחמק בעקביות מלנמק את עמדתך בעניין הקו באבן גבירול, ומהצגת נתונים כלשהם שיתמכו בה. אתה גם מתחמק מלענות על כל השאלות שעלו כאן (בשרשור זה, בשרשורפלצת ובשרשורים רבים אחרים) בנושא עמדת האוצר, ומסתתר באופן קבוע מאחורי "מומחים" עלומי שם שכביכול תומכים בעמדתך. העובדה היא שאין לך שום נימוק ענייני להצדיק את עמדתך, ולכן אתה תוקף כל מי שמתנגד לדעתך בנושא ומנסה להכתיב לו מה לחשוב ומה לכתוב. למרבה צערך זה לא עובד.
 

easylivin

New member
הפוסל במומו פוסל
כל הטענות שאתה מפנה כלפי בני נכונות ביתר שאת לגביך. שהרי אתה מתחמק בעקביות מלנמק את עמדתך בעניין הקו באבן גבירול, ומהצגת נתונים כלשהם שיתמכו בה. אתה גם מתחמק מלענות על כל השאלות שעלו כאן (בשרשור זה, בשרשורפלצת ובשרשורים רבים אחרים) בנושא עמדת האוצר, ומסתתר באופן קבוע מאחורי "מומחים" עלומי שם שכביכול תומכים בעמדתך. העובדה היא שאין לך שום נימוק ענייני להצדיק את עמדתך, ולכן אתה תוקף כל מי שמתנגד לדעתך בנושא ומנסה להכתיב לו מה לחשוב ומה לכתוב. למרבה צערך זה לא עובד.
ברור, ברור...

אם אתה אומר, זה חייב להיות נכון! אלא שאתה לא קולט דבר פשוט: אין לי שום "טענה" כלפי התכנית, ולא אני טענתי שמדובר "בתכנית דמיקולו" - ולכן חובת ההוכחה לא מוטלת עליי! מה שאני טוען ומנמק|סדגש הוא, שטענותיו של בני וגם טענותיך שלך, אינן ענייניות. את זה כבר אמרתי, הסברתי ונימקתי די והותר מבחינתי.
 
ברור, ברור...

אם אתה אומר, זה חייב להיות נכון! אלא שאתה לא קולט דבר פשוט: אין לי שום "טענה" כלפי התכנית, ולא אני טענתי שמדובר "בתכנית דמיקולו" - ולכן חובת ההוכחה לא מוטלת עליי! מה שאני טוען ומנמק|סדגש הוא, שטענותיו של בני וגם טענותיך שלך, אינן ענייניות. את זה כבר אמרתי, הסברתי ונימקתי די והותר מבחינתי.
אתה ממשיך להתחמק
אתה טוען בעקביות שיש מומחים התומכים בעמדתך, ויש תכניות שמגבות אותה, ויש נתונים שמצדיקים אותה - אבל מסרב לחשוף אותם. מכאן ברור שאין כאלה, ומסך העשן שלך מנסה לטשטש את העובדה שאין בסיס לעמדתך. כמובן שמה שמפריע לך במיוחד הוא הרוב הגדול כאן (גם בשרשור זה וגם בשרשורפלצת) שתומך בעמדתי, ולכן אתה מנסה להרתיע גולשים (בני, עמית) מלהביע את דעתם ע"י נזיפות בסגנון "טרול", "זו שאלה לא ראויה", "אני אסביר לך איך לכתוב". גם הטקטיקה הזו לא עובדת.
 

easylivin

New member
אתה ממשיך להתחמק
אתה טוען בעקביות שיש מומחים התומכים בעמדתך, ויש תכניות שמגבות אותה, ויש נתונים שמצדיקים אותה - אבל מסרב לחשוף אותם. מכאן ברור שאין כאלה, ומסך העשן שלך מנסה לטשטש את העובדה שאין בסיס לעמדתך. כמובן שמה שמפריע לך במיוחד הוא הרוב הגדול כאן (גם בשרשור זה וגם בשרשורפלצת) שתומך בעמדתי, ולכן אתה מנסה להרתיע גולשים (בני, עמית) מלהביע את דעתם ע"י נזיפות בסגנון "טרול", "זו שאלה לא ראויה", "אני אסביר לך איך לכתוב". גם הטקטיקה הזו לא עובדת.
"הטקטיקה" הזאת היא פרי דמיונך...
אבל אכן, נראה שהרוב כאן תומך בעמדתך: הכל חרא. אין שום תכניות, לא צריך רק"ל בתל אביב, אין שום מומחים בנת"ע. למה? כי ככה נראה לנו. והרי אנחנו הנוסעים, העם - ואנחנו לא יכולים לטעות. שלום.
 
"הטקטיקה" הזאת היא פרי דמיונך...
אבל אכן, נראה שהרוב כאן תומך בעמדתך: הכל חרא. אין שום תכניות, לא צריך רק"ל בתל אביב, אין שום מומחים בנת"ע. למה? כי ככה נראה לנו. והרי אנחנו הנוסעים, העם - ואנחנו לא יכולים לטעות. שלום.
זה לא שאין תכנית
אבל: מכיר את השאלה מהו גמל? התשובה: סוס שתוכנן על ידי ועדה. לכן לדעתי האישית הלא קובעת ושלא מגובה על ידי שום מסמך, תכנית ההסעה ההמונית בתל אביב היא אכן תכנית דמיקולו, פרווה, כל מה שתגדיר ל"ייצור" שהמוביל אותו הוא אותו אדם או גוף ששולט על הכספים ולא מומחי התחבורה. היות ואני חי באקדמיה אני יודע שכנגד כל מומחה מטעם האוצר יבוא מומחה שכנגד. לי יש ייתרון אחד כלפי המומחים למיניהם: אני הלקוח ובסופו של דבר אני אקבע אם התכנית תצליח. ואם מהר הצופים להדסה עין כרם אפשר להגיע בעשירית הזמן ברכב פרטי אז אסע ברכב פרטי. כל תכנית התחבורה כאן היא טלאי על גבי טלאי. עד שלא יסללו את קו הרכבת והכביש 531, אאלץ לנסוע מכפר סבא בנתיב שחלקו נסלל על ידי אלנבי ב 1917 וחלקו על ידי ההסתדרות הציונית בשנות השלושים. כל עוד הנסיעה שלי ברכבת לעבודה (דרך ראש העין...) תיקח שעה מדלת לדלת לעומת 20 דקות ברכב פרטי, אז חבל"ז. זאת הנקודה. ואגב, לכשאשוב לעבודה ביום שלישי אשאל מומחה עולמי לתח"ץ שאני מאד מיודד איתו מה דעתו על העניין.
 
הפוסל במומו פוסל
כל הטענות שאתה מפנה כלפי בני נכונות ביתר שאת לגביך. שהרי אתה מתחמק בעקביות מלנמק את עמדתך בעניין הקו באבן גבירול, ומהצגת נתונים כלשהם שיתמכו בה. אתה גם מתחמק מלענות על כל השאלות שעלו כאן (בשרשור זה, בשרשורפלצת ובשרשורים רבים אחרים) בנושא עמדת האוצר, ומסתתר באופן קבוע מאחורי "מומחים" עלומי שם שכביכול תומכים בעמדתך. העובדה היא שאין לך שום נימוק ענייני להצדיק את עמדתך, ולכן אתה תוקף כל מי שמתנגד לדעתך בנושא ומנסה להכתיב לו מה לחשוב ומה לכתוב. למרבה צערך זה לא עובד.
בדיוק את זה אני טוען 3 ש
שנים ! זאת אחת הסיבות לפתיחתן של קומונות אחרות ופורומים מקבילים סלקטיביים.
 
בדיוק את זה אני טוען 3 ש
שנים ! זאת אחת הסיבות לפתיחתן של קומונות אחרות ופורומים מקבילים סלקטיביים.
לי אין בעיה עם זה
אני כותב כאן את דעתי ואריק או אף אחד אחר לא יצליחו לעולם להרתיע אותי או להשתיק אותי. אבל מטריד אותי שהוא מנסה להשתיק את בני רק משום ש"במקרה" בני מסכים איתי ולא איתו. זה נסיון להציג מצג כוזב כאילו שדעתי היא דעת יחיד, בעוד שבפועל יש לה כאן תמיכה נרחבת - הרבה יותר נרחבת מהתמיכה בדעתו של אריק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה