פארק דה פרנס
New member
זו שאלה שצריך להפנות לנת"עשאלה שמטרתה איננה התגרות:
אמנם ההגיון שבסלילת קו תחתי באבן גבירול נהיר לך ולי אבל, האם ישנם תימוכין מדעיים להגיון זה - נפחי תנועה צפויים במספרים, מחקר מדעי שנעשה בנושא וכיו"ב או שגם הגיון זה מבוסס על תחושות בטן?
אם אכן נערכו מחקרים כאלה, הם בוודאי לא פורסמו ברבים כדי שהציבור יוכל לשפוט. מה שבטוח הוא שעם או בלי מחקרים, הוחלט להפעיל את כל הקטע של הקו האדום ממחלף גהה ועד מנשיה כקו תחתי. מלבד חלק קטן יחסית של הקטע (בין צומת עלית לצומת מעריב פלוס מינוס), שאר הקטע לא מתקרב בכלל מבחינת נפח תנועה לאבן גבירול. אם ה"מומחים" של נת"ע החליטו שחייבים לעשות שם קו תחתי, איך ייתכן לטעון שצריך קו עילי באבן גבירול? ויותר מכך: כפי שחשף כאן אלן, התכנית שמנסה האוצר לדחוף מחייבת קו תחתי בין התחנה המרכזית הישנה לבין צומת מעריב, ובצומת מעריב להעלות אותו מעל פני הקרקע. מעבר לקטסטרופה התחבורתית שב"הגחת" קו רכבת דו סטרי במרכז הצומת שהוא אחד העמוסים והמסובכים בגוש דן כולו (5 כיוונים כזכור) - איך בדיוק אפשר להצדיק קו תחתי באיזור התחנה המרכזית הישנה, ולשלול אותו באבן גבירול, רחוב חשוב, מרכזי ועמוס פי כמה וכמה? על כל השאלות האלו האוצר מעולם לא ענה. ואתה יודע למה? כי זה לא מעניין אותו! מצדו שלא תהיה רק"ל בכלל, לא תחתית, לא עילית ולא מעופפת. הוא מוצא תירוצים מהגורן ומהיקב לעכב את הפרוייקט ולחבל בו.