שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.

 

בועז ל

New member
מה בתפריט הסופ"ש?

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.
מה בתפריט הסופ"ש?
התמונה הפותחת רומזת על הקל"ב הצפוי: עדכוני A1, כביש 1, הפרדה מפלסית 208 ברמלה.
בקיצור: אין חדש תחת השמש, אבל יש חדש תחת הקשת.

אפתח בשלוש תמונות שהגיעו אליי מאולם הנוסעים של תחנת האומה: גם כאן אין חדש. משחקי אור וצל מעניינים בתוספת מבט על נקודת המפגש של אולם הנוסעים עם פיר המעליות - אזור שבשל תנאי תאורה קשים, אינו זוכה לצילומים רבים במדור. (3 תמונות)





 

בועז ל

New member
יאללה, הביתה.

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.
יאללה, הביתה.
שרידיה האחרונים של ה-TBM לפני עזיבתם את הארץ.



 

בועז ל

New member
מדובר במנהרות בעלות מאפיינים שונים וחתכי

בעצם
למה מחזירים אותה ולא משאירים אותה לטובת הרכבת הקלה בגוש דן?
מדובר במנהרות בעלות מאפיינים שונים וחתכי
כרייה שונים, שמצריכים שימוש בשתי מכונות נפרדות.
 

alantan

New member
יותר לעניין - למה לא לשמור בשביל הארכת המסילה לממילא?

מדובר במנהרות בעלות מאפיינים שונים וחתכי
כרייה שונים, שמצריכים שימוש בשתי מכונות נפרדות.
יותר לעניין - למה לא לשמור בשביל הארכת המסילה לממילא?
 

בועז ל

New member
כי הארכת המסילה לממילא לא תתרחש בעשור

יותר לעניין - למה לא לשמור בשביל הארכת המסילה לממילא?
כי הארכת המסילה לממילא לא תתרחש בעשור
הקרוב, ובינתיים "שפיר" יכולה לקבל כסף לא מבוטל תמורת החזרת המכונה.
 

alantan

New member
חבל שאי אפשר לכרות את המנהרה ולקבל את האישורים על מבני

כי הארכת המסילה לממילא לא תתרחש בעשור
הקרוב, ובינתיים "שפיר" יכולה לקבל כסף לא מבוטל תמורת החזרת המכונה.
חבל שאי אפשר לכרות את המנהרה ולקבל את האישורים על מבני
התחנות מאוחר יותר...
 

Ccyclist

Well-known member
אי שימוש בTBM הקיימת - בכייה לדורות.

חבל שאי אפשר לכרות את המנהרה ולקבל את האישורים על מבני
התחנות מאוחר יותר...
אי שימוש בTBM הקיימת - בכייה לדורות.
לסחוט עוד שני קילומטרים מהמכונה הקיימת על קו בבניה זה קל בהרבה מלהזמין מכונה חדשה ולהפעיל אותה בעתיד כלשהו בתחנת קצה של קו פעיל.
 

amit1270

New member
זה לא המשך של אותה מנהרה

אי שימוש בTBM הקיימת - בכייה לדורות.
לסחוט עוד שני קילומטרים מהמכונה הקיימת על קו בבניה זה קל בהרבה מלהזמין מכונה חדשה ולהפעיל אותה בעתיד כלשהו בתחנת קצה של קו פעיל.
זה לא המשך של אותה מנהרה
ולא בטוח שיהיה פשוט להכניס את ה-TBM הזה למנהרה 4 ולתחנת האומה (בעצם די בטוח שלא) כדי להתחיל בכריית ההמשך.
 

Ccyclist

Well-known member
ok, האם המכונה של האומה עדיין בסוף התחנה?

זה לא המשך של אותה מנהרה
ולא בטוח שיהיה פשוט להכניס את ה-TBM הזה למנהרה 4 ולתחנת האומה (בעצם די בטוח שלא) כדי להתחיל בכריית ההמשך.
ok, האם המכונה של האומה עדיין בסוף התחנה?
כוונתי העיקרית היא שאם המשך המנהרה בעיר יצריך מכונה חדשה זו תהיה סיבה נוספת שלא לעשות כן.
 

amit1270

New member
במנהרה 4 לא השתמשו ב-TBM אלא בשיטה קונבנציונלית

ok, האם המכונה של האומה עדיין בסוף התחנה?
כוונתי העיקרית היא שאם המשך המנהרה בעיר יצריך מכונה חדשה זו תהיה סיבה נוספת שלא לעשות כן.
במנהרה 4 לא השתמשו ב-TBM אלא בשיטה קונבנציונלית
 

בועז ל

New member
ה"חליל" - אפשר להתחיל לנגן

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.
ה"חליל" - אפשר להתחיל לנגן
בהמשך לדיווח מהשבוע שעבר: הושלמה כרייתם של כל ארבעת פירי האוורור 18של מבנה השירות המזרחי. כעת זורם אוויר מהרציפים אל מעל מפלס הקרקע. בפיר 18/4, שכרייתו היא הראשונה שהושלמה, החלו לדפן בבטון את מעטפת הפיר. בתמונה מ-18/4 נראות עבודות האיטום של הפיר.

 
חליל- מאין ולאן


ה"חליל" - אפשר להתחיל לנגן
בהמשך לדיווח מהשבוע שעבר: הושלמה כרייתם של כל ארבעת פירי האוורור 18של מבנה השירות המזרחי. כעת זורם אוויר מהרציפים אל מעל מפלס הקרקע. בפיר 18/4, שכרייתו היא הראשונה שהושלמה, החלו לדפן בבטון את מעטפת הפיר. בתמונה מ-18/4 נראות עבודות האיטום של הפיר.
חליל- מאין ולאן


 

בועז ל

New member
עדכון ממכרז ההשלמות בקטע א'.

ה"חליל" - אפשר להתחיל לנגן
בהמשך לדיווח מהשבוע שעבר: הושלמה כרייתם של כל ארבעת פירי האוורור 18של מבנה השירות המזרחי. כעת זורם אוויר מהרציפים אל מעל מפלס הקרקע. בפיר 18/4, שכרייתו היא הראשונה שהושלמה, החלו לדפן בבטון את מעטפת הפיר. בתמונה מ-18/4 נראות עבודות האיטום של הפיר.
עדכון ממכרז ההשלמות בקטע א'.
מיודענו הקבלן עשוש כבר התמקם בשטח. מכביש 1 ניתן להבחין במבנים היבילים שהובאו לשטח ההתארגנות.
 

בועז ל

New member
עוד ממבנה 17

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.
עוד ממבנה 17
ע"מ לאפשר עבודה בו-זמנית על כל ארבעת פירי האוורור, נמתחו גשרונים צרים מעל פירים 18/2 ו-18/3 האמצעיים. ורק למי ששכח: הפירים האלה רק נראים קטנים. מדובר בתהום בגובה בניין בן 6 קומות שנמצאת מתחת לגשרונים.

 

בועז ל

New member
חדשות 10: היה, איננו, הוא עוד ישוב.

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.
חדשות 10: היה, איננו, הוא עוד ישוב.
והפעם גשר 10 מספק לנו חדשות של ממש.
ביום האחרון של 2014 הגיע לעמק הארזים אחד מ"מנופי אבי". אף הפלדה, שמשקלו 50 טון, פורק בהצלחה במשך כל אותו יום העבודה. את חלקיו הצהובים ניתן לראות למרגלות ניצב מס' 5. (שתי תמונות)



 
וואלה, צודק!!

חדשות 10: היה, איננו, הוא עוד ישוב.
והפעם גשר 10 מספק לנו חדשות של ממש.
ביום האחרון של 2014 הגיע לעמק הארזים אחד מ"מנופי אבי". אף הפלדה, שמשקלו 50 טון, פורק בהצלחה במשך כל אותו יום העבודה. את חלקיו הצהובים ניתן לראות למרגלות ניצב מס' 5. (שתי תמונות)
וואלה, צודק!!

 

בועז ל

New member
פירוק אף הפלדה

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
עקב פגעי מזג האוויר
אני נאלץ לדחות את הסיור האווירי מעל קו אשקלון-ב"ש, אך אל דאגה: הסיור בוא יבוא במועד אחר.
מקו הרכבת לכרמיאל אני מתבשר על תחילתן של עבודות המבנה העליון והנחת מסילות רק בעוד שלושה חודשים. ככל הנראה, החשש שהעליתי ביחס לסטארט-אפ של המכרז הבינלאומי של "נתיבי ישראל", מתגלה כממשי, אם כי תמיד אשמח לגלות שטעיתי. בקטע המזרחי של מסילת העמק מדווחת לי התקדמות יפה בהקמתה של תחנת עפולה, אך גם כאן התקבלה המלצה להמתין מעט עד לקבלת מראות "עם בשר" מההפרדות המפלסיות. עוד מדווח על הנחת רבד ופיזור אדנים לאורך קטעים מסוימים בתוואי. באשר, לקטעים המרכזי והמערבי של מסילת העמק, הרי שאלה עדיין בגדר נעלם למדי עבורנו. המפכ"ל והחבר היקר, דניאל בוכמן, העלה לא מכבר תמונות בכורה של תחנת הרכבת החדשה בכפר יהושע, אך גם כאן מדובר ברסיסי מבט שנצטרך עוד להרחיב. בהחלט לא מן הנמנע, שסיור בקטעים האמורים יצא לפועל בקרוב.
פירוק אף הפלדה
פירוקו של אף הפלדה מבשר על סיומו הקרב של שלב הדחיקה בגשר הדרומי. לאחר הפירוק תתבצע דחיקה באורך חצי סגמנט. את תהליך הדחיקה כולו (של הגשר הדרומי) תחתום יציקה בחצר היציקה של סגמנט שלם. סגמנט זה יהיה הסגמנט האחרון של הגשר הדרומי, שהצבתו במיקומו הסופי נעשית בחצר היציקה וללא דחיקה.
אף הדחיקה המפורק, שמתלונן על תנאי העסקה קשים, יצטרך לאחות את חלקיו. האף יורכב מחדש בפורטל מנהרה 3A. לאחר ההרכבה (בעוד כחודש) שוב ייקרא להמשך המלאכה, והפעם, על הגשר הצפוני. כמו בגשר הדרומי, גם כאן תידרש דחיקתם של שבעה סגמנטים ויציקת סגמנט נוסף בחצר היציקה. עם השלמת דחיקתם של כל חלקי הגשר הצפוני, יסתיים תהליך הדחיקה בכל גשר 10. יחד עם סגמנטים נוספים של שיושלמו בינתיים ביציקה המאוזנת, ישתלט מראה חדש על עמק הארזים. (3 תמונות).





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה