שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.
ועוד תיקון קל...

קבל תיקון קל, דוק'
"עיר הגחלת", וככל הנראה אתה הוא האחרון שנותר לשמור עליה.
ועוד תיקון קל...
מדובר על עיר האזמרגד, לא הברקת (emerald city).
 
יש ראש עיר לירושלים? באמת? לא מורגש כהוא זה..

עיר הברקת
יש ראש עיר לירושלים? באמת? לא מורגש כהוא זה..
אתה מתכוון לדניאל אוסטר?? הוא עדיין ראש העיר שלנו? הלא כן? ירושלים מתנהלת ללא ראש עיר: לא רואים, לא שומעים, לא מרגישים שום שינוי בשום תחום, רק הרעות והרעות במצב.
 

בועז ל

New member
גשר 10 - "טר-ארמה" מבצעת עבודות הכנה בשטח

תחנת כפר מנחם.
נמתין עד יעבור זעם הבוץ.
גשר 10 - "טר-ארמה" מבצעת עבודות הכנה בשטח
את גשר 10 שבעמק ארזים תבצע חברת "טר-ארמה", הזכורה לנו מכביש מס' 3 וביצוע ההפרדה המפלסית במפגש 218 שעליו. גשר 10 יהיה גשר הרכבת הגבוה בארץ. מקצה הניצב הגבוה ביותר שלו לקרקע, יבדילו כ-100 מטרים. הגשר נפרש מעל עמק הארזים ומחבר בין מנהרות 3A ומנהרה מס' 4 של הפרויקט. תחילת העבודות על הגשר הייתה צפויה כבר באוקטובר 2011, אך משום מה דשדשה הקמת הגשר. בינתיים, התמקם הקבלן באתר העבודה והחל בכריתת עצים והסדרת דרכי גישה אל האתר. הנהלת הפורום תעקוב מקרוב ובעניין רב אחר הקמת הגשר, ואני מקווה שמנהלת הפרויקט תעקוב אף היא בעניין אחר קצב הגמת הגשר.
בינתיים, קבלו תיקון טעות משבוע שעבר: רוחב המסילה הצרה בלטרון עליה תנוע רכבת ה-TBM הנו 90 ס"מ ולא 75, כפי שצוין בתחילה.
 

easylivin

New member
יפה. זהו רוחב מסילת החשמליות בלינץ, אוסטריה:

גשר 10 - "טר-ארמה" מבצעת עבודות הכנה בשטח
את גשר 10 שבעמק ארזים תבצע חברת "טר-ארמה", הזכורה לנו מכביש מס' 3 וביצוע ההפרדה המפלסית במפגש 218 שעליו. גשר 10 יהיה גשר הרכבת הגבוה בארץ. מקצה הניצב הגבוה ביותר שלו לקרקע, יבדילו כ-100 מטרים. הגשר נפרש מעל עמק הארזים ומחבר בין מנהרות 3A ומנהרה מס' 4 של הפרויקט. תחילת העבודות על הגשר הייתה צפויה כבר באוקטובר 2011, אך משום מה דשדשה הקמת הגשר. בינתיים, התמקם הקבלן באתר העבודה והחל בכריתת עצים והסדרת דרכי גישה אל האתר. הנהלת הפורום תעקוב מקרוב ובעניין רב אחר הקמת הגשר, ואני מקווה שמנהלת הפרויקט תעקוב אף היא בעניין אחר קצב הגמת הגשר.
בינתיים, קבלו תיקון טעות משבוע שעבר: רוחב המסילה הצרה בלטרון עליה תנוע רכבת ה-TBM הנו 90 ס"מ ולא 75, כפי שצוין בתחילה.
יפה. זהו רוחב מסילת החשמליות בלינץ, אוסטריה:
http://www.urbanrail.net/eu/at/linz/linz.htm יש עוד כמה מסילות צרות בעולם ברוחב זה, וככלל הגרמנים השתמשו בו במסילות הצרות הצבאיות שלהם. מידע נוסף יתקבל בברכה...
 

בועז ל

New member
גיחה לנען

שבתשתיות
סיכום השבוע החולף במדור תשתיות התח"צ של הפורום. והפעם: דיווחים משלושה פרויקטים. ** דיווח מצולם מפרויקט הדגל היוצא של הרכבת - הכפלת הקו לב"ש. ** דיווח מילולי בלבד, אך מעניין, מפרויקט הדגל הנכנס - A1. ** גיחה קצרה לפרויקט התפעולי, המסתיים בימים אלה בתחנת נען. את הדייוח מפרויקט ההכפלה בחרתי לבצע בשני אתרים. "תחנת זברה" המשתדרגת ובהפרדה המפלסית במפגש 244. עד להיעלמותו המוחלטת של הבוץ מאגמי כפר מנחם, החלטתי לדלג על אתר זה, שכן וכידוע לכול: דוד פיינשטיין הנו מנהל הפורום היחיד בעל רישיון התבוססות בבוץ מתקן B-9001
פרויקט הדגל הנכנס ממשיך לספק כותרות ומידת העניין בו הולכת וגוברת עם התקדמותו. השבוע החלה ההצגה הראשונה של "להקת החימום" של "שפיר הנדסה", מבצעת הקטע המרכזי בפרויקט A1 - בתום שקיעתם של הטקסים הגדולים, החלו "מנרב" ושותפתה הרוסית MosMetroStroy (אני מקווה שלא איאלץ יותר להעתיק את השם הזה
) במלאכת הכרייה של מנהרה מס' 1. מכונת הכרייה, ה-TBM, הופעלה סוף-כל סוף "על אמת". בדיווח מפרויקט זה אביא מידע על קצב הכרייה ומעט נתונים. גשר 10 של הרכבת יזכה אף הוא להתייחסות נוספת. אסיים ב"פרויקט הדגל האמיתי והחשוב ביותר בתולדות הרכבת"
- הפרויקט התפעולי מנען, שמביא אתו בשורה אמיתית לנוסעים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים. כהרגלנו בקודש, נצא לאתרי העבודה עם האוטובוס הבלתי נשכח
של אנדי.
גיחה לנען
מבט צפונה. במפגש 215 ז"ל נותר קטע מסילה מהתוואי הישן. מר פיטוסי, נא להסיר!
 

בועז ל

New member
מפגש 215 ז"ל - לכיוון דרום.

שבתשתיות
סיכום השבוע החולף במדור תשתיות התח"צ של הפורום. והפעם: דיווחים משלושה פרויקטים. ** דיווח מצולם מפרויקט הדגל היוצא של הרכבת - הכפלת הקו לב"ש. ** דיווח מילולי בלבד, אך מעניין, מפרויקט הדגל הנכנס - A1. ** גיחה קצרה לפרויקט התפעולי, המסתיים בימים אלה בתחנת נען. את הדייוח מפרויקט ההכפלה בחרתי לבצע בשני אתרים. "תחנת זברה" המשתדרגת ובהפרדה המפלסית במפגש 244. עד להיעלמותו המוחלטת של הבוץ מאגמי כפר מנחם, החלטתי לדלג על אתר זה, שכן וכידוע לכול: דוד פיינשטיין הנו מנהל הפורום היחיד בעל רישיון התבוססות בבוץ מתקן B-9001
פרויקט הדגל הנכנס ממשיך לספק כותרות ומידת העניין בו הולכת וגוברת עם התקדמותו. השבוע החלה ההצגה הראשונה של "להקת החימום" של "שפיר הנדסה", מבצעת הקטע המרכזי בפרויקט A1 - בתום שקיעתם של הטקסים הגדולים, החלו "מנרב" ושותפתה הרוסית MosMetroStroy (אני מקווה שלא איאלץ יותר להעתיק את השם הזה
) במלאכת הכרייה של מנהרה מס' 1. מכונת הכרייה, ה-TBM, הופעלה סוף-כל סוף "על אמת". בדיווח מפרויקט זה אביא מידע על קצב הכרייה ומעט נתונים. גשר 10 של הרכבת יזכה אף הוא להתייחסות נוספת. אסיים ב"פרויקט הדגל האמיתי והחשוב ביותר בתולדות הרכבת"
- הפרויקט התפעולי מנען, שמביא אתו בשורה אמיתית לנוסעים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים. כהרגלנו בקודש, נצא לאתרי העבודה עם האוטובוס הבלתי נשכח
של אנדי.
מפגש 215 ז"ל - לכיוון דרום.
כאן דווקא הוסרה המסילה.
 

בועז ל

New member
תפעול - מיני פרויקט בנען.

שבתשתיות
סיכום השבוע החולף במדור תשתיות התח"צ של הפורום. והפעם: דיווחים משלושה פרויקטים. ** דיווח מצולם מפרויקט הדגל היוצא של הרכבת - הכפלת הקו לב"ש. ** דיווח מילולי בלבד, אך מעניין, מפרויקט הדגל הנכנס - A1. ** גיחה קצרה לפרויקט התפעולי, המסתיים בימים אלה בתחנת נען. את הדייוח מפרויקט ההכפלה בחרתי לבצע בשני אתרים. "תחנת זברה" המשתדרגת ובהפרדה המפלסית במפגש 244. עד להיעלמותו המוחלטת של הבוץ מאגמי כפר מנחם, החלטתי לדלג על אתר זה, שכן וכידוע לכול: דוד פיינשטיין הנו מנהל הפורום היחיד בעל רישיון התבוססות בבוץ מתקן B-9001
פרויקט הדגל הנכנס ממשיך לספק כותרות ומידת העניין בו הולכת וגוברת עם התקדמותו. השבוע החלה ההצגה הראשונה של "להקת החימום" של "שפיר הנדסה", מבצעת הקטע המרכזי בפרויקט A1 - בתום שקיעתם של הטקסים הגדולים, החלו "מנרב" ושותפתה הרוסית MosMetroStroy (אני מקווה שלא איאלץ יותר להעתיק את השם הזה
) במלאכת הכרייה של מנהרה מס' 1. מכונת הכרייה, ה-TBM, הופעלה סוף-כל סוף "על אמת". בדיווח מפרויקט זה אביא מידע על קצב הכרייה ומעט נתונים. גשר 10 של הרכבת יזכה אף הוא להתייחסות נוספת. אסיים ב"פרויקט הדגל האמיתי והחשוב ביותר בתולדות הרכבת"
- הפרויקט התפעולי מנען, שמביא אתו בשורה אמיתית לנוסעים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים. כהרגלנו בקודש, נצא לאתרי העבודה עם האוטובוס הבלתי נשכח
של אנדי.
תפעול - מיני פרויקט בנען.
אמנם מיני פרויקט, אך כזה שהשפעתו גדולה וחשובה על קו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. לקראת הפעלת לו"ז מאי 2012, הגתה חטיבת תפעול תכנית אשר מתבצעת בימים אלה. במסגרת התכנית, מוארכת מסילה מס' 4 שבתחנה התפעולית בנען ומסוט חדש יחובר בין מסילות 4 ל-2 (מסילת הקו הראשי לוד-ב"ש). בהיבט התפעולי, שינוי זה יחד עם שיפור התשתית שבין לוד לנען, מאפשרים את הזזת מפגשי הרכבות בקו המשודרג מתפעולית בר גיורא (הזזה חלקית) לבית שמש ומתפעולית נחל שורק לתחנת נען. ביצוע עבודת התשתית וחיבור המסוט יאפשר לרכבת הפורשת מת"א להיכנס לקטע נען-בית שמש מבלי לעצור. התוצאה: קיצור משמעותי ממשך הנסיעה שבלו"ז הנוכחי וקצת פחות דרמטי, אך עדיין טוב, מזה שהונהג בלו"ז הפתיחה הראשוני של הקו המשודרג. בסיכומו של הפרויקט ועם הפעלת הלו"ז החדש, תארך הנסיעה בין בית שמש לת"א ההגנה 34 דקות - זמן אטרקטיבי לכל הדעות, אך האם זמן משופר יחזיר את נוסעי קו 412 של סופרבוס שנטשו את הרכבת ועברו לקו החדש? ברכבת מעריכים שכן. אני נותרתי בספק. דבר אחד בטוח: ללא אבטחת יציבות השירות בקו, צעדים משלימים וקמפיין פרסומי נרחב של מחלקת השיווק של הרכבת, זה לא יקרה. בתמונה שצולמה מגשר ההפרדה המפלסית: מבט מאומץ אל הארכת מסילה מס' 4 בנען.
, הזום לא מספק ומהבוץ בנען אי אפשר להתחמק. אצטרך להגיע למקום.
 

קו 415

Active member
תודה!

תפעול - מיני פרויקט בנען.
אמנם מיני פרויקט, אך כזה שהשפעתו גדולה וחשובה על קו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. לקראת הפעלת לו"ז מאי 2012, הגתה חטיבת תפעול תכנית אשר מתבצעת בימים אלה. במסגרת התכנית, מוארכת מסילה מס' 4 שבתחנה התפעולית בנען ומסוט חדש יחובר בין מסילות 4 ל-2 (מסילת הקו הראשי לוד-ב"ש). בהיבט התפעולי, שינוי זה יחד עם שיפור התשתית שבין לוד לנען, מאפשרים את הזזת מפגשי הרכבות בקו המשודרג מתפעולית בר גיורא (הזזה חלקית) לבית שמש ומתפעולית נחל שורק לתחנת נען. ביצוע עבודת התשתית וחיבור המסוט יאפשר לרכבת הפורשת מת"א להיכנס לקטע נען-בית שמש מבלי לעצור. התוצאה: קיצור משמעותי ממשך הנסיעה שבלו"ז הנוכחי וקצת פחות דרמטי, אך עדיין טוב, מזה שהונהג בלו"ז הפתיחה הראשוני של הקו המשודרג. בסיכומו של הפרויקט ועם הפעלת הלו"ז החדש, תארך הנסיעה בין בית שמש לת"א ההגנה 34 דקות - זמן אטרקטיבי לכל הדעות, אך האם זמן משופר יחזיר את נוסעי קו 412 של סופרבוס שנטשו את הרכבת ועברו לקו החדש? ברכבת מעריכים שכן. אני נותרתי בספק. דבר אחד בטוח: ללא אבטחת יציבות השירות בקו, צעדים משלימים וקמפיין פרסומי נרחב של מחלקת השיווק של הרכבת, זה לא יקרה. בתמונה שצולמה מגשר ההפרדה המפלסית: מבט מאומץ אל הארכת מסילה מס' 4 בנען.
, הזום לא מספק ומהבוץ בנען אי אפשר להתחמק. אצטרך להגיע למקום.
תודה!
האם יש לך דרך להשיג ולפרסם את נתוני הנוסעים בקו 412? אחרת אני אפרוש מפורום זה ויישארו לך רק חמשה נאמנים....
 

בועז ל

New member
לאאאאאאא
בשום פנים ואופן לא אניח לך לפרוש

תודה!
האם יש לך דרך להשיג ולפרסם את נתוני הנוסעים בקו 412? אחרת אני אפרוש מפורום זה ויישארו לך רק חמשה נאמנים....
לאאאאאאא
בשום פנים ואופן לא אניח לך לפרוש
לפניי
אנסה לבדוק עבורך. אני מניח שאוכל לקבל הערכה סבירה ואולי גם נתונים מאחד מידידיי בסופרבוס, אבל שיהיה ברור: ככל הנראה, לא אוכל לקבל מסמך רשמי מהחברה.
 

קו 415

Active member
תודה רבה!

לאאאאאאא
בשום פנים ואופן לא אניח לך לפרוש
לפניי
אנסה לבדוק עבורך. אני מניח שאוכל לקבל הערכה סבירה ואולי גם נתונים מאחד מידידיי בסופרבוס, אבל שיהיה ברור: ככל הנראה, לא אוכל לקבל מסמך רשמי מהחברה.
תודה רבה!
אז עכשיו יישארו לך שישה קוראים נאמנים!
 

בועז ל

New member
מיני פרויקט בנען.

שבתשתיות
סיכום השבוע החולף במדור תשתיות התח"צ של הפורום. והפעם: דיווחים משלושה פרויקטים. ** דיווח מצולם מפרויקט הדגל היוצא של הרכבת - הכפלת הקו לב"ש. ** דיווח מילולי בלבד, אך מעניין, מפרויקט הדגל הנכנס - A1. ** גיחה קצרה לפרויקט התפעולי, המסתיים בימים אלה בתחנת נען. את הדייוח מפרויקט ההכפלה בחרתי לבצע בשני אתרים. "תחנת זברה" המשתדרגת ובהפרדה המפלסית במפגש 244. עד להיעלמותו המוחלטת של הבוץ מאגמי כפר מנחם, החלטתי לדלג על אתר זה, שכן וכידוע לכול: דוד פיינשטיין הנו מנהל הפורום היחיד בעל רישיון התבוססות בבוץ מתקן B-9001
פרויקט הדגל הנכנס ממשיך לספק כותרות ומידת העניין בו הולכת וגוברת עם התקדמותו. השבוע החלה ההצגה הראשונה של "להקת החימום" של "שפיר הנדסה", מבצעת הקטע המרכזי בפרויקט A1 - בתום שקיעתם של הטקסים הגדולים, החלו "מנרב" ושותפתה הרוסית MosMetroStroy (אני מקווה שלא איאלץ יותר להעתיק את השם הזה
) במלאכת הכרייה של מנהרה מס' 1. מכונת הכרייה, ה-TBM, הופעלה סוף-כל סוף "על אמת". בדיווח מפרויקט זה אביא מידע על קצב הכרייה ומעט נתונים. גשר 10 של הרכבת יזכה אף הוא להתייחסות נוספת. אסיים ב"פרויקט הדגל האמיתי והחשוב ביותר בתולדות הרכבת"
- הפרויקט התפעולי מנען, שמביא אתו בשורה אמיתית לנוסעים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים. כהרגלנו בקודש, נצא לאתרי העבודה עם האוטובוס הבלתי נשכח
של אנדי.
מיני פרויקט בנען.
עד שתושלם הכפלתה של מסילת נען-בית שמש (במהרה בימינו, אינשאללה!), ייאלצו נוסעי הקו המשודרג להסתפק במיני פרויקט המבוצע בנען. בתמונה: הושלמה עבודת התשתית ע"י הקבלן והמבנה התחתון מצפה לאגף מסילה. אלה כבר ביצעו חלק ניכר מעבודתם. מסילה מס' 4 (השמאלית בתמונה) הוארכה וחובר אליה מסוט. כעת נותר להשלים עוד הארכה קצרה , כאורך קטע הרבד, להציב אוטם מסילה ולחבר את המסוט ממסילה 2 ל-4. ביצוע השלב האחרון, יחייב ככל הנראה השבתה קצרה (ואולי תפיסת קטע - עדיין איני יודע) בקו ת"א -בית שמש.
 

בועז ל

New member
לתשומת לב מחלקת השיווק של הרכבת


שבתשתיות
סיכום השבוע החולף במדור תשתיות התח"צ של הפורום. והפעם: דיווחים משלושה פרויקטים. ** דיווח מצולם מפרויקט הדגל היוצא של הרכבת - הכפלת הקו לב"ש. ** דיווח מילולי בלבד, אך מעניין, מפרויקט הדגל הנכנס - A1. ** גיחה קצרה לפרויקט התפעולי, המסתיים בימים אלה בתחנת נען. את הדייוח מפרויקט ההכפלה בחרתי לבצע בשני אתרים. "תחנת זברה" המשתדרגת ובהפרדה המפלסית במפגש 244. עד להיעלמותו המוחלטת של הבוץ מאגמי כפר מנחם, החלטתי לדלג על אתר זה, שכן וכידוע לכול: דוד פיינשטיין הנו מנהל הפורום היחיד בעל רישיון התבוססות בבוץ מתקן B-9001
פרויקט הדגל הנכנס ממשיך לספק כותרות ומידת העניין בו הולכת וגוברת עם התקדמותו. השבוע החלה ההצגה הראשונה של "להקת החימום" של "שפיר הנדסה", מבצעת הקטע המרכזי בפרויקט A1 - בתום שקיעתם של הטקסים הגדולים, החלו "מנרב" ושותפתה הרוסית MosMetroStroy (אני מקווה שלא איאלץ יותר להעתיק את השם הזה
) במלאכת הכרייה של מנהרה מס' 1. מכונת הכרייה, ה-TBM, הופעלה סוף-כל סוף "על אמת". בדיווח מפרויקט זה אביא מידע על קצב הכרייה ומעט נתונים. גשר 10 של הרכבת יזכה אף הוא להתייחסות נוספת. אסיים ב"פרויקט הדגל האמיתי והחשוב ביותר בתולדות הרכבת"
- הפרויקט התפעולי מנען, שמביא אתו בשורה אמיתית לנוסעים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים. כהרגלנו בקודש, נצא לאתרי העבודה עם האוטובוס הבלתי נשכח
של אנדי.
לתשומת לב מחלקת השיווק של הרכבת

ואגב, למה לא אגף אחד של דוברות ושיווק של הרכבת? כך, לפחות להבנתי, העסק צריך להתנהל. כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת, השגת יעדי לו"ז 2012 בקו המשודרג תיאלץ את הרכבת למתוח מעט איברים. מח' השיווק תהיה חייבתף לטעמי, לתת ביטוי לשיפור העתידי. מחטיבות תפעול ונוסעים יש לצפות לעמידה טובה בלו"ז והקפדה על דיוק הרכבות. לאחר תקופה ארוכה בה הרביתי לבקר את חטיבת התפעול ואגף התנועה של הרכבת, אני מרשה לעצמי לומר גם מלה טובה לחטיבה, שלוקחת בפרויקט זה סיכון מסוים. ע"פ מה שהוסבר לי מגורם אובייקטיבי, ביצוע השינוייים התפעוליים (העתקת מפגשי הרכבות וקיצור הזמנים התפעוליים) עלול לגרום צרות לא פשוטות במקרה של תקלות ואי שמירה על זמנים בקו המשודרג. על הרכבת כארגון מוטלת האחריות להפגין ביצועים טובים ומדויקים,, אם אכן ברצונה לשמר את השירות העתידי והמשופר בקו המשודרג. יש בינינו כאלה שזוכרים היטב את ניסיון 4 הדקות (ניסיון אמיץ של מנהל אגף תנועה דאז) שהונהג בתקופה בה פוצל הקו המשודרג בתחנת בית שמש. ניסיון זה אמנם לא צלח, אך היה ראוי להערכה רבה ובעקבותיו בוטל פיצול הקו ע"י המנכ"ל לשעבר, חקי הראל. אודה למומחה התפעול של הפורום, סר אשבי, אם יאות להרחיב בנושא הסיכון התפעולי. בתמונה: מסילה מס' 4 (המסילה השמאלית) שהוארכה וממנה נולד מסוט חדש שיעדו מסילה מס' 2 של הקו הראשי.שימו לב שמסילה מס' 2 בנקודת המסוט, היא המסילה הצמודה לו מימין. מסילה מס' 3 נראית בעומק התמונה וסיומה במסוט (אחרי הסימנור) שמתחבר למסילה מס' 2.
 
הרחבה קצרה למדי ברשותך:

לתשומת לב מחלקת השיווק של הרכבת

ואגב, למה לא אגף אחד של דוברות ושיווק של הרכבת? כך, לפחות להבנתי, העסק צריך להתנהל. כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת, השגת יעדי לו"ז 2012 בקו המשודרג תיאלץ את הרכבת למתוח מעט איברים. מח' השיווק תהיה חייבתף לטעמי, לתת ביטוי לשיפור העתידי. מחטיבות תפעול ונוסעים יש לצפות לעמידה טובה בלו"ז והקפדה על דיוק הרכבות. לאחר תקופה ארוכה בה הרביתי לבקר את חטיבת התפעול ואגף התנועה של הרכבת, אני מרשה לעצמי לומר גם מלה טובה לחטיבה, שלוקחת בפרויקט זה סיכון מסוים. ע"פ מה שהוסבר לי מגורם אובייקטיבי, ביצוע השינוייים התפעוליים (העתקת מפגשי הרכבות וקיצור הזמנים התפעוליים) עלול לגרום צרות לא פשוטות במקרה של תקלות ואי שמירה על זמנים בקו המשודרג. על הרכבת כארגון מוטלת האחריות להפגין ביצועים טובים ומדויקים,, אם אכן ברצונה לשמר את השירות העתידי והמשופר בקו המשודרג. יש בינינו כאלה שזוכרים היטב את ניסיון 4 הדקות (ניסיון אמיץ של מנהל אגף תנועה דאז) שהונהג בתקופה בה פוצל הקו המשודרג בתחנת בית שמש. ניסיון זה אמנם לא צלח, אך היה ראוי להערכה רבה ובעקבותיו בוטל פיצול הקו ע"י המנכ"ל לשעבר, חקי הראל. אודה למומחה התפעול של הפורום, סר אשבי, אם יאות להרחיב בנושא הסיכון התפעולי. בתמונה: מסילה מס' 4 (המסילה השמאלית) שהוארכה וממנה נולד מסוט חדש שיעדו מסילה מס' 2 של הקו הראשי.שימו לב שמסילה מס' 2 בנקודת המסוט, היא המסילה הצמודה לו מימין. מסילה מס' 3 נראית בעומק התמונה וסיומה במסוט (אחרי הסימנור) שמתחבר למסילה מס' 2.
הרחבה קצרה למדי ברשותך:
הקטע הכפול לוד-נען אינו מהווה בעיה ומאפשר גמישות תפעולית במקרה של תקלה או איחור רכבת. את קטע זה חולקות רכבות נוסעים בקו ב''ש-ת''א ומלחה/בית שמש -ת''א כלומר כל כ 20 דקות רכבת לכל כוון סה''כ 3 לכל כוון . הבעיה העיקרית אם בכלל, צפויה בקטע הבודד נען-מלחה שבו חובת העמידה בזמנים מצויה בעדיפות ראשונה. בלוח הזמנים החדש יתבצעו מפגשי רכבות בקטע נען-מלחה בנקודות הבאות: רכבות ''פורשות'' : נען ללא עצירה בר גיורא ללא עצירה רכבות ''חוזרות'': בר גיורא עצירה של 3 דקות למפגש עם רכבת פורשת. נען ללא עצירה בתנאי שהרכבת החוזרת עומדת בזמנים ואין איחור ברכבות מב''ש . במקרה של איחור משתבש לו''ז בקטע הבודד וההמתנה למפגש שבאיחור עלולה להמשך זמן רב. נקודות המפגש נוספות שבהם ניתן לבצע מפגש רכבות שלא ע''פ לו''ז: תחנת נחל שורק בית שמש תחנת ביתר שבה קימות מגבלות על עצירה ממושכת מסיבות לא תפעוליות. כאמור עבודות התשתית הרבות שהתבצעו בשנים האחרונות הגיעו סוף סוף לכדי הבשלה קרי: קיצור משך הנסיעה בקווים לב''ש /בית שמש/ירושלים. את הביצוע בשטח נראה החל מחודש מאי 2012. תודה בועז על התעוד המצולם אנא הסר דאגה מליבך באשר לעתיד שהרי עוד נכונו לך אתגרים גדולים בתוואי A1, בדרום, בשדות העמק המוריקים , ובגליל המערבי .
 

בועז ל

New member
תודה רבה על ההרחבה, מייקל.

הרחבה קצרה למדי ברשותך:
הקטע הכפול לוד-נען אינו מהווה בעיה ומאפשר גמישות תפעולית במקרה של תקלה או איחור רכבת. את קטע זה חולקות רכבות נוסעים בקו ב''ש-ת''א ומלחה/בית שמש -ת''א כלומר כל כ 20 דקות רכבת לכל כוון סה''כ 3 לכל כוון . הבעיה העיקרית אם בכלל, צפויה בקטע הבודד נען-מלחה שבו חובת העמידה בזמנים מצויה בעדיפות ראשונה. בלוח הזמנים החדש יתבצעו מפגשי רכבות בקטע נען-מלחה בנקודות הבאות: רכבות ''פורשות'' : נען ללא עצירה בר גיורא ללא עצירה רכבות ''חוזרות'': בר גיורא עצירה של 3 דקות למפגש עם רכבת פורשת. נען ללא עצירה בתנאי שהרכבת החוזרת עומדת בזמנים ואין איחור ברכבות מב''ש . במקרה של איחור משתבש לו''ז בקטע הבודד וההמתנה למפגש שבאיחור עלולה להמשך זמן רב. נקודות המפגש נוספות שבהם ניתן לבצע מפגש רכבות שלא ע''פ לו''ז: תחנת נחל שורק בית שמש תחנת ביתר שבה קימות מגבלות על עצירה ממושכת מסיבות לא תפעוליות. כאמור עבודות התשתית הרבות שהתבצעו בשנים האחרונות הגיעו סוף סוף לכדי הבשלה קרי: קיצור משך הנסיעה בקווים לב''ש /בית שמש/ירושלים. את הביצוע בשטח נראה החל מחודש מאי 2012. תודה בועז על התעוד המצולם אנא הסר דאגה מליבך באשר לעתיד שהרי עוד נכונו לך אתגרים גדולים בתוואי A1, בדרום, בשדות העמק המוריקים , ובגליל המערבי .
תודה רבה על ההרחבה, מייקל.
קיבלתי את עצתך והסרתי דאגה: כל עוד אתה כאן, כנראה שבאמת אין סיבה לדאגה.
 
תחנת ביתר ? מהי הסיבה שלשמה אסור לרכבת

הרחבה קצרה למדי ברשותך:
הקטע הכפול לוד-נען אינו מהווה בעיה ומאפשר גמישות תפעולית במקרה של תקלה או איחור רכבת. את קטע זה חולקות רכבות נוסעים בקו ב''ש-ת''א ומלחה/בית שמש -ת''א כלומר כל כ 20 דקות רכבת לכל כוון סה''כ 3 לכל כוון . הבעיה העיקרית אם בכלל, צפויה בקטע הבודד נען-מלחה שבו חובת העמידה בזמנים מצויה בעדיפות ראשונה. בלוח הזמנים החדש יתבצעו מפגשי רכבות בקטע נען-מלחה בנקודות הבאות: רכבות ''פורשות'' : נען ללא עצירה בר גיורא ללא עצירה רכבות ''חוזרות'': בר גיורא עצירה של 3 דקות למפגש עם רכבת פורשת. נען ללא עצירה בתנאי שהרכבת החוזרת עומדת בזמנים ואין איחור ברכבות מב''ש . במקרה של איחור משתבש לו''ז בקטע הבודד וההמתנה למפגש שבאיחור עלולה להמשך זמן רב. נקודות המפגש נוספות שבהם ניתן לבצע מפגש רכבות שלא ע''פ לו''ז: תחנת נחל שורק בית שמש תחנת ביתר שבה קימות מגבלות על עצירה ממושכת מסיבות לא תפעוליות. כאמור עבודות התשתית הרבות שהתבצעו בשנים האחרונות הגיעו סוף סוף לכדי הבשלה קרי: קיצור משך הנסיעה בקווים לב''ש /בית שמש/ירושלים. את הביצוע בשטח נראה החל מחודש מאי 2012. תודה בועז על התעוד המצולם אנא הסר דאגה מליבך באשר לעתיד שהרי עוד נכונו לך אתגרים גדולים בתוואי A1, בדרום, בשדות העמק המוריקים , ובגליל המערבי .
תחנת ביתר ? מהי הסיבה שלשמה אסור לרכבת
לעצור בתחנת ביתר או בתיר לעצירה ממושכת? מה יש? לתושבי בתיר אסור לצלם את הרכבת? איך אתה רוצה שהם יכוונו את המקלע או את טיל הכתף שכמוהו נמצאים בבתיר מאות רבות, אם הרכבת לא עומדת? בתיר היא תחנה מאוד בטוחה....מעולם לא ארע שם פיגוע או ניסיון לפגוע ברכבת........
 
כמה ''מאות רבות'' של טילי כתף מצויים בבתיר?

תחנת ביתר ? מהי הסיבה שלשמה אסור לרכבת
לעצור בתחנת ביתר או בתיר לעצירה ממושכת? מה יש? לתושבי בתיר אסור לצלם את הרכבת? איך אתה רוצה שהם יכוונו את המקלע או את טיל הכתף שכמוהו נמצאים בבתיר מאות רבות, אם הרכבת לא עומדת? בתיר היא תחנה מאוד בטוחה....מעולם לא ארע שם פיגוע או ניסיון לפגוע ברכבת........
כמה ''מאות רבות'' של טילי כתף מצויים בבתיר?
התוכל לציין מק''ט וכן להביא אישור לדבריך מגורמי הבטחון שאיתם אדוני בוודאי מקיים קשר הדוק מתוך היותו יועץ בטחוני בכיר לגופים האלו, בנוסף לניהול תשלובת מגה/טרה ארכיון תחבורתי. תודה מראש.
 
הכפר בתיר עמוס בנשק מכל הסוגים. מחנה הפליטים

כמה ''מאות רבות'' של טילי כתף מצויים בבתיר?
התוכל לציין מק''ט וכן להביא אישור לדבריך מגורמי הבטחון שאיתם אדוני בוודאי מקיים קשר הדוק מתוך היותו יועץ בטחוני בכיר לגופים האלו, בנוסף לניהול תשלובת מגה/טרה ארכיון תחבורתי. תודה מראש.
הכפר בתיר עמוס בנשק מכל הסוגים. מחנה הפליטים
שועפאט עמוס גם הוא ב"כל טוב מתוצרת היישוב". מנין אני יודע? קרא מסר ממני מלפני שנתיים ותבין לבד. אתה שואל שאלות רטוריות כאשר אתה יודע היטב את התשובה להן. זה לא סוד שבני הכפר בתיר עוקבים ביתר שאת אחר הפטרולים שמקיימת רכבת-ישראל באזור בתיר. כולם יודעים מה מכילה התחנה התפעולית בבתיר. אם אתה חושב שזה סוד כמוס - נחדל מלדון בענין. אני לא יועץ בטחוני של אף אחד ולא עוסק בשום היבט בטחוני. אתה העלת את הסוגייה בכפר בתיר אז בוא מפרט ונדון בה בהרחבה בפרטי פרטים כדי שפאדי סולימן, חובב רכבת ידוע ומוכר, מחמולת סולימן בכפר בתיר יוכל לקרוא ולהחכים... הוא זה שבזכותו פורסמו כאן בעבר כמה תמונות יפיפיות מהקו.
 

בועז ל

New member
תמונה אחרונה - אבקש התייחסות מ-zvir הדגול.

שבתשתיות
סיכום השבוע החולף במדור תשתיות התח"צ של הפורום. והפעם: דיווחים משלושה פרויקטים. ** דיווח מצולם מפרויקט הדגל היוצא של הרכבת - הכפלת הקו לב"ש. ** דיווח מילולי בלבד, אך מעניין, מפרויקט הדגל הנכנס - A1. ** גיחה קצרה לפרויקט התפעולי, המסתיים בימים אלה בתחנת נען. את הדייוח מפרויקט ההכפלה בחרתי לבצע בשני אתרים. "תחנת זברה" המשתדרגת ובהפרדה המפלסית במפגש 244. עד להיעלמותו המוחלטת של הבוץ מאגמי כפר מנחם, החלטתי לדלג על אתר זה, שכן וכידוע לכול: דוד פיינשטיין הנו מנהל הפורום היחיד בעל רישיון התבוססות בבוץ מתקן B-9001
פרויקט הדגל הנכנס ממשיך לספק כותרות ומידת העניין בו הולכת וגוברת עם התקדמותו. השבוע החלה ההצגה הראשונה של "להקת החימום" של "שפיר הנדסה", מבצעת הקטע המרכזי בפרויקט A1 - בתום שקיעתם של הטקסים הגדולים, החלו "מנרב" ושותפתה הרוסית MosMetroStroy (אני מקווה שלא איאלץ יותר להעתיק את השם הזה
) במלאכת הכרייה של מנהרה מס' 1. מכונת הכרייה, ה-TBM, הופעלה סוף-כל סוף "על אמת". בדיווח מפרויקט זה אביא מידע על קצב הכרייה ומעט נתונים. גשר 10 של הרכבת יזכה אף הוא להתייחסות נוספת. אסיים ב"פרויקט הדגל האמיתי והחשוב ביותר בתולדות הרכבת"
- הפרויקט התפעולי מנען, שמביא אתו בשורה אמיתית לנוסעים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים. כהרגלנו בקודש, נצא לאתרי העבודה עם האוטובוס הבלתי נשכח
של אנדי.
תמונה אחרונה - אבקש התייחסות מ-zvir הדגול.
תמונת מסילות בכניסה הצפונית לתפעולית נען. צבי: מה מצב הקריז? נרגענו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה