תמונה אחרונה - בהמתנה ל...
פיר הדרגנועים, כמובן.
אם A1 הוא פרויקט הדגל ותחנת האומה היא היהלום שבכתר, הרי שהעולם התת"ק שמסתתר מתחת לתחנת האומה הוא השאור שבעיסה.
ולאחר דברי הפייטנות האלו אבהיר כי תחנת האומה מנותקת לחלוטין מרציפיה ומאולם הנוסעים שמתחתיה. למרות שמדובר במתחם אחד, קיימת מחיצה פיזית בשטח המונעת גישה בין שני תחומי המכרזים השונים. לטעמי האישי, העולם התת"ק העשיר שקיים מתחת למבנה התחנה מרתק לא פחות ממבנה התחנה. מעבר לשני הרציפים ואולם הנוסעים הענקי, מדובר בקומפלקס נרחב של פתחים ומנהרות גישור בין האלמנטים השונים. כך למשל, קיימים שישה מעברים, ממונהרים כמובן, בין רציפי התחנה לאולם הנוסעים. סמוך למבנה השירות שבמתחם משרד החוץ הישן קיימת "מנורת ארבעת הקנים" (כינוי שלי בעקבות ה"חנוכייה" שבפי הנהלת הפרויקט) המשמשת לאוורור. בנוסף, בתוך אולם הנוסעים קיימים פתחי נוספים למילוט ולפונקציות נוספות שטרם עמדתי על טיבן. בקיצור: מעניין ומרתק שם למטה.
בתמונה: פתחו העליון והעתידי של פיר הדרגנועים. 60 מ' מתחתיו הגיע צוות הכרייה של אולם הנוסעים למרחק 203 מ' - מה שאומר שבכל יום נתון ניתן להתחיל בכרייתו של הפיר המורכב. עד כאן שבתשתיות. מוצ"ש נסבל לכולנו. חבריי לסיור מוזמנים להמשיך את השרשור ולשפוך בתמונות את חמותם על הגויים