שבתשתיות - תחנת האומה, A1

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
נראה אכן מאוד מפחיד

אני אומר שטוב עשיתי כאשר ויתרתי על החוויה
המפוקפקת.
בוא'נה, אני ממתין למדרגות.
נראה אכן מאוד מפחיד
כמה זמן לוקחת הנסיעה הזו בכוון אחד? נניח מהתחלת הכניסה לכלוב הזה ועד שיוצאים ממנו בחתית הפיר?
 

amit1270

New member
מכיוון שלא ממש הגענו לתחתית הפיר

נראה אכן מאוד מפחיד
כמה זמן לוקחת הנסיעה הזו בכוון אחד? נניח מהתחלת הכניסה לכלוב הזה ועד שיוצאים ממנו בחתית הפיר?
מכיוון שלא ממש הגענו לתחתית הפיר
קשה לי לתת לך תזמון מדויק...


מבדיקת זמני צילום התמונות - כ-3:30 דקות מרגע עזיבת הכלוב את הקרקע עד לנקודה הנמוכה ביותר שהגענו אליה. אני מעריך שעד התחתית היה לוקח עוד איזה חצי דקה.
 

yudyud51

New member
יש קישור לתמונות של ידיעות? תודה על התמונות !

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
יש קישור לתמונות של ידיעות? תודה על התמונות !
 

בועז ל

New member
ביצוע פיר הדרגנועים.

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
ביצוע פיר הדרגנועים.
אחד משלבי הביצוע שמסתמן כאחד האתגרים ההנדסיים הגדולים ביותר בפרויקט, אם לא ה...
הוא ביצוע כריית פיר הדרגנועים האלכסוני. ואולם, דומה שביצוע הפיר לא היה חייב מלכתחילה להפוך לאתגר הנדסי, שכן, בפני הנהלת הרכבת וקבלני הביצוע עמדו בעבר לפחות שתי הזדמנויות לבצע את הכרייה מלמעלה למטה ולא מלמטה כלפי מעלה, כפי שמצב חוסר הבררה כיום מעמיד בפני "חופרי השרון". בסוגיה זו בדיוק שוחחתי ממושכות עם אנשי חברת הניהול, אשר הסבירו לי כי את החלל שמעל פתח הפיר העגול תכסה רצפה ומעל רצפה זו תתבצע בנייה. עניין זה חוסם למעשה כל דרך להוצאת העפר ולכן תיאלץ "חופרי השרון" לבצע את הכרייה מלמטה כלפי מעלה. מובן מאליו, כי אופן כרייה זה חשוף לסכנות בטיחותיות גדולות יותר מאשר בכרייה המבוצעת מלמעלה למטה. עם זאת, יש לציין כי הסתבכותה של החברה הראשונה אשר נבחרה להקים את שלד התחנה, כפתה על הרכבת לוחות זמנים אשר שיבשו לחלוטין את היכולת לסנכרן את כריית פיר הדרגנועים עם הקמת השלד. בנקודה זו אזכיר כי מדובר בפיר שאורכו כ-200 מ' ואשר כרייתו תארך חודשים רבים ובזהירות רבה, לכן לא ניתן לעכב את עבודות השלד של התחנה לטובת ביצוע פיר הדרגנועים, מה גם שמדובר בשני מכרזי ביצוע שונים ובקבלנים שונים.

בנוסף, קיים עוד עניין המעצים את האתגר ההנדסי. כפי שניתן להיווכח בתרשים, פיר הדרגנועים הנו פיר מדורג ולא אלכסון ישר ורציף. ע"פ מנהל הפרויקט מטעם "דנה הנדסה" נאמר לי כי כריית הפיר תתבצע ע"פ הצורה המדורגת ולא כאלכסון רציף. בשלב זה הערתי למנהל הפרויקט, כי לא זכורים או ידועים לי מקומות בארץ בהם נעשתה כרייה מעין זו. מנהל הפרויקט אישר את דבריי, אך הרגיע באומרו שבעולם בוצעו עבודות מעין אלו וישנן טכניקות מקצועיות לביצוע העבודה. נמתין ונעקוב בעניין.
 

בועז ל

New member
תמונה אחרונה - בהמתנה ל...

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
תמונה אחרונה - בהמתנה ל...
פיר הדרגנועים, כמובן.
אם A1 הוא פרויקט הדגל ותחנת האומה היא היהלום שבכתר, הרי שהעולם התת"ק שמסתתר מתחת לתחנת האומה הוא השאור שבעיסה.

ולאחר דברי הפייטנות האלו אבהיר כי תחנת האומה מנותקת לחלוטין מרציפיה ומאולם הנוסעים שמתחתיה. למרות שמדובר במתחם אחד, קיימת מחיצה פיזית בשטח המונעת גישה בין שני תחומי המכרזים השונים. לטעמי האישי, העולם התת"ק העשיר שקיים מתחת למבנה התחנה מרתק לא פחות ממבנה התחנה. מעבר לשני הרציפים ואולם הנוסעים הענקי, מדובר בקומפלקס נרחב של פתחים ומנהרות גישור בין האלמנטים השונים. כך למשל, קיימים שישה מעברים, ממונהרים כמובן, בין רציפי התחנה לאולם הנוסעים. סמוך למבנה השירות שבמתחם משרד החוץ הישן קיימת "מנורת ארבעת הקנים" (כינוי שלי בעקבות ה"חנוכייה" שבפי הנהלת הפרויקט) המשמשת לאוורור. בנוסף, בתוך אולם הנוסעים קיימים פתחי נוספים למילוט ולפונקציות נוספות שטרם עמדתי על טיבן. בקיצור: מעניין ומרתק שם למטה.

בתמונה: פתחו העליון והעתידי של פיר הדרגנועים. 60 מ' מתחתיו הגיע צוות הכרייה של אולם הנוסעים למרחק 203 מ' - מה שאומר שבכל יום נתון ניתן להתחיל בכרייתו של הפיר המורכב. עד כאן שבתשתיות. מוצ"ש נסבל לכולנו. חבריי לסיור מוזמנים להמשיך את השרשור ולשפוך בתמונות את חמותם על הגויים
 

darkshadow1

New member
רבה!

תמונה אחרונה - בהמתנה ל...
פיר הדרגנועים, כמובן.
אם A1 הוא פרויקט הדגל ותחנת האומה היא היהלום שבכתר, הרי שהעולם התת"ק שמסתתר מתחת לתחנת האומה הוא השאור שבעיסה.

ולאחר דברי הפייטנות האלו אבהיר כי תחנת האומה מנותקת לחלוטין מרציפיה ומאולם הנוסעים שמתחתיה. למרות שמדובר במתחם אחד, קיימת מחיצה פיזית בשטח המונעת גישה בין שני תחומי המכרזים השונים. לטעמי האישי, העולם התת"ק העשיר שקיים מתחת למבנה התחנה מרתק לא פחות ממבנה התחנה. מעבר לשני הרציפים ואולם הנוסעים הענקי, מדובר בקומפלקס נרחב של פתחים ומנהרות גישור בין האלמנטים השונים. כך למשל, קיימים שישה מעברים, ממונהרים כמובן, בין רציפי התחנה לאולם הנוסעים. סמוך למבנה השירות שבמתחם משרד החוץ הישן קיימת "מנורת ארבעת הקנים" (כינוי שלי בעקבות ה"חנוכייה" שבפי הנהלת הפרויקט) המשמשת לאוורור. בנוסף, בתוך אולם הנוסעים קיימים פתחי נוספים למילוט ולפונקציות נוספות שטרם עמדתי על טיבן. בקיצור: מעניין ומרתק שם למטה.

בתמונה: פתחו העליון והעתידי של פיר הדרגנועים. 60 מ' מתחתיו הגיע צוות הכרייה של אולם הנוסעים למרחק 203 מ' - מה שאומר שבכל יום נתון ניתן להתחיל בכרייתו של הפיר המורכב. עד כאן שבתשתיות. מוצ"ש נסבל לכולנו. חבריי לסיור מוזמנים להמשיך את השרשור ולשפוך בתמונות את חמותם על הגויים
רבה!
דבר אחד שנעדר באופן די קבוע מהדיווחים מהסיורים בתחנת האומה הוא העיצוב הסופי של התחנה. אם אני לא טועה רכבת ישראל פרסמה סך הכל הדמיה אחת של התחנה ותו לא- ואני קצת חושש שבסופו של דבר ההשקעה האדירה שרואים בכל פעם מחדש בשרשורים תיעטף בעטיפה זולה ועלובה.
האם מנהלת הפרוייקט מסתירה את ההדמיות מהציבור- או שההדמיות האלה פשוט לא קיימות? האם כל פרט בתחנת האומה כבר סגור ויש חשש מביקורת ציבורית- או שפשוט אין לגורמים הרלוונטיים מושג איך התחנה תיראה בסופו של דבר?
 

בועז ל

New member
האמת היא שפשוט אין הדמיות. ישנם תרשימים

רבה!
דבר אחד שנעדר באופן די קבוע מהדיווחים מהסיורים בתחנת האומה הוא העיצוב הסופי של התחנה. אם אני לא טועה רכבת ישראל פרסמה סך הכל הדמיה אחת של התחנה ותו לא- ואני קצת חושש שבסופו של דבר ההשקעה האדירה שרואים בכל פעם מחדש בשרשורים תיעטף בעטיפה זולה ועלובה.
האם מנהלת הפרוייקט מסתירה את ההדמיות מהציבור- או שההדמיות האלה פשוט לא קיימות? האם כל פרט בתחנת האומה כבר סגור ויש חשש מביקורת ציבורית- או שפשוט אין לגורמים הרלוונטיים מושג איך התחנה תיראה בסופו של דבר?
האמת היא שפשוט אין הדמיות. ישנם תרשימים
טכניים בשפע, אך רק שלושה עד ארבעה תצלומי הדמיה של המעטפת החיצונית ומפלס הכניסה לתחנה. "עטיפה זולה ועלובה"? היה סמוך ובטוח שאם תצוץ ביקורת בעניין העטיפה, הרי שתהיה (ולמעשה כבר הייתה - ע"ע אומ"ץ) זאת ביקורת מהכייון ההפוך דווקא.
 

darkshadow1

New member
נשמע לי תמוה משהו,

האמת היא שפשוט אין הדמיות. ישנם תרשימים
טכניים בשפע, אך רק שלושה עד ארבעה תצלומי הדמיה של המעטפת החיצונית ומפלס הכניסה לתחנה. "עטיפה זולה ועלובה"? היה סמוך ובטוח שאם תצוץ ביקורת בעניין העטיפה, הרי שתהיה (ולמעשה כבר הייתה - ע"ע אומ"ץ) זאת ביקורת מהכייון ההפוך דווקא.
נשמע לי תמוה משהו,
שבמאה ה-21, בפרוייקט שעלותו מאות מיליוני שקלים- מפרסמים כמות חד ספרתית של הדמיות באיכות בינונית במקרה הטוב.
אולי לא ניסחתי טוב את החששות שלי. אני לא רק חושש שלא ישקיעו מספיק- אלא שהשיא של פרוייקט של מעל 7 מיליארד ש"ח יהיה תחנה עם עיצוב משעמם שלא יעודד את הנוסעים להשתמש בה.
והתמונה שצירפת אפילו פחות מעודדת מההדמיה באתר של רכבת ישראל של התחנה כולה. עיצוב משעמם שלא קשור בשום צורה לירושלים. אני מקווה שההדמיות הספורות לא עושות צדק למבנה.
 

amit1270

New member
אתה מוזמן לפנות למשרד ברחנא אדריכלים

נשמע לי תמוה משהו,
שבמאה ה-21, בפרוייקט שעלותו מאות מיליוני שקלים- מפרסמים כמות חד ספרתית של הדמיות באיכות בינונית במקרה הטוב.
אולי לא ניסחתי טוב את החששות שלי. אני לא רק חושש שלא ישקיעו מספיק- אלא שהשיא של פרוייקט של מעל 7 מיליארד ש"ח יהיה תחנה עם עיצוב משעמם שלא יעודד את הנוסעים להשתמש בה.
והתמונה שצירפת אפילו פחות מעודדת מההדמיה באתר של רכבת ישראל של התחנה כולה. עיצוב משעמם שלא קשור בשום צורה לירושלים. אני מקווה שההדמיות הספורות לא עושות צדק למבנה.
אתה מוזמן לפנות למשרד ברחנא אדריכלים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה