שבתשתיות - סיור בכביש 1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
והזוכה שלי ב'טקס פרס הקבלן המצטיין' הבלתי רשמי הוא...

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
והזוכה שלי ב'טקס פרס הקבלן המצטיין' הבלתי רשמי הוא...
הם... האחים יואל וגילי עזריה. "יואל וגילי עזריה" הם המבצעים של הקטע המרכזי בפרויקט כביש 1. באחרונה החלו לטפל גם ב'חישוף' המדרון הצפוני של עליית הקסטל מכיוון מערב. קצב העבודה פשוט מעורר הערכה והתפעלות. לי, אגב, יש בסיס להשוואה: כביש 38 בו מבוצעות כעת בדיוק אותן עבודות ע"י "עינב החץ". אמרתי "בסיס להשוואה"? אז אין מה להשוות; כביש 1 הוא ספירה אחרת.
ובכלל, בכל הקשור לעבודות העפר בכביש 1 קיימת תחושה אמיתית של פרויקט לאומי. כמות אדירה של כלים הנדסיים עוסקת בהכשרת הקטע המערבי. תוואי שער הגיא המפותל הולך ומתיישר. הרים נעקרים ממקומם ומתפוררים לעפר מצעים. במרחק קצר צפונה מתנהל מגה הפרויקט של הרכבת, A1. ירושלים זוכה לטיפול רחב בעורקי תשתיות התחבורה שלה. טיפול, בהיקף שלא נראה כאן מאז ימי הורדוס...


 

מענדי

New member
כמות הכלים הנדסיים

והזוכה שלי ב'טקס פרס הקבלן המצטיין' הבלתי רשמי הוא...
הם... האחים יואל וגילי עזריה. "יואל וגילי עזריה" הם המבצעים של הקטע המרכזי בפרויקט כביש 1. באחרונה החלו לטפל גם ב'חישוף' המדרון הצפוני של עליית הקסטל מכיוון מערב. קצב העבודה פשוט מעורר הערכה והתפעלות. לי, אגב, יש בסיס להשוואה: כביש 38 בו מבוצעות כעת בדיוק אותן עבודות ע"י "עינב החץ". אמרתי "בסיס להשוואה"? אז אין מה להשוות; כביש 1 הוא ספירה אחרת.
ובכלל, בכל הקשור לעבודות העפר בכביש 1 קיימת תחושה אמיתית של פרויקט לאומי. כמות אדירה של כלים הנדסיים עוסקת בהכשרת הקטע המערבי. תוואי שער הגיא המפותל הולך ומתיישר. הרים נעקרים ממקומם ומתפוררים לעפר מצעים. במרחק קצר צפונה מתנהל מגה הפרויקט של הרכבת, A1. ירושלים זוכה לטיפול רחב בעורקי תשתיות התחבורה שלה. טיפול, בהיקף שלא נראה כאן מאז ימי הורדוס...
כמות הכלים הנדסיים
לפני כמה חודשים נסעתי עם הילדים לירושלים, מבחינתם הטיול יכל לכלול שיוט הלוך ושוב בכביש מס' 1 בלבד
כמות הטרקטורים והכלים המענינים הספיקה להם.
 

amit1270

New member
ה"מדריך" שלנו בסיור סיפר שספר יום אחד משהו כמו 100 כלים

כמות הכלים הנדסיים
לפני כמה חודשים נסעתי עם הילדים לירושלים, מבחינתם הטיול יכל לכלול שיוט הלוך ושוב בכביש מס' 1 בלבד
כמות הטרקטורים והכלים המענינים הספיקה להם.
ה"מדריך" שלנו בסיור סיפר שספר יום אחד משהו כמו 100 כלים
 

בועז ל

New member
הדמיית מחלף נווה אילן

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
הדמיית מחלף נווה אילן
מעבר לפתיחת הכניסה ממערב, בוצעו שיפורי רדיוסים בדרכי ההתמזגות (כניסה ויציאה קיימות) של כביש 425 עם כביש 1.

 

בועז ל

New member
לולאות מחלף נווה אילן

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
לולאות מחלף נווה אילן
שתי לולאות נמצאות מצדו הדרומי של כביש 1. הנה מצב העבודות העדכני בהן. בעוד כחודש צפויה להתחיל הנחת אספלט במחלף.





 

בועז ל

New member
הדמיית מחלף חמד - שינוי בתכנון

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
הדמיית מחלף חמד - שינוי בתכנון
כזכור, במקור תוכננה הגבהת מפלס כביש 1 לגובה הגשר הקיים ובניית מעבר תת"ק לרוחב הכביש. ע"פ הצעת הקבלן נבחרה חלופה זולה וקלה יותר לביצוע. המעבר התת"ק יבוטל וכביש עילי יחליף אותו. שני מעגלי תנועה עתידים לווסת ולהקל את התנועה בכניסה לאבו גוש.

 

amit1270

New member
שינוי מבורך

הדמיית מחלף חמד - שינוי בתכנון
כזכור, במקור תוכננה הגבהת מפלס כביש 1 לגובה הגשר הקיים ובניית מעבר תת"ק לרוחב הכביש. ע"פ הצעת הקבלן נבחרה חלופה זולה וקלה יותר לביצוע. המעבר התת"ק יבוטל וכביש עילי יחליף אותו. שני מעגלי תנועה עתידים לווסת ולהקל את התנועה בכניסה לאבו גוש.
שינוי מבורך
איך הירוקים לא עלו על זה?
 

zvir1

New member
אז מה עשינו ? לא שיפרנו את זויות הירידה לעמק?

הדמיית מחלף חמד - שינוי בתכנון
כזכור, במקור תוכננה הגבהת מפלס כביש 1 לגובה הגשר הקיים ובניית מעבר תת"ק לרוחב הכביש. ע"פ הצעת הקבלן נבחרה חלופה זולה וקלה יותר לביצוע. המעבר התת"ק יבוטל וכביש עילי יחליף אותו. שני מעגלי תנועה עתידים לווסת ולהקל את התנועה בכניסה לאבו גוש.
אז מה עשינו ? לא שיפרנו את זויות הירידה לעמק?
בכלל כל התכנון ההנדסי היא אין סוף התפשרויות על הפתרון ההנדסי הנכון : מנהרה משער הגיא ועד אזור מוצא , להשאיר הקיים ככביש אזורי וחסל.
 

Elad p

New member
תודה רבה, שאלה ברשותך:

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
תודה רבה, שאלה ברשותך:
האם ידוע לך מה יהיה בקטע שבין שער הגיא למחלף ענבה? האם יוסף נתיב שלישי ובכך יהפוך את כביש מספר 1 לכביש עם לפחות 3 נתיבים בין תל אביב לירושלים? מה יהיה גורל תחנת דלק בשער הגיא? תודה
 

בועז ל

New member
הפרויקט הנוכחי מתחיל מקצהו המערבי של גשר מחלף שער הגיא

תודה רבה, שאלה ברשותך:
האם ידוע לך מה יהיה בקטע שבין שער הגיא למחלף ענבה? האם יוסף נתיב שלישי ובכך יהפוך את כביש מספר 1 לכביש עם לפחות 3 נתיבים בין תל אביב לירושלים? מה יהיה גורל תחנת דלק בשער הגיא? תודה
הפרויקט הנוכחי מתחיל מקצהו המערבי של גשר מחלף שער הגיא
וממשיך מזרחה מנקודה זו עד אזור ההשתלבות של גשר מוצא עם התוואי הקיים. את השאלה על תחנת הדלק הפניתי לראש המנהלת שהשיב לי, כי לא יחול שום שינוי במיקומה. קצת קשה להאמין, אבל בקטע הכלוא בין התחנה לחאן יש מספיק מקום, לדבריו, להעביר את כל רוחב הכביש הנדרש. על האתגר הצפוי הזה עובדים כעת מתחת לגשר המחלף, בכניסה לדרך 38.
 

Elad p

New member
תודה, האם לא יהיה צוואר בקבוק בין מחלף ענבה לשער הגיא?

הפרויקט הנוכחי מתחיל מקצהו המערבי של גשר מחלף שער הגיא
וממשיך מזרחה מנקודה זו עד אזור ההשתלבות של גשר מוצא עם התוואי הקיים. את השאלה על תחנת הדלק הפניתי לראש המנהלת שהשיב לי, כי לא יחול שום שינוי במיקומה. קצת קשה להאמין, אבל בקטע הכלוא בין התחנה לחאן יש מספיק מקום, לדבריו, להעביר את כל רוחב הכביש הנדרש. על האתגר הצפוי הזה עובדים כעת מתחת לגשר המחלף, בכניסה לדרך 38.
תודה, האם לא יהיה צוואר בקבוק בין מחלף ענבה לשער הגיא?
 

בועז ל

New member
נחיה ונראה. אגב צווארי בקבוק, מעניין יהיה לראות כיצד

תודה, האם לא יהיה צוואר בקבוק בין מחלף ענבה לשער הגיא?
נחיה ונראה. אגב צווארי בקבוק, מעניין יהיה לראות כיצד
תשפיע פתיחתו של הקטע מרכזי, שורש-חמד, על התנועה בכביש 1
 
תחנת הדלק בשער הגיא עברה לאחרונה שיפוץ מקיף

הפרויקט הנוכחי מתחיל מקצהו המערבי של גשר מחלף שער הגיא
וממשיך מזרחה מנקודה זו עד אזור ההשתלבות של גשר מוצא עם התוואי הקיים. את השאלה על תחנת הדלק הפניתי לראש המנהלת שהשיב לי, כי לא יחול שום שינוי במיקומה. קצת קשה להאמין, אבל בקטע הכלוא בין התחנה לחאן יש מספיק מקום, לדבריו, להעביר את כל רוחב הכביש הנדרש. על האתגר הצפוי הזה עובדים כעת מתחת לגשר המחלף, בכניסה לדרך 38.
תחנת הדלק בשער הגיא עברה לאחרונה שיפוץ מקיף
קשה לי להאמין שיזיזו אותה אחרי כל זה.
 

בועז ל

New member
מחלף שורש - ללא שינוי.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
מחלף שורש - ללא שינוי.
המחלף הקיים הנבנה עם הכנה לרוחב הכביש החדש.
 

בועז ל

New member
מחלף הראל - הקמת מסוף תחבורה ציבורית

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
מחלף הראל - הקמת מסוף תחבורה ציבורית
בשטח המשולש שמסומן בצהוב יוקם מסוף תחבורה ציבורית. המסוף יוקם לאחר ביצוע עבודות מילוי עפר לגובה הנדרש.

 

בועז ל

New member
הדמיית מחלף הראל - מה יש לאנשי מבשרת ציון לומר בעניין?

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
הדמיית מחלף הראל - מה יש לאנשי מבשרת ציון לומר בעניין?
מהדמיית הפרויקט ניתן להיווכח, כי הנוסעים מירושלים למבשרת נאלצים להאריך במעט את דרכם על כביש 1. כצפוי, התלונות לא איחרו לבוא. בממנהלת הפרויקט מסבירים כי הקומפלקס החדש של גשר מוצא, ואדי ארזה המתון ומנהרות הראל, יביא לשיפור דווקא בזמן ההגעה ולא להרעה. קומפלקס זה יחליף את סיבוב מוצא עם צוואר הבקבוק הקבוע שבו, עליית הקסטל התלולה והפנייה העמוסה, דרך קבע כמעט, לגשר הקסטל.

 
עם החיסכון שיגיע עם ביטול סיבוב מוצא אני לא הולך להתלונן על

הדמיית מחלף הראל - מה יש לאנשי מבשרת ציון לומר בעניין?
מהדמיית הפרויקט ניתן להיווכח, כי הנוסעים מירושלים למבשרת נאלצים להאריך במעט את דרכם על כביש 1. כצפוי, התלונות לא איחרו לבוא. בממנהלת הפרויקט מסבירים כי הקומפלקס החדש של גשר מוצא, ואדי ארזה המתון ומנהרות הראל, יביא לשיפור דווקא בזמן ההגעה ולא להרעה. קומפלקס זה יחליף את סיבוב מוצא עם צוואר הבקבוק הקבוע שבו, עליית הקסטל התלולה והפנייה העמוסה, דרך קבע כמעט, לגשר הקסטל.
עם החיסכון שיגיע עם ביטול סיבוב מוצא אני לא הולך להתלונן על
עוד קילומטר 1 של נסיעה.
 

בועז ל

New member
לסיום: קטע שער הגיא - שורש.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
לסיום: קטע שער הגיא - שורש.
בקטע המערבי של הפרויקט ניתן לחוש טוב מכל את עוצמתו של הפרויקט. השינוי הנופי בקטע זה הוא דרמטי, אולי דרמטי מדי. ב"נתיבי ישראל" מבטיחים כי מדובר בפרויקט "ירוק" ומציינים מספר פעולות שננקטות ע"מ להבטיח את מעמדו של הפרויקט כפרויקט ירוק. בין הפעולות: הקמת מעבר אקולוגי בשער הגיא, העתקת פקעות והשבתן לסביבת הכביש בתום העבודות, עבודות שימור לאתרי מורשת, הרחבת מעבירי מים למעבר בטוח עבור בעלי חיים ועוד. עם כל ההבנה לנחיצותו (ואולי גם להכרחיותו) של הפרויקט, מובן מאליו שמראה מבתרי הענק וההרים ששינו את צורתם, אינו משכנע את כולם. את קטע שורש-שער הגיא אני משאיר לסיור הבא תוך הבעת תודה גדולה והערכה רבה לדוד לנדסמן, המקצוען שהבטיח לקיים סיור המשך בפרויקט. קיימים לא מעט עניינים נוספים עליהם נאלצתי במודע לדלג. נו טוב, בכל זאת מדובר במגה- פרויקט, לא?
תודה נוספת מגיעה לעמית שנלווה אליי לסיור וויתר לי על ההברזה הבלתי נסלחת ממנת החומוס המובטחת.

עמיתוש: אתה מוזמן להוסיף את רשמיך מהסיור. שבת שלום, אמיגוס!
 
פרויקט מרשים. תודה רבה, בעז. דרך אגב: מהי היריעה הצהובה שבה

לסיום: קטע שער הגיא - שורש.
בקטע המערבי של הפרויקט ניתן לחוש טוב מכל את עוצמתו של הפרויקט. השינוי הנופי בקטע זה הוא דרמטי, אולי דרמטי מדי. ב"נתיבי ישראל" מבטיחים כי מדובר בפרויקט "ירוק" ומציינים מספר פעולות שננקטות ע"מ להבטיח את מעמדו של הפרויקט כפרויקט ירוק. בין הפעולות: הקמת מעבר אקולוגי בשער הגיא, העתקת פקעות והשבתן לסביבת הכביש בתום העבודות, עבודות שימור לאתרי מורשת, הרחבת מעבירי מים למעבר בטוח עבור בעלי חיים ועוד. עם כל ההבנה לנחיצותו (ואולי גם להכרחיותו) של הפרויקט, מובן מאליו שמראה מבתרי הענק וההרים ששינו את צורתם, אינו משכנע את כולם. את קטע שורש-שער הגיא אני משאיר לסיור הבא תוך הבעת תודה גדולה והערכה רבה לדוד לנדסמן, המקצוען שהבטיח לקיים סיור המשך בפרויקט. קיימים לא מעט עניינים נוספים עליהם נאלצתי במודע לדלג. נו טוב, בכל זאת מדובר במגה- פרויקט, לא?
תודה נוספת מגיעה לעמית שנלווה אליי לסיור וויתר לי על ההברזה הבלתי נסלחת ממנת החומוס המובטחת.

עמיתוש: אתה מוזמן להוסיף את רשמיך מהסיור. שבת שלום, אמיגוס!
פרויקט מרשים. תודה רבה, בעז. דרך אגב: מהי היריעה הצהובה שבה
משתמשים באיטום המנהרות, ומה תפקידה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה