שבתשתיות - סיור בכביש 1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
קצה קטע האיטום במנהרה הצפונית.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
קצה קטע האיטום במנהרה הצפונית.
"חופרי השרון" הפגינו קצב עבודה מהיר ויוצא מן הכלל בכריית המנהרות. ממה שהתרשמתי בכל הקשור לביצוע האיטום והדיפון הסופי, ניתן היה להגיע לתוצאות טובות יותר לו רק החלו "עבודות המעקב" במהלך הכרייה, כפי שהדבר נעשה במנהרות גילון ואומץ אח"כ גם במנהרה 4 ע"י "חופרי השרון" עצמה. עם זאת, כדאי להתחשב בכך שהחברה פועלת כיום בו-זמנית במספר פרויקטים בארץ הכוללים מנהור (קו העמק, A1) ובהחלט ייתכן שהחברה נתקלה בקשיים בגיוס משאבי כ"א וציוד.

 

בועז ל

New member
טפסו-טפסו!

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
טפסו-טפסו!
אחרי שהכרנו את הפוטנציאל ממנהרה 4, אפשר לסרב בכלל להזמנה של העובד הנחמד הזה?

 

בועז ל

New member
מבט מהמכונה.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
מבט מהמכונה.
מבט לשני הכיוונים מהמפלס העליון של המכונה.
נכון, ההשוואה למכונה של מנהרה 4 בלתי נמנעת, אבל גם למנהרת הראל יש מה להציעה. מנהרה רחבה שעתידה לכלול שלושה נתיבים עם שוליים בכל כיוון. ויש עוד הפתעה קטנה בהמשך.





 

amit1270

New member
****

מבט מהמכונה.
מבט לשני הכיוונים מהמפלס העליון של המכונה.
נכון, ההשוואה למכונה של מנהרה 4 בלתי נמנעת, אבל גם למנהרת הראל יש מה להציעה. מנהרה רחבה שעתידה לכלול שלושה נתיבים עם שוליים בכל כיוון. ויש עוד הפתעה קטנה בהמשך.
****





 

בועז ל

New member
מנהרות מקשרות.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
מנהרות מקשרות.
שלוש כאלו יש למנהרות הראל להציע ע"פ החישוב של מנהרה אחת ל-250 מ'. הושלמה כרייתן של כל השלוש.

 

בועז ל

New member
"תחנת לב המפרץ"

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
"תחנת לב המפרץ"
בלִבה של מנהרת הראל נחצבה נישה שתשמש כמפרץ לחניית חירום. אז מה יותר טבעי מאשר לכנות מפרץ זה בשם "לב המפרץ"?

ואגב, הפתחים הריבועיים שמופיעים בדפנות המנהרה מיועדים למערכות.



 

בועז ל

New member
יש בה משהו שונה

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
יש בה משהו שונה
במנהרה הדרומית יש עדיין כמה עניינים לסיים. המנהרה אמנם נפרצה בערב חג סוכות, אך חלק לא קטן ממנה עדיין נמצא בכרייית חלוץ. למנהרה זו, שליוותה את בואנו למנהרה הצפונית בקולות נפץ רועמים, לא יכולנו להיכנס, אלא להגניב מבט בלבד לאחר הפיצוץ. אז הנה תמונה באדיבות המנהלת למה שנגלה לעינינו: מנהרת שירות ביטחונית שמתפצלת מהמנהרה הדרומית. עבודות הכרייה על מנהרה זו עדיין נמשכות.
שימו לב שתמונה זו צולמה במועד מוקדם יותר לפריצת המנהרה הדרומית, וזו הסיבה לחושך השורר בקצה המנהרה.

 

בועז ל

New member
יוצאים לאור בפורטל המערבי.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
יוצאים לאור בפורטל המערבי.
שלוש תמונות של פתחי המנהרות בפורטל המערבי. הערב כבר כאן ואנו נמשיך אל הקטע המרכזי בפרויקט.





 

בועז ל

New member
חזרה אל המצגת.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
חזרה אל המצגת.
נבצע כאן הפסקה קצרה מצילומי השטח ונחזור אל המצגת. נכיר את תעודת הזהות של הפרויקט ואת תכולתו. להלן מספר שקופיות שגזרתי מהמצגת הענקית. הערה חשובה: תקציב הפרויקט, כפי שמוצג כאן, כולל גם את השיפורים בכביש 443.





 

סנוי

New member
חבל שלא משקיעים גם בשדרוג הקטע שער הגיא-לטרון...

חזרה אל המצגת.
נבצע כאן הפסקה קצרה מצילומי השטח ונחזור אל המצגת. נכיר את תעודת הזהות של הפרויקט ואת תכולתו. להלן מספר שקופיות שגזרתי מהמצגת הענקית. הערה חשובה: תקציב הפרויקט, כפי שמוצג כאן, כולל גם את השיפורים בכביש 443.
חבל שלא משקיעים גם בשדרוג הקטע שער הגיא-לטרון...
למיטב ידיעתי הקטע הנ"ל עדיין בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. בנוסף לכך גשר לטרון ישן, ונדרש שדרוג כללי למערכת התנועה במחלף.
 

בועז ל

New member
עם הערה קטנה ביחס לגשר לטרון.

חבל שלא משקיעים גם בשדרוג הקטע שער הגיא-לטרון...
למיטב ידיעתי הקטע הנ"ל עדיין בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. בנוסף לכך גשר לטרון ישן, ונדרש שדרוג כללי למערכת התנועה במחלף.
עם הערה קטנה ביחס לגשר לטרון.
הגשר עבר שיקום וחיזוק ב-2013.
 

בועז ל

New member
עוד כמה שיקופיות מהמצגת.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
עוד כמה שיקופיות מהמצגת.
טוב, אנחנו שולטים בפרויקט
ואפשר לחזור לשטח.





 

בועז ל

New member
סמוך לעין ראפה.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
סמוך לעין ראפה.
מיני מצדה הוקמה כאן. חתכ'ת גובה ונקודת תצפית לא רעה כלל. במקום מצוי מערום עפר בנפח 300K מ"ק. המערום, כמו כל העפר שמוּצא מהפרויקט, יושקע בו בחזרה.





 

amit1270

New member
מעל פסגת המצדה

סמוך לעין ראפה.
מיני מצדה הוקמה כאן. חתכ'ת גובה ונקודת תצפית לא רעה כלל. במקום מצוי מערום עפר בנפח 300K מ"ק. המערום, כמו כל העפר שמוּצא מהפרויקט, יושקע בו בחזרה.
מעל פסגת המצדה
אחת מכמה וכמה המגרסות הפועלות שם ולארך הכביש. בנוסף יש מפעל אגו"מ (אגרגט גרוס ומדורג) המשמש לתשתית הכביש ועושה שימוש בחומר החציבה של הפרויקט, שמהווה "משק סגור" של חומר מילוי ותשתית, כשכל מה שנחצב חוזר בסופו של דבר לפרויקט (בתוספת חומר חציבה של הרכבת).

 

בועז ל

New member
מעבר חקלאי.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
מעבר חקלאי.
מוביל לאבו גוש.

 

בועז ל

New member
הבשורה לשנת 2015 - פתיחת מחלף נווה אילן.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
הבשורה לשנת 2015 - פתיחת מחלף נווה אילן.
מישהו מוכן להזכיר לי מתי נחסמה הפנייה מכביש 1 מזרח לנווה אילן? אני כבר לא זוכר. מה שאני כן מצליח לזכור בכ"ז, זה את עצמי כנהג חדש אי-שם לקראת אמצע שנות השמונים, מנסה לפנות שמאלה בצומת. רעדו לי הרגליים. אוי, כמה מסוכנת הייתה אז הפנייה ההיא.

במשרד התחבורה היה מי חשב כמוני והחליט לסגור את הפנייה ב"אופן זמני" שנמשך שנים רבות עד היום. בתחילה הייתה זו סגירה הרמטית שמחייבת מעבר דרך כל אורכו של הכפר אבו גוש ע"מ להגיע לטלזסטון, יד השמונה ונווה אילן. אח"כ בוצעה הקלה מינורית כשנסלל קטע התמזגות ממעגל תנועה חדש שהוקם בכניסה המזרחית לאבו גוש. סלילת הקטע מאפשרת ביצוע פניית פרסה במחלף חמד חזרה לכביש 1 מבלי שיידרש לחצות את אבו גוש.
טוב, אז תושבי הישובים "הנצורים" לחצו, תכניות למחלף היו גם היו, אך רק היום מקץ מספר לא מבוטל של שנים המחלף החדש שם קץ לסאגה המתמשכת. בחודש פברואר 2015 ייפתח מחלף נווה אילן יחד עם כל הקטע המרכזי (שורש-חמד) לתנועה תוך הקדמת לוחות הזמנים של הקטע.

 

amit1270

New member
אני זוכר שנעשו שינויים בעבות התאונה של ח"כ מיכה רייסר ב-1988

הבשורה לשנת 2015 - פתיחת מחלף נווה אילן.
מישהו מוכן להזכיר לי מתי נחסמה הפנייה מכביש 1 מזרח לנווה אילן? אני כבר לא זוכר. מה שאני כן מצליח לזכור בכ"ז, זה את עצמי כנהג חדש אי-שם לקראת אמצע שנות השמונים, מנסה לפנות שמאלה בצומת. רעדו לי הרגליים. אוי, כמה מסוכנת הייתה אז הפנייה ההיא.

במשרד התחבורה היה מי חשב כמוני והחליט לסגור את הפנייה ב"אופן זמני" שנמשך שנים רבות עד היום. בתחילה הייתה זו סגירה הרמטית שמחייבת מעבר דרך כל אורכו של הכפר אבו גוש ע"מ להגיע לטלזסטון, יד השמונה ונווה אילן. אח"כ בוצעה הקלה מינורית כשנסלל קטע התמזגות ממעגל תנועה חדש שהוקם בכניסה המזרחית לאבו גוש. סלילת הקטע מאפשרת ביצוע פניית פרסה במחלף חמד חזרה לכביש 1 מבלי שיידרש לחצות את אבו גוש.
טוב, אז תושבי הישובים "הנצורים" לחצו, תכניות למחלף היו גם היו, אך רק היום מקץ מספר לא מבוטל של שנים המחלף החדש שם קץ לסאגה המתמשכת. בחודש פברואר 2015 ייפתח מחלף נווה אילן יחד עם כל הקטע המרכזי (שורש-חמד) לתנועה תוך הקדמת לוחות הזמנים של הקטע.
אני זוכר שנעשו שינויים בעבות התאונה של ח"כ מיכה רייסר ב-1988
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה