שבתי זה עתה מ- Yevgeni Onegin באופרה הישראלית תל אביב.

סתוונית333

Well-known member
בואי נדבר גלויות. המוסיקה המזרחית היא בהחלט נחותה (מבחינה מוסיקולוגית) מהמוסיקה המערבית. אז בלי להכנס לניתוח מוסיקולוגי והסברים על מגוון ומנעד דלים יותר), כדאי לזכור: כל מוסיקאי עם השכלה מוסיקלית מערבית קלסית, יכול לכתוב בסגנון מזרחי, אם יחליט על כך (כשם שהוא יכול לכתוב בסגנונות שונים, שהוא מבין את הקודים שלהם). דוגמאות אינן חסרות. שום מלחין מזרחי לא יכול לעשות את ההיפך. (אלא אם זכה בחינוך מוסיקלי קלסי).

את נפלת קרבן לשקריה של מירי רגב. "התזמורת האנדלוסית" היא תופעה יחידה - יש כמוה רק בישראל. (תבדקי אותי). היא משמשת נסיון ליצר אנלוגיה למוסיקה הסימפונית הקלסית. הדמיון הוא בלבוש המהודר של הנגנים, ובמנצח שמנפנף בידיו. המוסיקה אינה ברמה של המוסיקה הקלאסית וגם לא התזמור. ואגב, רוב נגנע התזמורת האנדלוסית הם יוצאי רוסיה והסביב. (כפי שציינתי לעיל על היכולת של מוסיקאי קלסי לנגן בכל סגנון). זוזו מוסה, אריס סאן ויהודה קיסר לא יכולים לנגן בפילהרמונית.

וכל זה כמובן אינו אומר שאין מוסיקה מזרחית יפה ונעימה לשמיעה. אבל להתיימר שהיא שוות ערך ליצירה המוסיקלי האדירה שהתפתחה באירופה ב-400 השנים האחרונות היא בעיקר גילוי של בורות.

אם לדבר גלויות אז אתה מקשקש לגבי המוסיקה הערבית מחוסר ידיעה או סתם מהתנשאות
וגם לגבי זה שנפלתי קרבן להבלים של מירי רגב.
בקיצור, אתה מוסיקולוג גרוע וגם פסיכולוג לא תהיה.
 

The Real Big Joe

Well-known member
אם לדבר גלויות אז אתה מקשקש לגבי המוסיקה הערבית מחוסר ידיעה או סתם מהתנשאות
וגם לגבי זה שנפלתי קרבן להבלים של מירי רגב.
בקיצור, אתה מוסיקולוג גרוע וגם פסיכולוג לא תהיה.
גם אוילה מחרישה חכמה תחשב. חבל שבחרת באופציה שהוציאה אותך ככלי ריק. (שהרי ויכוח ענייני עם דברי אין לך).
 

סתוונית333

Well-known member
גם אוילה מחרישה חכמה תחשב. חבל שבחרת באופציה שהוציאה אותך ככלי ריק. (שהרי ויכוח ענייני עם דברי אין לך).

מי שקובע את איכות המוסיקה או את נחיתותה על פי מספר הכלים שהיא משתמשת בהם,
אז הוא האוויל .
 
נערך לאחרונה ב:

The Real Big Joe

Well-known member
מי שקובע את איכות המוסיקה או את נחיתותה על פי מספר הכלים שהיא משתמשת בהם,
אז הוא האוויל .
אפילו לא רמזתי לזה. ואת זה רק את עשית כרגע. כל תגובה תוקפנית שלך היא בזבוז כפול. הצד התוקפני מתחלק לי על הכתף. הבורות שהיא מפגינה - מעצימה את בזיונך. תנסי לקרוא שוב מה כתבתי. אם משהו לא ברור - אני אסביר לך. אם אין לך משהו ענייני - בנושא מעניין שראוי לפולמוס - אז ממליץ לך להרגיע.
 

סתוונית333

Well-known member
אפילו לא רמזתי לזה. ואת זה רק את עשית כרגע. כל תגובה תוקפנית שלך היא בזבוז כפול. הצד התוקפני מתחלק לי על הכתף. הבורות שהיא מפגינה - מעצימה את בזיונך. תנסי לקרוא שוב מה כתבתי. אם משהו לא ברור - אני אסביר לך. אם אין לך משהו ענייני - בנושא מעניין שראוי לפולמוס - אז ממליץ לך להרגיע.

קיבלת ק'רדיט, חשבתי שאתה יודע .
מסתבר שאתה לא יודע מה ההבדל המהותי בין מוסיקה ערבית לבין מערבית.
 

The Real Big Joe

Well-known member
קיבלת ק'רדיט, חשבתי שאתה יודע .
מסתבר שאתה לא יודע מה ההבדל המהותי בין מוסיקה ערבית לבין מערבית.
אני נשאר בהמלצתי שתקראי את דברי בעיון. בין השאר כתבתי שלא אכנס לעניין המוסיקולוגי, וממילא אינך יודעת מה אני יודע ומה לא. וממילא לא ניסיתי להסביר את ההבדל.
 

Permafrost

Well-known member
בואי נדבר גלויות. המוסיקה המזרחית היא בהחלט נחותה (מבחינה מוסיקולוגית) מהמוסיקה המערבית. אז בלי להכנס לניתוח מוסיקולוגי והסברים על מגוון ומנעד דלים יותר), כדאי לזכור: כל מוסיקאי עם השכלה מוסיקלית מערבית קלסית, יכול לכתוב בסגנון מזרחי, אם יחליט על כך (כשם שהוא יכול לכתוב בסגנונות שונים, שהוא מבין את הקודים שלהם). דוגמאות אינן חסרות. שום מלחין מזרחי לא יכול לעשות את ההיפך. (אלא אם זכה בחינוך מוסיקלי קלסי).

את נפלת קרבן לשקריה של מירי רגב. "התזמורת האנדלוסית" היא תופעה יחידה - יש כמוה רק בישראל. (תבדקי אותי). היא משמשת נסיון ליצר אנלוגיה למוסיקה הסימפונית הקלסית. הדמיון הוא בלבוש המהודר של הנגנים, ובמנצח שמנפנף בידיו. המוסיקה אינה ברמה של המוסיקה הקלאסית וגם לא התזמור. ואגב, רוב נגנע התזמורת האנדלוסית הם יוצאי רוסיה והסביב. (כפי שציינתי לעיל על היכולת של מוסיקאי קלסי לנגן בכל סגנון). זוזו מוסה, אריס סאן ויהודה קיסר לא יכולים לנגן בפילהרמונית.

וכל זה כמובן אינו אומר שאין מוסיקה מזרחית יפה ונעימה לשמיעה. אבל להתיימר שהיא שוות ערך ליצירה המוסיקלי האדירה שהתפתחה באירופה ב-400 השנים האחרונות היא בעיקר גילוי של בורות.
...touché
 
בואי נדבר גלויות. המוסיקה המזרחית היא בהחלט נחותה (מבחינה מוסיקולוגית) מהמוסיקה המערבית. אז בלי להכנס לניתוח מוסיקולוגי והסברים על מגוון ומנעד דלים יותר), כדאי לזכור: כל מוסיקאי עם השכלה מוסיקלית מערבית קלסית, יכול לכתוב בסגנון מזרחי, אם יחליט על כך (כשם שהוא יכול לכתוב בסגנונות שונים, שהוא מבין את הקודים שלהם). דוגמאות אינן חסרות. שום מלחין מזרחי לא יכול לעשות את ההיפך. (אלא אם זכה בחינוך מוסיקלי קלסי).

את נפלת קרבן לשקריה של מירי רגב. "התזמורת האנדלוסית" היא תופעה יחידה - יש כמוה רק בישראל. (תבדקי אותי). היא משמשת נסיון ליצר אנלוגיה למוסיקה הסימפונית הקלסית. הדמיון הוא בלבוש המהודר של הנגנים, ובמנצח שמנפנף בידיו. המוסיקה אינה ברמה של המוסיקה הקלאסית וגם לא התזמור. ואגב, רוב נגנע התזמורת האנדלוסית הם יוצאי רוסיה והסביב. (כפי שציינתי לעיל על היכולת של מוסיקאי קלסי לנגן בכל סגנון). זוזו מוסה, אריס סאן ויהודה קיסר לא יכולים לנגן בפילהרמונית.

וכל זה כמובן אינו אומר שאין מוסיקה מזרחית יפה ונעימה לשמיעה. אבל להתיימר שהיא שוות ערך ליצירה המוסיקלי האדירה שהתפתחה באירופה ב-400 השנים האחרונות היא בעיקר גילוי של בורות.
קודם כל אתה צודק שהמוזיקה המזרחית יותר פשוטה/נחותה וכד' מהמוזיקה הקלאסית.

אבל חשוב הסיבה.

המזג אויר באירופה יותר נוח ממדינות ערב.

ככל שהמזג אויר יותר נוח ככה התרבות והטכנולוגיה מתפתחים יותר.

לכן אירופה שלטה בעולם בעבר.

כמובן שגם האנשים מתאימים את עצמם למצב - אנחנו רואים שאנשים עם עיניים בהירות יש להם יותר

סבלנות ופחות אימפולסיבים מאנשים עם עיניים כהות.

ככל המזג אויר קר יותר העיניים של האנשים נוטות להיות בהירות יותר.

ועכשיו הכל ברור.
 

Permafrost

Well-known member
קודם כל אתה צודק שהמוזיקה המזרחית יותר פשוטה/נחותה וכד' מהמוזיקה הקלאסית.

אבל חשוב הסיבה.

המזג אויר באירופה יותר נוח ממדינות ערב.

ככל שהמזג אויר יותר נוח ככה התרבות והטכנולוגיה מתפתחים יותר.

לכן אירופה שלטה בעולם בעבר.

כמובן שגם האנשים מתאימים את עצמם למצב - אנחנו רואים שאנשים עם עיניים בהירות יש להם יותר

סבלנות ופחות אימפולסיבים מאנשים עם עיניים כהות.

ככל המזג אויר קר יותר העיניים של האנשים נוטות להיות בהירות יותר.

ועכשיו הכל ברור.
זה לא נכון!
לאיסלאם הערבי היה תור-זהב במאה התשיעית-עשירית לספירה והיה מוביל עולמי במדעים ובתרבות בעוד אירופה היתה שרויה בחשיכה עמוקה.
הגלגל התהפך לאחר מכן - האיסלם שקע והמערב הנוצרי עלה.
זה ענין לחקירה רצינית...
 
זה לא נכון!
לאיסלאם הערבי היה תור-זהב במאה התשיעית-עשירית לספירה והיה מוביל עולמי במדעים ובתרבות בעוד אירופה היתה שרויה בחשיכה עמוקה.
הגלגל התהפך לאחר מכן - האיסלם שקע והמערב הנוצרי עלה.
זה ענין לחקירה רצינית...
זה שלמישהו יש תור זהב לא אומר לגבי הכלל.

למשל לאפריקה אף פעם לא היה תור זהב - חם מידי בשביל לעשות משהו משמעותי.

אנחנו גם לא יודעים מה היה המזג אויר בתקופה שציינת,מי אמר שזה כמו עכשיו?
 

סתוונית333

Well-known member
זה שלמישהו יש תור זהב לא אומר לגבי הכלל.

למשל לאפריקה אף פעם לא היה תור זהב - חם מידי בשביל לעשות משהו משמעותי.

אנחנו גם לא יודעים מה היה המזג אויר בתקופה שציינת,מי אמר שזה כמו עכשיו?

מה עובר עליך?
מה אתה יודע על מוזיקה אפריקאית?
לפי השטויות שלך , אז כלום ושום דבר.
 

סתוונית333

Well-known member
זה שלמישהו יש תור זהב לא אומר לגבי הכלל.

למשל לאפריקה אף פעם לא היה תור זהב - חם מידי בשביל לעשות משהו משמעותי.

אנחנו גם לא יודעים מה היה המזג אויר בתקופה שציינת,מי אמר שזה כמו עכשיו?

מוזיקה אמריקאית "לבנה", רבה, היא בעלת שורשים אפריקאים.
הסגנונות המוזיקליים שהביאו עמם האירים, הסקוטים והצרפתים שהתיישבו התמזגו עם אלמנטים מוזיקליים אפריקאים ויחד יצרו סגנונות וז'אנרים חדשים.

המוזיקה האפריקאית הייתה גורם חשוב בעיצוב הבלוז והג'אז. לעבדים לא הייתה גישה לכלי נגינה ולכן הייתה משמעות רבה למוזיקה ווקלית. דרך מזמורים ושירי עבודה, הם שימרו אלמנטים מעברם. ממזמורים ושירי העבודה הם פיתחו סגנונות מוזיקה חדשים-הגוספל וההיפ הופ. סגנונות אלה תרמו בעתיד לפיתוח הרוק והR&B.
 
מוזיקה אמריקאית "לבנה", רבה, היא בעלת שורשים אפריקאים.
הסגנונות המוזיקליים שהביאו עמם האירים, הסקוטים והצרפתים שהתיישבו התמזגו עם אלמנטים מוזיקליים אפריקאים ויחד יצרו סגנונות וז'אנרים חדשים.

המוזיקה האפריקאית הייתה גורם חשוב בעיצוב הבלוז והג'אז. לעבדים לא הייתה גישה לכלי נגינה ולכן הייתה משמעות רבה למוזיקה ווקלית. דרך מזמורים ושירי עבודה, הם שימרו אלמנטים מעברם. ממזמורים ושירי העבודה הם פיתחו סגנונות מוזיקה חדשים-הגוספל וההיפ הופ. סגנונות אלה תרמו בעתיד לפיתוח הרוק והR&B.
הכל טוב בכל מקום בעולם מי ששומע/מנגן מוזיקה קלאסית מתנשא על כל השאר הסגנונות,חלקית בצדק.
 

סתוונית333

Well-known member
הכל טוב בכל מקום בעולם מי ששומע/מנגן מוזיקה קלאסית מתנשא על כל השאר הסגנונות,חלקית בצדק.

מי ששומע ו או מנגן מוסיקה קלאסית מתנשא בצדק?

האם אתה יודע שהמוסיקה הקלאסית התחילה בימי הביניים כמזמורים גריגוריאנים (דתיים) שהולחנו ע"י נזירים ואנשי דת ושזו מוסיקה ווקאלית ללא כלים .
ורק במאה ה-14 ואילך התפתחו יצירות חילוניות.
 
מי ששומע ו או מנגן מוסיקה קלאסית מתנשא בצדק?

האם אתה יודע שהמוסיקה הקלאסית התחילה בימי הביניים כמזמורים גריגוריאנים (דתיים) שהולחנו ע"י נזירים ואנשי דת ושזו מוסיקה ווקאלית ללא כלים .
ורק במאה ה-14 ואילך התפתחו יצירות חילוניות.
גם אדם גאון התחיל בתור תינוק בלי יכולות,אז מה זה אומר?
 

סתוונית333

Well-known member
קודם כל אתה צודק שהמוזיקה המזרחית יותר פשוטה/נחותה וכד' מהמוזיקה הקלאסית.

אבל חשוב הסיבה.

המזג אויר באירופה יותר נוח ממדינות ערב.

ככל שהמזג אויר יותר נוח ככה התרבות והטכנולוגיה מתפתחים יותר.

לכן אירופה שלטה בעולם בעבר.

כמובן שגם האנשים מתאימים את עצמם למצב - אנחנו רואים שאנשים עם עיניים בהירות יש להם יותר

סבלנות ופחות אימפולסיבים מאנשים עם עיניים כהות.

ככל המזג אויר קר יותר העיניים של האנשים נוטות להיות בהירות יותר.

ועכשיו הכל ברור.

|נחמה|

|פנים|

תלמד , אולי חלילה תשכיל

 
|נחמה|

|פנים|

תלמד , אולי חלילה תשכיל

בסדר אז הייתה תקופת פריחה במוזיקה הערבית והשפעות מהמערב,

אל תשכחי שגם המוזיקה המערבית של היום היא ברמה ירודה בדר"כ.

הויכוח היה בין המוזיקה הערבית של היום למוזיקה הקלאסית.

כולם יודעים שהקלאסית נחשבת הכי מורכבת וקשה לעיכול - הכי "מתוחכמת".

כמו שאמר הסגול היתה תקופה פריחה לערבים במאה התשיעית ועשירית לפני הספירה - לפני 3000 שנה

אולי אז הם היו בשיא - מה לעשות שעברו אלפי שנים מאז.

המוזיקה הקלאסית רק בת מאות שנים אז יש לה יתרון של כלי נגינה מורכבים מתוחכמים ורבים עם המון נגנים

מה שיוצר רבגוניות גבוהה במיוחד.
 

סתוונית333

Well-known member
בסדר אז הייתה תקופת פריחה במוזיקה הערבית והשפעות מהמערב,

אל תשכחי שגם המוזיקה המערבית של היום היא ברמה ירודה בדר"כ.

הויכוח היה בין המוזיקה הערבית של היום למוזיקה הקלאסית.

כולם יודעים שהקלאסית נחשבת הכי מורכבת וקשה לעיכול - הכי "מתוחכמת".

כמו שאמר הסגול היתה תקופה פריחה לערבים במאה התשיעית ועשירית לפני הספירה - לפני 3000 שנה

אולי אז הם היו בשיא - מה לעשות שעברו אלפי שנים מאז.

המוזיקה הקלאסית רק בת מאות שנים אז יש לה יתרון של כלי נגינה מורכבים מתוחכמים ורבים עם המון נגנים

מה שיוצר רבגוניות גבוהה במיוחד.

המוסיקה הערבית לא השתנתה בהרבה מאז
ואם היא השתנתה זה בגלל שהיא הושפעה מהמערב ,
בדיוק כמו שהמוסיקה המערבית מושפעת אף היא מהערבית.

הסגול חושב שהוא יודע הכל ואתה קונה את דבריו כאילו היה קריון. חחחההה
 
למעלה