את התשובה הכי רלוונטית תוכלי לתת
בעצמך. יש אנשים שיותר מתקשים בריצה על המסילה ולהיפך. ואת? התשובה ה"טכנית": ריצה על המסילה היא לכאורה "קלה" יותר משום שהיא סטטית. לא צריך להתגבר על התנגדות האויר, מה שחוסך אנרגיה. מקובל לכן, להשוות ריצה בחוץ (שבה הקושי משתנה בהתאם לתנאי המסלול, מזג האויר וכו') בתנאים ניטרליים, לריצה על המסילה בשיפוע של אחוז אחד עד שניים. בנוסף יש לציין שהריצה על המסילה מחייבת סגנון קצת שונה ועשויה לפגוע ביעילות האימון עקב כך. התשובה "תכלס': לרבים דווקא קשה יותר לרוץ על המסילה (אולי זה בעיקר מנטלי) והם מתעייפים מהר יותר. כעקרון, אין בעיה לרוץ גם על המסילה, בעיקר ריצות קלות. אימוני מהירות מומלץ, ככלל, לא לבצע על המסילה, בין השאר כדי לא לקבל אמדן לא נכון. אם מטרת האימון שלך היא השגת כושר גופני כללי (להבדיל ממטרה תחרותית) נראה לי שאין סיבה להטריח עצמך בשאלות האלה. האימון על המסילה יכול להיות מצויין. בהצלחה.