שאלה?

גבי47

New member
שאלה?

מה קשה יותר לרוץ על הליכון או לרוץ בחוץ ? אשמח להסבר מפורט בנושא. שירה.
 

shohat

New member
את התשובה הכי רלוונטית תוכלי לתת

בעצמך. יש אנשים שיותר מתקשים בריצה על המסילה ולהיפך. ואת? התשובה ה"טכנית": ריצה על המסילה היא לכאורה "קלה" יותר משום שהיא סטטית. לא צריך להתגבר על התנגדות האויר, מה שחוסך אנרגיה. מקובל לכן, להשוות ריצה בחוץ (שבה הקושי משתנה בהתאם לתנאי המסלול, מזג האויר וכו') בתנאים ניטרליים, לריצה על המסילה בשיפוע של אחוז אחד עד שניים. בנוסף יש לציין שהריצה על המסילה מחייבת סגנון קצת שונה ועשויה לפגוע ביעילות האימון עקב כך. התשובה "תכלס': לרבים דווקא קשה יותר לרוץ על המסילה (אולי זה בעיקר מנטלי) והם מתעייפים מהר יותר. כעקרון, אין בעיה לרוץ גם על המסילה, בעיקר ריצות קלות. אימוני מהירות מומלץ, ככלל, לא לבצע על המסילה, בין השאר כדי לא לקבל אמדן לא נכון. אם מטרת האימון שלך היא השגת כושר גופני כללי (להבדיל ממטרה תחרותית) נראה לי שאין סיבה להטריח עצמך בשאלות האלה. האימון על המסילה יכול להיות מצויין. בהצלחה.
 

gilkurtz

New member
בחוץ

אני רוצה להצטרף לאמור לעיל. אני רץ גם על מסילה וגם בחוץ. לי אישית כיף יותר לרוץ בחוץ ואז זה גם נראה יותר קל. יש לציין כי בתנאי מזג אויר קשים (חום כבד או קור) אני בהחלט עובר להליכון.
 

oggi2

New member
גם בחוץ

לי קשה עד בלתי אפשרי לרוץ על מסילה, אבל זה בעיקר קושי מנטלי, זה נראה כאילו זה לא נגמר גם כשמדובר בריצה קצרה ומשעמם, אבל למי שאין בעייה , יש ת'יתרונות, אפשר בכל שעה ומזג אוויר, תמיד זה בטוח (בעיקר למי שנאלצת לרוץ בשטחים די נטושים חמושה בכלב מפחיד, כמוני) בינתיים אני מעדיפה בכל מזג אוויר לרוץ בחוץ אבל, כל אחד והנוחות שלו
 
למעלה