שאלה תמוה..

שאלה תמוה..../images/Emo132.gif

מדוע ולמה, יש הוצאה כלשהי (אולי בעצם יש יותר מהאחת שאני מכירה..) שמרוויחה מכך שהיא מוכרת ספרי חקיקה? אין למדינה זכויות יוצרים או משהו בסגנון? (או שאולי היא מקבלת אחוזים?
) זה נשמע די מוזר, שאנשים מקבלים כסף לכיסם הפרטי על משהו שהוא "של המדינה"... לפחות לפי ההיגיון שלי
האירו את עיניי
 

Kiru

New member
לפי חוק זכות יוצרים החדש

אין זכויות יוצרים בחוקים ובפסיקה, כך שאת יכולה להתחרות במחשבות אם בא לך..
אני מאמין שגם לפני זה הם לא שילמו למדינה תמלוגים, אבל לא יודע.
 
קבלת אחוזים.

מי אמר לך שחוק שייך למדינה? אם החוק יהיה שייך למדינה נהיה במצב קטסטרופלי, החוק נוצר ע"י המדינה או יותר נכון הכנסת שהיא בעצם נציגי העם, בהמשך לגישתך ניתן אף לטעון שמי שהגיש את החוק להצעה בכנסת יש לו זכות יוצרים על החוק, זהו דבר אבסורדי ידידי. החוק מאבד את שייכותו הקניינית למדינה ברגע פרסומו. החוק משרת את המדינה אין למדינה חזקה על החוק, ולא על הפסיקה. אתה נכנס לתחום הפילוסופי של המשפט, אם נושא זה מעניין אותך מציע לך לפנות לספרים של הפילסופים הגדולים כגון: הארט, אוסטין, שיכולים להבהיר לך נקודה זו, דבר שאני בתור סטודנט לא אעשה בחיים. די והותר היה לי הקורס של תורת המשפט. בברכה, אמיר.
 

yaari88

New member
אמיר, כחבר לכיתה של עדי אני מבטיח לך

אנחנו ממש לא רוצים לחזור לספריהם של הפילוסופים הגדולים (נתון לפרשנות) הארט, אוסטין, פוז', נון פוז' והדוניסטים אינסטרונטליים
יותר משבענו מהם. אני חושב שהכוונה של עדי הייתה לכך שהיא חשדה שהכסף הולך לגורם פרטי, בעוד בתחומים אחרים המדינה מחזיקה בהוצאות לאור עצמאיות (או שזאת לא הייתה כוונתה גם כן חח) בכל מקרה אני בספק שהיא חשדה שהחוק שייך למדינה במובן שאתה הצגת.
 
אני לא רואה למה זה "מצב קטסטרופלי".

זה לא שהחוק שיך למדינה אז משמעות הדבר שאף אחד לא יכול לקרוא, לראות והלגיב עליו וכו'. אני לא מדברת על זכות יוצרים לאדם, אלא למדינה כגוף!! פשוט זה דבילי לדעתי, שבגלל שיש פה סוג של טעות חקיקתית, כמה אנשים שיצאו בהברקה גורפים כספים על חוק שאין להם שוק קשר אליו, הם פשוט העתיקו אותו, הדפיסו והפיצו, וחבל כי זה כסף שהמדינה יכלה להרוויח... (זה ממש ע"ע מה שהם עושים, זה נהנה וזה חסר!!
) וזה ממש לא כמו סיכומי פסיקה, כי ברגע שהוצאת ספרים עשתה סיכום- הם לא לקחו משהו באופן "נקי", עשו רק קופי פייסט לפס"ד, אלא השקיעו בו מאמץ ועל זה אין סיבה שלא ירוויחו, בכיף
. אני למדתי על הפילוסופים האלה (היתה חויה מופלאה, חלומית ממש..) אבל ממש לא בהקשר שאתה מתייחס אליו ואני בספק אם הם התעסקו בזכויות יוצרים של נורמות- למרות שאולי אם זה היה חלק מהנושאים שנידונו השנה היתי מתעניינת במקצוע יותר
 

Kiru

New member
הטעות היא לא בזה שאין זכויות יוצרים

אלא בזה שהמדינה לא עושה מה שהיא אמורה. מדינה נורמלית היתה מקימה אתר ממשלתי עם כל החקיקה והפסיקה. בגלל שזה לא קורה, נבו ושות' עושים כסף. זכויות יוצרים לא היו פותרות את הבעיה, רק יוצרות אפשרות תיאורטית שאדם פרטי שמעלה פסק דין לאינטרנט ייתבע. בכלל, למדינה אמור להיות עניין שהדברים האלה יפורסמו בתפוצה רחבה כך שאין שום היגיון להגן עליהם בזכויות יוצרים.
 
הפילוסופים.

מציע לך לפנות לג'ון לוק, בשיעורים המעטים שהייתי אוזני הימנית שמעה קצת על גישות לנושא זכויות היוצרים. בברכה, אמיר
 
למעלה