מאותה סיבה שמוסוליני הקים צי ענק וחסר תועלת כדי להסתובב בכל יבשות העולם ולהפגין כוח שלא באמת היה לו. כך נהג גם נאצר להראות כמה הוא חזק כשהוא ידע את האמת הכואבת שצבא מצרים חלש וחסר אונים מול צה"ל אך רצה להראות גם לערבים וגם ליהודים שביכולתו להשמיד את ישראל בטווח קצר.
ההשוואות לא נכונות.
מוסולני הקים צי, כדי להחזיר את איטליה לזמניה הגדולים של רומא.
כיבוש חבש היה חלק מהפנטזיה הזו,
ושיתוף הפעולה עם גרמניה, העניק סיכוי טוב מאד להצלחה.
נאצר רצה לכבוש את ישראל,
ובזמן שמצא לנכון, ניסה לבצע את זה (מלחמת ששת הימים).
אני שואל שאלה אחרת לגמרי
- איראן משקיע הון עתק בכיבוש ישראל.
- חיזבאללה משקיע הון עתק בכיבוש הגליל.
והנה, נופלת להם היזדמנות פז,
למה לא ניצלו מייד את ההזדמנות החד פעמית הזו
(לפני שישראל מגייסת מילואים ושולחת כוחות גם לדרום וגם לצפון)