שאלה שאלתית

כוכבית מצויה

Well-known member
אתה לא מפספס הזדמנוצת כדי לשקר
מי זה "אתה" ?
אני מצטט מה שכתבתי:
"לשאול שאלות רציניות ומקווה לתשובות רציניות.
תשובות מגוחכות מקבלות מענה הולם"
------------------------------------------------------------
השמטת בציטוט את השורה הראשונה "אני מנסה להעלות את רמת הפורום"
המיקרה שלך הוא מענה רציני.
כי זה מאד רציני להציג שקרן שתמיד משקר,
שאנשים ידעו להיזהר ממנו.
מודה לך על שהצגת שוב את עצמך.
כדי להעלות את רמת הפורום,
חובה להציג ולבייש את השקרנים.
לא נכון.
ברצינות גמורה
שקרן, שתוך שניה ניתפס בשקר,
הוא לא רק שקרן, אלא גם מטומטם.
נכון, ראינו כמה מהר זה קרה כשטענת טענה שקרית על מה שיבגני כתב.


ממש לא בא לי לרדת לרמתך בהמשך הדיון הזה. ולכן לא אמשיך להגיב לך בשרשור זה ולא משנה איזה הבלים תכתוב.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אתה לא מפספס הזזמנות כדי לשקר.

איש שקרן,
בדוק מתי חמאס פלש לעוטף,
ומתי ביידן אמר DON'T.

ואם תבדוק, איש שקרן,
תמצא שעברו 8 ימים,
ואני שאלתי, איש שקרן,
1 יוום לאחר הפלישה.

משקר לשקר שקריך הופכים יותר ויותר מטומטמים.
10 באוקטובר. שנינו טעינו.

 

איציק5111

Well-known member
בדוק תאריכים,
לפני שאתה מציג בורות מבישה.
ידידי המלומד התקפת חמאס לא היתה מתואמת עם איראן חיזבאלה, הdont הגיע יומיים וחצי אחרי,

חיזבאאלה החל לתקוף את ישראל לאחר ה7.10 בלי הדונט הוא היה מגביר את התקיפות ואם היה לו צורך באיראן היא היתה נכנסת.

איראן חיזבאלה בעצמם הופתעו , הם לא יכלו לפעול מהרגע להרגע, הם קצת יותר מחושבים
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יום לאחר פלישת חמאס לעוטף עזה,
מה היו הסיבות האסטרטגיות של איראן וחיזבאללה,
לא לפלוש מייד לצפון המדינה, ולשלוח טילים לישראל כדי לעכב את גיוס המילואים.
בעיקר:
חוסר מוכנות מבצעית.
כעס על החמאס שיצא לאירוע בלי תיאום מוקדם איתם.
 

הפרבולה1

Well-known member
זה לא נכון מה שכתבתה , יום אחד בלבד אחרי ה 7 באוקטובר החיזבאללה כן החל בירי מסיבי של רקטות ונ"ט לצפון , מתוך מטרה להתיש אותנו ולרתק כוחות , יש להניח שהוא לא פלש כי לא היה ערוך לכך ( גם הוא הופתע כי החמאס לא תאם איתו מראש ) וצה"ל כבר תגבר כוחות בצפון.
 

Henry0

Well-known member
זה לא נכון מה שכתבתה , יום אחד בלבד אחרי ה 7 באוקטובר החיזבאללה כן החל בירי מסיבי של רקטות ונ"ט לצפון , מתוך מטרה להתיש אותנו ולרתק כוחות , יש להניח שהוא לא פלש כי לא היה ערוך לכך ( גם הוא הופתע כי החמאס לא תאם איתו מראש ) וצה"ל כבר תגבר כוחות בצפון.
אתה בורח מהשאלה.

לא שאלתי האם חיזבאללה ירו,
זה ברור מאליו.

שאלתי למה לא פלשו לצפון ישראל?
 

הפרבולה1

Well-known member
אתה בורח מהשאלה.

לא שאלתי האם חיזבאללה ירו,
זה ברור מאליו.

שאלתי למה לא פלשו לצפון ישראל?
אבל שאלתה גם למה הם לא ירו, הנה ציטוט משאלתך:

" מה היו הסיבות האסטרטגיות של איראן וחיזבאללה, לא לפלוש מייד לצפון המדינה, ולשלוח טילים לישראל כדי לעכב את גיוס המילואים."

אז כבר לא דייקת בעובדות - החיזבאללה כן ירו יום אחד אחרי ה 7 אוקטובר.
לגבי הפלישה גם עניתי ( שהם לא היו ערוכים באותו יום של ה7 באוקטובר ויום אחרי צה"ל כבר תגבר כוחות בצפון)
 

Henry0

Well-known member
אבל שאלתה גם למה הם לא ירו,
לא שאלתי למה הם לא ירו.
שאלתי רק לגבי פלישת חיזבאללה, ושילוח טילים מאיראן.

הטילים מחיזבאללה לא כוונו למרכז הארץ,
כך שמטרתם לא היתה הפרעה בגיוס המילואים.

דברים ברורים אני לא צריך לשאול.
 
נערך לאחרונה ב:

evglev1

Well-known member
מנהל
אתה בורח מהשאלה.

לא שאלתי האם חיזבאללה ירו,
זה ברור מאליו.

שאלתי למה לא פלשו לצפון ישראל?
למרות שצורך להילחם בדרום הצפון לא הופקר כך שאפשר יהיה לכבוש אותו עם לוחמי גרילה על אופנועים עם קלצ'נקוב. וגם הירי של החיזבאללה דווקא שימש התרעה כי הרי פלישת החמאס התחילה עם ירי מאסיבי של טילים אז לחיזבאללה לא היה את גורם ההפתעה שהיה לחמאס.
 

Henry0

Well-known member
לחיזבאללה לא היה את גורם ההפתעה שהיה לחמאס.
גורם הפתעה
כמה זמן לוקח, עד שישראל מתעשת לעצור פלישה.
אם לא מספיק כדי לעצור את הפלישה,
גורם ההפתעה הוא המשתנה החשוב ביותר.

גם בדרום וגם בצפון צה"ל לא היה ערוך להגנה על קו הגבול,
כך שיום מאוחר יותר, לא היה משנה את ההרתעה,
צה"ל לא היה מספיק ליצר כוחות בצפון כדי לעצור פלישה מיידית.

האם החיזבאללה קיווה שיהיה לו אי פעם גורם הפתעה גדול יותר?
שגם אז צה"ל יוכל לבוא במאוחר, ובחצי כוח.
 

Henry0

Well-known member
זה לא נכון מה שכתבתה , יום אחד בלבד אחרי ה 7 באוקטובר החיזבאללה כן החל בירי מסיבי של רקטות ונ"ט לצפון , מתוך מטרה להתיש אותנו ולרתק כוחות , יש להניח שהוא לא פלש כי לא היה ערוך לכך ( גם הוא הופתע כי החמאס לא תאם איתו מראש ) וצה"ל כבר תגבר כוחות בצפון.
שאלתי משהוא אחר
1. למה חיזבאללה לא פלש לצפון
2. למה איראן לא שלחה טילים להפריע לגיוס בישראל.

אני לא שואל שאלות שהתשובה עליהם ברורה מאליה,
אתה עונה רק על מה שברור מאליו, ולא על מה ששאלתי.
 

איציק5111

Well-known member
שאלתי משהוא אחר
1. למה חיזבאללה לא פלש לצפון
2. למה איראן לא שלחה טילים להפריע לגיוס בישראל.

אני לא שואל שאלות שהתשובה עליהם ברורה מאליה,
אתה עונה רק על מה שברור מאליו, ולא על מה ששאלתי.
ה dont של ביידן מנע הכל, אתם סתם מתווכחים.
 

Henry0

Well-known member
שיעור בחשיבה הגיונית

אם יש לכם "הנחות ייסוד" (אקסיומה, משפט לא מוכח) מסוימות,
והעובדות סותרות את הנחות הייסוד הללו.
פרושו שהנחות הייסוד שלכם מוטעות.

אם הנחות הייסוד שלכם היו:
- מטרת איראן היא השמדת ישראל
- מטרת חיזבאללה היא כיבוש הגליל
ומתברר, שהעובדות סותרות את הנחות היסוד הללו,
משמע שההנחות לא נכונות.

כאשר מפמפמים יום-יום שקרים,
העם אוכל את השקרים ומקבלם כ"הנחות יסוד" אמיתיות,
והאנשים הלא חושבים, לא מעמידים בספק את הנחות היסוד הללו, גם אם הן סותרות את העובדות.

מי שחושב בהיגיון חייב לקחת כעובדה:
- מטרת איראן אינה השמדת ישראל.
- מטרת חיזבאללה אינה פלישה לצפון הארץ.

צעד נוסף הינו לחפש "הנחות ייסוד" אחרות, שלא סותרות את העובדות
ואת אלו כבר העליתי בעבר, והן:
- מטרת העל של איראן, היא ליצור סביבה מעטפת הגנה, רצוי שיעית, מפני פלישות סוניות.
- מטרת העל של חיזבאללה – לקדם את המיעוט השיעי בלבנון, ולהגן על לבנון מפני פלישה ישראלית.

המטרות האלו נכונות מבחינת הניתוח המקצועי הגאו-אסטרטגי של איראן,
מטרות אלו עומדות במבחן העובדות, לאורך כל ההיסטוריה (איראן מאז המהפכה, חיזבאללה מיום היוסדו).
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה