שאלה שאלתית

Henry0

Well-known member
יום לאחר פלישת חמאס לעוטף עזה,
מה היו הסיבות האסטרטגיות של איראן וחיזבאללה,
לא לפלוש מייד לצפון המדינה, ולשלוח טילים לישראל כדי לעכב את גיוס המילואים.
 
יום לאחר פלישת חמאס לעוטף עזה,
מה היו הסיבות האסטרטגיות של איראן וחיזבאללה,
לא לפלוש מייד לצפון המדינה, ולשלוח טילים לישראל כדי לעכב את גיוס המילואים.
פלישת חמאס הייתה כי נמאס לבוס שם "להיות בכלא" בעזה לפי דבריו.

איראן והפרוקסים אהבו את המצב כמו שהיה - להפעיל לחץ על ישראל דרך הפחדה.

ז"א אם ישראל פוגעת לטעמם בערבים ביו"ש ועזה יותר מידי הם מגיבים.

איראן ספציפית רק שהורידו את השגרירות שלה בלבנון היא ירתה לכאן - "יענו" פגעתם קרוב מידי לטעמנו.


במילים אחרות הם לא היו מתואמים במאבק הפיזי מחמת ניגוד אינטרסים.

המטרה של איראן הייתה להפעיל לחץ עקיף מתמיד על ישראל וככה להראות דומיננטיות במזרח התיכון

ולמנוע מישראל "להשתולל".
 

Henry0

Well-known member
פלישת חמאס הייתה כי נמאס לבוס שם "להיות בכלא" בעזה לפי דבריו.

איראן והפרוקסים אהבו את המצב כמו שהיה - להפעיל לחץ על ישראל דרך הפחדה.

ז"א אם ישראל פוגעת לטעמם בערבים ביו"ש ועזה יותר מידי הם מגיבים.

איראן ספציפית רק שהורידו את השגרירות שלה בלבנון היא ירתה לכאן - "יענו" פגעתם קרוב מידי לטעמנו.


במילים אחרות הם לא היו מתואמים במאבק הפיזי מחמת ניגוד אינטרסים.

המטרה של איראן הייתה להפעיל לחץ עקיף מתמיד על ישראל וככה להראות דומיננטיות במזרח התיכון

ולמנוע מישראל "להשתולל".
שילוב של בורכות וטימטום

אתה בפורום הלא מתאים
פנה לפורום "בריאות נפש – שיקום והחלמה"
אולי בכל זאת יש לך סיכוי להחלמה?

שם לא תהרוג דיונים רציניים של אחרים,
כי שם כולם ברמתך.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
שילוב של בורכות וטימטום

אתה בפורום הלא מתאים
פנה לפורום "בריאות נפש – שיקום והחלמה"
אולי בכל זאת יש לך סיכוי להחלמה?

שם לא תהרוג דיונים רציניים של אחרים,
כי שם כולם ברמתך.
למה אתה שואל אם לכל תשובה אתה אומר אומר שכמה התשובה והעונה מגוכחים. אם אתה רוצה לכתוב את דעתך בעניין תכתוב ישירות ואל תבקש מאנשים להביע את דעתם כדי ללעוג אחר כך לדעה שלהם.
 
למה אתה שואל אם לכל תשובה אתה אומר אומר שכמה התשובה והעונה מגוכחים. אם אתה רוצה לכתוב את דעתך בעניין תכתוב ישירות ואל תבקש מאנשים להביע את דעתם כדי ללעוג אחר כך לדעה שלהם.
להוציא מהעונים את המקסימום.

כמו שההורים אומרים 90 זה לא מספיק במבחן.
 

Henry0

Well-known member
למה אתה שואל אם לכל תשובה אתה אומר אומר שכמה התשובה והעונה מגוכחים. אם אתה רוצה לכתוב את דעתך בעניין תכתוב ישירות ואל תבקש מאנשים להביע את דעתם כדי ללעוג אחר כך לדעה שלהם.
אני מנסה להעלות רמת הפורום,
לשאול שאלות רציניות ומקווה לתשובות רציניות.

תשובות מגוחכות מקבלות מענה הולם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
פלישת חמאס הייתה כי נמאס לבוס שם "להיות בכלא" בעזה לפי דבריו.

איראן והפרוקסים אהבו את המצב כמו שהיה - להפעיל לחץ על ישראל דרך הפחדה.

ז"א אם ישראל פוגעת לטעמם בערבים ביו"ש ועזה יותר מידי הם מגיבים.

איראן ספציפית רק שהורידו את השגרירות שלה בלבנון היא ירתה לכאן - "יענו" פגעתם קרוב מידי לטעמנו.


במילים אחרות הם לא היו מתואמים במאבק הפיזי מחמת ניגוד אינטרסים.

המטרה של איראן הייתה להפעיל לחץ עקיף מתמיד על ישראל וככה להראות דומיננטיות במזרח התיכון

ולמנוע מישראל "להשתולל".
אכן עד שישראל השיבה להם אש היא פחדה מהם פחד מוות כל הזמן איימו שבעימות עם חיזבאאלה לא יהיה לנו חשמל ונצטרך גנטרטורים במשך חודשים. לגבי איראן בכלל קבעו שאם ארה"ב תשאיר אותנו לבד ישראל תושמד.
 

Henry0

Well-known member
אכן עד שישראל השיבה להם אש היא פחדה מהם פחד מוות כל הזמן איימו שבעימות עם חיזבאאלה לא יהיה לנו חשמל ונצטרך גנטרטורים במשך חודשים. לגבי איראן בכלל קבעו שאם ארה"ב תשאיר אותנו לבד ישראל תושמד.
אתה בורח מהבעייה.

הגישה שהממשלה משדרת הוא:
- חיזבאללה תיכנן לכבוש את הצפון.
- איראן תיכננה למחוק את ישראל.

יום לאחר פלישת חמאס
בשיחות שנסראללה ואיראן ויועציהם האיסטרטגים ניהלו.
ההגיון אומר שהם היו חייבים להבין, שהזדמנות טובה מזאת להשגת מטרותיהם לא תבוא.
אז למה הם לא פעלו, כפי שכל השנים תיכננו, וחיכו ליום הזה?
 
נערך לאחרונה ב:

evglev1

Well-known member
מנהל
אתה בורח מהבעייה.

הגישה שהמששלה משדרת הוא:
- חיזבאללה תיכנן לכבוש את הצפון.
- איראן תיכננה למחוק את ישראל.

יום לאחר פלישת חמאס
בשיחות שנסראללה ואיראן ויועציהם האיסטרטגים ניהלו.
ההגיון אומר שהם היו חייבים להבין, שהזדמנות טובה מזאת להשגת מטרותיהם לא תבוא.
אז למה הם לא פעלו, כפי שכל השנים תיכננו, וחיכו ליום הזה?
עניתי על כך בתגובה אחרת, למרות הביביסטים והטראמפיסטים לא יאהבו את התשובה שלי.
 
אתה בורח מהבעייה.

הגישה שהמששלה משדרת הוא:
- חיזבאללה תיכנן לכבוש את הצפון.
- איראן תיכננה למחוק את ישראל.

יום לאחר פלישת חמאס
בשיחות שנסראללה ואיראן ויועציהם האיסטרטגים ניהלו.
ההגיון אומר שהם היו חייבים להבין, שהזדמנות טובה מזאת להשגת מטרותיהם לא תבוא.
אז למה הם לא פעלו, כפי שכל השנים תיכננו, וחיכו ליום הזה?
הם הבינו מזמן שהם לא יכולים להכניע את ישראל אלא רק ללחוץ עליה.

סינוואר רצה לשנות את המצב כי היו כמו בכלא בעזה אז לקח סיכון.
 
אז למה חיזבאללה בנו מערך צבאי ענק לפלישה לצפון ישראל?
בשביל ללחוץ!

הלחץ הגדול ביותר על אויב הוא שאתה מתחזק צבאית.

פרקטית כמובן אתה רומז לפלישה - אז כן פלישה מוגבלת בדומה לחמאס

שוב לא להכניע אלא ללחוץ.

לזנב,להתיש,לייאש.

להצטייר כמגינים של הפלסטינים.

מי שהכי חזק מול ישראל הוא בעצם המוביל של העולם הערבי.
 

Henry0

Well-known member
אם האופציה על השולחן,
הם ידעו שלעולם לא יהיה להם זמן ותנאים טובים יותר.

הם היו מכונים לכך זה זמן,
זה היה הזמן האידאלי עבורם להוציא את האופציה לפועל.
הם ראו שחמאס הפסיד את המערכה.

מה הטעם סתם לאבד לוחמים ולגרום לישראל להצטייר כעוד יותר מסכנה בעולם

ממה שהיא הייתה ב 8/10?

הלגיטימציה הייתה עוברת בכלל לישראל לעשות כל דבר שהיא רוצה שזה אומר גם להרוג לבנונים

בלי חשבון תוך כדי הרס החיזבאלה.

מה שקרה בעזה.


לכן גם נתנו להם להפציץ את הצפון והמרכז כ"כ הרבה זמן אח"כ.

שתהיה לגיטימציה לפלוש אליהם.

שזה יהיה "מצחיק" לא להגיב אחרי שהשתינו מהמקפצה.
 
למעלה