שאלה על זכות קניינית

שאלה על זכות קניינית

במקרה של משכון/ נכס ששועבד לבנק- האם לבנק זכות קניינית?ואז מה יש לחייב- זכות חוזית? יש לי בלאגן במחברת
טנקס
 

sacrament

New member
איזה קורס זה?

השאלה היא האם המשכון השתכלל...דהיינו נרשם או הופקד... במקרה והמשכון לא השתכלל- יש לחייב זכות אובליגטורית בלבד, דהיינו זכות חוזית שמחייבת את הממשכן אך לא מחייבת צדדים שלישיים וחיצוניים לחוזה. אם המשכון השתכלל- יש לחייב זכות להיפרע מהנכס. זו זכות קניינית שתקפה גם כלפי צד שלישי.
 
../images/Emo12.gif

חוזים.. ותודה אבל המושגים האלה לא ממש עלו אצלנו בשיעור
אני פשוט אחפש עוד סיכום או משו.. טנקס
 

sacrament

New member
יעזור אם תגידי מה כן נאמר בשיעור

ולאיזה נושא זה קשור...
 

sacrament

New member
לנושה...כנראה

חחח...אני מקווה שזלצמן לא גולשת בפורום
 
נסיון לעזור

מכיוון שציינת שהמושגים שסקרמנט פירטה לא מוכרים לך, אני מניחה שהשאלה מתייחסת להבנה בסיסית של מה זה בעצם זכות חוזית מול זכות קניינית ומה קורה לעזעזל במקרה של משכון חחח אז ככה: זכות קניינית יכולה להיות כל מיני דברים - קניינית מסוג בעלות, קניינית מסוג שכירות, קניינית מסוג משכון וכו'. הפיכת זכות מחוזית לקניינית אומרת שהזכות תקפה מאותו רגע כלפי כל העולם (ואשתו), לעומת זכות חוזית שמחייבת רק את הצדדים שהתחייבו לחוזה מרצונם. החשוב עבורך - על נכס אחד יכולות לרבוץ זכויות קנייניות (ומעין קנייניות) בו זמנית. לדוג', במקרה שאת נתת של משכון- לחייב (זה שמשכן את הנכס שלו לבנק כדי לקבל הלוואה נניח) יש זכות בעלות בנכס. זוהי זכות קניינית. היא מאפשרת לו, בין השאר, למשכן את הנכס שבבעלותו לטובת אחר. שימי לב - מרגע "שכלול" המשכון (לרוב ברישום), לחייב יש עדיין זכות קניינית בנכס מסוג בעלות, אך היא כפופה לזכות הקניינית של הבנק, שנוצרה לו זכות קניינית מסוג משכון באותו הנכס. מקווה שזה עזר :) (ומקווה שזכרתי נכון, בכל זאת עברו שנתיים חחח)
 
הבנתי../images/Emo13.gif

כלומר בעצם ב"שכלול" המשכון הזכות הקניינית מתחלקת בין שניהם.. אחלה תודה!
 

only god

New member
אם זכות לי נכון

זו זכות מעין קניינית. משהו באמצע. בין זכות אובליגטורית לזכות קניינית
 

sacrament

New member
משכון זה כיף../images/Emo99.gif

ראשית כל...הזכות הקניינית לא מתחלקת בין שניהם. אם יש לי משכון על הבית שלך זה לא אומר שאני יכולה לגור שם, או להשכיר או להנות מזה בצורה כלשהי. הדבר היחיד שיש לי זה זכות להיפרע מהנכס שלך אם לא תחזירי את החוב. כלומר, אם את לא מחזירה לי את החוב הנכס שלך לא הופך לשלי- אלא הוא נמכר ומהכסף שמתקבל פורעים את החוב והשאר חוזר אליך. שכלול= להפוך את הזכות החוזית לקניינית במשכון. אבל את ממש לא צריכה את כל המידע הזה בשביל קורס בחוזים. הדבר היחיד שאת צריכה לדעת- זה שחוזה הוא בין 2 הצדדים לחוזה. קניין הוא כלפי כל העולם. יש לזה חשיבות. מה החשיבות? כשנכנס צד שלישי שאינו קשור בחוזה. זהו. עד פה זה מה שאת צריכה לדעת.השאר מסובך וסתם יבלבל אותך כרגע. אני אשמח להסביר הכל אחרי שתסיימי עם המבחן, אם עדיין תרצי לדעת (-:
 
למעלה