רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.
רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.