רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום

עופר פ7

New member
רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום

רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.











 

matrix200200

Active member
על העדכון המעניין ותמונות נהדרות!

רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.
על העדכון המעניין ותמונות נהדרות!
מתי היה לך סיור?
אני שואל, כי די לא מזמן כבר פורסם כאן עדכון מסיור דומה ומצב התחנה היה במצב פחות מתקדם בצורה ניכרת.
מאז אותו עדכון ועד התמונות שלך בהחלט יש התקדמות ברורה במצב התחנה.
לגבי מה שרשמת, הטענה על עמידה בזמנים של המדריכים בהחלט מעניינת.
לגבי המצב בתחנת יהודית, הרי רק התחילו לבנות את הכניסות בצד של רחוב הארבעה.
אני אפילו לא בטוח אם התחילו לחפור שם.
אתמול עברתי באיזור ונדמה לי שהיו שם בעיצומו של שלב נוסף של בניית ה"גשר" הזמני מעל חלק התחנה, על מנת לאפשר מעבר להולכי רגל ומכוניות.
שאלה לגבי התמונות.
ממה שראית, האם הם מתכוונים קודם לסיים לבנות את הקירות החיצוניים והפנימיים של התחנה עד מפלס הרחוב, או שבעצם ישלימו את החלק העליון של הקירות כאשר הקירות הפנימיים והרצפה יגיעו לשלב שמצריך זאת?
 

עופר פ7

New member
בנית השלד

על העדכון המעניין ותמונות נהדרות!
מתי היה לך סיור?
אני שואל, כי די לא מזמן כבר פורסם כאן עדכון מסיור דומה ומצב התחנה היה במצב פחות מתקדם בצורה ניכרת.
מאז אותו עדכון ועד התמונות שלך בהחלט יש התקדמות ברורה במצב התחנה.
לגבי מה שרשמת, הטענה על עמידה בזמנים של המדריכים בהחלט מעניינת.
לגבי המצב בתחנת יהודית, הרי רק התחילו לבנות את הכניסות בצד של רחוב הארבעה.
אני אפילו לא בטוח אם התחילו לחפור שם.
אתמול עברתי באיזור ונדמה לי שהיו שם בעיצומו של שלב נוסף של בניית ה"גשר" הזמני מעל חלק התחנה, על מנת לאפשר מעבר להולכי רגל ומכוניות.
שאלה לגבי התמונות.
ממה שראית, האם הם מתכוונים קודם לסיים לבנות את הקירות החיצוניים והפנימיים של התחנה עד מפלס הרחוב, או שבעצם ישלימו את החלק העליון של הקירות כאשר הקירות הפנימיים והרצפה יגיעו לשלב שמצריך זאת?
בנית השלד
כאמור, הסיור לא היה מקצועי הנדסי, רחוק מכך.
אני קיבלתי את הרושם שבונים באופן מסודר מלמטה למעלה. יצקו את הרצפה של מפלס תחתון. יוצקים כעת את הקירות העוטפים את המפלס הזה, אחר כך יצקו את המפלס שמעליו (מפלס תפעולי), אחר כך יצקו את הקירות העוטפים את המפלס התפעולי וכך הלאה עד שיגיעו למפלס הרחוב.
 

GLSRA

Active member
בהחלט, זו תוכנית העבודה בכל התחנות.

בנית השלד
כאמור, הסיור לא היה מקצועי הנדסי, רחוק מכך.
אני קיבלתי את הרושם שבונים באופן מסודר מלמטה למעלה. יצקו את הרצפה של מפלס תחתון. יוצקים כעת את הקירות העוטפים את המפלס הזה, אחר כך יצקו את המפלס שמעליו (מפלס תפעולי), אחר כך יצקו את הקירות העוטפים את המפלס התפעולי וכך הלאה עד שיגיעו למפלס הרחוב.
בהחלט, זו תוכנית העבודה בכל התחנות.
ראינו את זה בתחנת אלנבי וגם במעט שראינו בתחנות אחרות.
רצפה של קומת רציפים, קירות עד לתיקרה של קומת רציפים (רצפה של קומת הבינייים), ואז קירות שומת הביניים וכל הלאה.
לדעתי גם אין דרך יעילה אחרת, ככה גם מרקים שלב אחר שלב את הקונסטרוקציה (שלוש קומות) של התמיכות.
 

Sephiroth

Member
אני זה שהיה בסיור לפני כמה שבועות

על העדכון המעניין ותמונות נהדרות!
מתי היה לך סיור?
אני שואל, כי די לא מזמן כבר פורסם כאן עדכון מסיור דומה ומצב התחנה היה במצב פחות מתקדם בצורה ניכרת.
מאז אותו עדכון ועד התמונות שלך בהחלט יש התקדמות ברורה במצב התחנה.
לגבי מה שרשמת, הטענה על עמידה בזמנים של המדריכים בהחלט מעניינת.
לגבי המצב בתחנת יהודית, הרי רק התחילו לבנות את הכניסות בצד של רחוב הארבעה.
אני אפילו לא בטוח אם התחילו לחפור שם.
אתמול עברתי באיזור ונדמה לי שהיו שם בעיצומו של שלב נוסף של בניית ה"גשר" הזמני מעל חלק התחנה, על מנת לאפשר מעבר להולכי רגל ומכוניות.
שאלה לגבי התמונות.
ממה שראית, האם הם מתכוונים קודם לסיים לבנות את הקירות החיצוניים והפנימיים של התחנה עד מפלס הרחוב, או שבעצם ישלימו את החלק העליון של הקירות כאשר הקירות הפנימיים והרצפה יגיעו לשלב שמצריך זאת?
אני זה שהיה בסיור לפני כמה שבועות
לא רואה התקדמות ניכרת בכלל לעומת מצב התחנה בסיור שאני נכחתי בו. אולי יצקו עוד איזה קיר או שניים בקומת הרציפים.
גם בסיור שלי המדריכים היו חייבים לומר שהם עומדים בזמנים, זו העמדה הרשמית של נת"ע שעוברת לציבור דרך קשרי הלקוחות שלהם, אבל ברור להם שזה לא המצב, הם לא טיפשים.
 

GLSRA

Active member
תודה רבה על הדיווח העדכני והמעניין

רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.
תודה רבה על הדיווח העדכני והמעניין
אני בהחלט אבהתי את התמונות (אם כי מסכים שנראה שהכל מתקדם אבל לאט).
הערה אחת - גשר יהודית לכאורה ממוקם קרוב מדי לגשר השלום, אבל זה לא מקרה שבנו אותו שם, בדיוק בכדי לאפשר נגישות גבוהה מתחנה זו לעבר כל הבניינים וההיטק הממוקמים באיזור יגאל אלון על הגדה המזרחית של האיילון.
אחרת אין הצדקה למיקום שהרי היה יותר הגיוני למקם את הגשר דרומית יותר.
לדעתי, השימוש בגשר יהיה מאוד קשור להפעלת הקו האדום שייתן boost להמשך התפתחות המשרדים ותישיית היי טק מעבר לנחל.
 

raminec

New member
יכול להיות שהמיקום שנבחר לגשר יהודית

תודה רבה על הדיווח העדכני והמעניין
אני בהחלט אבהתי את התמונות (אם כי מסכים שנראה שהכל מתקדם אבל לאט).
הערה אחת - גשר יהודית לכאורה ממוקם קרוב מדי לגשר השלום, אבל זה לא מקרה שבנו אותו שם, בדיוק בכדי לאפשר נגישות גבוהה מתחנה זו לעבר כל הבניינים וההיטק הממוקמים באיזור יגאל אלון על הגדה המזרחית של האיילון.
אחרת אין הצדקה למיקום שהרי היה יותר הגיוני למקם את הגשר דרומית יותר.
לדעתי, השימוש בגשר יהיה מאוד קשור להפעלת הקו האדום שייתן boost להמשך התפתחות המשרדים ותישיית היי טק מעבר לנחל.
יכול להיות שהמיקום שנבחר לגשר יהודית
מכיוון ששדרות יהודית הוא רחוב רחב יחסית שיוכל לאפשר הליכה נוחה לכמות גדולה של הולכי רגל ואפילו תחת הצללה חלקית של עצי השדרה. הרחובות שמדרום צרים יותר משמעותית וגם בחלקם חסרי מדרכות.
בקיצור, המיקום של הגשר בקצה רחוב שדרות יהודית יותר נכון מהרחובות הסמוכים מבחינת תשתית הרחוב בראש ובראשונה. אני מקווה שבעתיד, במסגרת תחנת יהודית יתאפשר גם מעבר תת קרקעי לצד המערבי של דרך מנחם בגין ללא חציית הכביש הסואן.
 

GLSRA

Active member
מסכים לגמרי, כנראה שהובנתי לא נכון.

יכול להיות שהמיקום שנבחר לגשר יהודית
מכיוון ששדרות יהודית הוא רחוב רחב יחסית שיוכל לאפשר הליכה נוחה לכמות גדולה של הולכי רגל ואפילו תחת הצללה חלקית של עצי השדרה. הרחובות שמדרום צרים יותר משמעותית וגם בחלקם חסרי מדרכות.
בקיצור, המיקום של הגשר בקצה רחוב שדרות יהודית יותר נכון מהרחובות הסמוכים מבחינת תשתית הרחוב בראש ובראשונה. אני מקווה שבעתיד, במסגרת תחנת יהודית יתאפשר גם מעבר תת קרקעי לצד המערבי של דרך מנחם בגין ללא חציית הכביש הסואן.
מסכים לגמרי, כנראה שהובנתי לא נכון.
 
ההגיון מאחורי מיקום גשר יהודית

יכול להיות שהמיקום שנבחר לגשר יהודית
מכיוון ששדרות יהודית הוא רחוב רחב יחסית שיוכל לאפשר הליכה נוחה לכמות גדולה של הולכי רגל ואפילו תחת הצללה חלקית של עצי השדרה. הרחובות שמדרום צרים יותר משמעותית וגם בחלקם חסרי מדרכות.
בקיצור, המיקום של הגשר בקצה רחוב שדרות יהודית יותר נכון מהרחובות הסמוכים מבחינת תשתית הרחוב בראש ובראשונה. אני מקווה שבעתיד, במסגרת תחנת יהודית יתאפשר גם מעבר תת קרקעי לצד המערבי של דרך מנחם בגין ללא חציית הכביש הסואן.
ההגיון מאחורי מיקום גשר יהודית
כתבתי על זה כאן לפני שנה
 

darkshadow1

New member
אין שום קשר לתחנת השלום.

תודה רבה על הדיווח העדכני והמעניין
אני בהחלט אבהתי את התמונות (אם כי מסכים שנראה שהכל מתקדם אבל לאט).
הערה אחת - גשר יהודית לכאורה ממוקם קרוב מדי לגשר השלום, אבל זה לא מקרה שבנו אותו שם, בדיוק בכדי לאפשר נגישות גבוהה מתחנה זו לעבר כל הבניינים וההיטק הממוקמים באיזור יגאל אלון על הגדה המזרחית של האיילון.
אחרת אין הצדקה למיקום שהרי היה יותר הגיוני למקם את הגשר דרומית יותר.
לדעתי, השימוש בגשר יהיה מאוד קשור להפעלת הקו האדום שייתן boost להמשך התפתחות המשרדים ותישיית היי טק מעבר לנחל.
אין שום קשר לתחנת השלום.
מי שרוצה להגיע מתחנת השלום ליגאל אלון- לא יעבור דרך גשר יהודית אלא יצא מהיציאה הדרומית של התחנה ויפנה מזרחה. אני מקווה שכאשר יוקמו מגדלים מול התחנה על יגאל אלון- יטילו על היזמים להקים כניסה ישירה מהמגדלים לתחנה כמו במגדלי עזריאלי.
לדעתי המיקום של הגשר נבחר מכמה סיבות:
1. הגשר ממוקם בצמוד לתחנת יהודית של הקו האדום, כך שיהיה אפשר להגיע מתחנת יהודית בקלות ליגאל אלון
2. הגשר ממוקם קרוב יחסית לתחנות האוטובוס על בית קלקא- היום מי שמגיע באוטובוס שנוסע על דרך בגין ורוצה להגיע למגדלי אלון לדוגמה צריך לרדת בתחנות על עזריאלי וללכת כ-900 מטר (ולחצות המון רמזורים על מחלף השלום). עם השלמת הגשר- אותו הנוסע יוכל לרדת בגשר קלקא ותהיה לו הליכה של כ-500 מטר ואולי רמזור אחד (על יגאל אלון).
3. הגשר ממוקם קרוב יחסית למגדלי המשרדים ברחוב הארבעה ובשרונה- אני מניח שבמשך היום תהיה עליו תנועה ערה של אנשים בדרך לפגישות ובצהריים עובדים ביגאל אלון שהולכים לאכול בשרונה
4. שדרות יהודית הן רחוב רחב יחסית שאפשר להעביר בו שביל אפניים
5. הגשר ממוקם כ-300 מטר מגשר השלום וכ-600 מטר מגשר יצחק שדה. בעתיד יהיה אפשר להקים גשר נוסף בין יצחק שדה לבין גשר יהודית וכך להגיע ליצור תדירות טובה יותר של גשרים מעל לאיילון
 

GLSRA

Active member
שוב, כנראה שלא הובנתי הכון. מסכים איתך לגמרי.

אין שום קשר לתחנת השלום.
מי שרוצה להגיע מתחנת השלום ליגאל אלון- לא יעבור דרך גשר יהודית אלא יצא מהיציאה הדרומית של התחנה ויפנה מזרחה. אני מקווה שכאשר יוקמו מגדלים מול התחנה על יגאל אלון- יטילו על היזמים להקים כניסה ישירה מהמגדלים לתחנה כמו במגדלי עזריאלי.
לדעתי המיקום של הגשר נבחר מכמה סיבות:
1. הגשר ממוקם בצמוד לתחנת יהודית של הקו האדום, כך שיהיה אפשר להגיע מתחנת יהודית בקלות ליגאל אלון
2. הגשר ממוקם קרוב יחסית לתחנות האוטובוס על בית קלקא- היום מי שמגיע באוטובוס שנוסע על דרך בגין ורוצה להגיע למגדלי אלון לדוגמה צריך לרדת בתחנות על עזריאלי וללכת כ-900 מטר (ולחצות המון רמזורים על מחלף השלום). עם השלמת הגשר- אותו הנוסע יוכל לרדת בגשר קלקא ותהיה לו הליכה של כ-500 מטר ואולי רמזור אחד (על יגאל אלון).
3. הגשר ממוקם קרוב יחסית למגדלי המשרדים ברחוב הארבעה ובשרונה- אני מניח שבמשך היום תהיה עליו תנועה ערה של אנשים בדרך לפגישות ובצהריים עובדים ביגאל אלון שהולכים לאכול בשרונה
4. שדרות יהודית הן רחוב רחב יחסית שאפשר להעביר בו שביל אפניים
5. הגשר ממוקם כ-300 מטר מגשר השלום וכ-600 מטר מגשר יצחק שדה. בעתיד יהיה אפשר להקים גשר נוסף בין יצחק שדה לבין גשר יהודית וכך להגיע ליצור תדירות טובה יותר של גשרים מעל לאיילון
שוב, כנראה שלא הובנתי הכון. מסכים איתך לגמרי.
המיקום של גשר יהודית מצויין ועפי שכתבתי, יהיה לו שימוש מסיבי, בעיקר היכולת לצעוד בנוחות, עם ההצללה של העצים באמצע כפי ש RAMINEC כתב קודם
 

matrix200200

Active member
מאינסטאגרם של APDITUDERAIL

רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.
מאינסטאגרם של APDITUDERAIL
לאיזור הפיר גלי גיל הגיעו מכונות מיוחדות מסין שישמשו בהנחת מסילות במנהרות.
https://www.instagram.com/p/B2EmFAuHx64/
אשמח להבהרה של מומחים, מה פירוש המשפט 25m track panels
האם אני מבין נכון שהמסילות מורכבות מ"חתיכות" באורך של 25 מטר כל אחת שאחרי זה צריך לרתך?
מהחדשה הזאת, אני מבין שקטעי המסילה שכבר הונחו, כנראה נעשו בצורה ידנית, רק לשם בדיקה.
 

GLSRA

Active member
זה בדיוק מה שאני גם מבין.

מאינסטאגרם של APDITUDERAIL
לאיזור הפיר גלי גיל הגיעו מכונות מיוחדות מסין שישמשו בהנחת מסילות במנהרות.
https://www.instagram.com/p/B2EmFAuHx64/
אשמח להבהרה של מומחים, מה פירוש המשפט 25m track panels
האם אני מבין נכון שהמסילות מורכבות מ"חתיכות" באורך של 25 מטר כל אחת שאחרי זה צריך לרתך?
מהחדשה הזאת, אני מבין שקטעי המסילה שכבר הונחו, כנראה נעשו בצורה ידנית, רק לשם בדיקה.
זה בדיוק מה שאני גם מבין.
מה שעוד מעניין אותי זה איך בדיוק יכניסו את המפלצת הזו פנימה. בזמנו מכונות ה TBM הורבו במפלס המנהרה, אך כאן כל המבנה מורכב בחוץ.
מסקרן !
 

matrix200200

Active member
בכל זאת לא מדובר במכונה ענקית כמו TBM

זה בדיוק מה שאני גם מבין.
מה שעוד מעניין אותי זה איך בדיוק יכניסו את המפלצת הזו פנימה. בזמנו מכונות ה TBM הורבו במפלס המנהרה, אך כאן כל המבנה מורכב בחוץ.
מסקרן !
בכל זאת לא מדובר במכונה ענקית כמו TBM
פשוט יורידו עם המנוף גשר לדעתי
 

GLSRA

Active member
מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה

רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.
מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין



 

GLSRA

Active member
עוד כמה תמונות, דרך הגדרות. לא משתווה לצילום איכותי של רחפן

מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין
עוד כמה תמונות, דרך הגדרות. לא משתווה לצילום איכותי של רחפן
ובכל זאת, ניתן להתרשם שלא מעט מסילות כבר בלולות במתחם הזה.
בכל אופן המסילה ההיקפית, בצד הצפוני של המתחם מאוד התקדמה כולל החשמולת שניתן לראות היטוב באחת התמונות.





 

matrix200200

Active member
שאלה על חשמול שקצת מעסיקה אותי

עוד כמה תמונות, דרך הגדרות. לא משתווה לצילום איכותי של רחפן
ובכל זאת, ניתן להתרשם שלא מעט מסילות כבר בלולות במתחם הזה.
בכל אופן המסילה ההיקפית, בצד הצפוני של המתחם מאוד התקדמה כולל החשמולת שניתן לראות היטוב באחת התמונות.
שאלה על חשמול שקצת מעסיקה אותי
האם כבר יש תחנת השנאה באיזור הדפו, או שהם יתחילו הרצות עם משהו זמני ומאולתר כמו שנעשה עד היום עם הקו A1?
לכאורה, מדובר בציוד קצת פחות מאסיבי ממה שנדרש בקו A1 שכן מדובר במתח נמוך יחסית.
אבל עדיין מדובר בציוד שנוכחות שלו באתר צריכה להיות די נראית לעין.
מן הסתם צריך גם לא מעט ביורוקרטיה מול חברת החשמל (בשביל לחבר את העסק לרשת).
אני מאוד מקווה, שלא נראה משחקי אגו וגרירת רגליים בנושא.
עכשיו כשאין דמות חזקה בנת"ע, אם וועד של חברת חשמל יחליט לעשות עניין מהנושא הזה, נהיה בבעיה רצינית.
 

Bus Nerd

Active member
יש חדר השנאה בדפו

שאלה על חשמול שקצת מעסיקה אותי
האם כבר יש תחנת השנאה באיזור הדפו, או שהם יתחילו הרצות עם משהו זמני ומאולתר כמו שנעשה עד היום עם הקו A1?
לכאורה, מדובר בציוד קצת פחות מאסיבי ממה שנדרש בקו A1 שכן מדובר במתח נמוך יחסית.
אבל עדיין מדובר בציוד שנוכחות שלו באתר צריכה להיות די נראית לעין.
מן הסתם צריך גם לא מעט ביורוקרטיה מול חברת החשמל (בשביל לחבר את העסק לרשת).
אני מאוד מקווה, שלא נראה משחקי אגו וגרירת רגליים בנושא.
עכשיו כשאין דמות חזקה בנת"ע, אם וועד של חברת חשמל יחליט לעשות עניין מהנושא הזה, נהיה בבעיה רצינית.
יש חדר השנאה בדפו
לא יודע אם יש בתוכו ציוד. ולא נראה לי שחברת החשמל תעשה בעיות, זה בקנה מידה הרבה יותר קטן מחשמול של הרכבת הכבדה, זה כמו לחבר מפעל או בניין מגורים חדש לתשתית החשמל.
 

GLSRA

Active member
קצת הגזמת, כמו בניין מגורים ? אבל בגדול אתה צודק שזה לא

יש חדר השנאה בדפו
לא יודע אם יש בתוכו ציוד. ולא נראה לי שחברת החשמל תעשה בעיות, זה בקנה מידה הרבה יותר קטן מחשמול של הרכבת הכבדה, זה כמו לחבר מפעל או בניין מגורים חדש לתשתית החשמל.
קצת הגזמת, כמו בניין מגורים ? אבל בגדול אתה צודק שזה לא
אמורה להיות הבעייה
 
למעלה