רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום

Bus Nerd

Active member
אני מניח שכל תחנת השנאה של הרק"ל צורכת חשמל כמו בניין חדש

קצת הגזמת, כמו בניין מגורים ? אבל בגדול אתה צודק שזה לא
אמורה להיות הבעייה
אני מניח שכל תחנת השנאה של הרק"ל צורכת חשמל כמו בניין חדש
ואני מדבר על הבניינים הגדולים, מגדלים של 15 או 20 קומות של דירות מגורים עם שתי מעליות או יותר. האם לדעתך כל תחנת השנאה של הרק"ל תצרוך יותר חשמל מבניין כזה? האם חיבור לחשמל של תחנת השנאה מסובך יותר מחיבור תלת פאזי למפעל?

לא לשכוח שיש לא מעט תחנות השנאה לאורך התוואי של הקו האדום ושגודלן לא גדול בהרבה מחדר שנאים של בניין מגורים או משרדים מודרני
 

matrix200200

Active member
אפשר לחשב בקירוב כמה חשמל צורכת רכבת נוסעת על מסילה

אני מניח שכל תחנת השנאה של הרק"ל צורכת חשמל כמו בניין חדש
ואני מדבר על הבניינים הגדולים, מגדלים של 15 או 20 קומות של דירות מגורים עם שתי מעליות או יותר. האם לדעתך כל תחנת השנאה של הרק"ל תצרוך יותר חשמל מבניין כזה? האם חיבור לחשמל של תחנת השנאה מסובך יותר מחיבור תלת פאזי למפעל?

לא לשכוח שיש לא מעט תחנות השנאה לאורך התוואי של הקו האדום ושגודלן לא גדול בהרבה מחדר שנאים של בניין מגורים או משרדים מודרני
אפשר לחשב בקירוב כמה חשמל צורכת רכבת נוסעת על מסילה
חשבתי לקחת אוטובוס ממוצע שיש לו בערך 100-120 כ"ס.
אני אכפיל את זה פי שתיים עבור שני הקרונות (למרות שאני קרוב לוודאי מגזים).
נניח 200 כ"ס למערך של הרק"ל.
נקבל 150KWH עבור מערך.
נכפיל את זה ב2 עבור שתי רכבות שנוסעות בשני כיוונים מנוגדים.
300KWH
נוסיף עוד איזה 50 עבור צרכי מערכות בקרה, תקשורת, מיזוג ומערכות אחרות.
אני מניח שבכל מקטע בין שני תחנות יש תחנת השנאה עבור אותו מקטע.
350KWH
בבית מגורים בדירה ממוצעת יש פקקים של עד 40A במתח 220 שזה בקירוב 9KWH
אם נחלק, נקבל שצרכים של תחנת השנאה כזאת (בקירוב) הם בערך כמו 40 דירות מגורים.
שזה בניין בן 8-9 קומות ממוצע.
לא כזה הרבה בכנות.
 

GLSRA

Active member
האמת שאני אוהב חישובים מקורבים והערכות אבל. נדמה

אפשר לחשב בקירוב כמה חשמל צורכת רכבת נוסעת על מסילה
חשבתי לקחת אוטובוס ממוצע שיש לו בערך 100-120 כ"ס.
אני אכפיל את זה פי שתיים עבור שני הקרונות (למרות שאני קרוב לוודאי מגזים).
נניח 200 כ"ס למערך של הרק"ל.
נקבל 150KWH עבור מערך.
נכפיל את זה ב2 עבור שתי רכבות שנוסעות בשני כיוונים מנוגדים.
300KWH
נוסיף עוד איזה 50 עבור צרכי מערכות בקרה, תקשורת, מיזוג ומערכות אחרות.
אני מניח שבכל מקטע בין שני תחנות יש תחנת השנאה עבור אותו מקטע.
350KWH
בבית מגורים בדירה ממוצעת יש פקקים של עד 40A במתח 220 שזה בקירוב 9KWH
אם נחלק, נקבל שצרכים של תחנת השנאה כזאת (בקירוב) הם בערך כמו 40 דירות מגורים.
שזה בניין בן 8-9 קומות ממוצע.
לא כזה הרבה בכנות.
האמת שאני אוהב חישובים מקורבים והערכות אבל. נדמה
לי שהמסה של קרון היא הרבה יותר גדולה מאוטובוס או שני אוטובוסים, כמות הנוסעים גדולה לעין שיעור, כך שהמכפלה הראשונית נראית לי נמוכה מדי.
אני מניח ש Rubim88 או Scorpion36 יידעו לתת תשובה יותר מדויקת.
יחד עם זאת, כן מסכים שזה לא פרויקט כל כך משמעותח לחבר את הרשת לחברת חשמל.
 

matrix200200

Active member
אני לקחתי את ההערכה של הספק מנוע מדוגמא של

האמת שאני אוהב חישובים מקורבים והערכות אבל. נדמה
לי שהמסה של קרון היא הרבה יותר גדולה מאוטובוס או שני אוטובוסים, כמות הנוסעים גדולה לעין שיעור, כך שהמכפלה הראשונית נראית לי נמוכה מדי.
אני מניח ש Rubim88 או Scorpion36 יידעו לתת תשובה יותר מדויקת.
יחד עם זאת, כן מסכים שזה לא פרויקט כל כך משמעותח לחבר את הרשת לחברת חשמל.
אני לקחתי את ההערכה של הספק מנוע מדוגמא של
אוטובוסי double decker בלונדון.
הם די מאסיבים ובוודאי יותר כבדים מאוטובוס רגיל.
נאמר שיש להם מנוע עם הספק פחות או יותר דומה למה שרשמתי.
אתה צודק שייתכן שקרון של רק"ל עלול להיות יותר כבד.
מצד שני, תזכור שבאוטובוס יש את משקל המנוע בעירה והדלק שאין כאן.
כמו כן על תשכח שמנוע חשמלי שמפעיל את הרק"ל אמור להיות הרבה יותר יעיל ממנוע בעירה פנימית שיש לו נצילות וTORQUE לא גבוהים בהשוואה למנוע חשמלי.
עם כל זה, בהחלט לא מתיימר שחישובים שלי נכונים וייתכן מאוד שאני מפספס הרבה גורמים.
 

darkshadow1

New member
למה להשוות לאוטובוס בנזין ולא למכונית חשמלית?

אני לקחתי את ההערכה של הספק מנוע מדוגמא של
אוטובוסי double decker בלונדון.
הם די מאסיבים ובוודאי יותר כבדים מאוטובוס רגיל.
נאמר שיש להם מנוע עם הספק פחות או יותר דומה למה שרשמתי.
אתה צודק שייתכן שקרון של רק"ל עלול להיות יותר כבד.
מצד שני, תזכור שבאוטובוס יש את משקל המנוע בעירה והדלק שאין כאן.
כמו כן על תשכח שמנוע חשמלי שמפעיל את הרק"ל אמור להיות הרבה יותר יעיל ממנוע בעירה פנימית שיש לו נצילות וTORQUE לא גבוהים בהשוואה למנוע חשמלי.
עם כל זה, בהחלט לא מתיימר שחישובים שלי נכונים וייתכן מאוד שאני מפספס הרבה גורמים.
למה להשוות לאוטובוס בנזין ולא למכונית חשמלית?
לטסלה מודל 3, במשקל של כ-2 טון, יש סוללה של 75kwh שמספיקה לנסיעה של כ-500 ק"מ. אני מניח שמדובר על 5 שעות של נסיעה במהירות שיוט, אז צריכה ממוצעת של 15kw. בבדיקה מהירה בגוגל, מערך של רק"ל שוקל בסביבות 30-40 טון. תכפיל בשניים ותקבל לפחות 60 טון, שזה לפחות פי 30 מהטסלה. שלא לדבר על מערך מלא בנוסעים (500 נוסעים במשקל ממוצע של 70 ק"ג הם תוספת של 35 טון). אני מניח שההספק של המנועים הוא לפחות 300-400 kw.
 

matrix200200

Active member
סבבה, מקבל את זה

למה להשוות לאוטובוס בנזין ולא למכונית חשמלית?
לטסלה מודל 3, במשקל של כ-2 טון, יש סוללה של 75kwh שמספיקה לנסיעה של כ-500 ק"מ. אני מניח שמדובר על 5 שעות של נסיעה במהירות שיוט, אז צריכה ממוצעת של 15kw. בבדיקה מהירה בגוגל, מערך של רק"ל שוקל בסביבות 30-40 טון. תכפיל בשניים ותקבל לפחות 60 טון, שזה לפחות פי 30 מהטסלה. שלא לדבר על מערך מלא בנוסעים (500 נוסעים במשקל ממוצע של 70 ק"ג הם תוספת של 35 טון). אני מניח שההספק של המנועים הוא לפחות 300-400 kw.
סבבה, מקבל את זה
עם הערכות האלה פשוט צריך לקחת בניין של 8-9 קומות בדוגמא שלי להחליף בבניין של 16-18 קומות.
עדיין לא משהו מיוחד שמצריך אישורים מיוחדים.
כמובן שייתכן שבדפו הם ירצו להריץ יותר רכבות במקביל ואז לפתרון הזמני שם יצטרכו בהספק יותר גבוה.
למשל ירצו לדמות מצב שיש שני רכבות נוסעות ועוד רכבת אחת עוברת תחזוקה וכחלק מבדיקות מפעילים את המנוע שלה בהספק מלא.
 
כל עוד מדובר על הערכות אפשר גם למצוא את הסדר

סבבה, מקבל את זה
עם הערכות האלה פשוט צריך לקחת בניין של 8-9 קומות בדוגמא שלי להחליף בבניין של 16-18 קומות.
עדיין לא משהו מיוחד שמצריך אישורים מיוחדים.
כמובן שייתכן שבדפו הם ירצו להריץ יותר רכבות במקביל ואז לפתרון הזמני שם יצטרכו בהספק יותר גבוה.
למשל ירצו לדמות מצב שיש שני רכבות נוסעות ועוד רכבת אחת עוברת תחזוקה וכחלק מבדיקות מפעילים את המנוע שלה בהספק מלא.
כל עוד מדובר על הערכות אפשר גם למצוא את הסדר
גודל בהספק המותקן במערכות רק״ל מודרניות קיימות.
בגדול הייתי אומר ש 700-800 קילוואט למערך של 5 ארגזים זה סביר.
 
סה״כ זה בכל זאת קצת יותר מורכב מחיבור מפעל.

יש חדר השנאה בדפו
לא יודע אם יש בתוכו ציוד. ולא נראה לי שחברת החשמל תעשה בעיות, זה בקנה מידה הרבה יותר קטן מחשמול של הרכבת הכבדה, זה כמו לחבר מפעל או בניין מגורים חדש לתשתית החשמל.
סה״כ זה בכל זאת קצת יותר מורכב מחיבור מפעל.
מחוסר פרסומים קשה לדעת מה צפוי, אבל אם לתת ניחוש הייתי אומר שצריך תחנות השנאה (של חברת החשמל ?) ממתח גבוה למתח ביניים + תחנות ישור עם שנאיי ממתח ביניים למתח נמוך + מיישרים ממתח חילופין נמוך למתח ישר של 1500 וולט + ממירים להפיכת זרם ישר לזרם חילופין המוחזר לרשת בזמן בלימה רגנרטיבית של הרכבות(של נת״ע?).
בגדול הייתי חושב שהקו בשלמותו צריך 2 תה״רות למתח גבוה/ביניים( בדפו ובקצה השני באיזור בת-ים( לא יודע) + 2-3 תחנות ישור לאורך הקו(איפה? לא יודע).
הסכמה העקרונית צריכה להיות כמו שמוצג בתמונה המצורפת(שוב, לא יודע במדויק).

 

matrix200200

Active member
זה ברור שמערכת של הקו המוכן תהיה יותר מורכבת.

סה״כ זה בכל זאת קצת יותר מורכב מחיבור מפעל.
מחוסר פרסומים קשה לדעת מה צפוי, אבל אם לתת ניחוש הייתי אומר שצריך תחנות השנאה (של חברת החשמל ?) ממתח גבוה למתח ביניים + תחנות ישור עם שנאיי ממתח ביניים למתח נמוך + מיישרים ממתח חילופין נמוך למתח ישר של 1500 וולט + ממירים להפיכת זרם ישר לזרם חילופין המוחזר לרשת בזמן בלימה רגנרטיבית של הרכבות(של נת״ע?).
בגדול הייתי חושב שהקו בשלמותו צריך 2 תה״רות למתח גבוה/ביניים( בדפו ובקצה השני באיזור בת-ים( לא יודע) + 2-3 תחנות ישור לאורך הקו(איפה? לא יודע).
הסכמה העקרונית צריכה להיות כמו שמוצג בתמונה המצורפת(שוב, לא יודע במדויק).
זה ברור שמערכת של הקו המוכן תהיה יותר מורכבת.
אני מדבר על מערכת שדרושה בשביל להתחיל הרצות מבחן בדפו.
בוודאי לא צריך את כל הדברים הללו שציינת (למרות שיהיו נחוצים כשהקו יופעל).
 

GLSRA

Active member
תמונה אחרונה להיום, המותחנים של החשמולת.

מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין
תמונה אחרונה להיום, המותחנים של החשמולת.
שוב, כאמור התמונות צולמו הבוקר. אני לא הייתי שם !

 

GLSRA

Active member
כל כך צחקו מזה שהם מצלמים מסילות ברזל, שהתחילו לצלם את עצמם

מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין
כל כך צחקו מזה שהם מצלמים מסילות ברזל, שהתחילו לצלם את עצמם
 

GLSRA

Active member
סרטון אחרון להנאתכם

מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין
סרטון אחרון להנאתכם
 

GLSRA

Active member
בשתי ההודעות האחרונות העליתי סרטונים, משום מה זה לא עולה.

מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין
בשתי ההודעות האחרונות העליתי סרטונים, משום מה זה לא עולה.
לא יודע למה !
 

arseny92

Well-known member
מנהל
סרטוני youtube? מצרפים קישור בצרף "וידאו" ובלי פרמטרים

בשתי ההודעות האחרונות העליתי סרטונים, משום מה זה לא עולה.
לא יודע למה !
סרטוני youtube? מצרפים קישור בצרף "וידאו" ובלי פרמטרים
מיותרים בסוף קישור, וכקישור מלא (youtube.com/?watch=video_id), ולא בקישור מקוצר youtu.be
 

GLSRA

Active member
היום פורסמו בפייס של נת"ע תמונות מהאתר הזה, אבל באיכות....

מספר תמונות עדכניות מהבוקר ב Depot בקרית אריה
חברים טובים רכבו לאורך הירקון. ביקשתי יפה שיצלמו עבורי את מה שיכולים לראות ב Depot.
אז ככה, היום בבוקר, פעילות מלאה, הם ראו פועלים סיניים לא מעטים עובדים במרץ.
עובדים על המסילות - מתכוננים כפי שנת"ע הודיעה לקרונות הראשונים שיגיעו מסין
היום פורסמו בפייס של נת"ע תמונות מהאתר הזה, אבל באיכות....
לא נורא, זה מה שהיה אתמול.
 
יפה, ואני פיספסתי

רשמים (לא אופטימיים) מסיור בתחנת יהודית של הקו האדום
השבוע השתתפתי בסיור בתחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל בתל אביב.
בשבילי זה היה סיור שני בקו האדום לאחר שסיירתי במסגרת נת"ע לפני כשנה וחצי/שנתיים באזור הדיפו והכניסה למנהרות שלידו.
יצוין שזה לא היה סיור הנדסי אלא מטעם קשרי הקהילה של נת"ע ולכן לא קיבלנו הדרכה לגבי צורת העבודה, אלמנטים הנדסיים ותכנוניים ובמיוחד לא לגבי התוכנית הפרויקטלית והגאנט העדכני. מעבר לסיור בתחנה עצמה, המצגת שהוצגה לנו היתה כללית לגמרי על נת"ע, על הקו האדום ועל הקווים הבאים. לא היתה שום הצגה פרטנית של התחנה – לא תוכנית, לא הדמיות, לא גאנט. זו היתה מצגת יחסי ציבור כללית קלאסית.
יודגש עוד כי נאמר לנו שהעבודות מתקיימות בהתאם לגאנט ב-95% מהמשימות ואין שום צפי לפיגור!
לפיכך להלן התרשמות סוביקטיבית שלי ועל אחריותי בלבד...
התחנה מפתיעה לחיוב באיכות המיקום שלה. היא ממוקמת מתחת לרחוב בגין בין צומת המסגר/חשמונאים בדרום ועד לצומת עם שדרות יהודית בצפון. לתחנה יהיו 4 כניסות – רחוב החשמונאים ורחוב הארבעה במערב, רחוב המסגר ושדרות יהודית במזרח. הקרבה לגשר יהודית , היא ממש מעולה, כמו גם למתחם שרונה, לסינמטק, למגדלים שממערב לדרך בגין, למתחם TLV ולאזור המסחרי של המסגר.
התחנה תהיה בעלת שלושה מפלסים – מפלס תחתון של הרציף והמסילות, מפלס תפעולי, מפלס בידוק וכירטוס ומפלס הרחוב.
כרגע יצוקה הרצפה רק במפלס התחתון ומרבית הקירות העוטפים את המפלס התחתון יצוקים גם הם (לא כולם). יש עבודות לקראת יציקת המפלס התפעולי.
לא סיירנו בכניסות, אך מהרחוב נראה שנותרה שם הרבה מאד עבודה.
לטענת המדריכים שליוו אותנו עובדים בתחנה 24/6.
מסקנות שלי:
התחנה בפיגור עצום. אם בתחנת אלנבי נראה שמסיימים כעת את יציקת מפלס הרחוב, וגם בה אני לא בהכרח אופטימי לגבי עמידה בלו"ז (אני רואה את כמות העבודה הצפויה עדיין בכניסות השונות לתחנה), הרי שבתחנת יהודית יש עוד דרך ארוכה שתימשך להערכתי לפחות חצי שנה כדי שתגיע למצב של תחנת אלנבי. כלומר, רק ב-2020 השלד יסתיים. לכן נראה לי לא ריאלי בעליל שהתחנה תיפתח לציבור באוקטובר 2021.
יכול להיות שגם תחנה זו תיכנס לרשימת התחנות שהרכבת תעבור בהן מבלי לעצור, אך זו תחנה הרבה יותר חשובה, לפחות כעת בהיבטי תעסוקה, מתחנת קרליבך, שלגביה ידוע כבר זמן רב שפתיחתה תידחה לפחות ל-2022. זה יהיה לכן פספוס. בהנחה שהתחנות הן בנתיב הקריטי של גאנט הפרויקט (זו אמירה שדורשת הוכחה, ייתכן שיש עוד רכיבים בפרויקט שהם בנתיב הקריטי), אם יותר מידי תחנות לא יפתחו, צריך יהיה לדעתי לשקול האם נכון לפתוח את הקו כולו כדי לא לייצר אפקט פסיכולוגי שלילי.
ביחד עם הנטישה ההמונית של שדרת הניהול הבכירה בחברת נת"ע ויחסי העבודה העכורים שנוצרו בין הדירקטוריון ושדרת ההנהלה, אני לא צופה טובות לכל הפרויקט.
אני אשמח מאד אם אתבדה, אך זו תחושתי.
מצרף תמונות להתרשמות.
יפה, ואני פיספסתי
נת"ע הודיעה על סיור בתחנת יהודית?
 

GLSRA

Active member
בפייס של נת"ע כבר קראתי מספר פעמים שאנשים פנו לנת"ע והוזמנו

יפה, ואני פיספסתי
נת"ע הודיעה על סיור בתחנת יהודית?
בפייס של נת"ע כבר קראתי מספר פעמים שאנשים פנו לנת"ע והוזמנו
על ידם לסיור בתחנת יהודית. אני עדיין לא עשיתי זאת, אך בהחלט מתכוון לנסות להשתתף באחד הסיורים
 

matrix200200

Active member
אני הייתי מאוד רוצה להצטרף

בפייס של נת"ע כבר קראתי מספר פעמים שאנשים פנו לנת"ע והוזמנו
על ידם לסיור בתחנת יהודית. אני עדיין לא עשיתי זאת, אך בהחלט מתכוון לנסות להשתתף באחד הסיורים
אני הייתי מאוד רוצה להצטרף
אבל היות ואין לי פייס, צריך לבדוק איתם, האם יש דרך חלופית.
תוכל לשאות אותם כשאתה פונה אליהם בפייס, האם יש דרכים חלופיות להתקשרות?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
סביר והדרך החלופית זה פניה ב-"צור קשר" באתר נת"ע ומוקד 4575*

אני הייתי מאוד רוצה להצטרף
אבל היות ואין לי פייס, צריך לבדוק איתם, האם יש דרך חלופית.
תוכל לשאות אותם כשאתה פונה אליהם בפייס, האם יש דרכים חלופיות להתקשרות?
סביר והדרך החלופית זה פניה ב-"צור קשר" באתר נת"ע ומוקד 4575*
 

GLSRA

Active member
חחח - גם לי אין פייסבוק פעיל. אני פעיל בפורום


אני הייתי מאוד רוצה להצטרף
אבל היות ואין לי פייס, צריך לבדוק איתם, האם יש דרך חלופית.
תוכל לשאות אותם כשאתה פונה אליהם בפייס, האם יש דרכים חלופיות להתקשרות?
חחח - גם לי אין פייסבוק פעיל. אני פעיל בפורום
 
למעלה