רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה

האם יש פורום מיוחד לרפלקסולוגיה? לא מצאתי. ואם לא אז היכן ניתן להתייעץ ולשאול שאלות?
 

0 אור 0

New member
פורום רפלקסולוגיה נסגר למרבה הצער

הפורום הזה מיועד לכל תחומי הרפואה המשלימה, כולל רפלקסולוגיה, ואתה מוזמן להתייעץ ולשאול כאן, אולי תיחשף ללגישות נוספות, ואני בטוחה שזה רק יעשיר את הדיון,
 
תודה רבה, אני אפרט מעט

אני לומד נטורופתיה, את בטח זוכרת שהתייעצתי כאן. בסוף החלטתי להירשם, ואני נהנה מאוד מהלימודים. אני לומד רפלקסולוגיה כחלק מהתוכנית, ולמען האמת ככל שעובר הזמן קשה לי מאוד להתחבר לזה. קיבלתי מטלה על איתור חסימות, ואימות שלהן על מטופל. הבעיה היא שאני לא יודע איך לגשת לזה. למדנו על הקשר בין חסימות בכף הרגל לבעיות תפקודיות שונות בגוף. אני לא מוצא שום קשר הגיוני שאני אוכל ליישם על מטופל. שום דבר לא מתחבר לי. מה עושים? המורה, דרך אגב, מאוד מקצועית ובעלת ניסיון רב מאוד. דיברתי איתה על זה, ואין לה תשובות, פשוט כל שאלה שאני שואל אין לה שום תשובה הגיונית ומניחה את דעתי. אז האם עלי לקבל הכל כמובן מאליו?
 

אסתר84

New member
היי

אכן למרבה הצער פורום רפלקסולוגיה אינו פעיל.. לגבי תשובתך.. ממש לא .. לדעתי כל מקצוע שאנו לומדים ובכלל על דבר בחיים צריך לעבור את המבחן בדיקה שלנו. את התחושות והאינטואציות שלנו. לגבי שאלתך יש כמה גישות ברפלקסולוגיה.. אני בשנה הראשונה מאוד לא התחברתי למורה.. ולגישה ו... לאחר שעברתי למורה אחרת בגישה אחרת הרפלקסולוגיה הפכה בעיניי לכלי מדהים שבעזרתו ניתן להגיע לנבכי נשמתו של האדם וממש להתיר פלונטרים. חסימות זה כנראה שאלה של השקפה. אתן לך דוגמא המורה הראשונה שלי טענה כי הולפוס זה עדות לעומק רגשי... פלטפוס הבן זוג הנגדי עדות לשטחיות.. אשאל אותך שאלה.. אם המים (רגשות) מתחככים עם האדמה קרי החיים(כמו בפלטפוס) מה זה אומר על אותו אדם?.. נכון שאותו אדם חייב להדחיק כי איך אפשר להתנהל כשכל הזמן אתה בהצפה רגשית? (אז יש חסימה ב C1 כלומר - לא רוצה לדעת).. ויש אין סוף דוגמאות. הבעיה עם חלק מהמורים זה שהם מלמדים אותך כמו תוכי.... זה זה כך וההוא זה כך. לא מראים את הדרך את ההגיון שעומד מאחורי דברים כדי שיהיה אפשר לראות כף רגל ולדעת על מה מדובר בלי לשנן חומר. אם תרצי לדסקס קצת על חסימות את מוזמנת לעשות איתי "סיעור מוחות" כאן בפורום. אל ייאוש! שבוע נפלא אסתר
 
תודה על העזרה

האמת שכל מה שאמרת נשמע כמו סינית עבורי. אני רק אחרי חודש ראשון של לימודים. מים ואדמה, מה זה? מה הקשר לרגשות ולחיים? ומדוע שכפות הרגליים ישקפו משהו? והכי חשוב, לא מובן הרציונל מאחורי השיטה. איך הגיעו לידי הבנה, ולמה שבכלל יהיה קשר בין מקומות בכף הרגל לאיברים בגוף או למצבים נפשיים? המורה אומרת שהכל הגיוני ומסתדר. היא לא משאירה אותנו ללא הסבר. הכל מוסבר ע"פ השקפתה. וזו הבעיה, כאשר היא מתחילה להסביר ומערבת פיזיולוגיה, אני מרגיש חוסר ידע שלה. כלומר אם היא הייתה יודעת על הפיזיולוגיה של המערכות השונות קצת יותר, היא לא הייתה אומרת את מה שהיא אומרת. ולבעיה העיקרית שלי, יש לי להגיש מטלה ואני לא יודע איך לבצע אותה. אשמח לעזרה.
 

0 אור 0

New member
אני חושבת שאתה לומד בשיטה מאד שונה ממה

שאינ למדתי, כי בהתחלה למדנו המון תיאוריה - מה זה אלמנטים, מדוע ואיך משתקפות המערכות בכף הרגל וכד' רק אחר כך ניגשנו לנושא של סימנים בכף הרגל, והכל השתלב בנושאים שלמדנו קודם לכן (וכפי שסיפרתי גם לי היה קשה בחצי השנה הראשונה). לא יודעת למה מורתך מתכוונת בנושא חסימות - האם לקוי רוחב? בעקרון, מציעה להתיחחס בפשטות למטלה - תנסה לאתר חסימות, תתשאל את האנשים ותגיש טבלה שבה אתה מפרט מה התאים ומה לא. אני מניחה שהמטרה של המורה שלך, היא ללמד אותך להיות רגיש יותר לסימנים בכף הרגל ולהתחיל להיות בקשר תשאולי עם אנשים. ככל שתעמיק ברפלקסלוגיה תגלה שלכל סימן יכולים להיות פירושים שונים שקשורים לרבדים שונים של הגופנפש, לזמן, לרבדים השונים של ההשתקפות בכף הרגל (האם הסימן מתייחס לגיל מסויים, לאיבר מסויים, לאלמנט, לאיבר התאום, לצ'אקרה או בכלל לפן הנפשי ). הפרשנות לפעמים צועקת ממבטראשון, לפעמים יכולה להתברר כתוצאה מאבחון מקיף של כף הרגיל בשילוב עם תשאול, ולפעמים תתברר רק לאחר מספר טיפולים כשרובד נוסף של הבעיה יצוץ אל פני השטח. אני אישית לא מהאסכולה שממהרת לשים תגיות על מישהו על סמך מבט מהיר בכף הרגל - וזה חלק מגישה טיפולית שתפתח במהלך לימודיך. אנחנו מתבוננים, פתוים תמיד לתובנות נוספות ולא שיפוטיים.
 
חסימה מוגדרת אצלנו ע"י כל בעיה או חריגה

בכף הרגל ממצב תקין שלה. אבל לפי מה שאת אומרת, אם לכל סימן יכולים להיות פירושים שונים, אז איך ניתן לאבחן? האם כל נקע בקרסול או באצבע שאדם עבר במהלך חייו יתפרשו ע"י רפלקסולוג כבעיה פיזיולוגית או נפשית? ואם הנעליים שהוא הולך איתם מעצבים לו כף רגל מסויימת, האם ישנה גם השפעה נפשית או פיזיולוגית? האם אין בילבול בין סיבה לתוצאה? אלו שאלות שנורא קשה לי איתן.
 

0 אור 0

New member
אחד הדברים הראשונים שלומדים כמטפלים

הוא להכניס שכל ישר לאבחון שלך: אם לבן אדם יש יבלת באיזור שמשקף את הלב, יש לא מעט סיכויים שזה קשור לנעל חדשה ולוחצת או פעילות לא נכונה ומאמצת בתקופה האחרונה ולכן לפני שמחפשים מה לא בסדר בלב או בצאקרת הלב או כל מה שנמצא באיזור הזה במחינה רפלקסולוגית, בודקים ה קרה פיזית בזמן האחרון. באבחון לפי צבע הלשון אנחנו יודעים שלצבע כחול יש משמעות מפחידה, אלא אם כן מדובר בילד שאכל בדיוק ארטיק "ענבים" שצובע את הלשון. וכשלמישהו יוצא שתן אדם תמיד צריך לזכור לברר אם הוא אכל לאחרונה הרבה סלק. ואחרי שמסננים את כל נושא השכל הישר. אז כן, יש השפעה הדדית - אני בטוחה שלנשים בסין עם הרגלים הקשורות היו לא רק קשיים בתנועה , אלא זה גם עזר מאד לפתח אישיות כנועה. רק צריך לזכור, שלגוף שלנו יש רצון השרדותי מאד חזק - יותר קל להועיל לו על ידי רפלקסולוגיה , מאשר להזיק על ידי נעליים מעוותות - לכן תראה את ההשפעה של הנעליים יותר במימד הפיזי של בעיות ביציבה, בהליכה, בשרירי הגב, בכאבים ופחות בהשפעה על מערכות פנימיות שההשתקפות שלהן באותם איזורים. אפשר לראות את עוצמת הכח הזה, גם בכך שאנשים אוכלים תזונה גרועה ומזיקה במשך שנים רבות לפני שמתחילות להתפתח המחלות שקשורות לתזונה זו. ולעתים קרובות שינוי באורח החיים, מצליח להפוך בחודשים מעטים נזקים של שנים רבות.
 
תודה, זה כבר נשמע יותר הגיוני ויותר מרתק.

נראה שתחום הרפלקסולוגיה מצריך הרבה מאוד ניסיון. לכן מובן לי מדוע המורה מתעקשת שבכל שיעור יהיה גם חלק מעשי אפילו כבר בהתחלה.
 

אסתר84

New member
ברור שקשה לך איתם אין לך בסיס

יש כאלה שמפרשים תאונת דרכים כאות שצריך לשנות כיוון אבל זה כבר שאלה מעמיקה יותר ופילוסופית יותר. לגבי סוגיית הנעליים סתם כאנקדוטה למחשבה... אישה שהולכת עם נעל עקב שפיץ בגובה 10 ס"מ. במהלך הזמן יתכן כי (דגש על יתכן) יצא לה דבר שקוראים לו הלוקס ולאגוס (שהבוהן ה1 מתעקמת הפרק נפרץ ומתמלא סחוס רואים את זה כך שבד"כ הבוהן נמצאת מתחת לאצב 2 ... יש כמובן עוד ביטויים לחסימה זאת). הלוקס ולאגוס יושב על ציר מאוד חשוב ומעצבב את בלוטת התריס , הכתפיים והלב. היא מיוחסת לאדם שעשה ויתור, התכופף מול החברה, טיפוס קורבני ועוד. נשאלת השאלה האם נוח ללכת עם נעליים כאלה? או שאוליי צו האופנה הכתיב לאותה אישה שהיא חייבת להתכופף מול דרישות החברה וללכת 10 ס"מ מעל פני האדמה עם נעל מחודדת ששוברת אצבעות? מי לדעתך אותה אישה.. עכשיו למסובב או תוצאה אם אנחנו אומרים שבלוטת התריס נפגעה באותו אדם.. בלוטת התריס יושבת בצוואר, אחראית על חילוף החומרים.. ומגשרת בין רצון המח (הרצון של אותה גברת להיות אופנתית בכל מחיר) לבין רצון הגוף (שלא אוהב נעליים כאלה!). בקיצר יש הגיון רב ברפלקסולוגיה קצת אין הגיון לפחות מנקודת השקפתי איך שהמורה שלך בחרה להכניס אותך לעולם הזה. אסתר
 
תודה עזרת לי מאוד בהסבר

בכל אופן, הסקרנות שלי מושכת אותי לשיעורים האלו על אף חוסר החיבור שאני מקווה שיסתדר בהמשך. אני הולך לחוות הרבה טיפולים שמטפל וכמטופל במהלך השיעורים, ואני מצפה לפחות לראות שינויים אצלי.
 

אסתר84

New member
היי

קודם.. יש הבדל בין ההשקפה המערבית קרי לרפואה המערבית - אנטומיה ופיזיולוגיה לבין התפיסה עליה מונחות הגישות של הרפלקסולוגיה. לא הבנתי היא התחילה לדבר איתכם על חסימות ולא למדתם עדיין את האלמנטים?. בכללי הגוף שלנו בנוי ממתלים (7 עיקריים). אנחנו נולדים עם סך פוטנציאל 100% (אני לא מתייחסת כרגע לחריגים). כל משקל הגוף מונח על כפות הרגליים. כפות הרגליים בנויות מקשתות .. והמטרה שלהן לשאת את משקל הגוף. בכפות הרגליים יש נקודות דריכה. כל שינוי ביציבה גורר שינוי בכפות רגליים. ואם לקשור את זה לרגשות ולחיים.. אתה מסכים איתי שאדם מדוכא עומד שונה מאדם פורח ושמח, נכון? לפיכך היציבה שלו תתבטא בכפות הרגליים, בתוך זה יחסי גומלין בין נקודות.. כי לדיכאון יש הבטים התנהגותיים נפשיים שגם הם משפעים בנוסף לאמור לעיל על הגוף. בכל אופן זה על קצה המזלג אני לא רוצה להלאות אותך בהסברים כי זה שייך לשנים מתקדמות יותר. יש הגיון רב מאחורי רפלקסולוגיה. ייתכן כי אתה לא מתחבר למורה שלך. מורה "טוב" יודע להסביר לתלמיד דברים בצורה שיבין אותם. איזה מטלה עלייך להגיש? אסתר
 
אילו אלמנטים?

אז כנראה שכן, למדנו על סוגים רבים של חסימות כבר מהשיעור השני, לאחר שהוסבר לנו בדיוק כפי שאמרת בפיסקה השנייה. אני צריך לאבחן חסימות אצל מטופל ולאמת אותן איתו.
 

אסתר84

New member
היי

לא כ"כ ברור לי כיצד אתה יכול לאבחן חסימות עוד לפני שלמדתם מקומי איברים, אלמנטים (אדמה, מים, אש, אוויר) זה כמו שתתחיל לנהוג בלי לדעת איפה הגז ואיפה הברקס... פעם ראשונה שאני שומעת על שיטה כזאת. אתה בשנה ראשונה נכון? זה נשמע כמו קורס מטפל "ריינטגן" איך אתה אמור לאבחן חסימה עוד לפני שלמדת מה זה בכלל?. אסתר
 
אשמח להסביר

אני אכן בשנה הראשונה איפלו בחודש הראשון של הלימודים. לא למדנו אלמנטים אבל מיקומי איברים, או יותר נכון את העיקרון לפיו למצוא כל איבר, למדנו. אני רואה בתוכנית הלימודים, שבעוד כמה שעורים נתחיל להתמקד בכל מערכת בגוף יותר לעומק. אבל לעיניננו, הרי אמרנו שחסימה מוגדרת כבעיה או חריגה בכף הרגל ממצב תקין. אז ניקח למשל קאלוס. הוא נוצר כשינוי ביציבה, כאשר אנו דורכים על איזור מסויים יותר מידי מכפי שהיינו צריכים. אז לפי הגדרת החסימה שלמדנו, משהו השתנה בחשיבה שלנו, וגרם לנו להחלטה להשתמש באותו איזור. או, פיזיולוגית, זה יכול להעיד על שימוש יתר באיבר מסויים (אותו איבר המשתקף באיזור שבו נמצא בקאלוס), ולכן הגוף פיתח עור קשה על מנת להגן על איבר זה. את העור לא מסירים בשיטות הידועות, אלא מטפלים בשורש או במקור לבעיה שיצרה את הקאלוס. לפי המורה, בצורה זו, עור קשה נעלם כלא היה ללא צורך בהסרה. אם ניקח למשל פלטפוס, אז בדריכה אין קשת, מה שאומר שכל המשקל נופל על אמצע הקשת בלי יכולת לתמוך בו. זה יכול להצביע על פגיעה בעמוד השדרה, איברים של הבטן שמקבלים זעזועים, אם יש גם לחות אז התפרצויות של רגשות. כך לפי מה שלמדנו. וכן הלאה, כל החסימות הגרמיות, צבעים, נפיחויות, חריצים, טונוס וכו'.
 

אסתר84

New member
בתכלס כן...

זה פשוט לא תוכנית לימודים מן המניין בשנה הראשונה ובטח בחודש הראשון לא מתעסקים עם חסימות והסברים. אבל טוב זה מה יש... לילה טוב אסתר
 

0 אור 0

New member
יש לי הרגשה שהיא פשוט מנסה לחשוף אותם

לתחושה של הדברים, יותר מאשר ללמד ספציפית סימנים מסויימים, ובעתיד כשיגיעו לדברים מתוך הלמידה הדידאקטית כבר תהיה להם תחושה יותר אמיתית שלהם עקב ההתנסות החויתית. בכל מקרה, עד להסבר הזה היתה לי בעיה בגלל הסמנטיקה , כי אצלנו קראנו לכל הדברים האלו סימנים בכף הרגל, וחסימות זה כבר משהו ממש ספציפי.
 

0 אור 0

New member
רפלקסולוגיה

כפי שכתבה אסתר, יש כמה גישות לרפקסולוגיה, ויותר משיש גישות לרפלקסולוגיה עצמה, יש גישות איך ללמד. המקצוע עצמו הוא קשה לתפיסה ועיכול - גם לי בחצי השנה הראשונה היה קשה מאד. החומר לא נקלט, ולא השתלב יחד, כשניגשתי לכף רגל, היית עסוקה במפות כל הזמן - לבדוק איפה אני ומה זה אומר ומי נגד מי.. ובאיזשהו שלב, הכל "נפל למקום" והסתדר, והיום כל מה שקשור ברפלקסולוגיה - מערכות, אלמנטים, צ'אקרות הם כמו שפה שלמדתי לחשוב ולדבר בה, וכבר לא צריך ללכת למילון ולחפש פירוש של כל מילה, אלא היא זורמת בראש עם הגיון שלה. אני אמנם למדתי בתקופה שלימודי רפלקסולוגיה היו שנה אחת, אבל החלטתי לאחר כמה שנים לעשות את השנה הנוספת של הבכיר ואני שמחה שעשיתי זאת, כי העושר והעומק שקיבלתי הוסיפו לידע. אז ההצעה לי אליך היא כפולה: קודם כל סבלנות. תורת הרפלקסולוגיה רחבה ועמוקה, לוקח זמן לעכל אותה, ולשחות בתוך השפה. ועצה שניה משלימה, בלימודי נטורופתיה אתה לומדת תחומים רבים ושונים. אם בסופו של דבר תראה שאתה לא מתחבר לרפלקסולוגיה, תוכל להעמיק בתחום שמדבר אליך יות ולהתמחות בו. יש בתחום שלנו שלל שיטות וגישות שלכל אחת תועלות ענקיות. לא כל מטפל יכול להתעמק בכל שיטה. תמצא מה שטוב לך ואתה טוב בו ותהיה שם.
 
למעלה