רכבת ב"ש אילת - 3 ההיבטים :

מצב
הנושא נעול.
ומדוע אתה סבור שאני רואה את הקובץ הזה כעת

קודם כל, קראת את הכל הכל הכל בזמן כל כך קצר?
שב על התוכנית מתחילתה ועד סופה ואז נהל איתי דיון.

דבר שני, אכן כן באותו העמוד, שים לב גם למה שכתוב. המפה ושאלתי על כך בדיוק את מה שאתה שואל כעת היא מפה לשנים הקרובות. מה שניתן ליישם בעצם כבר כמה שיותר מהר והיישום הזה מתבצע כיום בעיקר על ידי קו הרכבת לירושלים. אח"כ יעברו לקשר את ירושלים לחיפה בלי מעבר בת"א ובאר שבע כמו שאמרתי, פחות נוגעים בה כעת.

עכשיו תגיד לי, אתה נפגש עם מישהו ממשרדים ממשלתיים רלוונטיים? אתה מקבל מידע כלשהו? עדכונים כלשהם? מגיעים אליך מסמכים כאלו ואחרים? תוכניות כאלו ואחרות?

אלי מגיעים כל הדברים האלו ואני נפגש פה ושם עם גורמים רלוונטיים. ואני אגיד לך משהו אחר, בסופו של דבר עם כל הרצון הטוב, זה תמיד יהיה כפוף לאוצר וכפוף לראש הממשלה. אבל כפי שאמרתי מלכתחילה, ביבי אוהב רכבות וכ"ץ גם וכל עוד שניהם שם, יש ויהיה שיפור מאסיבי בכל מה שקשור לרכבות.
ומדוע אתה סבור שאני רואה את הקובץ הזה כעת
פעם ראשונה?
אני כבר קראתי את המסמך הזה בעבר.
בעיניי זה לא יותר ממסמך רעיונות והצהרות.
אבל גם לפי המסמך הזה, שאתה מסתמך עליו כדי לכתוב בבטחון על טבעות, אין חיבור ישיר בין חיפה לירושלים ובין חיפה לבאר שבע.
וגם המסילה המזרחית לא ממש מתוכננת לתת לכך מענה מכיוון שאם תסתכל על תוכניות החישמול, תוכל לראות שהמסילה המזרחית לא מתוכננת להיות מחושמלת וללא חישמול אין רכבת לירושלים.
גם מסילות השרון והירקון לא יעזרו כאן אם הקטע ראש העין - לוד של המסילה המזרחית לא יחושמל.
ובלי חישמול של המסילה המזרחית אין לרכבות מהירות לירושלים ברירה אלא לעבור דרך מסדרון האיילון.
 
אגב, אני אשמח אם תמצא תוכנית לקשת מצפון

ומדוע אתה סבור שאני רואה את הקובץ הזה כעת
פעם ראשונה?
אני כבר קראתי את המסמך הזה בעבר.
בעיניי זה לא יותר ממסמך רעיונות והצהרות.
אבל גם לפי המסמך הזה, שאתה מסתמך עליו כדי לכתוב בבטחון על טבעות, אין חיבור ישיר בין חיפה לירושלים ובין חיפה לבאר שבע.
וגם המסילה המזרחית לא ממש מתוכננת לתת לכך מענה מכיוון שאם תסתכל על תוכניות החישמול, תוכל לראות שהמסילה המזרחית לא מתוכננת להיות מחושמלת וללא חישמול אין רכבת לירושלים.
גם מסילות השרון והירקון לא יעזרו כאן אם הקטע ראש העין - לוד של המסילה המזרחית לא יחושמל.
ובלי חישמול של המסילה המזרחית אין לרכבות מהירות לירושלים ברירה אלא לעבור דרך מסדרון האיילון.
אגב, אני אשמח אם תמצא תוכנית לקשת מצפון
למזרח בין המסילה המזרחית למסילת מודיעין / בנייני האומה.
גם קשת כזו היא תנאי מוקדם לרכבות מהירות בין חיפה לירושלים ללא מעבר בתל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
מאותה הסיבה שאתה סבור לגבי דברים אחרים.

ומדוע אתה סבור שאני רואה את הקובץ הזה כעת
פעם ראשונה?
אני כבר קראתי את המסמך הזה בעבר.
בעיניי זה לא יותר ממסמך רעיונות והצהרות.
אבל גם לפי המסמך הזה, שאתה מסתמך עליו כדי לכתוב בבטחון על טבעות, אין חיבור ישיר בין חיפה לירושלים ובין חיפה לבאר שבע.
וגם המסילה המזרחית לא ממש מתוכננת לתת לכך מענה מכיוון שאם תסתכל על תוכניות החישמול, תוכל לראות שהמסילה המזרחית לא מתוכננת להיות מחושמלת וללא חישמול אין רכבת לירושלים.
גם מסילות השרון והירקון לא יעזרו כאן אם הקטע ראש העין - לוד של המסילה המזרחית לא יחושמל.
ובלי חישמול של המסילה המזרחית אין לרכבות מהירות לירושלים ברירה אלא לעבור דרך מסדרון האיילון.
מאותה הסיבה שאתה סבור לגבי דברים אחרים.
מה אגיד לך, אני לא יודע למה אתה אנטי כלפי כל דבר.

הרי שום דבר לא יעזור ושום דבר לא יהיה טוב, זה כל מה שאתה כותב כל הזמן...

אז עזוב, בוא נשאיר את מה שיש עכשיו וזהו, לא ניגע יותר, הכי טוב.
 
אל תכניס לי מילים לפה

מאותה הסיבה שאתה סבור לגבי דברים אחרים.
מה אגיד לך, אני לא יודע למה אתה אנטי כלפי כל דבר.

הרי שום דבר לא יעזור ושום דבר לא יהיה טוב, זה כל מה שאתה כותב כל הזמן...

אז עזוב, בוא נשאיר את מה שיש עכשיו וזהו, לא ניגע יותר, הכי טוב.
אל תכניס לי מילים לפה
אם אין לך טיעונים עניינים להגיב על מה שאני כותב, עדיף שלא תכתוב.
כשאין לך תגובה עניינית נוח לך לכתוב שאני אנטי כלפי כל דבר וששום דבר לא יעזור.
זו לא באמת הגישה שלי, אבל זכותי המלאה לא להתלהב מדברים שבעיניי חשיבותם ועדיפותם נמוכה.
כשמצב התחבורה הציבורית בישראל ירשה לנו לתעדף מותרות, אני אשמח להתלהב מהן.
בינתיים אני מעדיף שהדגש יושם על מה שנחוץ ואי אפשר בלעדיו.
 

olli3

New member
מנהל
ומה בדיוק נחוץ ואי אפשר בלעדיו?

אל תכניס לי מילים לפה
אם אין לך טיעונים עניינים להגיב על מה שאני כותב, עדיף שלא תכתוב.
כשאין לך תגובה עניינית נוח לך לכתוב שאני אנטי כלפי כל דבר וששום דבר לא יעזור.
זו לא באמת הגישה שלי, אבל זכותי המלאה לא להתלהב מדברים שבעיניי חשיבותם ועדיפותם נמוכה.
כשמצב התחבורה הציבורית בישראל ירשה לנו לתעדף מותרות, אני אשמח להתלהב מהן.
בינתיים אני מעדיף שהדגש יושם על מה שנחוץ ואי אפשר בלעדיו.
ומה בדיוק נחוץ ואי אפשר בלעדיו?
כי בעשור האחרון היה נדרש שיהיה קישור ליישובים שלמים שלא היה להם תח"צ מקום המדינה או שבחלקם הייתה והיא בוטלה.

יש עדיין ישובים שזוכים לתח"צ על הפנים, זה נמצא אצלי בראש הרשימה ולא מסילת איילון או רכבת קלה בת"א, עם כל הכבוד המצב בגוש דן לא כזה רע כמו יישובים שיש להם פעם ביום קו אוטובוס מסכן ולפעמים רק לכיוון אחד.

חוץ מזה שאתה דייקן לא קטן; מקסימום שתי רכבות בשעה בקו ב"ש-ת"א, כן...

אז אם תשאל אותי, יש הרבה פרוייקטים הרבה יותר חשובים לפני הרכבת הקלה בגוש דן ומסילה נוספת באיילון. במקום להעביר את כל הנסועה באיילון, היה הרבה יותר פרקטי לטעמי להפעיל את המזרחית ולשדרגה לירושלים ודרומה. זו דעתי...

ולגבי הציר המרכזי של הרכבת הקלה, גם ככה כבר פועלת רכבת כבדה בציר הזה, סה"כ הכרטוס והקישור על הפנים. זה יותר חשוב לטעמי מאשר רכבת קלה שתתחיל לפעול עוד כמה שנים טובות כי הפרוייקט הזה מורכב.
 
חלק מהתשובות לשאלה בכותרת שלך טמונות בתוך

ומה בדיוק נחוץ ואי אפשר בלעדיו?
כי בעשור האחרון היה נדרש שיהיה קישור ליישובים שלמים שלא היה להם תח"צ מקום המדינה או שבחלקם הייתה והיא בוטלה.

יש עדיין ישובים שזוכים לתח"צ על הפנים, זה נמצא אצלי בראש הרשימה ולא מסילת איילון או רכבת קלה בת"א, עם כל הכבוד המצב בגוש דן לא כזה רע כמו יישובים שיש להם פעם ביום קו אוטובוס מסכן ולפעמים רק לכיוון אחד.

חוץ מזה שאתה דייקן לא קטן; מקסימום שתי רכבות בשעה בקו ב"ש-ת"א, כן...

אז אם תשאל אותי, יש הרבה פרוייקטים הרבה יותר חשובים לפני הרכבת הקלה בגוש דן ומסילה נוספת באיילון. במקום להעביר את כל הנסועה באיילון, היה הרבה יותר פרקטי לטעמי להפעיל את המזרחית ולשדרגה לירושלים ודרומה. זו דעתי...

ולגבי הציר המרכזי של הרכבת הקלה, גם ככה כבר פועלת רכבת כבדה בציר הזה, סה"כ הכרטוס והקישור על הפנים. זה יותר חשוב לטעמי מאשר רכבת קלה שתתחיל לפעול עוד כמה שנים טובות כי הפרוייקט הזה מורכב.
חלק מהתשובות לשאלה בכותרת שלך טמונות בתוך
ההודעה שלך:
-כרטוס משותף
-קישור
-תוספת רכבות בקו ת"א-ב"ש

וכן, יש מקסימום שתי רכבות בשעה בקו ב"ש-ת"א (שתיים בשעות השיא ואחת בשעות השפל).

לגבי מסילה נוספת באיילון, אתה כנראה לא מודע לחשיבותה של המסילה הזו ועד כמה צוואר הבקבוק באיילון פוגע ברשת הרכבות הארצית.
לגבי הפעלת המסילה המזרחית - זה לא משהו רלוונטי לשנים הקרובות. הקטע הצפוני שלה כלל לא קיים והקטע הדרומי זקוק להכפלה שתוכל לספק סיפורים סטייל רמלה מהעיר השכנה לה, לוד.

ולגבי המצב בגוש דן, לא אני, אלא שר התחבורה בכבודו ובעצמו אומר שהוא רע.
 

olli3

New member
מנהל
צודק, במשך 62 דקות יש 3 רכבות בשעות השיא.

חלק מהתשובות לשאלה בכותרת שלך טמונות בתוך
ההודעה שלך:
-כרטוס משותף
-קישור
-תוספת רכבות בקו ת"א-ב"ש

וכן, יש מקסימום שתי רכבות בשעה בקו ב"ש-ת"א (שתיים בשעות השיא ואחת בשעות השפל).

לגבי מסילה נוספת באיילון, אתה כנראה לא מודע לחשיבותה של המסילה הזו ועד כמה צוואר הבקבוק באיילון פוגע ברשת הרכבות הארצית.
לגבי הפעלת המסילה המזרחית - זה לא משהו רלוונטי לשנים הקרובות. הקטע הצפוני שלה כלל לא קיים והקטע הדרומי זקוק להכפלה שתוכל לספק סיפורים סטייל רמלה מהעיר השכנה לה, לוד.

ולגבי המצב בגוש דן, לא אני, אלא שר התחבורה בכבודו ובעצמו אומר שהוא רע.
צודק, במשך 62 דקות יש 3 רכבות בשעות השיא.
אכן זה שונה מאד מ3 רכבות בשעה.

לגבי מסילת האיילון אני יודע וזה לא מעניין אותי, אוקיי? למה זה לא מעניין אותי כי יש מספיק בעיות אחרות לפני שמסדרים דווקא את זה. זה הסדר שאני רואה לנגד עיניי ואם תשאל אותי מה יותר חשוב, קו רכבת מירושלים לת"א או קישור יישובים שעד היום לא הייתה להם תח"צ כלל אני אגיד לך שקישור יישובים.

הבנתי את דבריך, לא תומך בגישה הזאת, זה הכל.
 
מעניין

צודק, במשך 62 דקות יש 3 רכבות בשעות השיא.
אכן זה שונה מאד מ3 רכבות בשעה.

לגבי מסילת האיילון אני יודע וזה לא מעניין אותי, אוקיי? למה זה לא מעניין אותי כי יש מספיק בעיות אחרות לפני שמסדרים דווקא את זה. זה הסדר שאני רואה לנגד עיניי ואם תשאל אותי מה יותר חשוב, קו רכבת מירושלים לת"א או קישור יישובים שעד היום לא הייתה להם תח"צ כלל אני אגיד לך שקישור יישובים.

הבנתי את דבריך, לא תומך בגישה הזאת, זה הכל.
מעניין
קודם אתה מגן בהתלהבות על רכבות נוסעים לאילת ומדבר בלהט על תוכנית לרכבות מהירות בין ארבעת המטרופולינים ופתאום אתה עושה פניית פרסה וסוטה להעדפה של קישור ישובים קטנים על פני רכבת בין ירושלים לת"א.
אין לי שום ויכוח איתך לגבי תח"צ ליישובים שעד היום אין להם תח"צ כלל. זה כלל לא היה חלק מהדיון עד עתה.
אם נוח לך לסטות לכיוון הזה כי נגמרו לך הטיעונים לגבי רכבת לאילת ורכבת ישירה בין חיפה לירושלים - אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
אני מאוד בעד תח"צ גם לישובים קטנים ואזורים מרוחקים.
אין לזה שום קשר לרכבת לאילת.
ואם כן אז דווקא בכיוון ההפוך מהכיוון אליו חתרת בשרשור הזה עד עתה - תח"צ לישובים ללא תח"צ צריך להיות הרבה לפני רכבת לאילת. אבל גם רכבת קלה בגוש דן ובודאי רכבת מהירה לירושלים וממנה ומסילה רביעית בצוואר הבקבוק הרכבתי הארצי צריכים להיות הרבה לפני רכבות נוסעים לאילת וחיבור ישיר בין חיפה לבאר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
מה מעניין? יש לי סדרי עדיפות שונים משלך.

מעניין
קודם אתה מגן בהתלהבות על רכבות נוסעים לאילת ומדבר בלהט על תוכנית לרכבות מהירות בין ארבעת המטרופולינים ופתאום אתה עושה פניית פרסה וסוטה להעדפה של קישור ישובים קטנים על פני רכבת בין ירושלים לת"א.
אין לי שום ויכוח איתך לגבי תח"צ ליישובים שעד היום אין להם תח"צ כלל. זה כלל לא היה חלק מהדיון עד עתה.
אם נוח לך לסטות לכיוון הזה כי נגמרו לך הטיעונים לגבי רכבת לאילת ורכבת ישירה בין חיפה לירושלים - אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
אני מאוד בעד תח"צ גם לישובים קטנים ואזורים מרוחקים.
אין לזה שום קשר לרכבת לאילת.
ואם כן אז דווקא בכיוון ההפוך מהכיוון אליו חתרת בשרשור הזה עד עתה - תח"צ לישובים ללא תח"צ צריך להיות הרבה לפני רכבת לאילת. אבל גם רכבת קלה בגוש דן ובודאי רכבת מהירה לירושלים וממנה ומסילה רביעית בצוואר הבקבוק הרכבתי הארצי צריכים להיות הרבה לפני רכבות נוסעים לאילת וחיבור ישיר בין חיפה לבאר שבע.
מה מעניין? יש לי סדרי עדיפות שונים משלך.
אז הנה סדר העדיפות שלי:

1. קיום תח"צ בישובים שהתח"צ בהם לא קיים או מתחת לכל ביקורת.
2. פרוייקט A1
3. טיפול בפריפריה הצפונית ויצירת קישור מהיר לירושלים ולת"א באוטובוסים.
4. קווי הרכבת הפרפריאלים (דרומיים וצפוניים שנבנים כעת).
5. הרכבת לאילת, בפן האסטרטגי כקו לרכבות משא שיש לנצלו כבר לרכבות נוסעים בעדיפות למסילה כפולה מלכתחילה (דיעה שלי לגבי אופי הקו).
6. טיפול מאסיבי בגוש דן, השרון והשפלה - רכבתי, רכבת קלה, אוטובוסים.
7. קישור רכבתי בין הצפון לירושלים אך כרגע אין סיבה להתחיל בעבודות...
8. שיפור השירות בירושלים גם ברכבת קלה וגם מבחינת אוטובוסים לרבות מטרופולין ירושלים.
9. התאמת תשתיות לרבות רכבתיות במידת הצורך אל שדה התעופה העתיד להיבנות בנבטים.

*זה רק סדר עדיפות, זה לא אומר שפרוייקטים מן הסתם לא יכולים להתבצע במקביל.

לגבי הדרום ובאר שבע בפרט, לא צריך לחכות עד שהמצב כאן יהיה דומה למרכז, לחיפה ולירושלים. מספיק פקוק כאן בשעות השיא וכבר נהיה פקוק בצירים מסויימים שלא בשעות השיא.

לגבי קישור בין הצפון לדרום ולהיפך, קו 870 הוא דיי הוכחה לכך שהדבר דרוש. גם בהתחלה היו רבים שאמרו שסביר שזה לא יהיה קו מצליח במיוחד והקו הזה עשה בדיוק ההיפך בימי השיא.

אני שב ומדגיש, הראיה שלי היא אינה ל5 שנים הקרובות, אלא לשנים הרחוקות יותר. אתה רק צריך לחשוב על הרכבות לדרום בימי א' וחמישי. עיר הבה"דים תייצר עומס רכבתי נוסף ועומס אוטובוסי נוסף. ואז מה? 470 יצא בתדירות של כל 5 דקות? למרות שקווים תפעיל גם אוטובוס מירושלים ישירות לעיר הבה"דים, אבל עדיין... התכנון הוא רכבת לעיר הבה"דים ואיזה צוואר בקבוק זה עוד יוסיף לאיילון? יוסיף... אם את כל המערכת הרכבתית ימשיכו להפעיל דרך איילון, לרבות הוספת מסילה - יהיה זוועה.

לגבי קו הרכבת לאילת, הוא נחוץ יותר לתושבי הדרום מאשר לתושבי המרכז ועם הגידול באוכלוסיה ברחבי הארץ, כך גם גדל מספר הנופשים, כך שגם בתקופות השיא קו רכבת שכזה יהיה נחוץ ועד שקו הרכבת יהיה מוכן, הצורך הזה יהיה כבר ממשי. להזכירך, לפני 10 שנים לא היו כל כך הרבה קווים של אגד מרחבי הארץ לאילת בחודשי הקיץ.
 
הם שונים פחות ממה שנדמה לך

מה מעניין? יש לי סדרי עדיפות שונים משלך.
אז הנה סדר העדיפות שלי:

1. קיום תח"צ בישובים שהתח"צ בהם לא קיים או מתחת לכל ביקורת.
2. פרוייקט A1
3. טיפול בפריפריה הצפונית ויצירת קישור מהיר לירושלים ולת"א באוטובוסים.
4. קווי הרכבת הפרפריאלים (דרומיים וצפוניים שנבנים כעת).
5. הרכבת לאילת, בפן האסטרטגי כקו לרכבות משא שיש לנצלו כבר לרכבות נוסעים בעדיפות למסילה כפולה מלכתחילה (דיעה שלי לגבי אופי הקו).
6. טיפול מאסיבי בגוש דן, השרון והשפלה - רכבתי, רכבת קלה, אוטובוסים.
7. קישור רכבתי בין הצפון לירושלים אך כרגע אין סיבה להתחיל בעבודות...
8. שיפור השירות בירושלים גם ברכבת קלה וגם מבחינת אוטובוסים לרבות מטרופולין ירושלים.
9. התאמת תשתיות לרבות רכבתיות במידת הצורך אל שדה התעופה העתיד להיבנות בנבטים.

*זה רק סדר עדיפות, זה לא אומר שפרוייקטים מן הסתם לא יכולים להתבצע במקביל.

לגבי הדרום ובאר שבע בפרט, לא צריך לחכות עד שהמצב כאן יהיה דומה למרכז, לחיפה ולירושלים. מספיק פקוק כאן בשעות השיא וכבר נהיה פקוק בצירים מסויימים שלא בשעות השיא.

לגבי קישור בין הצפון לדרום ולהיפך, קו 870 הוא דיי הוכחה לכך שהדבר דרוש. גם בהתחלה היו רבים שאמרו שסביר שזה לא יהיה קו מצליח במיוחד והקו הזה עשה בדיוק ההיפך בימי השיא.

אני שב ומדגיש, הראיה שלי היא אינה ל5 שנים הקרובות, אלא לשנים הרחוקות יותר. אתה רק צריך לחשוב על הרכבות לדרום בימי א' וחמישי. עיר הבה"דים תייצר עומס רכבתי נוסף ועומס אוטובוסי נוסף. ואז מה? 470 יצא בתדירות של כל 5 דקות? למרות שקווים תפעיל גם אוטובוס מירושלים ישירות לעיר הבה"דים, אבל עדיין... התכנון הוא רכבת לעיר הבה"דים ואיזה צוואר בקבוק זה עוד יוסיף לאיילון? יוסיף... אם את כל המערכת הרכבתית ימשיכו להפעיל דרך איילון, לרבות הוספת מסילה - יהיה זוועה.

לגבי קו הרכבת לאילת, הוא נחוץ יותר לתושבי הדרום מאשר לתושבי המרכז ועם הגידול באוכלוסיה ברחבי הארץ, כך גם גדל מספר הנופשים, כך שגם בתקופות השיא קו רכבת שכזה יהיה נחוץ ועד שקו הרכבת יהיה מוכן, הצורך הזה יהיה כבר ממשי. להזכירך, לפני 10 שנים לא היו כל כך הרבה קווים של אגד מרחבי הארץ לאילת בחודשי הקיץ.
הם שונים פחות ממה שנדמה לך
אין לי מחלוקת עם 1, 2, 3 (3 לא קיים כבר בחלקו הגדול?), 4
אני כן חושב (בעצם בטוח) ש-6 ו-8 הרבה יותר חשובים ודחופים מ-5. ויש כאן נתון אובייקטיבי שלגביו אי אפשר להתווכח - מספר הנוסעים והנסיעות להם סעיפים 6 ו-8 רלוונטים לעומת מספר הנוסעים והנסיעות להם סעיף 5 רלוונטי.

את 7 גם אתה סייגת - אז אין באמת מחלוקת אמיתית.
ו-9 יהיה רלוונטי רק כאשר שדה התעופה בנבטים יהיה רלוונטי. בינתיים הוא לא וגם אין עדיין החלטה סופית על הקמתו כי חיל האוויר מתנגד.

אז מה עוד שונה ולא מופיע ברשימה שלך וכן מופיע ברשימה שלי: המסילה הרביעית באיילון, כרטוס משותף, שינוי מחירים, מסלקה משותפת, אחידות בין המפעלים ושקיפותם.
אני מניח שלגבי רוב האחרונים אתה מסכים.
אז נשארנו עם המסילה הרביעית באיילון.- סעיף שקשור הדוקות לסעיף 6 שלך. טיפול רכבתי מאסיבי בגוש דן, השרון והשפלה מחייב לפחות מסילה אחת נוספת באיילון והנה אולי מבלי שהתכוונת גם סעיף זה נכלל ברשימה שלך.

עכשיו אתה מוזמן להמשיך לכתוב שאני מתנגד לכל דבר.
 

Rubim88

New member
סדר העדיפויות הזו שקול לבניית בניין

ומה בדיוק נחוץ ואי אפשר בלעדיו?
כי בעשור האחרון היה נדרש שיהיה קישור ליישובים שלמים שלא היה להם תח"צ מקום המדינה או שבחלקם הייתה והיא בוטלה.

יש עדיין ישובים שזוכים לתח"צ על הפנים, זה נמצא אצלי בראש הרשימה ולא מסילת איילון או רכבת קלה בת"א, עם כל הכבוד המצב בגוש דן לא כזה רע כמו יישובים שיש להם פעם ביום קו אוטובוס מסכן ולפעמים רק לכיוון אחד.

חוץ מזה שאתה דייקן לא קטן; מקסימום שתי רכבות בשעה בקו ב"ש-ת"א, כן...

אז אם תשאל אותי, יש הרבה פרוייקטים הרבה יותר חשובים לפני הרכבת הקלה בגוש דן ומסילה נוספת באיילון. במקום להעביר את כל הנסועה באיילון, היה הרבה יותר פרקטי לטעמי להפעיל את המזרחית ולשדרגה לירושלים ודרומה. זו דעתי...

ולגבי הציר המרכזי של הרכבת הקלה, גם ככה כבר פועלת רכבת כבדה בציר הזה, סה"כ הכרטוס והקישור על הפנים. זה יותר חשוב לטעמי מאשר רכבת קלה שתתחיל לפעול עוד כמה שנים טובות כי הפרוייקט הזה מורכב.
סדר העדיפויות הזו שקול לבניית בניין
מהקומה האחרונה לקומת הקרקע, במקום הפוך.
 

darkshadow1

New member
מזכיר לי את המדיניות של ממשלת קדימה,

סדר העדיפויות הזו שקול לבניית בניין
מהקומה האחרונה לקומת הקרקע, במקום הפוך.
מזכיר לי את המדיניות של ממשלת קדימה,
לקדם מעבר לפריפריה באמצעות הקפאת כל הבנייה במרכז הארץ. לא נראה לי שיש צורך לפרט את התוצאות של המדיניות הזאת.
המצב התחבורתי במטרופולינים הגדולים במדינה הוא קריטי- צפוי גידול משמעותי באוכלוסיה ובמקביל גם עלייה במספר כלי הרכב ביחס לאוכלוסיה. אם לא יהיו השקעות אדירות בתח"צ בשנים הקרובות, ב-2030 יהיו פקקי ענק בכל עורקי התחבורה הראשיים ולא תהיה שום דרך סבירה לעקוף אותם. ההשפעות של מצב כזה מרחיקות לכת: זיהום אוויר, בזבוז עשרות מיליוני שעות עבודה, ירידה באיכות החיים וכו' וכו'. השקעות בפריפריה הן בגדר "בונוס": צדק חברתי ופיזור האוכלוסיה הם עקרונות חשובים אבל לא יתכן שהם יבואו על חשבון הפעילות הכלכלית השוטפת במדינה.
 

easylivin

New member
מקווה ששום דבר מהמקושקש הציור הזה

אין שום תוכנית כזו
וכל תוכנית כזו טיפשית בבסיסה..התכנון לפי תוכנית תפעולית לטווח ארוך לשנת 2040 נראה כך(כמו קשקוש של ילד בגן אני חייב לציין) >
מקווה ששום דבר מהמקושקש הציור הזה
לא יתממש. כי גן ילדים זה אנדרסטייטמנט לעומת מה שהולך פה...
 

Rubim88

New member
היית מאמין שזה מה שיצא מתחת לידם של חברת

מקווה ששום דבר מהמקושקש הציור הזה
לא יתממש. כי גן ילדים זה אנדרסטייטמנט לעומת מה שהולך פה...
היית מאמין שזה מה שיצא מתחת לידם של חברת
A.B. Plan ומר צביקה זילברשמיט(INT.TRANS) שהיה מנהל אגף תנועה ברכבת ישראל? ולחשוב שINT.TRANS מייעצים לכל הגופים הנוגעים בתחבורה רכבתית בארץ(נת"ע, נתיבי ישראל, רק"ל ירושלים,חוצה ישראל, משרד התחבורה ועוד..)
 

alantan

New member
אני גם מאוד מקווה שלא מתכננים הפעלת רכבות

אין שום תוכנית כזו
וכל תוכנית כזו טיפשית בבסיסה..התכנון לפי תוכנית תפעולית לטווח ארוך לשנת 2040 נראה כך(כמו קשקוש של ילד בגן אני חייב לציין) >
אני גם מאוד מקווה שלא מתכננים הפעלת רכבות
מעגליות. מדובר בטעות תפעולית שתתברר מהר מאוד כשהרכבות תאחרנה בשרשרת, תשפענה לרעה על הרכבות האחרות, ולא יהיה זמן התאוששות.
 

Rubim88

New member
אבל זה יכול לקרות בדיוק כך גם בקו רגיל

אני גם מאוד מקווה שלא מתכננים הפעלת רכבות
מעגליות. מדובר בטעות תפעולית שתתברר מהר מאוד כשהרכבות תאחרנה בשרשרת, תשפענה לרעה על הרכבות האחרות, ולא יהיה זמן התאוששות.
אבל זה יכול לקרות בדיוק כך גם בקו רגיל
מה ההבדל?
 

alantan

New member
בקו רכבת מעגלי יש בעיות תפעוליות רבות

אבל זה יכול לקרות בדיוק כך גם בקו רגיל
מה ההבדל?
בקו רכבת מעגלי יש בעיות תפעוליות רבות
העיקרית בהן היא שאין מקום שבו אפשר להחזיר רכבת מאחרת למקום המיועד שלה בלו"ז. זאת משום שהרכבות מתוכננות להמשיך בתנועה מעגלית ללא קץ - אי אפשר לקצר את הלו"ז ולהחזיר רכבת למקום מתקדם יותר בנסיעה שלה חזרה. הדבר גורם לכך שברגע שהרכבת יוצאת ממקומה, קשה להחזירה אלא אם היא נעקפת על ידי כל הרכבות שאחריה, והדבר ממש אינו פרקטי.

אגב, זו הסיבה שפורק המעגל של הקו המעגלי הלונדוני:
http://www.humantransit.org/2009/11/london-the-circle-line-reaches-an-end.html
http://www.londonreconnections.com/2013/uncircling-circle-part-1/
http://www.londonreconnections.com/2013/uncircling-circle-part-2/
 

Rubim88

New member
אבל בדיוק בשביל זה קיים ויסות

בקו רכבת מעגלי יש בעיות תפעוליות רבות
העיקרית בהן היא שאין מקום שבו אפשר להחזיר רכבת מאחרת למקום המיועד שלה בלו"ז. זאת משום שהרכבות מתוכננות להמשיך בתנועה מעגלית ללא קץ - אי אפשר לקצר את הלו"ז ולהחזיר רכבת למקום מתקדם יותר בנסיעה שלה חזרה. הדבר גורם לכך שברגע שהרכבת יוצאת ממקומה, קשה להחזירה אלא אם היא נעקפת על ידי כל הרכבות שאחריה, והדבר ממש אינו פרקטי.

אגב, זו הסיבה שפורק המעגל של הקו המעגלי הלונדוני:
http://www.humantransit.org/2009/11/london-the-circle-line-reaches-an-end.html
http://www.londonreconnections.com/2013/uncircling-circle-part-1/
http://www.londonreconnections.com/2013/uncircling-circle-part-2/
אבל בדיוק בשביל זה קיים ויסות
אם רכבת מתעכבת, צריך להיות מקום מסויים שממנו מוציאים ללופ רכבת שתחליף אותה כדי שלא יווצר כדור שלג, אם רכבת מעכבת רכבות שבאות אחריה, אז נמצאים באותו מצב בדיוק כמו בקו "ישר" . לפי המאמר בlondonreconnections, נראה שלא נעשתה החלפת נהגים בשביל הפסקות, היו הרבה הצטלבויות באותו מפלס עם מסילות אחרות, מה שגרם לעיכובים גדולים, ולא נעשה שם ויסות..בברלין זה עובד.
 

alantan

New member
אבל זה דופק את הסדר של הרכבות

אבל בדיוק בשביל זה קיים ויסות
אם רכבת מתעכבת, צריך להיות מקום מסויים שממנו מוציאים ללופ רכבת שתחליף אותה כדי שלא יווצר כדור שלג, אם רכבת מעכבת רכבות שבאות אחריה, אז נמצאים באותו מצב בדיוק כמו בקו "ישר" . לפי המאמר בlondonreconnections, נראה שלא נעשתה החלפת נהגים בשביל הפסקות, היו הרבה הצטלבויות באותו מפלס עם מסילות אחרות, מה שגרם לעיכובים גדולים, ולא נעשה שם ויסות..בברלין זה עובד.
אבל זה דופק את הסדר של הרכבות
ובכל מקרה המטרה היא שלא יאלצו להשאיר רכבת ונהג בצד כל היום "למקרה הצורך".
 

Rubim88

New member
זה קורה בדיוק אותו דבר בקו "ישר"

אבל זה דופק את הסדר של הרכבות
ובכל מקרה המטרה היא שלא יאלצו להשאיר רכבת ונהג בצד כל היום "למקרה הצורך".
זה קורה בדיוק אותו דבר בקו "ישר"
רכבת שמתעכבת, חוסמת רכבות אחריה ודופקת את הסדר. הרי קו אם תחתוך קו מעגלי בנקודה מסויימת ותפרוס תקבל קו ישר, ההבדל הוא שבקו מעגלי תחנת היעד והמוצא היא אותה תחנה, זה אפילו חוסך את המעבר של הנהג לצד השני כדי לצאת חזרה לכיוון השני במידה והוא לא יוצא להפסקה/מתחלף ומקטין את זמן תפיסת הרציף.

העניין של רזרבה למקרה קיצון על מנת "למשוך זמן" זו כבר החלטה תפעולית, עד כמה המערכת צריכה להיות אמינה במקרה של תקלות מסיבות שונות שתמיד קורות ואין מערכת שחפה מהן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה