רכבת ב"ש אילת - 3 ההיבטים :

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
לא בדיוק - כי בקו ישר אפשר פשוט לקצר ולא

זה קורה בדיוק אותו דבר בקו "ישר"
רכבת שמתעכבת, חוסמת רכבות אחריה ודופקת את הסדר. הרי קו אם תחתוך קו מעגלי בנקודה מסויימת ותפרוס תקבל קו ישר, ההבדל הוא שבקו מעגלי תחנת היעד והמוצא היא אותה תחנה, זה אפילו חוסך את המעבר של הנהג לצד השני כדי לצאת חזרה לכיוון השני במידה והוא לא יוצא להפסקה/מתחלף ומקטין את זמן תפיסת הרציף.

העניין של רזרבה למקרה קיצון על מנת "למשוך זמן" זו כבר החלטה תפעולית, עד כמה המערכת צריכה להיות אמינה במקרה של תקלות מסיבות שונות שתמיד קורות ואין מערכת שחפה מהן.
לא בדיוק - כי בקו ישר אפשר פשוט לקצר ולא
להמשיך עד קצה הקו ולחזור חזרה כפי שתוכנן מלכתחילה. בקו מעגלי התכנון הוא להמשיך ופשוט אין אפשרות לדלג "קדימה".
 

Rubim88

New member
אם עוצרים את הרכבת

לא בדיוק - כי בקו ישר אפשר פשוט לקצר ולא
להמשיך עד קצה הקו ולחזור חזרה כפי שתוכנן מלכתחילה. בקו מעגלי התכנון הוא להמשיך ופשוט אין אפשרות לדלג "קדימה".
אם עוצרים את הרכבת
והיא יוצאת לשירות בכיוון השני, זה לא בדיוק אותו דבר?
 

alantan

New member
אנסה להסביר. רכבת מספר 7236 מתוכננת לנסוע

אם עוצרים את הרכבת
והיא יוצאת לשירות בכיוון השני, זה לא בדיוק אותו דבר?
אנסה להסביר. רכבת מספר 7236 מתוכננת לנסוע
במעגלים בכיוון השעון עד נסיעתה האחרונה בשעה 19:26, ואז היא מתוכננת לעבור למוסך לטיפול לילי. יום למחרת היא מתוכננת לחזור נגד כיוון השעון החל מ-6:23.

עקב איחורים, הדרך היחידה לעמוד בכך היתה להעמיד אותה בצד חסרת מעשה במשך 73 דקות, שהן 90 דקות (זמן סיבוב שלם שלה) פחות 17 דקות (זמן האיחור שלה). הרי אי אפשר להחליף את כיוון נסיעתה באופן בלתי מתוכנן - הדבר דורש מציאת path פנוי נגד כיוון השעון, דבר שכלל לא מתוכנן ולא זמין.

הבעיה היא שכל הרכבות שבעקבותיה מאחרות גם הן באיחורים של 15 עד 20 דקות. ברור שאי אפשר להעמיד את כולן בצד במשך 70+ דקות.

כשאין מעגל אפשר לקצר נסיעות בודדות ובצורה הדרגתית להחזיר את הסדר על כנו.
 

Rubim88

New member
הpath הזה הוא השחלה

אנסה להסביר. רכבת מספר 7236 מתוכננת לנסוע
במעגלים בכיוון השעון עד נסיעתה האחרונה בשעה 19:26, ואז היא מתוכננת לעבור למוסך לטיפול לילי. יום למחרת היא מתוכננת לחזור נגד כיוון השעון החל מ-6:23.

עקב איחורים, הדרך היחידה לעמוד בכך היתה להעמיד אותה בצד חסרת מעשה במשך 73 דקות, שהן 90 דקות (זמן סיבוב שלם שלה) פחות 17 דקות (זמן האיחור שלה). הרי אי אפשר להחליף את כיוון נסיעתה באופן בלתי מתוכנן - הדבר דורש מציאת path פנוי נגד כיוון השעון, דבר שכלל לא מתוכנן ולא זמין.

הבעיה היא שכל הרכבות שבעקבותיה מאחרות גם הן באיחורים של 15 עד 20 דקות. ברור שאי אפשר להעמיד את כולן בצד במשך 70+ דקות.

כשאין מעגל אפשר לקצר נסיעות בודדות ובצורה הדרגתית להחזיר את הסדר על כנו.
הpath הזה הוא השחלה
במקום הרכבת שאמורה לבוא מהצד השני, אבל פה כבר מתחיל הסיבוך כי הרכבת מהצד השני גם צריכה להסתובב כדי להחליף את המאחרת בכייון השני ולייצב את העסק...מובן
 

olli3

New member
מנהל
אם היא גם תפעל בשבת.

את הגמישות התחבורתית באילת חובה לשפר.
את ההתנהלות של "שוק" התחבורה באילת ניתן לתאר במילה אחת: שמתחילה באות מ'. הממשלה צריכה להציב יעדים, שאחד מהם הוא באופן מוצהר, הורדת כלי רכב מהכבישים. אז שתפעל בהתאם בכל החזיתות, גם בתוך העיר ובסביבתה.

הערכתך לגבי אנשים "שרק רוצים להגיע לאילת" מנוגדת לכל מה שידוע לי על הנושא, מצטער (בעצם, ממש לי אין על מה להצטער). טיסה בכלל תפסיק להיות אופציה רלוונטית עבור רוב רובו המוחלט בהחלט של הציבור ברגע שתהיה רכבת שתפעל בצורה שתיארתי.
אם היא גם תפעל בשבת.
השיירות שיוצאות מאילת החל משעות הצהרים-אחה"צ בשבתות מדברות בעד עצמן. גם שלא בחודשי הקיץ, הנסיעה הראשונה של קו 394 היוצאת מאילת ב11:30 בצהרי שבת מבוצעת על ידי 2-3 אוטובוסים. אני רואה אותם עוברים בבאר שבע לא פעם, בקיץ מדובר בשיירה של 3-4-5 אוטובוסים בקו 394 של השעה 11:30.

הנסיעות שיוצאות לאחר מכן, מלאות עוד יותר.
 

olli3

New member
מנהל
והשיירות בתחילת המשפט - שיירות הפרטיים.

אם היא גם תפעל בשבת.
השיירות שיוצאות מאילת החל משעות הצהרים-אחה"צ בשבתות מדברות בעד עצמן. גם שלא בחודשי הקיץ, הנסיעה הראשונה של קו 394 היוצאת מאילת ב11:30 בצהרי שבת מבוצעת על ידי 2-3 אוטובוסים. אני רואה אותם עוברים בבאר שבע לא פעם, בקיץ מדובר בשיירה של 3-4-5 אוטובוסים בקו 394 של השעה 11:30.

הנסיעות שיוצאות לאחר מכן, מלאות עוד יותר.
והשיירות בתחילת המשפט - שיירות הפרטיים.
 
ומה הסיכוי שהיא תפעל בשבת?

אם היא גם תפעל בשבת.
השיירות שיוצאות מאילת החל משעות הצהרים-אחה"צ בשבתות מדברות בעד עצמן. גם שלא בחודשי הקיץ, הנסיעה הראשונה של קו 394 היוצאת מאילת ב11:30 בצהרי שבת מבוצעת על ידי 2-3 אוטובוסים. אני רואה אותם עוברים בבאר שבע לא פעם, בקיץ מדובר בשיירה של 3-4-5 אוטובוסים בקו 394 של השעה 11:30.

הנסיעות שיוצאות לאחר מכן, מלאות עוד יותר.
ומה הסיכוי שהיא תפעל בשבת?
על רכבות נוסעים לאילת וממנה אפשר לומר שאם הן צריכות לפעול זה כמעט אך ורק בין חמישי בצהריים לראשון בצהריים.
אבל מה הסיכוי שזה יקרה?
 

easylivin

New member
וגם אם לא תפעל בשבת,

אם היא גם תפעל בשבת.
השיירות שיוצאות מאילת החל משעות הצהרים-אחה"צ בשבתות מדברות בעד עצמן. גם שלא בחודשי הקיץ, הנסיעה הראשונה של קו 394 היוצאת מאילת ב11:30 בצהרי שבת מבוצעת על ידי 2-3 אוטובוסים. אני רואה אותם עוברים בבאר שבע לא פעם, בקיץ מדובר בשיירה של 3-4-5 אוטובוסים בקו 394 של השעה 11:30.

הנסיעות שיוצאות לאחר מכן, מלאות עוד יותר.
וגם אם לא תפעל בשבת,
עדיין הרכבת הזאת תהיה טובה ואפילו מצויינת.

למרות תמיכתי בהפעלת תח"צ בשבת בכל רחבי הארץ...
 
אני לא בטוח שהבנת את הערכתי

את הגמישות התחבורתית באילת חובה לשפר.
את ההתנהלות של "שוק" התחבורה באילת ניתן לתאר במילה אחת: שמתחילה באות מ'. הממשלה צריכה להציב יעדים, שאחד מהם הוא באופן מוצהר, הורדת כלי רכב מהכבישים. אז שתפעל בהתאם בכל החזיתות, גם בתוך העיר ובסביבתה.

הערכתך לגבי אנשים "שרק רוצים להגיע לאילת" מנוגדת לכל מה שידוע לי על הנושא, מצטער (בעצם, ממש לי אין על מה להצטער). טיסה בכלל תפסיק להיות אופציה רלוונטית עבור רוב רובו המוחלט בהחלט של הציבור ברגע שתהיה רכבת שתפעל בצורה שתיארתי.
אני לא בטוח שהבנת את הערכתי
אין לי ויכוח איתך לגבי רכבת לעומת טיסה.
מה שהתכוונתי זה שכיום להערכתי אנשים שלא זקוקים לרכבם בנסיעה לאילת מעדיפים טיסה על נסיעה ברכב וגם כיום לא נוסעים ברכבם.
כשתהיה רכבת היא כנראה תעביר אליה את רוב הנוסעים שהיום טסים, אבל אני לא בטוח עד כמה היא תעביר נוסעי רכב פרטי שבדרך לאילת רוצים לעבור במצפה רמון, לטייל בעבדת, לבקר בשדה בוקר ובמהלך החופשה באילת לטייל גם מחוץ לעיר.
כשנוסעים למטרת טיול שהוא מעבר לנופש בנקודה מסויימת, שום תחבורה ציבורית לא תהווה תחליף אמיתי לרכב פרטי. רק אוטובוס תיור יכול להוות חלופה כזו.
 

amit1270

New member
רוב הנוסעים לאילת לא מתעניינים בדרך

אני לא בטוח שהבנת את הערכתי
אין לי ויכוח איתך לגבי רכבת לעומת טיסה.
מה שהתכוונתי זה שכיום להערכתי אנשים שלא זקוקים לרכבם בנסיעה לאילת מעדיפים טיסה על נסיעה ברכב וגם כיום לא נוסעים ברכבם.
כשתהיה רכבת היא כנראה תעביר אליה את רוב הנוסעים שהיום טסים, אבל אני לא בטוח עד כמה היא תעביר נוסעי רכב פרטי שבדרך לאילת רוצים לעבור במצפה רמון, לטייל בעבדת, לבקר בשדה בוקר ובמהלך החופשה באילת לטייל גם מחוץ לעיר.
כשנוסעים למטרת טיול שהוא מעבר לנופש בנקודה מסויימת, שום תחבורה ציבורית לא תהווה תחליף אמיתי לרכב פרטי. רק אוטובוס תיור יכול להוות חלופה כזו.
רוב הנוסעים לאילת לא מתעניינים בדרך
ואלה שכן - ימשיכו עם רכב פרטי או הסעה מאורגנת. החוכמה היא להגדיל את ההיצע.
 

easylivin

New member
אבל זה לא רלוונטי כשהמטרה היא להוביל משאות

אני לא בטוח שהבנת את הערכתי
אין לי ויכוח איתך לגבי רכבת לעומת טיסה.
מה שהתכוונתי זה שכיום להערכתי אנשים שלא זקוקים לרכבם בנסיעה לאילת מעדיפים טיסה על נסיעה ברכב וגם כיום לא נוסעים ברכבם.
כשתהיה רכבת היא כנראה תעביר אליה את רוב הנוסעים שהיום טסים, אבל אני לא בטוח עד כמה היא תעביר נוסעי רכב פרטי שבדרך לאילת רוצים לעבור במצפה רמון, לטייל בעבדת, לבקר בשדה בוקר ובמהלך החופשה באילת לטייל גם מחוץ לעיר.
כשנוסעים למטרת טיול שהוא מעבר לנופש בנקודה מסויימת, שום תחבורה ציבורית לא תהווה תחליף אמיתי לרכב פרטי. רק אוטובוס תיור יכול להוות חלופה כזו.
אבל זה לא רלוונטי כשהמטרה היא להוביל משאות
ולקבל על הדרך אופציה תחבורתית נוספת וגם נוחה ביותר לנוסעים.

יש לי תחושה שאנשים מסויימים נופלים לפח שטמנו ממציאי הכשל הלוגי הפופולרי אצל עיתונאים: "הרכבת הריקה לדימונה". רכבת הנוסעים לדימונה אכן ריקה, אבל היא הייתה יכולה להיות מלאה (הוסבר על ידי טובי המומחים בפורום איך אפשר להשיג את זה) ועלויות אחזקתה של תחנת הנוסעים הנפתחת פעמיים ביום ושני מערכי IC3 מסכנים, הינה זניחה לעומת הרווח שמניבה מסילת המשאות המשודרגת. כמובן שהתחנה במיקומה הנוחכי היא עדיין בזבוז (אם כי בזבוז קטן כאמור), אבל התחנה באילת ממש לא תהיה כזאת.
 
כל עוד עלות הכרטיס לא תעלה על עלות כרטיס טיסה

התכנון הנוכחי מדבר על מסילה לרכבות נוסעים
מהירות - 200+ קמ"ש, מה שלפי הפרסומים יביא לזמן נסיעה של שעתיים וחצי מאילת לתל אביב, שזה נהדר ומגניב... אבל מסילה כזו יקרה להקמה יחסית למסילת רכבות מטען, וחסרת תכלית כי מדובר בזמן נסיעה ועלות כרטיסים לא אטרקטיבית ליוממים, נוסעים מזדמנים ותיירים לא באמת ימלאו רכבות. יתכן שמסילה "פשוטה" לרכבות משא יש עוד כדאיות כלכלית בתסריט מסויים כמתחרה לתעלת סואץ אבל גם זה יכול להיות(וכנראה יהיה לדעתי) רק חלום באספמיה ובזבוז כספים, ולא חסרות בדיקות שנעשו על הנושא ודעות של אנשי מקצוע ששללו אותו. אם מסתכלים על רשימת פרוייקטים תחבורתיים לפי סדר עדיפויות יש דברים הרבה יותר דחופים בהווה.
כל עוד עלות הכרטיס לא תעלה על עלות כרטיס טיסה
האופציה הזאת בהחלט אטקרטיבית, ואף עשויה לפגוע קשות בענף הטיסות לאילת. שעתיים וחצי מרכבת מרכז לאילת לעומת נסיעה לשדה דב או נתב"ג, בידוקים בטחוניים והליכות אין ספור, וטיסה שהיא חווייה הרבה פחות נעימה מרכבת לרוב האנשים? ברור שעבור רוב האנשים הרכבת מנצחת.
 

easylivin

New member


כל עוד עלות הכרטיס לא תעלה על עלות כרטיס טיסה
האופציה הזאת בהחלט אטקרטיבית, ואף עשויה לפגוע קשות בענף הטיסות לאילת. שעתיים וחצי מרכבת מרכז לאילת לעומת נסיעה לשדה דב או נתב"ג, בידוקים בטחוניים והליכות אין ספור, וטיסה שהיא חווייה הרבה פחות נעימה מרכבת לרוב האנשים? ברור שעבור רוב האנשים הרכבת מנצחת.
 

easylivin

New member
ואתה יודע מה? גם שלוש וחצי שעות

כל עוד עלות הכרטיס לא תעלה על עלות כרטיס טיסה
האופציה הזאת בהחלט אטקרטיבית, ואף עשויה לפגוע קשות בענף הטיסות לאילת. שעתיים וחצי מרכבת מרכז לאילת לעומת נסיעה לשדה דב או נתב"ג, בידוקים בטחוניים והליכות אין ספור, וטיסה שהיא חווייה הרבה פחות נעימה מרכבת לרוב האנשים? ברור שעבור רוב האנשים הרכבת מנצחת.
ואתה יודע מה? גם שלוש וחצי שעות
זה מספיק אטרקטיבי לעומת טיסה...
 

olli3

New member
מנהל
לא רק גוש דנים נוסעים לאילת... וזה נשכח משום

כל עוד עלות הכרטיס לא תעלה על עלות כרטיס טיסה
האופציה הזאת בהחלט אטקרטיבית, ואף עשויה לפגוע קשות בענף הטיסות לאילת. שעתיים וחצי מרכבת מרכז לאילת לעומת נסיעה לשדה דב או נתב"ג, בידוקים בטחוניים והליכות אין ספור, וטיסה שהיא חווייה הרבה פחות נעימה מרכבת לרוב האנשים? ברור שעבור רוב האנשים הרכבת מנצחת.
לא רק גוש דנים נוסעים לאילת... וזה נשכח משום
מה.

אני לא רואה אשדודים, אשקלונים (ערים לא קטנות) נוסעים לשדה דב או נתב"ג כדי לקחת טיסה לאילת. אני לא רואה את שאר תושבי יישובי הדרום עושים זאת.

ולמען האמת, גם לא נשמע לי שתושבי הצפון יסעו לשדה דב כדי לקחת טיסה לאילת ובטח שלא תושבי ירושלים והאיזור.

מדינת ישראל ברשות ביבי והשר כ"ץ - אוהבים רכבות. ביבי אוהב רכבות, אין לי מושג למה, אבל זו העובדה.

התוכנית של משרד התחבורה היא רשת מסילות שתחבר בין ארבעת המטרופולונים הגדולים באופן ישיר. זה אומר שלעתיד לבוא, יהיה קו רכבת ישיר בין חיפה לבאר שבע שלא דרך מסילת איילון. אבל עוד לפני כן, יהיה קישור בין חיפה לירושלים שהינו ישיר ובהמשך יהיה גם קישור בין ירושלים לבאר שבע.

בהקשר של הרכבת לאילת, רכבת כזאת שתהיה בהמשך מקושרת גם עם ירושלים וגם ישירות לחיפה היא רכבת משודרגת בהרבה מרכבת שתסע דרך איילון וזמן הנסיעה בה צפונה או לירושלים עם החלפה יהיה ארוך יותר.

מעבר לכך שיישובי הדרום לא יגיעו למרכז או לנתב"ג כדי לקחת טיסות, לא שכיום יש המונים שעושים זאת, אולי מספר קטן. אבל וזה אבל לא קטן, מישהו ראה כמה האוטובוסים מפוצצים בין באר שבע לאילת? גם שלא בחגים ובחופשת הקיץ.

דרומיים יורדים לאילת גם בפברואר, יורדים לסופ"ש ככה לכיף. יש שעושים זאת ברכב פרטי ויש שעושים זאת באוטובוס. אומנם מדובר ב3 שעות נסיעה באוטובוס וכשעתיים (הרוב לא שם על המהירות המותרת), אבל זה גם לא כל כך הרבה זמן.

לכן, ההתייחסות הזאת של טיסות אל מול רכבת, היא התייחסות שיש לה מקום, אך אינה מרכז הכח לטעמי. מספיק לראות את השיירות של אגד שנוסעות לאילת מכל חלקי המדינה בחודשי הקיץ כשברביעי-שבת הביקוש עולה על ההיצע. מספיק לראות את השיירות של הפרטיים שיורדות וחוזרות מאילת כדי להבין שיש כאן כח עצום.

הבעיה היחידה היא שאף רכבת לא תצא לפני השבת, בעוד רוב האנשים מתחילים לצאת מאילת לפני צאת השבת על מנת להגיע בערב הביתה.
 
יש להניח שהרכבת מנהריה תגיע עד אילת דרך בארשב

לא רק גוש דנים נוסעים לאילת... וזה נשכח משום
מה.

אני לא רואה אשדודים, אשקלונים (ערים לא קטנות) נוסעים לשדה דב או נתב"ג כדי לקחת טיסה לאילת. אני לא רואה את שאר תושבי יישובי הדרום עושים זאת.

ולמען האמת, גם לא נשמע לי שתושבי הצפון יסעו לשדה דב כדי לקחת טיסה לאילת ובטח שלא תושבי ירושלים והאיזור.

מדינת ישראל ברשות ביבי והשר כ"ץ - אוהבים רכבות. ביבי אוהב רכבות, אין לי מושג למה, אבל זו העובדה.

התוכנית של משרד התחבורה היא רשת מסילות שתחבר בין ארבעת המטרופולונים הגדולים באופן ישיר. זה אומר שלעתיד לבוא, יהיה קו רכבת ישיר בין חיפה לבאר שבע שלא דרך מסילת איילון. אבל עוד לפני כן, יהיה קישור בין חיפה לירושלים שהינו ישיר ובהמשך יהיה גם קישור בין ירושלים לבאר שבע.

בהקשר של הרכבת לאילת, רכבת כזאת שתהיה בהמשך מקושרת גם עם ירושלים וגם ישירות לחיפה היא רכבת משודרגת בהרבה מרכבת שתסע דרך איילון וזמן הנסיעה בה צפונה או לירושלים עם החלפה יהיה ארוך יותר.

מעבר לכך שיישובי הדרום לא יגיעו למרכז או לנתב"ג כדי לקחת טיסות, לא שכיום יש המונים שעושים זאת, אולי מספר קטן. אבל וזה אבל לא קטן, מישהו ראה כמה האוטובוסים מפוצצים בין באר שבע לאילת? גם שלא בחגים ובחופשת הקיץ.

דרומיים יורדים לאילת גם בפברואר, יורדים לסופ"ש ככה לכיף. יש שעושים זאת ברכב פרטי ויש שעושים זאת באוטובוס. אומנם מדובר ב3 שעות נסיעה באוטובוס וכשעתיים (הרוב לא שם על המהירות המותרת), אבל זה גם לא כל כך הרבה זמן.

לכן, ההתייחסות הזאת של טיסות אל מול רכבת, היא התייחסות שיש לה מקום, אך אינה מרכז הכח לטעמי. מספיק לראות את השיירות של אגד שנוסעות לאילת מכל חלקי המדינה בחודשי הקיץ כשברביעי-שבת הביקוש עולה על ההיצע. מספיק לראות את השיירות של הפרטיים שיורדות וחוזרות מאילת כדי להבין שיש כאן כח עצום.

הבעיה היחידה היא שאף רכבת לא תצא לפני השבת, בעוד רוב האנשים מתחילים לצאת מאילת לפני צאת השבת על מנת להגיע בערב הביתה.
יש להניח שהרכבת מנהריה תגיע עד אילת דרך בארשב
סביר שהיא תעצור לפחות בתחנות הראשיות בקו,
לגבי ירושלים תמיד אפשר להחליף מהרכבת המהירה, לא רואה סיבה שיהיו נסיעות דווקא מירושלים כאשר יהיו משם לתל אביב 3 רכבות בשעה.
 

olli3

New member
מנהל
הסיבה היא שמשרד התחבורה רוצה לקשר את 4

יש להניח שהרכבת מנהריה תגיע עד אילת דרך בארשב
סביר שהיא תעצור לפחות בתחנות הראשיות בקו,
לגבי ירושלים תמיד אפשר להחליף מהרכבת המהירה, לא רואה סיבה שיהיו נסיעות דווקא מירושלים כאשר יהיו משם לתל אביב 3 רכבות בשעה.
הסיבה היא שמשרד התחבורה רוצה לקשר את 4
המטרופולונים באופן מסילתי ישיר.

מה שאומר רכבת ישירה מחיפה לירושלים ורכבת ישירה מבאר שבע לירושלים - בלי כניסה לת"א.

מדובר על תוכנית מלאה שעובדת על שיטת 3 טבעות:

1. הטבעת הבין עירונית שתופעל על ידי רכבת כבדה בין ארבעת המטרופולונים כפי שציינתי.

2. טבעת פרברית שתופעל על ידי רכבות קלות ואוטובוסים מהמטרופולין ליישובי האיזור ולהיפך. קו הרכבת לכרמיאל למשל, הוא לא אחד מזה, כי אז לא חשבו על היתרונות של רכבת קלה שתוכל לקשר עוד לא מעט יישובים בדרך.

3. הטבעת העירונית בתוך המטרופולין שכרגע ההתמקדות היא במטרופולונים ירושלים, חיפה וגוש דן.

אז אתה לא רואה סיבה, אבל קו 470 נותן את הסיבה - הוא מלא. ובעתיד הוא יתמלא עוד יותר, במיוחד עם המעבר של עיר הבה"דים.
 
כמו הרכבת מאילת לא יקרה בעשורים הקרובים

הסיבה היא שמשרד התחבורה רוצה לקשר את 4
המטרופולונים באופן מסילתי ישיר.

מה שאומר רכבת ישירה מחיפה לירושלים ורכבת ישירה מבאר שבע לירושלים - בלי כניסה לת"א.

מדובר על תוכנית מלאה שעובדת על שיטת 3 טבעות:

1. הטבעת הבין עירונית שתופעל על ידי רכבת כבדה בין ארבעת המטרופולונים כפי שציינתי.

2. טבעת פרברית שתופעל על ידי רכבות קלות ואוטובוסים מהמטרופולין ליישובי האיזור ולהיפך. קו הרכבת לכרמיאל למשל, הוא לא אחד מזה, כי אז לא חשבו על היתרונות של רכבת קלה שתוכל לקשר עוד לא מעט יישובים בדרך.

3. הטבעת העירונית בתוך המטרופולין שכרגע ההתמקדות היא במטרופולונים ירושלים, חיפה וגוש דן.

אז אתה לא רואה סיבה, אבל קו 470 נותן את הסיבה - הוא מלא. ובעתיד הוא יתמלא עוד יותר, במיוחד עם המעבר של עיר הבה"דים.
כמו הרכבת מאילת לא יקרה בעשורים הקרובים
ירושלים חיפה יהיה קישור דרך תל אביב (לא הארכה רצינית) ולבאר שבע לא נראה שתסלל מסילה ב20 שנים הקרובות.
 

amit1270

New member
הקישור בין ירושלים לב"ש יכול להתבצע בנתב"ג

כמו הרכבת מאילת לא יקרה בעשורים הקרובים
ירושלים חיפה יהיה קישור דרך תל אביב (לא הארכה רצינית) ולבאר שבע לא נראה שתסלל מסילה ב20 שנים הקרובות.
הקישור בין ירושלים לב"ש יכול להתבצע בנתב"ג
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה