Ccyclist
Well-known member
2 ב: הכוונה לירוחם, לא למצפה רמון.
2 ב: הכוונה לירוחם, לא למצפה רמון.זה יותר "יום בעיר הגדולה" אבל גם לזה יש יתרון
1. אם תושב אילת נזקק היום לשירותים ב"בירת הנגב" הוא צריך להקדיש לכך 3 שעות לכיוון, 6 שעות בערך להלוך-חזור. לעומת זאת עם הרכבת המהירה ו1:40 לכיוון הנסיעה היא 3:20 הלוך-חזור, מה שיאפשר לתושבי אילת לעשות יום בבאר שבע ביותר נוחות, או לתושבי באר שבע ודימונה לעשות יום באילת בלי להצטרך לקחת חדר במלון, מה שיעודד תיירות פנים תדירה יותר.
2 א. יש נקודת אמצע במה שמכונה "תחנת פראן" שתהיה כ50 דקות מבאר שבע ומאילת. כיום יש לאורך המסלול מספר קיבוצים מצומצם החובק את הערבה, אך קו רכבת מהיר יכול לפתח פרברים של ב"ש מפראן צפונה, ופרברים של אילת מפראן דרומה. כיום אין סיכוי לעייור הערבה בגלל המרחקים.
2 ב. תשתית הקו המהיר תאפשר לדימונה להיות כשעה מגוש דן. מספר שלוחות שיתפצלו מהקטע ב"ש-דימונה יאפשרו לערד ואולי אף למצפה רמון להיות בטווח יוממים סביר מגוש דן.
לגבי HS1 - אני בדרך כלל נוהג להשוות למערכות שאני מכיר כי נסעתי בהן או ראיתי סיקור עמוק שלהן בחדשות. הקו המנחה שלי הוא לבוא מנקודת המבט של נוסע-מודע ולספר על מה שחוויתי. על מיקום התחנה הגבתי לעמית.