קצת על ה"קטע" של הפורום.

  • פותח הנושא daud
  • פורסם בתאריך

tshgn

New member
רודיולה!!!! - ניסיתי ובבבוווםםם!!!

אתמול בערב קפסולה ראשונה. היום בבוקר קפסולה שניה. חברה!!!! מדהים!!!! אך אליה ופלוץ בה.... אפרט מאוחר יותר. תומר
 

sayv

New member
../images/Emo124.gifתומר- לאט לאט!!!!

אחת ליום בתור התחלה ועם האוכל!!!! מומלץ לפני השינה!!!! לי אגב- אין תגובות מעיות לכך, אולי כי נזהרתי במינון!!!!
 

sayv

New member
אני ממש חוששת, מציעה שתקרא חומר

בנושא ותפעיל שיקול דעת. לא שאני מזלזלת חס וחלילה, אבל זוהי התנסות בחומר חדש, חזק, רב השפעה. האם לקחת עם האוכל ועדיין עשה לך בעיות? אני מפחדת שמי מכם ינסה בהשפעתי וייפגע מכך..
 

sayv

New member
לא נראה לי אחריות לקחת תוסף לא מוכר

שפועל בצורה חזקה על הנוירוטרנסמיטורים במוח, כמו אקמול. אני לא יודעת כמה חקרת בנושא, אני יודעת כמה אני. אבל שטויות- אתה גדול מהחיים ואחראי. כל מה שנאמר- מדאגה בלבד- לתוצאות שליליות אפשריות של לקיחת תוסף בעקבות כך שסיפרתי שיש לו השפעה חיובית עלי. מקווה שימשיך לעשות לך נפלאות.
 

tshgn

New member
תודה לך סיון על הדאגה האמיתית

אך למען תוכלי להתרכז בלימודייך (מי כמוני יודע כמה הם חשובים כיום, וזאת למרות פיטורי המוני אקדמאים. רק בזכות הלימודים שלי אני יכול לעבוד מעט, לפי דרישות הגוף, ועדיין לחיות בכבוד יחסי...) עלי לציין בפנייך ש: הריני מצהיר כאן בפורום שאם יחולו בגופי/נפשי/מוחי/אחר שינויים מהותיים שליליים/אחרים לא האשים באף דרך ואופן את סיון הנהדרת ששיתפה אותנו בתוסף המזון רודיולה! כמו-כן אני מצהיר בזאת שמודה אני לסיון ומבקש ממנה שלא לחשוש לשתףני בחידושים נוספים אודותם תשמע/תדע והנני לוקח כל אחריות לכל מה שקשור אליהם, באופן ישיר ו/או עקיף, באופן שלא משתמע לשתי פנים! ברוח אופטימית זו, סיון, מקווה שהרגעתי את מצפונך לגבי תוצאות אפשריות אי אלו ו/או אחרות של שימוש ברודיולה. תודה לך ובבקשה - עשי חייל בלימודייך! לפחות חלקינו עדיין מסוגלים להפעיל (באופן כלשהו...) את מוחותיהם. ייצגי אותנו בכבוד!!! ביי לבינתיים, תומר
 

sayv

New member
תודה על כתב הוויתור, אם רק תחתום

אני אהיה מוגנת לחלוטין מפני תביעה אפשרית. עזוב- גם כך אני מניחה שזה יהא קביל, ואם לא- נערער. העניין הוא לא אם תראי בי אחראית, אלא המצפון. ככה זה. ולאחר שקראתי את רשימתך (המפורטת) על השגיך ותעסוקיך האקדמים בעבר ובהווה (בייחוד עורר בי תהיות "הולכים לגן"?) אני רגועה יותר ויכולה להצטרף בשקט לציבור הרב של הסטודנטים הממרקרים במרץ ברגע זה ממש.
 

tshgn

New member
סיון - הולכים לגן:

בקורס זה אני מלמד מחוננים בכיתה ט´ איך ללמד ילדי גן מדעים באופן חווייתי המתאים להם. הם גם מתנסים בשטח בגן בקיבוץ ונהנים מאוד. הם מחליטים מה ללמד ואיך, לפי הקווים המנחים שרוכשים בשיעורים. תומר
 

sayv

New member
נשמע נהדר. אני גם רוצה ללכת לגן.

אני מחוננת לפי תפיסתי- לפחות כמו ילד בכיתה ט´. אם כי סביר - שבמצבי- הוא יהיה "קצת" יותר מהיר מחשבה ממני. אבל אני אחזור לעצמי- לא לדאוג! למרות שעשיתי מבחני מחוננים בכיתה ב´ אחרי שגמרתי את התוכנית להבנת הנקרא של כיתה ו´ והתחלתי לעזור לילדים הגדולים בלפתור שאלות- אבל לא קיבלו אותי. נדמה לי שהיו חסרות לי איזה 2-3 נקודות לציון וכן שזה הכל עניין של אינטריגות כי ילדים אחרים מהכיתה שלי שלא זומנו בכלל למבחנים היו בכיתת מחוננים בסוף ואילו אני זכיתי בסופו של דבר לחינוך תיכוני בינוני ולא מאתגר. בשאלון שאחרי הפסיכומטרי כתבתי שאובחנתי כמחוננת. מה איכפת לי. אני חושבת שאפשר להוסיף לכותרת "אני גם רוצה להיות מחוננת (המוכרת- כדת וכדין (כי ככה זה היום בארץ)- ע"י משרד החינוך)"
 

tshgn

New member
כל הנושא של הגדרת מחוננים...

לדעתי, כל הנושא של הגדרת מחוננים לוקה בחסר. גם אופי המבחנים וגם אופן החיתוך באוכלוסייה. אני מלמד ולימדתי ביחד בארבעה (והרבה יותר אם להחשיב את אלו בהם הייתי מרצה אורח) מרכזי מחוננים וגם ריכזתי פעילות מוכשרים. מחוננים = אחוזון עליון לפי המבחנים. מוכשרים=אחוזון אחד מתחתם. המדהים הוא שהמוכשרים שונים בהמון רק מעצם הגדרתם כאחוזון אחד פחות מהמחוננים! הכל עניין של תוויות!! ברור לגמרי שהחיתוך לאחוזון העליון בלבד הוא רק בשל תקציבי החינוך הדלים. שהרי גם ילדים הלוקים בשכלם כבר הוכיחו רבות יכולות מדהימות. הכל עניין של סביבה. ועוד בעקבות הרודיולה!! היום, בפרץ האנרגיה שהיה לי בבוקר, נסעתי לסטימצקי וקניתי ספר על מחוננים בסדרה "מה? דע!" הנקרא "האומץ להיות כשרוני" (או משהו כזה, הספר כעת בסלון, ולא לידי.). מיד כשהגעתי לאוטו פתחתי בקריאתו עוד לפני שנסעתי לקניות. אשתי בינתיים טיילה בינות בגדים. וכל זאת למה? אם לא הייתי לוקח הרודיולה הייתי מזיע בשמש (הדרומית) שקפחה על מכוניתי ומתקשר לאשתי מיד בהגיעי לרכב שתבוא מהר וניסע משם. הרודיולה תרמה לי גם בכך שלא הזעתי וגם בכך שיכולתי ממש לקרוא ולהבין בריכוז מדהים (הכל יחסי כמובן..) ועוד ברעש של מרכז הקניות. אז ביי לבינתיים, תומר
 

sayv

New member
מסכימה לחלוטין- עניין של הגדרה

ותפיסה עצמית. לדעתי ניתן להוציא מכל אחד את המחוננות שבו- תלוי חינוך וסביבה נכונה. מערכת החינוך שלנו נוראית בעיני, אם כי יש בה כמה פינות יפות- אך נדירות, וכואב הלב על כל מה שהולך לאיבוד. גם אני שמתי לב לשינויים כגון אלו בגין הרדיולה.
 

tshgn

New member
סיון - שאלה טכנית

איך ניתן להוסיף כאן קישור לאתר ברשת? מצאתי אתרים על רודיולה וברצוני לקשר כאן אליהם. תומר
 

sayv

New member
כשמוסיף הודעה- גלול מטה

"כתובות אינטרנט נלוות"
 

tshgn

New member
אתרים על רודיולה

בהמשך אטייל בהם ואבדוק תוכנם. כעת מתעייף אז אשמור אותם כאן. תומר
 

sayv

New member
בחייך, אתה חייב להרחיב החיפוש

מעבר לאתרי גננות ביטניים. 4- עוד תמונה של רודיולה, בכלל לא דומה לתמונה מס´ 1 5- הגיג על ההבדל בין רודיולה לצמח בשם סדום שצולם יפה מאוד עם צפרדע יושבת עליו, כששורת המחץ היא כי את הסדום אפשר להשריש מעלה בודד אחד ואילו את הרדיולה לא. - זאת בניגוד למה שנאמר בקישור מס´ שלוש. 6- רקע חקלאי על הרדיולה.
 

tshgn

New member
סיון - אני אוהב לדעת איך נראה

א. אני אוהב לדעת איך נראה מה שאני אוכל לפני שנכנס לביטני. (מכירה את החידה: "מה בהתחלה ירוק ואחר-כך אדום ומסתובב?"? - תשובה: "צפרדע במיקסר". ב. הסירי דאגה מליבך - הצמח עם הצפרדע אינו מה שאנו בולעים. אלא זה הקטן מתחתיו (ראי בשם מתחת לתמונה). ג. ההבדלים בין חלק מהתמונות (הנכונות כמובן...) נובעים מריבוי זנים בתוך המין (ראי בתוספת var., לאחר שם הסוג והמין של הצמח). כל עוד איננו יודעים, לבנתיים, באיזה זן משתמשים בתכשירינו אז אינני פוסל אינפורמציה אודות אף זן. רוב מיני הצורית המשמשים לרפואה עממית משמשים כתכשירי עלים ולא שורשים, ולכן צריך להמשיך ולנבור עוד ועוד... ד. קיים בלבול בספרות לגבי שם הצמח המדוייק עקב שינויי שמו במהלך השנים והדבר מסתבך כשעוקבים אחר שמו במקומות שונים בעולם. בספר הבוטני בו חיפש הבוקר חברי הפרופסור המתאים ביותר לתפקיד חיפוש שכזה בארץ התברר שהשם בו משתמשים חברינו מסולגאר איננו השם המדעי של הצמח בכלל. ראי תגובה נוספת בה פרטתי אודות השמות. אך מה לעשות שבחלק מהאתרים הכותבים אינם יודעים מספיק אודות ההיסטוריה של הצמח??? מקווה שאנו נדע. ה. עדיין לא מצאתי אף אתר בו דנים בצמח בהקשר לדופמין. אז ביי לבינתיים, תומר
 
למעלה