קצב אירועים מטורף.

קצב אירועים מטורף.

הוריד את כולם מהעץ הגבוה. ההרג בית חנון, הביא את המשטרה למצב שהיא אומרת: דרושים לנו כוחות להתמודד עם איומי הטרור ולכן המצעד לא יקויים אלא "הפנינג קטן וצנוע " אי שם בגן ליד גבעת רם. הביא את נציגי הגאים "להבין" את המשטרה העמוסה גם ככה בבטחון שוטף (ובצדק). והביא את החרדים ש(גם ככה סחוטים מעייפות של ההתפרעויות) "להסכמה בשתיקה" לקיום ה"אירועון" בקיצור... ובא לציון גואל. ככה זה בישראל, קצב האירועים מכתיב אותן. העיקר שלא יהיו פצועים והרוגים לשום צד.
 
העיקר שלא יהיו פצועים והרוגים...

קצת הדיוטי לכתוב את זה אחרי שנהרגו אתמול 19 ערבים בעזה חפים מפשע . ואחרי שבחודש האחרון נהרגו 350 ערבים ע"י הצבא הישראלי ביניהם הרבה מאוד ילדים ונשים וכמובן גם חפים מפשע . יותר ממה שאכפת לי מהמצעד הגאווה ומלייזר פ, כואב לי יותר העניין הזה שבשנים האחרונות אין מי שיתווך בכלל בסיכסוך בינינו ובין שכנינו הערבים . וכל למשל גם העניין עם סוריה שבגלל חוסר עניין בצד היהודי לעשות איתם שלום ולוותר על רמת הגולן הארור . אנחנו עוד נשלם במלחמה קשה מאוד איתם עם הרבה הרוגים והרבה יותר פצועים ושבויים וחיילים שקיבלו כוויות קשות במלחמה שלצערי הרב היא בלתי נמנעת . ולא רק אנחנו אשמים אלא גם ארה"ב שאיבדה עניין ואיננה מוכנה לתווך .
 
האלימות משתלמת../images/Emo197.gif../images/Emo197.gif../images/Emo197.gif|ח.

לא הייו צריכים לוותר, החרדים חייבים ללמוד שבאלימות הם לא ישיגו כלום. וחבל מאוד ש"הבית הפתוח" והמשטרה השתפנו.
 

מתלבט13

New member
זה לא רק האלימות

היו הרבה אנשים שחשבו שכל הקטע הוא לא לעניין. לא כי מתנגדים לזכויות החד-מיניים אלא כי לא חייבים לעשות דווקא. אם היה מדובר על איומי אלימות נגד משחקי כדורגל בשבת האוירה היתה שונה. אבל מכיון שהיתה הבנה רבה לעמדת החרדים, כל הקטע היה ברעיון של למה צריך את כל הכאב ראש. ואם מדברים על מוסר והגינות, זה לא כזה פשוט. יש משחק שקוראים לו "הזכות לצעוד" ו"הזכות לעשות מצעד עולמי בירושלים" ויש גם משחק שקוראים לו אלימות. נכון שמשחק א' הוא חוקי למהדרין ומשחק ב' אינו חוקי. אבל מבחינה המוסר וההגינות אינני רואה הבדל משמעותי. כי אם המצעד אינו הגון מבחינת ההתחשבות, זה שאין חוק נגד זה לא הופך את זה ללעניין.
 
צר לי אבל זה ממש לא היה "דווקא"

ותזכור טוב את מה שאני כותב לך עכשיו, בעוד 20 שנים ואולי עוד קודם לכן, לא יהיו משחקי כרורגל בירושלים בשבת, אם תימשך מגמת התחרדות העיר. כי רוב "מלחה" תיהיה חרדית. וגם אם המצעד לא לעניין לחלק מהאנשים, את זה בדיוק באה הדמוקרטיה לומר שזכות המיעוט היא לצעוד, הבעיה היא שיותר מידי מתחשבים ב"רגשות" החרדים, מתי בפעם האחרונה החרדים התחשבו ברגשות החילוניים? תן לי רק דוגמא אחת
 

מתלבט13

New member
שאלה מורכבת

גם אם הם לא היתה כוונה מאד מיוחדת להתגרות, ברור שזו התרסה. זה שירושלים הופכת לחרדית שטווח של עשרות שנים כואב גם לי. אבל זה יותר דמוגרפיה והאקרטויביות של המרכז, לדעתי. הפנינג בסיגנון מצעד הגאווה, זה דבר די ציבורי, כך שיש היגיון לחשוב בזה על סך כל האינטרס של טובת והרגשת כל הציבור, ולא להתרכז רק ברצון של הקהילה ההומולסבית. מה זה דמוקרטיה והזכות של כל אחד לעשות כל אירוע שיעלה על דעתו? אולי מה שקובע זה מהי טובת הציבור ככלל? הרבה דשו בשאלות העקרוניות האלה, ואינני בקיא בפילוסופיה הזאת. אבל להרגשתי היום הערכים האלה הפכו משאלה של יושר ואי התערבות בחיי הפרט, לעקרונות בעלי חיים משל עצמם. כך שיש כאלה שחושבים שאם אין חוק שמונע מצעד למשל, אזי הערך הקדוש של "זכות כל אחד לצעוד וכו'" חשוב בלי כל קשר למידת התועלת/נזק שזה גורם לכולם יחד. אני חושב שזו הגזמה, למרות שאני מבין שיש לזה היגיון מסוים.
 
התלבטויות זה עניין שחביב עלי

אך במקרה דנן מדובר על דברים שאמורים להיות אקסיומה. הצהרת זכויות האדם והאזרח, נתקבלה בשנת 1789 ונועדה לכל בני האדם ללא יוצא מן הכלל. בסעיף ראשון של ההצהרה נאמר: "בני אדם נולדו והינם חופשיים ושווים בזכויותיהם" זכויות אלו אינן עומדות למקח וממכר.
 

מתלבט13

New member
שתי הערות (+../images/Emo8.gif)

ראשית, שמעתי אקסיומה וקיבלתי צרבת. מי קבע? מה קבע? למי? בגלל שמישהו כתב שהצהרה זו היא ציון דרך? בחייך. תביא טיעונים עניניים. 1) יש זכויות אישיות ויש זכויות ציבוריות. במקרה שלנו השאלה היא לא על הזכות של הומו להסתובב ברחוב עם בנזוגו. השאלה היא על מיצעד של אלפי אנשים. וזו שאלה ציבורית. להזכירך השאלה עלתה בגלל שדובר בתחילה על מיצעד בינלאומי. האם זכותם של הדוסים שגרים בירושלים, נחותה ביחס לזכות של אנשים מכל העולם שבחרו בעיר הזאת לצעוד? לא ברור. 2) אבל בכל מערכת חוקים ושותפות של ציבור, יש התערבות כזו או אחרת בחייו של כל פרט. והנימוק העיקרי הוא כי כל מעשה של הפרט משפיע על אחרים, ולכן למרות שיש לו חופש לעצמו, יש לציבור זכות למנוע כל מיני דברים. אגב, ההקשר של לתת לאדם חופש אישי הוא חשוב מאד. אולם זה בא במקור בקטע של נגד ניצול ואפליה. מכאן ועד להפוך זאת לעשרת הדיברות הדרך רחוקה. מערבים כאן בין שאלת הזכות לשיוויון של חד-מיניים שאני תומך בה בכל לבי, לבין שאלת המיצעד שהיא שאלה של פגיעה ברגשות ציבור שלם. ואני לא חושב שהזכות לחופש כוללת כל דבר שאתה רוצה לעשות לא משנה איזה הרגשה זה עושה לשכנים.
 
ולכן אני אעשה מה שאבא שלי עשה

אני אגיד קפיטל תהילים שתשנה את דעתך
 

בתצ1

New member
חמוד,אל תשכח את הסעיף שאחריו..

"עם התחשבות במועט....".."כל אדם רשאי לעשות כל עולה על רוחו כל עוד הוא לא מזיק לזולת ..."
 
התוקפנים והמותקפים

החלק שאת ציטטת, עוסק ביחס הראוי לתוקפנים שפעלו באלימות, שריפות פחים, חסימת שכונות, זריקות אבנים, דקירות ועוד ועוד. אני מעדיף להתמקד בהגנה על המותקפים. לכן ציטטתי והנה המובאה שוב: "בני אדם נולדו והינם חופשיים ושווים בזכויותיהם"
 

almog4

New member
על אנשי סדום האמיתיים (=החרדים)

אחד הדוברים בעצרת הגאווה והסובלנות - היה הרב גלעד קריב, רב הקהילה ליהדות מתקדמת (=הרפורמים). אלה הדברים שלו - שחתמו את העצרת: הרב קריב הזכיר שהפנאטים שנהגו באלימות דיברו על "מעשי סדום" של הומואים כעילה להתפרצות האלימות, והזכיר לנוכחים שכשחז"ל דיברו על סדום, לא דווקא על המעשים האנאליים הם דיברו... לפי הרב קריב, חז"ל התייחסו לסדום קודם-כל כעיר שבה לא היתה אהבת אדם לאדם, עיר שבה היו כל הדלתות נעולות מפני כל אורח שאינו מקומי, עיר שבה שיטות המשפט היו דראקוניות ונוראיות ("מיטת סדום") שלא לפי הצדק והמוסר האנושי. עיר שבה נאסרה הצדקה, ולא היה קיים מושג של אהבת איש את רעהו. ועוד: המדרש מספר כי דינה של העיר נגזר כאשר האל שמע את צעקתה של נערה תושבת העיר, אשר הוצאה לשריפה לאחר שנתפשה מעבירה מזון לחברתה הרעבה. עיר שבה היתה השינאה דגל לרגליהם של תושביה, ללא אהבת אדם, ללא מוסר, ובניגוד לתורת אלוהי ישראל. בסוף דבריו, הרב קרא לאנשי סדום האמיתיים שבקרבנו, לחרדים, לחדול מלטמא את עירנו הקדושה ולהחריב את ארצנו. הוא סיים את דבריו בקריאה "הלאה הסדומאים!!"
דני
 
"הבית הפתוח"

זהו שם העמותה לגאווה ולסובלנות בירושלים. בתוך דבריו, פנה הרב קריב לנוכחים בעצרת ואמר, כל בתי הכנסת של היהדות המתקדמת הם "בית פתוח" בשבילכם
יפה
נהנתי גם מדבריו של סמי מיכאל, אמן המילים, בתחילת העצרת.
 
אגב

חשבתי הרגע על עניין מיטת סדום. בעצם מה שאנשי סדום עשו זה לאלץ בני אדם להתאים עצמם למיטה שאינה לפי מידתם. מעשי סדום כאלו, עושים אלו שמנסים לכפות על הומואים להתנהג כסטרייטים. מאלצים אותם להתאים עצמם למיטה שאינה לפי מידתם.
 
דברים כדורבנות

אגב, אותה נערה הוצאה להורג בשיטה אכזרית ביותר: מרחו את גופה העירום בדבש והיא נעקצה עד צאת נשמתה. על כך נאמר שאלוהים ירד לראות "הכצעקתה"-כצעקת אותה נערה. סתם הערה
 

מתלבט13

New member
מה נקרא "התחשבות"?

זו שאלה מאד סוביקטיבית. לדעת רבים, מצעד גאווה עולמי בירושלים אינה בדיוק הסמל של לחשוב על מה ירגישו הדתיים בירושלים. לעשות מצעד גאווה עולמי בירושלים, זה בפירוש פרובוקציה. יש שחושבים שזו פרובוקציה חיובית ולגיטימית, ואיתם אין לי ויכוח, כי זו שאלה מאד מורכבת. אבל הטיעון התמים "בסך הכל רצינו לצעוד" הוא שקר גס.
 
למעלה