קפה ברומא

efratizv

New member
קפה ברומא

במהלך ביקור ברומא ביקרתי בשני בתי קפה שקבלתי המלצות לגביהם Taza D'oro ו- Sant' Eusthio Il Caffe . למרות שההמלצות על הראשון היו חמות יותר, הקפה בשני היה טעים יותר לטעמי. שני בתי הקפה נמצאים באזור הפנתיאון ומאוד מומלצים, צרפתי תמונות של שניהם. ולבסוף, האם מישהו יודע באם יש יבוא לארץ של קפה Sant' Eusthio Il Caffe ועל ידי מי.
 

KleinPrv

New member
קפה נהדר

בשנת 1998 בביקור ברומא הוזמנתי ללגום קפה מהיר, בעמידה כמו שהאיטלקים נוהגים, בקפה SANT EUSTACHIO. המכונה (לא זוכר פירמה) מדהימה. הבריסטה שאל על כמות הסוכר והקפה הוגש כולל, מעורבב. בצמוד לבר יש ברזים של סודה שמוגשת בכוסיות קטנות, מיידית עוד לפני הגשת הקפה, תוך כדי ואחרי. יצאתי לא לפני שהוספתי קילו לבית. למייטב ידיעתי אין רשת שווק בינלאומית.
 

evgi ram

New member
לא נעים לי להרוס לכם את החלום, אבל.

סנט אוסטקיו זה מופע ליצנות לתיירים ולא בית קפה רציני, למרות הרצפה אוסף המטחנות וצמד המטחנות הטורקיות המדהימות בכניסה. המכונה "המדהימה" זה "אסטוריה" בעיצוב רטרופלסטיק, מילא זה, נחשבת למכונה המייצרת קפה גרוע במיוחד,ללא מחליף חום חוצה וכו', הקפה המוגש שם (תערובת עתירת רובוסטה זולה) מוגש ממותק תראש אלא אם הזמנת אחרת והוא מעורבב עם קצת קצף של חלב לפני ההגשה, כסטנדרט. חבורת המפגרים שם התקינו מכסאות בצד כדי שאי אפשר יהיה לראות מה הברמן עושה,(מי שישמע!!!) לעובדי המקום ארשת חשיבות כמו לברמנים בלובי של גן עדן, כל שאלה לגבי הקפה סוג המכונה אופן המכונה וכו תתקל בתשובה לא עניינית, די מפגרת ולעתים לא נחמדה, האמת מי שאוהב אנטרופולוגיה זה ממש המקום.
 

e-magine

New member
אשמח אם תמצא לנו תחליפים

כדי שנהיה מוכנים למימושם בביקורים הבאים בארץ המגף והאספרסו
 

evgi ram

New member
קפה טוב יש כבר בארץ

טוב מאד אפילו ולא נדיר, לטוס עד איטליה בשביל לשתות קפה? בחייך? מילא לקנות נעליים..לראות את מוזיאון "אלפא רומיאו" קפה?? שותים וזהו, לפעמים זה טוב ולפעמים זה ממש רע שבא לקלל בערבית, אבל זהו,,אין מה... בשיא הרצינות, באיטליה יש המון קפה, מתוך זה הרבה קפה רע ומעט קפה טוב ואף אחד לא עושה מכך סיפור,זה פשוט חלק מהתזונה היומית, כמו תה במרוקו..
 

e-magine

New member
../images/Emo2.gif

רם יקר, אולי שאלתי לא נוסחהה כראוי (למרות שאני חושב שכן), ביקרתי מספר פעמים באיטליה ולמעשה אחת מ"תופעות הלוואי" של ביקוריי, היתה כי לאחר שחזרתי לארץ, לא יכולתי להמשיך לשתות נס ומזה כמה שנים אני מנסה לעשות בבית את מה שעושים בבתי קפה. בביקורי האחרון באיטליה, באוגוסט האחרון, רכשתי שם מכונה ידנית ומאז אני "מתרגל" איתה, במידה כזאת או אחרת של הצלחה. אני יודע שיש בארץ קפה טוב ואין לי שום כוונה לטוס לאיטליה בשביל לשתות קפה, ואפילו לא בשביל לקנות נעליים
אתה בעצמך השתמשת במטבע הלשון "שבירת חלום", אני פשות המשכתי את הדיון. אינני חולם על בתי קפה, אבל חשבתי שיהיה נחמד פעם לשלב גם בית קפה ברמה גבוהה במקום לעצור בפינת הרחוב הראשונה כשיוצאים מהמלון. משיחות עם איטלקים אני יודע שהאיטלקים לרוב לא קונים מכונות ביתיות, מכיוון שיש להם בתי קפה כמעט בכל פינה שפתוחים שעות רבות 7 ימים בשבוע. היות ומקריאה בפורום התרשמתי מידיעותיך, והבעת דעה כה נחרצת וקטלנית בעניין סנט אוסטאקיו, סברתי לתומי שיש גם בתי קפה שתוכל לציינן לשבח, בגלל סיבה כזאת או אחרת. אין לי שום דרישה אלא רק הצעתי, ברור שאינך מדריך תיירים ואינך חייב להמליץ ומבחינתי, אין שום בעיה שקראת לבעלי אותו בית קפה, "מנהלי קרקס לתיירים" כי לי אין שם מניות ואפילו לא שתיתי שם. מפתיע אותי שדווקא אתה חושב ש"עושים סיפור" מקפה, נכון מאד, קפה הוא רק חלק מהתזונה אך הוא מספיק חשוב כדי להריץ פורום זה ואחרים. יש מספיק אנשים שרוצים לדבר על הנושאים האלה ונדמה לי שאתה אחד מהם, עובדה שאתה עושה את זה. אני חושב ששיחות כאלה הן ממהות הפורום והן בעיניי לא פחות מעניינות מדיונים בסגנון: איזו מכונה לקנות או איפה קונים ספלים או כפיות.
 

evgi ram

New member
אין ויכוח חברי(אינני יודע את שמך)

תשובתי ההיתולית משהו(נעליים וכו') האפילה על המסר האמיתי, בכל זאת, קפה טוב באיטליה מוגש במסעדות, אפילו לא יקרות, המושג "בר" רחוק במשמעותו ממה שאנו רגילים כאן,ברים מהסוג הישן והמסקרן נפוצים יותר בדרום או מחוץ לערים הגדולות, עם מכונות ישנות ויחס קנאי לקפה, תערובות הקפה עצמן ניבדלות בשמן ואיכותן, ז"א יש פרימיום רסטורנט בלנד, שאכן מיועד לייצוא, מסעדות וברים יוקרתיים,(מה שנקרא פה "זהב" של חברה זו "זהב של חברה אחרת) הסטנדרט לתערובת השנייה נקראת (MISCELLA BAR רובוסטה)50-60% רובוסטה טעם מחוספס, יום יומי ומיועד לבארים(באיטליה) עולה פחות ונצרך בעמידה על הדרך. יש את השלישי, שנקרא ESPRESSO CREMA זה לכאלה שלא מתביישים. 80-100% רובוסטה,הכי זולה IVORY COAST, VIETNAM,CHRRY AB/C, מה שאני אומר זה שאיטלקי ממוצע לא ישלם תשעה או שבעה שקלים על אספרסו והוא יכול לחלום לקבל קפה זמין כמו במקומות הטובים בישראל.(אם כי, יקר) אגיד את זה שוב, זה נחמד ובסדר לנסוע לחו"ל ולהתרגש משטויות,אך מה לעשות זו האמת, קשה למצוא קפה ממש איכותי באיטליה בתוך הכל כך הרבה שיש שם, וסנט אוסטקיו זה מופע ליצנות ששמים קצף של חלב וחושבים שכולם הבלים, יופי שיש מי שאוהב את זה ומה הבעיה עם מי שלא אוהב את זה, מה? עד מתי נמשיך להיות כאלה גלותיים שחוזרים עם עיניים בוהקות מאיטליה ומלאי סיפורים שמכווץ בבושה כל מי שמעז לעשות פה קפה?או למתוח בקורת על איזה איטלקי נכשל שגילה את נפלאות החלב בקפה ומצא דרך למכור קפה פחות מר בעיקר לתיירים. אני אוהב קפה! אבל אני אוהב קפה ישראלי, איכותי,אני מעריך את מה שעושים כאן, בכ"כ מעט זמן,לרמה שהגענו, לרצינות שהשקיעו כאן אנשים, להם אני רוצה לפרגן, ואותם מעניין אותי לראות ומה שהם עושים, את איטליה אני מכיר, היטב ולא מהיום ואני בהחלט יכול לומר את מה שאני אומר. כשאני באיטליה, אני מתגעגע מאד לקפה כאן בישראל ואני מתגעגע הרבה ולעתים תכופות, אני מקווה שיש באמירתי הצנועה לחזק במעט את כל מי שעוסק כאן בתחום ודואג שתהיה פה תעשייה מקומית איכותית וגאה, כי קפה קולים במדינה ששותים(לצערי האיטלקים לא יבואו לשתות או לקנות פה קפה, מה שלא יהיה) הם רק ימשיכו לעמוד בחליפות של ארמני בתערוכות מזון ולהציע קפה ירוד ב10.5 יורו לקילו, כמחיר סיטונאי,אנחנו נמשיך לסגור בתי קפה ולפטר עובדים דונ'ט לט תם פול יו, כל טוב רם
 

e-magine

New member
אכן, אין ויקוח, ידידי

דברייך ברורים ועד כמה שאני יכול כ"משתמש" ולא כמומחה, אני מסכים לחלק גדול מהם. אני מסכים שבאיטליה יש מלא קפה גרוע, אני חושב שצריך להיזהר במיוחד מברים בתחנות דלק, תחנות רכבת וכד' בעצם אלה מקומות שכל המזון שמוגש בהם נראה לא מי יודע מה, ככה שלא מפתיע שגם הקפה באותו סגנון. אני מסכים איתך שהמצב בדרום קצת שונה, וזאת אחרי שלפני 15 שנים ביליתי שבועיים בסיציליה. מצד שני, אני מודה, ברמן עם חולצה לבנה בוהקת ומגוהצת ועם עניבת פרפר, עושה לי משהו, נותן תחושה של המון כבוד לעיסוק שלו, כנ"ל בר ומכונה מבריקים ומצוחצחים. קשה לי כאן להבחין בין "עבודה בעיניים, ושווק לבין יחס של כבודאמיתי לעיסוק וללקוחות. ואת זה אני אומר דווקא בתור אדם שגדל 16 שנים באירופה, אז אם תרצה, גלותי במהותו. בכל מקרה, היה מעניין לקרוא את תגובתך.
 

efratizv

New member
רם ידידי

לא ברור לי למה יצא קצפך על סנט אוסטקיו, אם חבורת מפגרים (לפי דבריך), המשתמשת במכונה המוציאה קפה גרוע ותערובת עתירת רובוסטה זולה, מצליחה למרות כל זאת, להוציא קפה כל כך טעים (לטעמי), אזי מגיעות להם מחמאות ולא סיר של רותחין. ובנוסף, מה איכפת לי אם הם שואלים אותי "עם סוכר ?". נכון שהם קצת אנטיפטים בזמן הלחץ, ומשום מה מסתירים את עבודת הבריסטה אבל, כאשר באתי בשעות הבוקר, כאשר לא היה עומס, ענו על שאלותי. קניתי את תערובת הבית שלהם לא קלויה, וגם בקליה שלי היא יוצאת נהדר, אתה מוזמן לבוא ולטעום.
 

evgi ram

New member
זו דעתי וזו דעתך וכך צריך להיות.

ותודה על ההזמנה לקפה, כל מה שאמרתי אלה עובדות. לא ניחושים ולא חייב להיות פה וויכוח ואני לא צריך לספר פה את כל הסיפורים בשביל להצטדק. אין סוג של מכונה בעולם שאני לא מכיר ועברה תחת ידיי, אין סוג סחיר של קפה שלא אזהה את טעמו בטעימה ראשונה, אין סימפטום או תקלה בקפה או מזיגה שלא אבחין.זה המקצוע שלי, ממזמן! בסנט אוסטקיו מגישים קצף של חלב מעורבב בקפה עם סוכר נקודה.(לא שואלים עם סוכר? אתה צריך לציין לפני, יש גם שלט אך לא בעברית, ואם שכחת לציין זה מספיק בשביל שיתעצבנו עליך) זה בדיוק מה שהם מסתירים, אם הכל היה לך טוב, אז כנראה שאתה אוהב מקיאטו, יופי, זה שהם היו נחמדים אליך זה כנראה שהם היו מוקסמים מהידע הרחב והמקיף שלך בתחום,(וגם בגלל הכובע של הקאו-בויי) מה? באמת לא שמת לב שיש בקפה טעם של חלב???("כל כך טעים" ("לטעמי") מה כ"כ טעים?מה?) רק לך מותר לבטא את טעמך?
 

98OF12

New member
קטונתי מלהכניס ראשי לויכוח

בין ענקים אך מנסיון אישי שהיה לי מביקור בודד באיטליה בשנת 1997-בכל אספרסו בר אפילו עלוב-בתחנת דלק עלובה-לקפה היה טעם גן-עדן.
 

דניאל34

New member
למה אין מאבטח בכניסה לבית הקפה?

חוסר אחריות , ממש מתאים לאיטלקים
 
למעלה